Wereld ingestort

22-01-2019 01:23 53 berichten
Sinds vrijdagavond is mijn leven ingestort.
Vrijdagavond om 7 uur vertelde mijn moeder dat zij al 2 jaar vreemdgaat.

5,5 jaar geleden is de vrouw van onze buurman overleden aan kanker.
Hij had 4 kinderen & wist niet hoe hij verder moest.
Mijn moeder heeft toen heel dat gezin op zich genomen. Vanaf toen is er veel kapot gegaan bij ons thuis. Veel ruzies tussen mijn ouders & ook tussen mij, mn broertjes en mn moeder.
Mijn moeder deed alles voor die kinderen en schonk geen aandacht meer aan ons.
Mn moeder heeft heel haar leven al een hekel gehad aan winkelen , en met zijn kinderen ging ze wel winkelen.
Mijn boeken wou ze niet kaften, voor hun deed ze dat wel.
Er zijn heel veel dingen geweest die bij mij ontzettend veel pijn hebben gedaan.
Die man is nu 2 jaar hertrouwd en is verhuist naar een ander huis maar wel in ons dorpje.
Hij kwam nog vaak koffie drinken bij ons thuis omdat ze natuurlijk een sterke band hebben gekregen door het samen meemaken van het overlijden van zijn vrouw.
Hij was er te vaak. En er zijn zoveel dingen nu op zn plek vallen bij mij.

Ze is gewoon 2 jaar vreemdgegaan met hem en ik kan er echt NIET bij met mn hoofd. Ik kan me niet meer herinneren dat ik gelukkig thuis ben geweest. Heb 0 liefde gevoeld bij ons thuis en het heeft me zo erg beschadigt. Ik zie mijn broertjes van 14 & 10 jaar + mn zusje van 6 jaar + vader ook kapot gaan. En ik kan alleen maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Mijn moeder hoef ik niet meer te spreken, iets in mij houd me tegen, ik kan het echt NIET ookal snappen mensen dat niet.
Iemand tips hoe ik positiever kan worden? Ik zie nu namelijk alles negatief en heb het idee dat ik niet verder kan.
Dus, ff denken...jouw moeder is 2 jaar vreemdgegaan met de buurman.
Maar de buurman is 2 jaar geleden met een ander getrouwd en verhuisd naar ander gedeelte van het dorp.
Dus buurman en jouw moeder gingen allebei vreemd terwijl buurman net getrouwd was.
Wat is dat voor een buurt/dorp?
En zijn buurman en jouw moeder nog samen aan het vreemdgaan?
Vragen vragen vragen....
Ja , het komt er dus op neer dat die man nog geen dag getrouwd is geweest met zn nieuwe vrouw zonder haar te bedriegen. Dit heeft verder natuurlijk helemaal niks met buurt/dorp te maken...

Geen idee of ze nog door aan het gaan zijn nu.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij?
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot boodschap om te krijgen Boppie.
En het moet ook erg hard zijn binnengekomen.
Hoe oud ben jij?
Heel erg naar om te horen allemaal. Dat kan ik me goed voorstellen.

Je vertelde dat jouw leven in ingestort. Ik begrijp dat de boodschap van je moeder je erg raakt maar hoe komt het dat jij er zo compleet van ondersteboven bent?
Ben je erg boos op je moeder?
( overigens heel logisch als je dat bent hoor))

Heb jij vriendinnen met wie je erover kunt praten?
Of een ander vertrouwenspersoon?
Zij kunnen je ook weer even helpen relativeren, dingen iets anders bekijken zodat jij ook verder kan.

Het zal even moeilijk zijn om weer positief te kijken maar wat je wel kunt doen is er zoveel mogelijk voor jouw jongere broertjes en zusje zijn.
Die hebben jou ook nodig als oudere zus.

Probeer je niet teveel te mengen in de relatie tussen je ouders.
Dat is hun taak. Jouw taak is goed voor jezelf zorgen en voor je jongere broertjes en zusje en ook huisdieren, als die er zijn.
Ga geregeld even naar een vriendin zodat je even kunt delen
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijk mens is je moeder. Een onmens dat ze 2 gezinnen kapot maakt en in het ongeluk stort alleen om haar eigen behoeften te vullen.

Keer je samen met de andere kinderen van haar af en vraag je vader wanneer hij de scheiding in gang zet. Verder hoef je toch geen contact meer met haar (Op dit moment). Richt je op je vader en bouw samen met hem een toekomst op. En richt je op je eigen toekomst en geluk als jullie echt niet willen kan je moeder omgang niet afdwingen bij oudere kinderen. Maar ieder kind moet daarin zijn eigen besluit nemen. Praat met een mentor op school en vriendinnen. Jullie zullen veel over je heenkrijgen in het dorp. Dit soort verhalen gaan altijd snel.
Waarom heeft je moeder het jullie verteld?
Dus die eerste drie en een half jaar ging ze niet vreemd met hem, maar kaftte ze wel de boeken van zijn kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als tijd in het huis uit te gaan en contact drastisch te verminderen. Als dit al jaren gaande is kan het ook nauwelijks een verrassing zijn overigens.
Dus vanaf het moment dat hij trouwde begon hij een “ relatie” met je moeder? Dan zal zijn nieuwe vrouw toch ook iets gemerkt hebben? En in een dorp is zoiets meestal geen twee jaar geheim te houden ook. En er zijn 7/8 kinderen betrokken... niemand ooit iets gezegd? Echt jammer.

Je zegt dat je geen liefde hebt gevoeld thuis. Alleen in de laatste twee jaar niet of ook als klein kind al niet? Verdrietig. Hoop dat je met vriendinnen of huisarts erover kunt praten.
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, je post is een rommeltje, jouw gedachtes waarschijnlijk ook. Misschien is het fijn, om eens met iemand te praten en je gedachten te ordenen?
Je moeder is een mens en ze is niet de eerste of de laatste met een affaire.
Je gezin is zo gelukkig als het ongelukkigste gezinslid.
Ik zou voorstellen om als gezin hulp te gaan zoeken, wellicht is dit een kans op een nieuw begin als gezin, of je ouders nu wel of niet bij elkaar blijven.
Ik zou als ik jou was met mijn moeder bespreken hoe je je voelde toen zij zo bezig was met dat andere gezin, liefst met een professional.
evelien2010 schreef:
22-01-2019 07:07
Wat een afschuwelijk mens is je moeder. Een onmens dat ze 2 gezinnen kapot maakt en in het ongeluk stort alleen om haar eigen behoeften te vullen.

Keer je samen met de andere kinderen van haar af en vraag je vader wanneer hij de scheiding in gang zet. Verder hoef je toch geen contact meer met haar (Op dit moment). Richt je op je vader en bouw samen met hem een toekomst op. En richt je op je eigen toekomst en geluk als jullie echt niet willen kan je moeder omgang niet afdwingen bij oudere kinderen. Maar ieder kind moet daarin zijn eigen besluit nemen. Praat met een mentor op school en vriendinnen. Jullie zullen veel over je heenkrijgen in het dorp. Dit soort verhalen gaan altijd snel.
Wat een rare reactie.
De moeder heeft haar kinderen niets aangedaan. Ze moet er met vader uit zien te komen.
evelien2010 schreef:
22-01-2019 07:07
Wat een afschuwelijk mens is je moeder. Een onmens dat ze 2 gezinnen kapot maakt en in het ongeluk stort alleen om haar eigen behoeften te vullen.

Keer je samen met de andere kinderen van haar af en vraag je vader wanneer hij de scheiding in gang zet. Verder hoef je toch geen contact meer met haar (Op dit moment). Richt je op je vader en bouw samen met hem een toekomst op. En richt je op je eigen toekomst en geluk als jullie echt niet willen kan je moeder omgang niet afdwingen bij oudere kinderen. Maar ieder kind moet daarin zijn eigen besluit nemen. Praat met een mentor op school en vriendinnen. Jullie zullen veel over je heenkrijgen in het dorp. Dit soort verhalen gaan altijd snel.
Pardon? Je gaat een kind toch niet aansporen om het contact met haar moeder te verbreken en haar broertjes en zusjes over te halen hetzelfde te doen? Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo erg!
Misschien heb je familie waar je je hart kan uitstorten, die je begrijpen en die je kan opvangen als het niet meer gaat?
Misschien helpt het om je boze gevoelens en gedachten neer te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Met lila eens.

Je komt heel verward over. Ik verwacht dat je een jaar of 17 bent? Dus nog een behoorlijk puberbrein waardoor je dingen in een heel.ander perspectief kan zien

Ik zou een gesprek met je ouders gaan aanvragen met hoe nu verder. Ja, ook met je moeder.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
22-01-2019 07:07
Wat een afschuwelijk mens is je moeder. Een onmens dat ze 2 gezinnen kapot maakt en in het ongeluk stort alleen om haar eigen behoeften te vullen.

Keer je samen met de andere kinderen van haar af en vraag je vader wanneer hij de scheiding in gang zet. Verder hoef je toch geen contact meer met haar (Op dit moment). Richt je op je vader en bouw samen met hem een toekomst op. En richt je op je eigen toekomst en geluk als jullie echt niet willen kan je moeder omgang niet afdwingen bij oudere kinderen. Maar ieder kind moet daarin zijn eigen besluit nemen. Praat met een mentor op school en vriendinnen. Jullie zullen veel over je heenkrijgen in het dorp. Dit soort verhalen gaan altijd snel.
Dat is een voorbarige reactie .
Ieder volwassen mens heeft zijn behoeftes die niet vervuld werden als kind . In dit geval zijn de handelingen van de moeder te verklaren als je haar verleden kent.
Alle reacties Link kopieren
Ga met een professional praten. Doe geen gekke dingen. Je mag je moeder best zeggen wat je er van denkt, wat het met jou doet. Maar je weet niet alles, je ziet dingen anders.

Een andere variant maar het komt op hetzelfde verhaal neer, heb ik zelf meegemaakt. Uiteindelijk met mijn moeder een periode geen contact gehad. Terwijl ik als volwassene haar geen ongelijk kon geven. Hoewel ze absoluut fouten heeft gemaakt, zoals niet tien jaar eerder haar koffers pakken.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
22-01-2019 07:07
Wat een afschuwelijk mens is je moeder. Een onmens dat ze 2 gezinnen kapot maakt en in het ongeluk stort alleen om haar eigen behoeften te vullen.

Keer je samen met de andere kinderen van haar af en vraag je vader wanneer hij de scheiding in gang zet. Verder hoef je toch geen contact meer met haar (Op dit moment). Richt je op je vader en bouw samen met hem een toekomst op. En richt je op je eigen toekomst en geluk als jullie echt niet willen kan je moeder omgang niet afdwingen bij oudere kinderen. Maar ieder kind moet daarin zijn eigen besluit nemen. Praat met een mentor op school en vriendinnen. Jullie zullen veel over je heenkrijgen in het dorp. Dit soort verhalen gaan altijd snel.
enig idee, wat er speelt binnen het huwelijk van deze mensen? Misschien is papa wel de lamlul?
Zolang wij niet weten wat er speelt, is dit soort advies echt heel erg dom. je weet niet, wat je veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Jouw moeder heeft jouw vader bedrogen, dat is iets waar zij samen uit moeten komen. Aan jou is het om voor jezelf te bepalen hoe jij er met jouw moeder uit gaat komen. Dit kan denk ik alleen door met elkaar te praten. Laat haar weten wat jouw gevoelens zijn, zowel over het vreemdgaan als het voortrekken van zijn kinderen tov jullie. En laat haar haar verhaal doen. Op die manier ga je elkaar misschien wat beter begrijpen. En zoek professionele hulp om jouw verhaal bij te kunnen doen. Als ik het zo lees is het vreemdgaan meer de druppel, dan de oorzaak van jouw gevoel naar moeder toe.

Sterkte!
ik ben 17 jaar dus indd een puber.
Mn hoofd staat op zn kop
Alle reacties Link kopieren
Heeft je moeder ondertussen het besef wat ze heeft aangericht? Heeft ze spijt? Hoe komt het dat ze nu ineen bekent?
Alle reacties Link kopieren
Vervelende situatie.. Ik snap het gevoel dat jouw moeder jou geeft wat betreft het kaften en winkelen. Dat voelt misschien alsof ze jou heeft vervangen. Het klopt inderdaad dat wat er tussen jouw vader en moeder is gebeurd, dat zij daar samen uit moeten komen. Probeer met iemand te praten die jou kan helpen die hier buiten staat, maar probeer ook zeker met je moeder en/of vader te praten.
Alle reacties Link kopieren
Dit is iets tussen je ouders.
Tuurlijk, vreemdgaan is niet oké. Maar je weet niet wat er nog meer speelt tussen je ouders. En in dat andere huwelijk.

Het is je moeder. Het gaat om de band die ze met jou heeft. De rest is tussen volwassenen en voor jou niet van belang.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn vader had vaak affaires en was een echte rokkenjager. Dat had ik in groep 4 al door. En ik zag ook wat het met mijn moeder deed. Pas rond mijn 12e zijn ze gaan scheiden. Deze stress en drama doet veel met je, ik herken ook dat je je mede bedonderd voelt. Ik voelde me ook bedrogen. Therapie heeft mij goed gedaan, maar helaas hebben zulke ervaringen wel invloed op de rest van je leven. Zelf heb ik gekozen geen contact meer te hebben met mijn vader. En dat heb ik nu al 10 jaar niet meer. Ik zou op zoek gaan naar een goede therapeut om je te helpen met verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven