Verwarrend

20-01-2019 19:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi All,

Waar moet ik beginnen......
Sinds een aantal maanden heb ik weer contact met iemand uit mijn verleden.
3 jaar geleden was hij voor een halfjaar mijn jobcoach en we hadden toen al meer dan een klik. Maar het mocht gewoon niet en daarnaast had ik toen een relatie.

We hebben wel contact gehouden omtrend de ontwikkelingen op werkgebied en het was meer een grapje dat ik vroeg of hij zin had om ergens wat te gaan drinken samen. En hij reageerde positief! De 1e ontmoeting was het net of we elkaar al jaren kennen. Was een bijzondere avond. De klik was er en we staan hetzelfde in het leven en hebben dezelfde intresses. En het we besloten vaker af te spreken.
Hij vroeg toen of ik een kinderwens had en vervolgens verteld hij over zijn dochter. Ze is nu 10 jaar.

6 weken later spraken we weer af, en ondertussen heb ik toch wel warme gevoelens voor hem gekregen, maar omdat ik hooggevoelig ben merk ik dat hem veel pijn is aangedaan en wil vooral mijn vertrouwen geven en veel geduld.

De 2e ontmoeting was ook zeer gezellig, Ik bekijk het van een vriendschappelijke kant en blijkbaar is hij met meer bezig.
Bij de 1e keer gaf ik aan dat als ik elders een baan krijg, dan vertrek ik. Dus nu vroeg hij meteen heel voorzichtig of ik nog verhuisplannen had. Het leek hem gerust te stellen dat ik daarop "nee" zei. En dat klopt ook. Ik heb hier mijn leven nu goed voor elkaar, dus echt plannen om te verhuizen heb ik niet, dan moet ik weer een nieuw leven opbouwen. Deze avond zag ik veel pijn in zijn ogen, die ogen stralen normaal en lachen. Nu niet.
In eerste instantie zei hij me nog geen relatie te willen omdat hij prive nog in wat processen zit. Maar tegelijkertijd vraagt hij hoe ik over latrelaties denk en nog meer van dat soort vragen.

Ik weet dat ik gesprekken niet moet analyseren, maar het voelt zo dubbel.

Hebben jullie dit ook meegemaakt zo? en wat hebben jullie gedaan?
Ik voel gewoon aan dat hem veel pijn aangedaan is, ik heb ook geen makkelijke jeugd en relaties gehad maar toch. Hoe kan ik hem mijn vertrouwen geven? Laten blijken dat ik wel trouw ben.

We hebben elkaar nog maar 2 keer gezien en ik heb geduld.
Tussendoor appen we niet. Alleen om iets af te spreken.

Uiteindelijk is vriendschap de beste basis van een relatie.
Waarom wil je hem gelijk in de friend-zone parkeren?
Alle reacties Link kopieren
Welke trend??
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Alle reacties Link kopieren
Je voelt wel heel veel na 2 ontmoetingen hè? Ik denk dat deze man gewoon niet zo'n zin heeft in een relatie. Je kletst er een of ander hsp verhaal omheen, maar hij lijkt gewoon niet zo geïnteresseerd. Dat voel ik dan weer.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat hij er zelf ineens mee kwam. Ik heb niet eens gezegd dat ik uberhaupt gevoelens voor hem heb, En nee ik heb ook niks gezegd over hsp.

Ik wil het gewoon gezellig hebben. Dat hij uit zichzelf zegt dat hij geen relatie wil en zeer persoonlijke vragen stelt daar kan ik toch zeker niks aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, vermoeiend als je dat allemaal moet voelen op een eerste en tweede date. Geniet gewoon eens een beetje van elkaars gezelschap zonder moeilijk gesprekken en diepe analyses..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
We genieten ook van elkaars gezelschap. Alleen tja.... onze gesprekken hebben idd veel diepgang. Ach ik heb er een goede vriend erbij! :D
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij vermoeiend bezig. Hoe voel je dat iemand veel heeft meegemaakt, wat voel je dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet jij hem überhaupt iets geven/bewijzen? Je hebt hem 2 x gezien, en dan ben jij je al aan het afvragen hoe he iets kunt laten zien/bewijzen? En dan niet eens omdat jullie bouwen aan een relatie maar omdat je denkt te ruiken dat het die kant kan opgaan?

Ben ik heel ouderwets als ik vind dat elkaar leren kennen, het gezellig hebben en zien hoe het loopt, wel even voldoende is voor nu?
Waarom ben jij überhaupt aan het afvragen hoe jij in zijn ideaal-plaatje past, moet je niet eerst ff controleren of jij hém wel leuk genoeg vindt?
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat in mij opkomt is: pas op voor het helperssyndroom. De reden waarom ik dit opnoem is, omdat je zegt te voelen en te zien dat hij met dingen zit, verder zie ik nergens dat hij ook aangegeven heeft ergens mee te zitten of hulp nodig heeft. Je bent aan het zoeken naar een probleem, mogelijk maak je die ook erger dan het is. Weet je zeker dat je niet stiekem wil dat hij jou nodig heeft?

Ik ben er toen der tijd via dit forum achtergekomen dat ik last had van het helperssyndroom en zie in jouw verhaal herkenbaarheid. Het heeft mij erg geholpen door het in te zien, alleen door dat ben ik al veranderd.

Verder weet ik niet zo goed waar je heen wil met hem, wil je een vriendschap of een liefdesrelatie?
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 20-01-2019 20:31
0.28% gewijzigd
"Ik zit privé in nog wat processen"

Vertaling: hij heeft een vrouw en drie kinderen
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie beiden vrijgezel?
Alle reacties Link kopieren
Het was een grapje dat je hem vroeg om wat te gaan drinken - ik voel gewoon dat dat niet waar is. Je wil wel degelijk meer, je wil iig dat híj meer wil. En die processen idd, dat heeft iets met zijn relatiestatus te maken. Succes!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Eerst zeg je: na date 2 had ik warme gevoelens.
En later zeg je: ik benader hem als vriend.

Nee dat doe je niet.
En hij wil geen relatie maar seks. Dat denk ik.
Dus ik zou het contact afkappen en hem eerst maar eens alles met zn gezin uit laten zoeken
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
20-01-2019 20:30
Het eerste wat in mij opkomt is: pas op voor het helperssyndroom. De reden waarom ik dit opnoem is, omdat je zegt te voelen en te zien dat hij met dingen zit, verder zie ik nergens dat hij ook aangegeven heeft ergens mee te zitten of hulp nodig heeft. Je bent aan het zoeken naar een probleem, mogelijk maak je die ook erger dan het is. Weet je zeker dat je niet stiekem wil dat hij jou nodig heeft?

Ik ben er toen der tijd via dit forum achtergekomen dat ik last had van het helperssyndroom en zie in jouw verhaal herkenbaarheid. Het heeft mij erg geholpen door het in te zien, alleen door dat ben ik al veranderd.

Verder weet ik niet zo goed waar je heen wil met hem, wil je een vriendschap of een liefdesrelatie?
Eens! En ook met Shine-bright.
Laat het los, kijk gewoon rustig aan hoe het loopt. Analyseer niet elk woord helemaal kapot. Vul niet te veel voor hem in. En: jij hoeft niet zijn redder te zijn! Dat loopt zelden goed af.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilt geen vaste relatie... snap ik, die heeft hij namelijk al. Bijzonder hoor, al dat voelen van jou. Maar concreet weet je weinig..
Ja, dat zijn dochtertje 10 jaar is. En waar is de moeder van dat dochtertje? Die woont vast op hetzelfde adres als hem.
Doe bij jullie 3e afspraakje eens het voorstel hem thuis op te pikken.. wedden dat hij dit niet wilt?!
Alle reacties Link kopieren
Je voelt dat hem veel pijn is aangedaan omdat je hooggevoelig bent?
Sjemig meid elke vrijgezel in een bepaalde leeftijd is op een gegeven moment veel pijn aangedaan. En t is aan hem om daar mee om te gaan en niet aan jou om je daar druk om te maken...

Ik krijg serieus de kriebels van jou stukje... ik zie al voor me dat ik met iemand date en dat diegene even gaat zitten voelen hoe ik in t leven sta etc...
Mijn creap.alert zou direct afgaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat bijna iedereen met de jaren wel gepokt en gemazeld raakt door het leven.. ieders rugzak raakt voller bij het ouder worden.
Daar hoef je niet heldervoelend voor te zijn.
Overanalyseren is sowiezo irritant. Dan meen je dus altijd meer te zien, te horen en te voelen dan de persoon in kwestie zelf..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven