Wat is daten?

21-01-2019 08:37 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zag daten altijd als de voorfase. Elkaar leren kennen en samen dingen doen. Vanaf de kus en/of seks was het voor mij een relatie. Tenzij 1 van de 2 zei dat ie geen relatie wilde.
Maar ik heb het idee dat het er zo niet meer aan toe gaat en dat er in de date fase ook kussen en seks bij is? Of begrijp ik het verkeerd? Ik krijg hier vaak de indruk dat men gewoonweg niet weet of men een relatie heeft. Ik vind dat echt bizar!
Wat is voor jou daten?
Alle reacties Link kopieren
Daten is de tijd, tot je uitspreekt, dat je verkering hebt. En of er dan geneukt wordt, dat moet je zelf weten
Alle reacties Link kopieren
Afspraakjes maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-01-2019 08:43
Daten is de tijd, tot je uitspreekt, dat je verkering hebt. En of er dan geneukt wordt, dat moet je zelf weten
Ja zoiets.
Daten is voor mij afspreken met een persoon die je beter wil leren kennen. Het is dan nog geen relatie totdat je hebt gezegd dat het wel zo is. Hier kan ook wel seks of zoenen bij horen als je daar zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een relatie is als je bij elkaar hoort.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je achttien bent dan is het gevoel "bij elkaar horen" natuurlijk anders dan wanneer je veertig bent. Dan omvat het minder. Dan hoor je ook nog bij paps en mams die nog een groot deel van je leven uitmaken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind in ieder geval niet dat de datefase na een kus of seks voorbij is en dat het dan dus een relatie zou zijn.
Nee joh. Daten is een heel ruim begrip, het is een niemandsland waarin alles kan en mag en als je iets of wel niet wilt, dan moet je dat afspreken. En hopen dat die ander zich daar ook aan houdt. Wat niet hoeft, want jullie hebben tenslotte nog geen relaatsie.

Als het magische woord RELATIE is uitgesproken en door beiden is bevestigd, dan eindigt het daten pas. Je hebt ook een speciale naam voor elkaar, namelijk “date”. Iemand die jij al maanden ziet, die jou alle hoeken van de slaapkamer heeft laten zien, die bij je oma op de koffie heeft gezeten en met wie je elke dag appt, heet nog steeds niet je vriend(in), maar je date.

Als de relatiestatus is bevestigd, dan is het pas je vriend(in). Of je relaatsie, daar ben ik niet helemaal zeker van.

Goed, ik ben uit de vorige eeuw, dat lijkt me duidelijk.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg soms ook nog dat ik een date heb met mijn nieuwe vriend...
Wij noemden het daten tot hij mij ineens zijn vriendin ging noemen. En ja we hadden daarvoor al sex. Vanaf de eerste date.
We waren wel gelijk vanaf date 2 exclusief want ik heb geen behoefte aan een soa en als ie t met anderen wil doen moet ie t doen maar dan niet met mij. Nou is ie daar gelukkig ook geen type voor...

Begin fase is vaak onduidelijk omdat over gevoel praten ook moeilijk is. Maar in t begin leer je elkaar een beetje kennen en moet je t gewoon een beetje los laten. Genieten van t moment en je ziet wel waar t schip strand.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig lijkt het inderdaad of de date fase ikweetniethoelang duurt. Want hoho niet te snel iets een relatie of iemand je vriend/in noemen. Exclusiviteit verwachten bij het daten is ook abnormaal. Meerdere tegelijk daten, incl tussen de lakens duiken kan dan weer wel.

Ik vind het onzin, maanden daten. Met meerderen tegelijk daten ook, als iemand leuk genoeg is heb je daar toch geen zin in. Vermoeiend ook lijkt me.

Er lopen heus nog wel gelijkgestemden rond die na een paar dates gewoon een relatie beginnen. Niet ingewikkeld doen, niet weglopen en geen opties open willen houden.
lilalinda schreef:
21-01-2019 08:43
Daten is de tijd, tot je uitspreekt, dat je verkering hebt. En of er dan geneukt wordt, dat moet je zelf weten
Dit. Daten is ook niet perse serieus.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij betekent daten de fase waarin ik iemand probeer te leren kennen, en de ander is vooral druk met in je broekje te komen waardoor hij al zijn manieren vergeet en alleen nog maar op extreme flirt modus staat. Ik hou er niet zo van dus :-D
lilalinda schreef:
21-01-2019 08:43
Daten is de tijd, tot je uitspreekt, dat je verkering hebt. En of er dan geneukt wordt, dat moet je zelf weten
.
Gezien de vele topics hier over relaties waarin er sprake is van niet bij elkaar passende libido’s is het zelfs aan te raden om iemand ook in de slaapkamer (auto, keuken, wherever..) te testen voordat je eraan vast zit.
Levade schreef:
21-01-2019 10:24
Tegenwoordig lijkt het inderdaad of de date fase ikweetniethoelang duurt. Want hoho niet te snel iets een relatie of iemand je vriend/in noemen. Exclusiviteit verwachten bij het daten is ook abnormaal. Meerdere tegelijk daten, incl tussen de lakens duiken kan dan weer wel.

Ik vind het onzin, maanden daten. Met meerderen tegelijk daten ook, als iemand leuk genoeg is heb je daar toch geen zin in. Vermoeiend ook lijkt me.

Er lopen heus nog wel gelijkgestemden rond die na een paar dates gewoon een relatie beginnen. Niet ingewikkeld doen, niet weglopen en geen opties open willen houden.
Dat snap ik inderdaad ook niet.
Als we elkaar na een week of twee/drie nog niet leuk genoeg vind om het een relatie te noemen, dan komt dat ook niet meer, lijkt mij (ik ga daar dan in elk geval niet meer op zitten wachten)
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
21-01-2019 12:11
.
Gezien de vele topics hier over relaties waarin er sprake is van niet bij elkaar passende libido’s is het zelfs aan te raden om iemand ook in de slaapkamer (auto, keuken, wherever..) te testen voordat je eraan vast zit.
ben ik ook groot voorstander van
Maar er lopen nog al wat vrouwen rond, die denken dat er een link is tussen seks-tijdens-het-daten & de kans op een relatie
Alle reacties Link kopieren
Wow, nu begrijp ik waarom er hier zo vaak een topic over wordt geopend omdat iemand niet weet of 'm nu een relatie heeft of nog in de date fase zit!
Vroeger toen ik jong was werd er niet gesproken over daten. Je was vrienden en/of je was verliefd of je had een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ingewikkeld allemaal. Dol verliefd waarbij men elkaar nog nooit in het echt heeft gezien, alleen op internet, maar dat kan blijkbaar wel een relatie zijn. Maar evengoed een koppel dat dol verliefd kust en sekst, maar die zijn nog aan het daten.
Ik begin te beseffen dat ik oud word...en zonder kinderen ben ik blijkbaar helemaal niet meer mee...
Gelukkig heb ik het Viva forum nog! :-D
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
21-01-2019 13:03
Wow, nu begrijp ik waarom er hier zo vaak een topic over wordt geopend omdat iemand niet weet of 'm nu een relatie heeft of nog in de date fase zit!
Vroeger toen ik jong was werd er niet gesproken over daten. Je was vrienden en/of je was verliefd of je had een relatie.
denk je nou echt, dat mensen vroeger niet onzeker waren de eerste weken van om elkaar heen draaien???
Ook in mijn tijd (en ik ben al heul oud) kewam er een moment waarop je aan de ander vroeg: "wat hebben wij nou eigenlijk?" en afspraak, dat je verkering/relatie what ever had
Alle reacties Link kopieren
Daten/afspreken is kijken of jullie geschikt zouden zijn voor verkering/relatie, wat weer de periode is waarin je kijkt of jullie geschikt zijn voor het huwelijk.

Althans, vroeger was het zo.
Het daten van nu vind ik vaak 'Kijken en niet kopen'.

Voordat ik vroeger met iemand een etentje dus date had, was er al eea aan vooraf gegaan zoals flirten, observeren, face tot face gesprekjes en dergelijke.
De date was dan dus al verder dan nu en gezegend met het elkaar weerzinwekkend te vinden en verder kijken niet ter sprake was.
Een kus betekende zeker dat we iets hadden, sex uiteraard ook.
Anders deed ik het niet en de mannen in mijn leven ook niet.
Uitzondering daar gelaten.

Daarom doe ik niet aan koude dates zeg maar.
Kom iemand tegen of niet.
Nu dus single meer dan een jaar en ook niet de jongste meer maar dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-01-2019 13:28
denk je nou echt, dat mensen vroeger niet onzeker waren de eerste weken van om elkaar heen draaien???
Ook in mijn tijd (en ik ben al heul oud) kewam er een moment waarop je aan de ander vroeg: "wat hebben wij nou eigenlijk?" en afspraak, dat je verkering/relatie what ever had
Nou, zo herinner ik me het niet. Je sprak samen af en na een keer of drie had je verkering. Geen onzekerheid. Geen superlange afspraakjesfase, gewoon effe kijken of je elkaar ziet zitten en dan is het aan of uit.

Bij mij werkt het nog steeds zo trouwens. Als iemand leuk genoeg is voor meer dan 3 dates dan is hij mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Het kan uiteraard allemaal zo moeilijk als je veel leest, maar als het wel goed en makkelijk gaat dan lees je er uiteraard niets over.

Ik ben inmiddels een paar maanden samen met iemand waarbij we beide gewoon dezelfde intenties hadden. Beide serieus, alleen met elkaar aan het ‘daten’. Na een paar weken hadden we gewoon een relatie. En ook nog snel tussen de lakens gedoken. Vrienden, familie ed ook allemaal ontmoet, gewoon relaxed en geen gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Hemelslicht schreef:
21-01-2019 13:59
Nou, zo herinner ik me het niet. Je sprak samen af en na een keer of drie had je verkering. Geen onzekerheid. Geen superlange afspraakjesfase, gewoon effe kijken of je elkaar ziet zitten en dan is het aan of uit.
de tijd voor dat je afsprak, was langer:
Vindt hij mij ook leuk?
Hoe vraag ik hem?
Waarom vraagt hij mij niet
etc

Maar als je eenmaal het lef had gehad elkaar uit te vragen, was de tijd tot aan verkering korter
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-01-2019 14:13
de tijd voor dat je afsprak, was langer:
Vindt hij mij ook leuk?
Hoe vraag ik hem?
Waarom vraagt hij mij niet
etc

Maar als je eenmaal het lef had gehad elkaar uit te vragen, was de tijd tot aan verkering korter
Klopt, veel mensen spreken nu af zonder elkaar ooit gezien te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven