Jongen 18 jaar, veel weekenden thuis.

19-01-2019 20:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen ik ben een jongen van 18, en ik heb nog wat een probleem. Ik zit de laatste weekenden veel thuis. ( sinds een paar weken is mijn relatie uitgegaan) ik heb wel wat vrienden maar die kunnen nooit, hebben geen zin. En een vriend vind ik te kinderachtig. Ik ben opzoek naar nieuwe vrienden, gewoon om me te stappen, leuke dingen mee te doen op vakantie te gaan. Maar die heb ik gewoon niet.. heeft iemand een idee hoe ik die kan krijgen, ik werk wel maar dat zijn niet echt mijn vrienden.
Vrienden maken kost tijd. Sluit je aan bij een sport- of hobbyvereniging.
En nooit je vrienden laten stikken voor een grietje.
Ga alleen stappen en maak daar aanspraak, dan heb je binnen de kortste keren weer stapvrienden en misschien, als je het tijd geeft, wel meer.
Nou ja met dit weer zou ik er niet heel rouwig om zijn om niet op stap te hoeven. Niemand waar je een klik mee hebt op school of voetbal die je kan vragen?
Gatekeeper* schreef:
19-01-2019 22:14
Nou ja met dit weer zou ik er niet heel rouwig om zijn om niet op stap te hoeven. Niemand waar je een klik mee hebt op school of voetbal die je kan vragen?
Je hebt de OP maar half gelezen.
...
anoniem_381428 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 00:31
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien zeg ik wat vreemds, maar nodig je vrienden thuis uit en maak er een spelletjesavond van, of een avondje film kijken die jullie allemaal leuk vinden. Hapjes en drankjes erbij, tussendoor wat slap ouwehoeren, enz. Toen ik 18 was, fungeerde het huis van mijn ouders (en ook van de ouders van mijn vrienden overigens) zo af en toe als een half jeugdhonk in het weekend, vrienden liepen soms in en uit, soms dook een vriend van me de keuken in (mijn moeder riep dan: je weet waar alles staat hè) om hamburgers te bakken voor het hele stel, of uitsmijters, mijn ouders vonden het geweldig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Werk en sport zijn relatief makkelijke plekken om nieuwe (stap)vrienden te maken. Heb je al eens voorgesteld aan enkele collega’s om een drankje te doen op de vrijdagavond?
pejeka schreef:
20-01-2019 02:45
Misschien zeg ik wat vreemds, maar nodig je vrienden thuis uit en maak er een spelletjesavond van, of een avondje film kijken die jullie allemaal leuk vinden. Hapjes en drankjes erbij, tussendoor wat slap ouwehoeren, enz. Toen ik 18 was, fungeerde het huis van mijn ouders (en ook van de ouders van mijn vrienden overigens) zo af en toe als een half jeugdhonk in het weekend, vrienden liepen soms in en uit, soms dook een vriend van me de keuken in (mijn moeder riep dan: je weet waar alles staat hè) om hamburgers te bakken voor het hele stel, of uitsmijters, mijn ouders vonden het geweldig.
Misschien een vreemde vraag maar welke vrienden moet hij thuis uitnodigen? Als hij vrienden hád hoefde hij ze niet te zoeken..

Ook wil hij uitgaan, op vakantie kortom de deur uit ipv thuis een spelletjesavond houden en hamburgers bakken onder toeziend oog van moeders :D
Ik denk dat hij liever nog even een gele M opzoekt na het stappen, dat idee :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Ga in het weekend bij een sportclub als vrijwilliger achter de bar staan. Zo kom je vanzelf in contact met veel nieuwe mensen.
Zeg overal ja op.
Vriend die te kinderachtig is, gewoon eens mee meegaan.
Uitje op werk, gewoon eens meegaan al is het ook met Corrie en Ans van 50 bij de kassa en iets dat je zelf nooit zou doen.
Via dat leer je nieuwe mensen kennen, thuis gebeurt er helemaal niks.
Waarom ga je niet om met die vriend die in jouw ogen te kinderachtig is?
Misschien draait dat wel bij door de tijd heen?
Beter iets dan niets toch?

Vrienden zoeken is moeilijk.
Er rust altijd een taboe op het hebben van weinig vrienden.
Ik denk dat er meer mensen zijn met weinig vrienden dan veel vrienden.
En relaties werken ook niet altijd positief op vriendschappen.
Zoek anders een leuke nieuwe vriendin?
SilverShadow schreef:
19-01-2019 22:01
Vrienden maken kost tijd. Sluit je aan bij een sport- of hobbyvereniging.
En nooit je vrienden laten stikken voor een grietje.
Zo'n tip snap ik nu nooit, je moet je aansluiten bij een hobby of sportclub wanneer je die hobby of sport wil uitoefenen maar toch niet om vrienden te maken/een lief te vinden??
Want hoe werkt dat dan? Stel, je schrijft je in bij het voetbal, je betaalt lidgeld en alles wat er bij hoort en na een maandje of 2 merk je dat er niemand je echt ligt, stap je op en schrijf je je weer ergens anders in?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden krijg je vaak doordat je dezelfde belangstelling voor iets hebt, of dezelfde humor.

Wat vind je leuk om te doen? Heb je daar een club of vereniging van?

Misschien een studentenvereniging?
Hadewychh schreef:
20-01-2019 10:17
Zo'n tip snap ik nu nooit, je moet je aansluiten bij een hobby of sportclub wanneer je die hobby of sport wil uitoefenen maar toch niet om vrienden te maken/een lief te vinden??
Want hoe werkt dat dan? Stel, je schrijft je in bij het voetbal, je betaalt lidgeld en alles wat er bij hoort en na een maandje of 2 merk je dat er niemand je echt ligt, stap je op en schrijf je je weer ergens anders in?
Ik heb ook nooit vrienden gevonden op een sport.
Maar ik deed geen teamsport
Een teamsport werkt verbindend.

Hoe dan ook, alles is beter dan thuis blijven zitten.
Eenzaamheid is en blijft een hardnekkig probleem en iedereen heeft er weleens last van.
Hadewychh schreef:
20-01-2019 10:17
Zo'n tip snap ik nu nooit, je moet je aansluiten bij een hobby of sportclub wanneer je die hobby of sport wil uitoefenen maar toch niet om vrienden te maken/een lief te vinden??
Want hoe werkt dat dan? Stel, je schrijft je in bij het voetbal, je betaalt lidgeld en alles wat er bij hoort en na een maandje of 2 merk je dat er niemand je echt ligt, stap je op en schrijf je je weer ergens anders in?
Nee natuurlijk niet.... als je van koken houdt kijk je of je kunt aansluiten bij een kookclub. Dat doe je niet als je gold-member bij Thuisbezorgd bent.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
20-01-2019 10:17
Zo'n tip snap ik nu nooit, je moet je aansluiten bij een hobby of sportclub wanneer je die hobby of sport wil uitoefenen maar toch niet om vrienden te maken/een lief te vinden??
Want hoe werkt dat dan? Stel, je schrijft je in bij het voetbal, je betaalt lidgeld en alles wat er bij hoort en na een maandje of 2 merk je dat er niemand je echt ligt, stap je op en schrijf je je weer ergens anders in?
Veel mensen doen dat wel om wat te doen te hebben en mensen te leren kennen. En ja, als je het dan niet leuk vindt en geen vrienden maakt, dan probeer je weer wat anders. Het lijkt me logisch dat je iets kiest wat je ook leuk vindt.

Je hebt er altijd meer kans om mensen te ontmoeten dan wanneer je thuis zit.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
20-01-2019 03:36
Misschien een vreemde vraag maar welke vrienden moet hij thuis uitnodigen? Als hij vrienden hád hoefde hij ze niet te zoeken..

Ook wil hij uitgaan, op vakantie kortom de deur uit ipv thuis een spelletjesavond houden en hamburgers bakken onder toeziend oog van moeders :D
Ik denk dat hij liever nog even een gele M opzoekt na het stappen, dat idee :cheers:
Als hij geen vrienden heeft, dan is zijn probleem niet zozeer wáár hij zijn tijd doorbrengt, maar eerder het probleem dat hij niet in staat lijkt vriendschappen te hebben en te onderhouden. De meeste jongeren van 18 hebben heus wel vrienden, of tenminste één vriend. En of je dan met die vriend thuis een potje gaat kaarten of in de kroeg een biertje gaat drinken, maakt op zich niet uit, maar als je géén vrienden hebt, helemaal géén, tja, wat verwacht je dan van dit forum? Dat die een busje naar je toe sturen met allemaal mensen die je vriend willen worden om leuke dingen te gaan doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
20-01-2019 10:17
Zo'n tip snap ik nu nooit, je moet je aansluiten bij een hobby of sportclub wanneer je die hobby of sport wil uitoefenen maar toch niet om vrienden te maken/een lief te vinden??
Want hoe werkt dat dan? Stel, je schrijft je in bij het voetbal, je betaalt lidgeld en alles wat er bij hoort en na een maandje of 2 merk je dat er niemand je echt ligt, stap je op en schrijf je je weer ergens anders in?
Een gemeenschappelijke interesse (zoals voetbal) werkt verbindendend. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij een activiteit die ik met veel plezier bijwoon niet minimaal 1 persoon leer kennen met wie het klikt. Dus ik zou vooral doen wat je leuk vind of dat aansluit bij je interesses / normen en waarden. Als je je dan probeert open te stellen zonder al te veel verwachtingen, zou het vanzelf moeten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven