Hij wil niet verhuizen, maar ik ook niet

20-01-2019 07:20 44 berichten
Hallootjes,

Ik heb al drie jaar een lat-relatie en nu komt het issue samenwonen ter sprake. Hij wil dat ik zijn kant op kom, zo n uur verderop, vanwege dat hij daar zijn vaste baan heeft en opgegroeid is.
Ik wil graag dat hij mijn kant op komt want ik heb kinderen thuis, geen vaste baan, wel tijdelijke. Mijn oudste wil sowieso niet mee, die is 18, dus heel begrijpelijk en ik wil zelf ook in mijn eigen plaats blijven omdat hier meer werk te vinden is voor mij en ik hier ben opgegroeid.
Nu kunnen we blijven latten, maar het continu heen en weer rijden breekt ons op. De vraag is wat nu? De relatie beëindigen en iemand dichterbij zoeken?
Blijven latten? Helppppp
Alle reacties Link kopieren
Tsja, jullie willen beiden niet veranderen van woonplaats.
Hoe gek zijn jullie op elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Als een uurtje rijden jullie al opbreekt vraag ik me ook af hoe gek jullie op elkaar zijn. Gewoon blijven LATten lijkt me in dit geval ook een prima optie.
Lekker, een relatie waarin twee mensen hun poot stijf houden en de eerste de beste optie "iemand dichterbij zoeken" is. Als jullie zo inwisselbaar zijn voor elkaar, dan doe je dat toch? Hier komen jullie niet uit zonder dat 1 toegeeft en zich shit voelt.
Beiden verhuizen naar een plaats in het midden?
Alle reacties Link kopieren
Als je eindigt met;
Of moet ik iemand dichterbij vinden

Dan gaat je relatie geen stand houden.
Bij je kinderen blijven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Op Tinder genoeg mannen in je buurt die het met je willen doen
Alle reacties Link kopieren
Accepteren dat jullie voorlopig naar elkaars kant op gaan. In het midden wonen gaat meestal ook problemen geven, want dan wonen jullie beide niet in je "oude woonomgeving", en kunnen kinderen niet naar dezelfde school of snel naar hun vader.

Is het een struikelpunt, dan de relatie verbreken, of anders afspreken dat je de komende 2,3 of 5 jaar nog gewoon blijft latten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoezo komt dit issue na 3 jaar pas op de proppen?
Bij t begin van een relatie tast je toch de belangrijke onderwerpen af?


Voor nu lijkt het duidelijk, niet samenwonen. Blijkbaar vinden jullie het beide niet belangrijk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik wonen ook een uur rijden van elkaar vandaan. Een uur is toch niet zo ver? Lekker podcast of muziekje in de auto aan en je bent er zo. Bovendien, hoe vaak doe je dit? Als je beiden door de week druk bent, blijft er toch alleen het weekend over? Het ene weekend bij jou, het andere weekend bij hem. Moeten jullie allebei 2x per maand 2x 1 uur rijden.
Wachten tot je kinderen het huis uit zijn.
Hoe oud is jouw jongste en in welke mate is de vader van de kinderen in beeld? Wekelijks je kinderen naar hun vader brengen, kost ook tijd.
Je oudste is 18, dus je jongste is jonger. Ik zou kiezen voor je kinderen. Alle andere praktische zaken zouden oplosbaar moeten zijn als je genoeg van elkaar houdt. Uit je berichtje klinkt geen liefde. Zeker niet als je als oplossing bedenkt om iemand dichterbij te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-01-2019 09:09
Accepteren dat jullie voorlopig naar elkaars kant op gaan. In het midden wonen gaat meestal ook problemen geven, want dan wonen jullie beide niet in je "oude woonomgeving", en kunnen kinderen niet naar dezelfde school of snel naar hun vader.

Is het een struikelpunt, dan de relatie verbreken, of anders afspreken dat je de komende 2,3 of 5 jaar nog gewoon blijft latten.
Ik zie ook niet in waarom dit zo weinig als optie wordt gezien. Een uurtje moet gewoon te overbruggen zijn. En als ik dan andere topics hier lees heeft het veel voordelen:
- samenstelling van het huishouden blijft stabiel, prettig voor de kinderen.+ Als er geen grote leeftijdsverschillen zijn, hebben de kinderen ondertussen wel een leeftijd waarop alleen thuis blijven goed mogelijk is en ze het nog leuk vinden ook.
- tijd voor elkaar moet bewust gemaakt worden en kan alleen al planningstechnisch niet als vanzelfsprekend worden beschouwd
- daardoor moet je ook allebei proactief en concreet blijven in de onderlinge communicatie, beetje passief ergens in berusten gaat niet. Dan bloedt het gewoon dood.
- je blijft beiden je eigen leven leiden en er is niet een achterstand waarbij 1 van de 2 dat kan blijven doen en de ander moet dat voor een deel weer gaan opbouwen.

Lady_Day schreef:
20-01-2019 09:19
Vriend en ik wonen ook een uur rijden van elkaar vandaan. Een uur is toch niet zo ver? Lekker podcast of muziekje in de auto aan en je bent er zo. Bovendien, hoe vaak doe je dit? Als je beiden door de week druk bent, blijft er toch alleen het weekend over? Het ene weekend bij jou, het andere weekend bij hem. Moeten jullie allebei 2x per maand 2x 1 uur rijden.
Doordeweeks moet op zich ook wel 1x kunnen. Evt. kun je vanuit de ander door naar je werk, gewoon extra reistijd incalculeren.
Natuurlijk ga jij je kinderen niet verhuizen voor hem.

Niets van zijn redenen weegt daar tegen op voor jou als moeder. Als hij dat niet begrijpt is het niet de juiste partner of tijd om mee samen te wonen.


En nee ik zou ze ook niet verhuizen naar het midden. Gewoon daar waar hun leven, school en werk en vrienden ( en misschien hun vader?) is laten.


En ook al is de oudste 18... waar gaat die wonen als die niet mee wil/kan ( werk studie ect)? Het is niet alsof die veel geld verdient en de woonruimtes voor het oprapen liggen. Ik zou echt geen seconde overwegen om hun leven over te halen voor een volwassen iemand die dat zelf niet wil om 'lulkoekredenen'.

Beetje raar dat hij dat wel verwacht van jou en vooral de kinderen, zou mij al genoeg zeggen.
Als jullie niet willen latten of willen verhuizen dan houdt het op
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je in een relatie met iemand die verder weg woont en waarmee je dit onderwerp niet in het begin ter sprake hebt gebracht? Helemaal met kinderen is het toch vanzelfsprekend dat je of iemand uit de buurt zoekt, of iemand die bereid is om jouw kant op te verhuizen? Of je moet iemand zijn die eeuwig wilt blijven latten. Maar dat ben je niet omdat jullie nu na drie jaar wel over samenwonen gaan praten.

Iemand schreef in een reactie, op Tinder genoeg mannen in de buurt (die het met je willen doen) Dat tussen haakjes zal vast kloppen, maar verder is het vrij lastig om leuk "relatiemateriaal" ;) te vinden. Ik heb mijn zoekafstand op Tinder ingesteld op max 20 km omdat ik ook nooit weg zal gaan uit m'n woonplaats.
Klaar mee
Alweer een topic met zo’n starre man!

Ik zou al volledig op iemand afknappen als hij zegt ergens niet weg te willen omdat hij daar is opgegroeid. Want hoe weinig avontuurlijk als je als volwassene nog steeds op je geboortegrond woont en daar per se niet weg wil.

In jouw geval zou ik blijven latten totdat de kinderen de deur uit zijn. Hij klinkt vrij rigide en dat lijkt me niet handig in een samengesteld gezin.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil niet verhuizen, klaar.
Dus ga je niet verhuizen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Verwacht je dat wij een toverstokje hebben die het probleem voor jullie oplost? De oplossing zal uit jullie beiden moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blijven latten tot je kinderen het huis uit zijn en dan verder kijken.

Maar als je nu al begint over de relatie verbreken zit de liefde niet zo diep ben ik bang.

Dit was een van de eerste dingen waar ik over nagedacht heb toen ik den relatie kreeg met mijn vriend. Die woont ook bijna 70km verderop. Ik ga er namelijk niet vanuit dat vriend zijn koopwoning opgeeft om bij mij in een huurhuisje te gaan zitten.
Trien30 schreef:
20-01-2019 10:33
Gewoon blijven latten tot je kinderen het huis uit zijn en dan verder kijken.

Maar als je nu al begint over de relatie verbreken zit de liefde niet zo diep ben ik bang.

Dit was een van de eerste dingen waar ik over nagedacht heb toen ik den relatie kreeg met mijn vriend. Die woont ook bijna 70km verderop. Ik ga er namelijk niet vanuit dat vriend zijn koopwoning opgeeft om bij mij in een huurhuisje te gaan zitten.
Ik wel. Als hij per se wil samenwonen en ik kinderen zou hebben. En anders maar niet samenwonen inderdaad.

Die vaste baan kan hij vast ook op een andere plek krijgen. Er is nogal een goede markt voor werknemers op het moment.
Net als dat er een hele goede verkoopmarkt voor huizen is.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niks doen zolang de kinderen nog thuis wonen. En een uur rijden is niks natuurlijk.
En dan later ergens halverwege een huis kopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-01-2019 10:35
Ik wel. Als hij per se wil samenwonen en ik kinderen zou hebben. En anders maar niet samenwonen inderdaad.

Die vaste baan kan hij vast ook op een andere plek krijgen. Er is nogal een goede markt voor werknemers op het moment.
Net als dat er een hele goede verkoopmarkt voor huizen is.

Mijn vriend heeft een mooi huis, in een fijne buurt. Ik zou er prima kunnen wonen maar wij blijven gewoon lekker latten denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven