Is dit een redelijke denk gedachte van me?

22-01-2019 10:46 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

inmiddels ben ik ongeveer 2 jaar samen met mijn huidige vriend. In het begin was het zo dat we meer vrienden waren. Hij was stapelgek op me en haalde me ongeveer over om een relatie met elkaar te hebben, omdat hij dacht dat we zo goed bij elkaar zouden passen. Op dat moment woonde we in de buurt van elkaar/kende elkaar net en alles was goed. Hij is vanwege zijn werk verhuist naar Apeldoorn en ik woon zelf in Breda.

Op dit moment kom ik van school af en moet ik dus op zoek naar een baan. Ik ging dus nadenken over samenwonen. Eerder hadden we afgesproken om samen te gaan wonen in het midden van waar we alle twee zouden gaan werken.

Na afgelopen week met elkaar gepraat te hebben, ben ik erachter gekomen dat hij niet weg wil uit Apeldoorn. Al zijn vrienden wonen hier en hij wil niet verder weg van zijn werk gaan wonen. (Zijn werk is nu 15 min met de fiets van hem vandaan). Hij geeft aan dat hij het leuk zou vinden als ik bij hem zou komen wonen in Apeldoorn. Toen ik vertelde dat ik dat niet eerlijk vond, omdat ik dan alle effort moet doen bleef hij bij zijn punt dat hij echt niet uit Apeldoorn wil gaan.
Hierdoor denk ik dus dat hij me niet al te serieus neemt. Toen ik daarna zei en wat als ik nu werk in Breda vind en jij blijft in Apeldoorn werken, wat gebeurd er dan? Reageerde hij daarop met ja, dan gaat het dus niet werken tussen ons.
Hierdoor ben ik gaan denken dat hij niet veel om me geeft, want anders zou hij toch wel iets meer reistijd naar zijn werk over hebben. Hierdoor heb ik hem gezegd dat ik hem egoistisch vond en dat mocht ik vinden van hem.

Daarnaast merk ik vaak dat ik met zijn vrienden vaak mee ga om leuke dingen te doen. Maar als ik dan vraag of hij met mijn vrienden iets leuks mee gaat doen, zegt hij meestal tegen mij dat hij twijfelt of hij daar wel zin in heeft. Af en toe gaat hij mee, maar soms ook niet. Terwijl ik eigenlijk dus altijd met hem mee ga. Ik probeer ook een band op te bouwen met zijn vrienden, maar dat doet hij eigenlijk andersom niet bij mijn vrienden. Hij probeert dat niet, terwijl hij verder wel heel sociaal is.

Is het nu heel gek dat ik denk dat hij niet veel om mij geeft/van mij houd?
Alle reacties Link kopieren
Wil jij alles los laten en naar Apeldoorn gaan voor zo’n iemand?

Ik zou dit echt niet willen.
Ja, dat is wel een rare kronkel.

Waarom zou je er bij voorbaat vanuit willen gaan dat je een baan gaat zoeken die niet op reisafstand van Apeldoorn is en dat hij dan moet verhuizen?

Als je veel van elkaar houdt, moet je wel eens een compromis maken. Dat is heel logisch.

Maar wat jij nu doet is uitgaan van hypothetische situaties en dan op basis van zijn antwoord beslissen dat hij dús niet van je houdt.

Qua vriendengroep: doe wat je fijn vindt en laat hem dat ook doen. Sommige vrienden zijn voor jou, sommige voor hem en sommige voor jullie beiden. Dat is okay en zelfs handig als je over een aantal jaar uit elkaar gaat.
zou hij met je willen samenwonen als hij niets om je geeft?
Alle reacties Link kopieren
Is het een principekwestie of wil jij niet uit Breda weg?
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet doen hoor... zoek een baan die je echt leuk lijkt en ga in die regio wonen en dan zien we vanzelf wel wat hij voor je over heeft. Maar richt niet je leven in naar wat hem wel of niet blieft.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
De liefde spat niet van het scherm af. Hij haalde je over om met hem een relatie te beginnen en nu wil hij niet meedenken over de toekomst.

Ga uit elkaar. Voor jullie beide beter.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik vind je niet erg liefdevol over hem praten. Eigenlijk wilde je al geen relatie met hem en nu ga je hem ten onrechte verwijten dat hij je niet serieus neemt omdat hij niet doet wat jij wil.

Jij vraagt hem eigenlijk om alles wat hij daar heeft opgebouwd op voorhand al voor jou op te geven, terwijl je nog helemaal niet weet waar je gaat werken. Dat zou mijn vriend ook niet zomaar moeten proberen. Waar is jouw compromis in deze?
Alle reacties Link kopieren
Alleen een leuke relatie is niet voldoende voor een prettig leven. Werk, vrienden en een fijne plek om te wonen zijn ook belangrijke dingen. Sterker nog, ze zijn eigenlijk nodig om een relatie goed te houden.

Je vriend lijkt dit heel goed te begrijpen. Het even is geen film waarin je vanwege die ene echte liefde alles uit je handen laat kletteren.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind in het midden gaan wonen nooit slim eigenlijk. Beter om juist de woonplaats van één van de twee te kiezen, dus ik begrijp hem wel. Jij moet nog werk zoeken, dus waarom niet gewoon daar dan?
*Kettricken* schreef:
22-01-2019 12:04
Ik vind in het midden gaan wonen nooit slim eigenlijk. Beter om juist de woonplaats van één van de twee te kiezen, dus ik begrijp hem wel. Jij moet nog werk zoeken, dus waarom niet gewoon daar dan?
Inderdaad, dit vind ik ook. Maar als ik je over hem hoor praten en hoe jullie je relatie zijn 'gestart' denk ik niet dat dit de liefde van je leven is.
Alle reacties Link kopieren
Jardis schreef:
22-01-2019 11:39
Wil jij alles los laten en naar Apeldoorn gaan voor zo’n iemand?

Ik zou dit echt niet willen.
Als we bij elkaar zijn is meestal alles leuk en goed.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
22-01-2019 11:40
Ja, dat is wel een rare kronkel.

Waarom zou je er bij voorbaat vanuit willen gaan dat je een baan gaat zoeken die niet op reisafstand van Apeldoorn is en dat hij dan moet verhuizen?

Als je veel van elkaar houdt, moet je wel eens een compromis maken. Dat is heel logisch.

Maar wat jij nu doet is uitgaan van hypothetische situaties en dan op basis van zijn antwoord beslissen dat hij dús niet van je houdt.

Qua vriendengroep: doe wat je fijn vindt en laat hem dat ook doen. Sommige vrienden zijn voor jou, sommige voor hem en sommige voor jullie beiden. Dat is okay en zelfs handig als je over een aantal jaar uit elkaar gaat.
Ik vind het gewoon altijd raar dat hij zo makkelijk zegt tegen me dat ik moet verhuizen naar hem toe, en dat het anders over tussen ons gaat. Dat vond ik raar. Het zijn inderdaad hypothetische situaties, maar ik denk na over de toekomst en Hij niet echt. Toen ik aan hem vroeg of hij dacht dat het makkelijk was om iemand anders tegen te komen met wie het goed klikt en een relatie zou kunnen krijgen was het antwoord, mja weet niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-01-2019 11:41
zou hij met je willen samenwonen als hij niets om je geeft?
Ik denk van niet. Maar krijg wel het idee als hij tegen me zegt dat het uitgaat als ik niet bij hem ga wonen, dat hij dan niets om me geeft. Dan krijg ik het idee dat hij best wel egoistisch is. Dat alles zegmaar om hem draait en dat hij er niet naar wil kijken wat voor mij fijn /handig is.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
22-01-2019 11:51
Is het een principekwestie of wil jij niet uit Breda weg?
Ik wilde dus het liefste ergens in het midden van ons 2 gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-01-2019 11:54
De liefde spat niet van het scherm af. Hij haalde je over om met hem een relatie te beginnen en nu wil hij niet meedenken over de toekomst.

Ga uit elkaar. Voor jullie beide beter.
Hij wil wel meedenken over de toekomst. Maar hij ziet zijn toekomst alleen in Apeldoorn en dat ik dan daarheen verhuis en dat hij al zijn vrienden en familie nog om hem heen heeft en ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
22-01-2019 11:59
Bah, ik vind je niet erg liefdevol over hem praten. Eigenlijk wilde je al geen relatie met hem en nu ga je hem ten onrechte verwijten dat hij je niet serieus neemt omdat hij niet doet wat jij wil.

Jij vraagt hem eigenlijk om alles wat hij daar heeft opgebouwd op voorhand al voor jou op te geven, terwijl je nog helemaal niet weet waar je gaat werken. Dat zou mijn vriend ook niet zomaar moeten proberen. Waar is jouw compromis in deze?
Nu zeg ik natuurlijk alleen waar ik mee zit. Er zijn natuurlijk ook leuke kanten aan hem. Ik wilde wel een relatie met hem. Het zit juist anders hij vraagt mij om alles op te geven wat ik in Breda opgebouwd heb. Als ik daar niet heen kom naar Apeldoorn denkt hij dat het uitgaat tussen ons. Want dan gaat het niet tussen ons werken.

Mijn voorstel /compromis was dus om in het midden van ons beiden te gaan wonen. Niet dat ik straks 3 uur reistijd heb naar mijn werk toe en hij maar 15 min. Ik had gezegd dat ik dat niet eerlijk zou vinden
Alle reacties Link kopieren
Op mij komt het meer over als een principekwestie.
Mijn vriend kon destijds vanwege z'n werk ook niet bij mij komen wonen en moest ik dus bij hem komen wonen wat ik in eerste instantie jammer vond. Maar ik heb daar eigenlijk verder nooit een punt van gemaakt, want we wilden graag samenwonen. Uiteindelijk heeft het ook heel goed uitgepakt en heb ik het super naar m'n zin gehad.
Als ik jou was zou ik gewoon een baan in Apeldoorn zoeken. In de weekenden regelmatig naar je vriendinnen in Breda. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
22-01-2019 12:03
Alleen een leuke relatie is niet voldoende voor een prettig leven. Werk, vrienden en een fijne plek om te wonen zijn ook belangrijke dingen. Sterker nog, ze zijn eigenlijk nodig om een relatie goed te houden.

Je vriend lijkt dit heel goed te begrijpen. Het even is geen film waarin je vanwege die ene echte liefde alles uit je handen laat kletteren.
Ik begrijp dat ook goed, maar hij vraagt mij om alles uit handen te laten vallen en daarheen te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
*Kettricken* schreef:
22-01-2019 12:04
Ik vind in het midden gaan wonen nooit slim eigenlijk. Beter om juist de woonplaats van één van de twee te kiezen, dus ik begrijp hem wel. Jij moet nog werk zoeken, dus waarom niet gewoon daar dan?
Omdat ik ook bang ben vrienden kwijt te raken daardoor. Als ik dan daar ga wonen offer ik alles voor hem op. Stel dat hij het dan uitmaakt kan ik wel een vriendschap opgebouwd hebben met zijn vrienden, maar die laten mij dan toch vallen.
Ik snap eigenlijk wel waarom hij daar niet weg wilt..
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
22-01-2019 12:32
Op mij komt het meer over als een principekwestie.
Mijn vriend kon destijds vanwege z'n werk ook niet bij mij komen wonen en moest ik dus bij hem komen wonen wat ik in eerste instantie jammer vond. Maar ik heb daar eigenlijk verder nooit een punt van gemaakt, want we wilden graag samenwonen. Uiteindelijk heeft het ook heel goed uitgepakt en heb ik het super naar m'n zin gehad.
Als ik jou was zou ik gewoon een baan in Apeldoorn zoeken. In de weekenden regelmatig naar je vriendinnen in Breda. Maar dat ben ik.
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je precies met een principekwestie? En vind je het dan normaal dat hij bijna nooit de moeite neemt om mee te gaan naar mijn vrienden. Terwijl ik eigenlijk altijd mee ga naar zijn vrienden?

Waar woonde jij dan eerst en waar woonde hij dan?
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
22-01-2019 12:35
Ik snap eigenlijk wel waarom hij daar niet weg wilt..
Leg uit, want ik heb toch ook mijn familie en vrienden hier? En wil eigenlijk dan toch ook liever dichterbij ze wonen?
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
22-01-2019 12:35
Ik snap eigenlijk wel waarom hij daar niet weg wilt..
Leg uit, want ik heb toch ook mijn familie en vrienden hier? En wil eigenlijk dan toch ook liever dichterbij ze wonen?
Alle reacties Link kopieren
Dubiotwijfel schreef:
22-01-2019 12:35
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je precies met een principekwestie? En vind je het dan normaal dat hij bijna nooit de moeite neemt om mee te gaan naar mijn vrienden. Terwijl ik eigenlijk altijd mee ga naar zijn vrienden?

Waar woonde jij dan eerst en waar woonde hij dan?
Dat jij van mening bent dat hoe dan ook je partner ook iets moet opgeven omdat jij dat ook doet ( dat in het midden wonen).
Maar als ik je antwoorden lees wil je gewoon niet, en daar is niets mis mee. Dan zou ik het ook niet doen en is dit denk ik ook het begin van het einde van de relatie.
Maar ik ben heel makkelijk hoor, ik ben niet zo honkvast. Iedereen is ook anders.
In het midden wonen ben ik zelf ook niet zo m voorstander van.
En dat hij niet mee gaat naar je vrienden is wel vervelend. Maar zit in hem denk ik. Mijn partner mixt ook minder met mijn vrienden dan ik met die van hem. Hij is gewoon minder sociaal. Zorg er wel voor dat je je eigen vrienden behoud! En als je ze kwijt raakt door een verhuizing zijn het geen echt vrienden.
Ik woon nu jaren in het buitenland en heb al m'n beste vrienden nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven