Gebroken hart na abrupte einde van bijna 5 jarige relatie

20-01-2019 08:44 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik beleef nu een hele nare situatie, die ik graag van me wil afschrijven.

Ik was bijna 5 jaar lang samen met een man. Hieronder mijn verhaal (sorry voor de vele details. Ik kan niet anders dan alles van me afschrijven). Ik ben benieuwd naar jullir inzichten hierover, omdat hier een hoop slimme mensen zitten.

Vrijdag 11 januari was de laatste keer dat ik hem zag. In de week van 14 januari was ik jarig. Op de dag dat ik jarig was, begonnen alle problemen. Ik moest die dag werken en belde hem in de ochtend. Hij zei dat hij nachtdienst had die dag en vroeg toen weer wat ik wilde hebben. Eerder vroeg hij het 2 weken geleden ook (maar hier kom ik nog op terug). Ik antwoordde hem dat het me niks uitmaakte en dat hij niks hoefde uit te geven. We zouden dagje andere stad doen en dat was prima genoeg (waarom kom ik nog op terug).

Echter bleef hij aandringen op een cadeau, waarna ik met een h&m kaart. Even later zei ik dat het niet per se hoef, omdat het niet een winkel is waar ik heel veel shop. Hij had het inmiddels al gekocht en werd heel kwaad:

"Ik heb het al gekocht!! Heb nu weer geld weggegooid. 50 euro weggegooid!"

Dit triggerde me op 2 manieren. Ten eerste omdat ik het heel erg vond dat hij door mij geld weggegooid zou hebben. Dit komt ook door zijn opmerkingen na onze laatste trip naar Antwerpen (kom ik zo op terug).

Ten tweede omdat het mijn verjaardag was en ik graag had gewild dat hij zich 1 keer inhield.

Op zijn kwade appje reageerde ik met dat ik de kaart gewoon aanneem. Het kan altijd nog van pas komen toch.
Nou hij wilde per se 50 euro erbij pinnen. Hier kon ik niet tegen. Want ik wilde hem niet het gevoel geven dat hij 50 euro extra moest geven. Klinkt stom, maar ik was erg van streek. Hij bleef aandringen. Ik geef toe dat ik ook te emotioneel reageerde. Hij blokkeerde me, maar hij probeerde het daarna weer goed te maken.

Het feit dat ik van streek was, komt omdat hij pas geleden iets zei (nu kom ik weer terug op dat Antwerpen verhaal). Het was een hartstikke gezellige dag in Antwerpen. Op de terugweg naar huis in NL merkte hij geïrriteerd op dat hij geen eten buiten de deur wilt betalen. Terwijl ik hem ook genoeg trakteer. Ik verdien minder, maar toch doe ik dat ook. Ik koop ook wel eens wat voor hem.
In ieder geval zei hij dat hij geen geld aan me wil uitgeven en dat hij ook geen kraanfilter voor me wilde halen. Dit was dus het artikel dat ik noemde toen hij 2 weken terug vroeg wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. Nou, ik zei toen dat hij dat product niet hoefde te halen. Hij hoeft niks uit te geven. Ik ging er zo van uit dat ik op mijn verjaardag niks kreeg en dat was geen probleem. Ik heb toch alles al wat ik nodig heb.

Maar toen ik dus jarig was, kregen we dat gedoe om niks en ik vond het erg. Hij zou niks kopen en ik zei al laat maar. En nu hadden we het op mijn verjaardag ineens ruzie om een cadeaukaart!! Nou alles kwam toen eruit bij mij. Ik zei dat hij al wist wat ik graag wilde hebben en dat we afgesproken hadden dat ik niks zou krijgen en waarom komt hij nu op laatste moment opeens toch van wel?

Ik had wel hele leuke activiteiten bedacht en maanden van tevoren geboekt en had cadeaus besteld, die hij heel graag wilde.

Kortom ik was verdrietig. Ik was verdrietig omdat hij zei dat hij door mij geld had weggegooid en het feit dat hij minder moeite op mijn verjaardag deed dan ik voor hem. Maar het kwam toch goed...

Maar toen....

Ik belde hem de volgende ochtend heel vroeg om half 7. Hij werkt dan nog om half 7 nachtdienst. Dus ik was in de veronderstelling dat hij nog wakker was. Nou hij sliep dus!! Hij nam kwaad op en zei dat hij sliep. Ik zei dat hij de vorige ochtend zei dat hij nachtdienst had, maar hij bleef zeggen van niet. Dit is een leugen, want ook 1 week terug zei hij dat hij op mijn verjaardag nachtdienst had. Hij bleef kwaad en zei: wat ben je toch een k*n*kermens. Hier schrok ik van.

Ik hing op.

Hij appte niet veel later. Vandaag om 12 uur gaat door toch? Dit zou de dag zijn dat we mijn verjaardag zouden vieren. Ik reageerde met dat ik hem niet expres had gebeld omdat hij zei dat hij aan het werk was!! Ik dacht dat hij wakker was. En dat hij niet hoefde te schelden op mijn verjaardagsdag.
Zegt hij NU pas van....ja ik had mijn nachtdienst eruit gehaald voor jou. Afijn scheld me maar uit op overige dagen, maar mijn verjaardagsdag. Kom op??

Die dag spraken we ook niet af. Toen hij me belde zei ik wat ik van de situatie dacht. Hij probeerde nog, maar hij zei letterlijk: kijk uit hè, het interesseert me helemaal niks of het vandaag doorgaat. Zo is hij voor het eerst sinds bijna 5 jaar. Discussie ging nog ff door. maar hij had me uiteindelijk wel in de steek gelaten, terwijl ik er voor hem op alle belangrijke dagen wel was. Maakt niet uit hoe de situatie was...ik was er.

Hij heeft me nu bijna 5 dagen geblokkeeerd overal. Ik belde hem woensdagavond diverse malen, hij nam niet op. Ik schreef hem lange mails, waarin 1 ook met excuses...dat mijn emotionele reacties kwamen door mijn verwachtingen die ik onterecht van hem had. Ik had me niet moeten laten gaan. Nooit reactie gehad. Ik weet niet wat hij afgelopen dagen heeft gedaan. Of hij werkte of zich thuis lamdrinkt ( dat doet hij vaker en dan is hij dagen offline, maar het is nooit zo lang geweest).

Het doet me gewoon heel veel pijn. Ik word nu al dagen met hyperventilatie wakker. Hoe kan je een relatie van 4,5 jaar zo afsluiten? Waarom niet face to face. Hij was mijn eerste vriend. Het doet me pijn ..... ik moet er steeds aan denken hoe hij misschien een meisje heeft ontmoet waar hij wel heel lief voor is. Hij noemde me laatst ook een loser, omdat ik nu een baan heb die niet bij mijn studie past. Ik ben er onzeker van geworden, want als hij wel lief kan doen tegen een ander en niet tegen mij. Ben ik dus fout.

Vroeger zei hij dat hij een loser was en wat ik met hem moest. Ik accepteerde hem. Hij woonde met 32 nog bij zijn moeder, was sociaal heel onhandig. Nu zit hij in een dure koophuis. Ik drong vaak aan te stoppen met roken en overnatig alcoholgebruik. Hij vond mij toen helemaal geweldigm

Ik kan het niet verkroppen dat hij mij nu een loser noemt. Dat hij zich nu hoger voelt. Hij mag dat voelen maar niet ten koste van mij toch? We hebben toch een band? Een connectie en een geschiedenis samen?

Ik voel me weggegooid, ingeruild voor ern ander. De laatste tijd begon hij daar ook vaker over. Alsof....hij iets beters wilde dan mij nu. Gewoon na alles wat ik voor hem hen gedaan. Ik was gebleven ondanks hoe moeilijk zijn situatie was en hij kon zijn...nu ben ik niks meer waard voor hem. Zo voelt het. Nu kan een andere vrouw de vruchten, van de moeite die ik in hem heb gestopt om van hem een beter mens te maken, plukken. Dat doet pijn. Ik had graag gewild dat hij mij nu in mijn moeilijke periode steunt... Maar nee dat doet pijn. Het klinkt kinderachtig, maar ik had gewoon een gelukkiger einde gewilde. In ieder geval een resoectvollere afsluiting. Dit was zoo snel klaar. Terwijl hij vroeger altijd zei dat onze relatie toch niet opeens over kan gaan over kleine dingen... nu doet hij precies dat. Pas geleden zei hij nog dat hij me de beste vond en nu dit?? :'( :|

Wat denken jullie hiervan. Reageerde ik raar of kan dit zomaar? Heeft hij echt een ander? Bedankt voor het lezen en meedenken
anoniem_381730 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 09:03
0.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een lap tekst.

Maar als ik het zo lees mis je er niks aan. Iemand die zich klemzuipt, jou uitscheld, niet leuk en aardig is.

En ja, een relatie verbreken doet pijn. Maar veel slechter zal het niet worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Raar gedoe. Waarom zou je überhaupt met zo iemand samen willen zijn?
Sorry, ik ben gestopt met lezen. Merk dat ik het niet kan volgen door het veelvuldige 'kom ik op terug'. Ook zou de tekst wat inkorten m.i. handig zijn.
In elk geval sterkte gewenst na de verbroken relatie.
Kan iemand een samenvatting schrijven?
Je ex vriend klinkt niet aardig en jij maakt ook overal een probleem van.
Wat een gedoe om een verjaardag.
Waarom wil je met dit exemplaar samen zijn? Erg respectvol klinkt hij niet.

Jij ook niet trouwens want je probeert van hem iemand te maken die aan jouw ideaalbeeld voldoet. Hij is voor jou niet goed genoeg zoals hij is. Dus is het niet de man voor jou en hoef je er geen project van te maken.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 09:06
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
20-01-2019 09:02
Raar gedoe. Waarom zou je überhaupt met zo iemand samen willen zijn?
Hij had me overtuigd dat we een toekomst konden hebben en ja ik geef heel veel om hem en hou ook van hem op de 1 of andere manier. Dus dit doet veel pijn. Ik heb er fysiek pijn van dat het zo moet lopen en denk vaak dat het aan mij ligt en dat ik dramatisch kan reageren
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
20-01-2019 09:04
Kan iemand een samenvatting schrijven?
Je ex vriend klinkt niet aardig en jij maakt ook overal een probleem van.
Wat een gedoe om een verjaardag.

Vriend niet aardig, verschillende verwachtingen, relatie verbroken, pijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft:

scheld me maar uit op overige dagen, maar mijn verjaardagsdag. Kom op??

Hiermee geef je aan dat je het normaal vindt dat iemand jou uitscheldt.

Dat is niet normaal.
Dit klinkt niet als een leuke en lieve man. Wat hierboven al wordt gezegd hij scheldt je uit, zuipt, liegt. Waarom haalt hij zijn nachtdienst eruit en verrast hij jou niet? Om 12u ‘s nachts voor je deur staan om je te feliciteren en je cadeau te geven? Het is een zak hooi. Zoals hij nu is dat is zijn ware aard. Wil je daarmee later trouwen en kinderen krijgen?

Een eerste vriend en relatie die voorbij gaat is heel pijnlijk maar je komt er wel overheen. Je komt zodra je er klaar voor bent echt wel een echt leuke en lieve man tegen. Je verdient meer en beter dan dit TO.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
20-01-2019 09:04
Kan iemand een samenvatting schrijven?
Eerste vriend, 32, 4,5 jaar relatie, woonde nog bij mama, nu niet meer, scheldt haar uit, laat niks meer van zich horen. Ze is bang dat hij met een ander is en die persoon de vruchten gaat plukken van haar investering in tijd en moeite in deze man.

Aan ons de schone taak om iets te zeggen over een zee, vissen, haaien, manipulatieve giftige kogelvissen, een visserkot en visquota.
Alle reacties Link kopieren
TheQ schreef:
20-01-2019 09:09

Aan ons de schone taak om iets te zeggen over een zee, vissen, haaien, manipulatieve giftige kogelvissen, een visserkot en visquota.
Hm ja daar vraag je me wat.
Ik kom er straks op terug
Alle reacties Link kopieren
Jij zag dit als projectje en dat is nu mislukt. Waar is je eigenwaarde gebleven?
Maar even serieus hoor, je vraagt een cadeaukaart voor de H&M, hij is in de veronderstelling dat hij jou daarmee een plezier doet en dan zeg je dat dat een winkel is waar je niet vaak komt. Tsja dan zou ik ook pissig zijn. Dat slaat natuurlijk ook nergens op.

Doet me een beetje denken aan dat konijntje dat iedere dag bij de bakker om worteltjestaart komt vragen en op de 3e dag heeft de bakker een worteltjestaart en zegt het konijntje “vies he”.
Zoals je zelf schrijft: gedoe om niks.

Stop met stalken en laat elkaar met rust. Voor iedereen beter.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-01-2019 09:14
Maar even serieus hoor, je vraagt een cadeaukaart voor de H&M, hij is in de veronderstelling dat hij jou daarmee een plezier doet en dan zeg je dat dat een winkel is waar je niet vaak komt. Tsja dan zou ik ook pissig zijn. Dat slaat natuurlijk ook nergens op.

Doet me een beetje denken aan dat konijntje dat iedere dag bij de bakker om worteltjestaart komt vragen en op de 3e dag heeft de bakker een worteltjestaart en zegt het konijntje “vies he”.
Klopt, vandaar ook dat ik mijn excuses daarvoor had aangeboden. Maar blijkbaar was het genoeg voor een einde van zo een lange relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
20-01-2019 09:14
Jij zag dit als projectje en dat is nu mislukt. Waar is je eigenwaarde gebleven?
Ik zag het niet als een project. Ik zei wel eens dat met roken stoppen, beter was. Maar verder liet hem gewoon zijn ding doen. Ik hield wel erg veel van hem. En accepteerde hem.

Mijn eigenwaarde?
EllieM schreef:
20-01-2019 09:18
Klopt, vandaar ook dat ik mijn excuses daarvoor had aangeboden. Maar blijkbaar was het genoeg voor een einde van zo een lange relatie.
Ja som is het gewoon op. Ben jij/hij het gewoon zat.
Waarom zou je jezelf ( jij of hij) dan nog langer kwellen. Alleen omdat het al zo lang duurt?

Snap die logica niet helemaal.
EllieM schreef:
20-01-2019 09:05
Hij had me overtuigd dat we een toekomst konden hebben en ja ik geef heel veel om hem en hou ook van hem op de 1 of andere manier. Dus dit doet veel pijn. Ik heb er fysiek pijn van dat het zo moet lopen en denk vaak dat het aan mij ligt en dat ik dramatisch kan reageren
Goed gedacht.

Luvedu is ook echt niet leuk. En een gekwetst ego ( en geen eigenwaarde hebben) ook.

Laat hem los en kijk wat jij kan veranderen aan jezelf. Zodat je zelf geen drama maakt en opzoekt. En een leuke vent aan de haak slaat later.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 09:23
12.07% gewijzigd
Ff serieus, je snapt toch wel dat het totaal niet oke is als je partner je uitscheldt?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?

Verjaardag of niet, de eerste die mij uitscheldt kan zn kleren uit de voortuin komen halen.

En hoe kinderachtig ben je als je je partner gaat blockeren? Dit is echt geen volwassen relatie meid!

Dat je nu verdriet en pijn hebt is een normale liefdesverdriet reactie en voelt alsof het nooit beter gaat worden maar geloof me dat doet het wel.
En zodra je je wat fijner voelt zou ik als ik jou was gaan werken aan je zelfbeeld/vertrouwen want ieder mens verdiend beter dan dit!

Dus laat gaan, laat gaan en ren hard weg bij dit soort mensen!
Mijn advies: laat het los. Je hebt je zegje gedaan in al die mails die je gestuurd hebt. Laat vooral niks meer van je horen nu. Hij kiest ervoor jou volledig te negeren. Dat is extreeem respectloos en kwetsend.

Blokkeer hem overal. Je gaat toch geen bevredigend antwoord krijgen. Ik zou er persoonlijk echt helemaal klaar mee zijn. Wat mij betreft zou een gesprek dus niet meer nodig zijn. Dat kon meteen na de ruzie. Niet na een week genegeerd te worden. En ook niet nadat ie me laat zitten op mijn verjaardag, liegt over zijn nachtdienst en me nog heeft uitgescholden ook. Dit is al afgesloten. Op een nare manier, dat klopt. Maar voor mij zou dit een afgesloten hoofdstuk zijn.

Je weet namelijk genoeg (hij is gemeen tegen je en heeft geen respect voor je). Neem niet op als hij belt. Stuur geen berichten terug. Laat het gaan. En focus je op JEZELF. Zoek afleiding, doe zoveel mogelijk leuke dingen, zorg goed voor jezelf, geef jezelf de tijd. En ga hogere eisen stellen aan een volgende partner. Op gebied van respect. Maar waag je ook niet opnieuw aan een man die zijn leven niet op orde heeft.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 20-01-2019 09:25
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
20-01-2019 09:15
Zoals je zelf schrijft: gedoe om niks.

Stop met stalken en laat elkaar met rust. Voor iedereen beter.
Ik ben geen stalker. Laat hem al drie dagen met rust he. Ik sta ook niet voor zijn huis ofzo.

Hij wil me niet. Ik ben geen persoon die mezelf dan gaat opdringen. Nee is nee
schaapwolf schreef:
20-01-2019 09:13
Hm ja daar vraag je me wat.
Ik kom er straks op terug
Haahhahaahahahahahahah

@to fijn dat je als prioriteit hebt dat je liever niet op je verjaardag uitgescholden wordt maar op andere dagen wel
Jij hebt je 5 jaar lang aangepast en onderworpen aan de grillen van een hele nare man. Wees blij dat je er vanaf bent.
EllieM schreef:
20-01-2019 09:22
Hij wil me niet. Ik ben geen persoon die mezelf dan gaat opdringen. Nee is nee.
Goed zo. Nee is inderdaad nee. Daar ben ik het helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik de stelling “graag of niet” ook een belangrijke. Zo zou ik er nu instaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven