Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je ook wel een beetje raar doet door elke keer te zeggen dat je hoopt dat iemand in de toekomst je vriendin wil zijn. En waarom zou dat pas na het project kunnen? Beetje apart.
Mijn hemel. Ik denk dat je het 1x duidelijk had moeten vragen.

En niet 20x half...
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat doe je ingewikkeld. Ben je nog onder de 20? Ik wou ONWIJS afknappen op zoveel ingewikkeld en vaag gedoe.

Je hebt inmiddels al 6x benoemd 'ik hoop dat je later mijn vriendin wil zijn' en als zij bevestigend antwoord dan is het nog niet officieel? Wat een gezeik. Mijn vriend heeft nooit 'verkering' aan me gevraagd. Ik heb aan het begin gecheckt of hij wel kinderen wou (anders zou het voor mij stoppen omdat ik een grote kinderwens heb) en that was that.
Boomtak2 schreef:
22-01-2019 09:57
Ik vind dat je ook wel een beetje raar doet door elke keer te zeggen dat je hoopt dat iemand in de toekomst je vriendin wil zijn. En waarom zou dat pas na het project kunnen? Beetje apart.
Inderdaad. Je wilt het of niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch niet echt 37 trouwens?
om eerlijk te zijn dacht ik pas dat zij mij zou zien zitten nadat ik dat poject af had gerond. Ik krijg dan promotie en ga van een baan met minimumloon naar een normaal salaris. Dus pas vanaf dan heb ik haar iets te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Ga op de eerste afspraak die jullie nu hebben romantisch uit eten om te vieren dat jullie nu verkering hebben.
Stop met dat toekomstige gezever. Zodra je met zijn tweeën afgesproken hebt dat je niet met anderen meer datet dan is zij al je vriendin.
Ik snap haar reactie wel... wat een geneuzel zeg...
maar ik zou voor nu iets leuks doen als jullie elkaar weer zien. Omdat het voor jou zo belangrijk is kun je er dan alsnog een momentje van maken toch?
Ik snap haar wel. Prima als je even wilt wachten met vragen of ze een relatie met je wil maar je zegt het 100x en ondertussen draai je er omheen. Dat gezegd hebbende, "het officieel vragen" vind ik ook nogal overdreven. Het is geen huwelijksaanzoek! En ook dat gaat vaak in overleg.
Jullie hebben samen besloten Happn te verwijderen. Dan is het toch goed zo?
:there: arme (bijna) (niet) (wel) vriendin
Wat een moeilijk gedoe....
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 09:59
om eerlijk te zijn dacht ik pas dat zij mij zou zien zitten nadat ik dat poject af had gerond. Ik krijg dan promotie en ga van een baan met minimumloon naar een normaal salaris. Dus pas vanaf dan heb ik haar iets te bieden.
Werkelijk? Wake up Mark, we leven niet meer in de jaren 50 :nut:
Ik mag hopen dat 81 niet je geboortejaar is?
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt? Wat irritant, wees gewoon een vent en vraag d'r gewoon en niet zo halfbakken. En je gedachtes over geld/iets te bieden hebben zijn ook erg achterhaald.
Alle reacties Link kopieren
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 09:59
om eerlijk te zijn dacht ik pas dat zij mij zou zien zitten nadat ik dat poject af had gerond. Ik krijg dan promotie en ga van een baan met minimumloon naar een normaal salaris. Dus pas vanaf dan heb ik haar iets te bieden.

pfff alsof dat het enige is wat vrouwen in een man aantrekkelijk vinden / wat een man een vrouw kan bieden :facepalm:
Je doet wel een beetje ingewikkeld ja. En je geeft haar vreemde signalen waardoor het lijkt alsof ze nu je vriendin nog niet mag zijn.
Dus hup, op je knieën, ring erbij en vragen of ze verkering wil ;)
Nee hoor, gewoon iemand anders ergens ontmoeten en haar dan voorstellen als je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit even helemaal loslaten en het woord 'vriendin' de komende tijd niet noemen, anders wordt ze echt gillend gek.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 09:59
om eerlijk te zijn dacht ik pas dat zij mij zou zien zitten nadat ik dat poject af had gerond. Ik krijg dan promotie en ga van een baan met minimumloon naar een normaal salaris. Dus pas vanaf dan heb ik haar iets te bieden.
Ik zou haar helemaal niet als vriendin willen als zij dit ook zou vinden :facepalm: is ze een geldwolf of ben jij gewoon zo onzeker dat je haar niks kan bieden behalve geld?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze al afgeknapt is inmiddels aan haar reacties te merken, het is ook echt raar hoe je doet.
Zeker niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oei, je doet wel erg krampachtig. Al dat halfslachtige gedoe zou ik ook de kriebels van krijgen als ik haar was. Doe niet zo onzeker en vraag haar de eerstvolgende keer dat je haar ziet of ze je vriendin wil zijn. Niet meer, niet minder, geen lang verhaal van maken. Dit wil ze horen.
Takkie1 schreef:
22-01-2019 10:16
Oei, je doet wel erg krampachtig. Al dat halfslachtige gedoe zou ik ook de kriebels van krijgen als ik haar was. Doe niet zo onzeker en vraag haar de eerstvolgende keer dat je haar ziet of ze je vriendin wil zijn. Niet meer, niet minder, geen lang verhaal van maken. Dit wil ze horen.
Werkelijk? Nóg een keer vragen?
Ik zou het onderwerp de komende tijd vooral vermijden en het gewoon leuk proberen te hebben samen.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
22-01-2019 10:16
Oei, je doet wel erg krampachtig. Al dat halfslachtige gedoe zou ik ook de kriebels van krijgen als ik haar was. Doe niet zo onzeker en vraag haar de eerstvolgende keer dat je haar ziet of ze je vriendin wil zijn. Niet meer, niet minder, geen lang verhaal van maken. Dit wil ze horen.
Ja vraag het nog een keer, vindt ze vast leuk :'(
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
22-01-2019 10:18
Werkelijk? Nóg een keer vragen?
Ik zou het onderwerp de komende tijd vooral vermijden en het gewoon leuk proberen te hebben samen.
Precies! En dan zou ik het ook zeker niet meer op die manier formuleren want je hebt al gemerkt dat ze zich juist daaraan begint te ergeren.
Ik zou nu ook even relaxed doen, voorlopig even niets hierover zeggen. Eventueel zou je over een tijdje iets kunnen zeggen van:"hebben we nu een relatie" o.i.d maar voorlopig echt niet. Damage control!
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
22-01-2019 10:18
Werkelijk? Nóg een keer vragen?
Ik zou het onderwerp de komende tijd vooral vermijden en het gewoon leuk proberen te hebben samen.
ah ik zie dat ik niet goed gelezen heb, ik had dat stukje over het bellen niet goed gelezen.

nee dan vooral laten rusten dit onderwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven