Vriendschap

22-01-2019 23:29 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii. Dit gaat niet over een partnerrelatie maar meer over een vriendschap.
Ik zit er nogal mee en zou graag jullie visie er op willen weten aangezien jullie neutraal zijn :-).

Een jaar geleden heb ik forse ruzie gehad met een hele goede vriendin (A) van mij. Ze heeft dingen over mijn moeder gezegd die echt niet kunnen en tevens in haar vriendengroep verteld dat ik op dat moment aan een eetstoornis leed, iets dat vertrouwelijk was. Dit waren nogal pijnlijke zaken want A heeft me echt op mijn gevoelige punten gekwetst. waarop ik haar ook nogal 'met de vloer gelijk gemaakt heb' en echt niet netjes geweest ben. Na 4 maanden geen contact miste we elkaar ondanks alles en hebben we goed met elkaar gepraat en hebben we weer contact met elkaar wat uiteindelijk toch weer uitgelopen is tot een goede vriendschap. We zijn nu samen zwanger en dit brengt ons nog dichter samen.

Een andere vriendin (B) heeft toen in de tijd dat ik ruzie had met A het voor mij opgenomen. Althans... Ze briefde me alles door wat A over me vertelde en zwart maakte waardoor B dus ook mensen is kwijt geraakt. Echt opnemen kan ik het niet noemen want ze heeft niet haar aangesproken op dr gedrag bijv...
Nu een jaar later kan B niet accepteren dat ik met A weer bevriend ben... Ik kan haar 100x uitleggen dat wij een goed gesprek gehad hebben en dat ik iemand die ergens spijt van heeft een kans wil en kan geven. Ze blijft er over doorgaan dat ze het niet kan accepteren dat ik, ondanks alles, weer met A omga..
B zet me nu enorm voor het blok aangezien ze eigenlijk van me verwacht dat ik tussen haar of A kies... Maar ik kan dat niet. Ze zijn beiden goede vriendinnen en wil ook geen van beiden kwijt. B zegt zelfs dat ze geen vrienden met me kan zijn zolang ik met A omga. Dit is echter al maanden zo maar ik verwacht dat B er nu problemen mee heeft nadat ze een zwangerfotoshootje van A en mij gezien heeft op social media.

B wil niet naar mijn verjaardag of babyshower komen omdat ze A niet kan hendelen ivm de manier hoe ze me behandeld heeft. Ik vind zelf dat B voor MIJ moet komen als ze een echte vriendin is.. en niet me aan de kant moet zetten omdat ze een probleem heeft met een ander. Ik zou zelf altijd voor een goede vriendin komen, ondanks dat ik misschien iemand van de andere aanwezigen niet mag.

Ik vind dit een lastige situatie want ik wil niemand kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Ik hoop niet ouder dan 16, want zo gedragen jullie je wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik denk dat B bang is dat je uit de school klapt over wat zij jou allemaal heeft verteld heeft en ook bespeur ik enige jaloezie en met dat groene monster zou ik niet door één deur kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-01-2019 23:33
Hoe oud zijn jullie? Ik hoop niet ouder dan 16, want zo gedragen jullie je wel.
Ik 24 en de andere twee 28. Ik vind zelf dat iedereen een kans verdiend als iemand oprecht spijt heeft van dingen die gedaan zijn. En voel me behoorlijk voor het blok gezet nu...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-01-2019 23:35
Ik denk dat B bang is dat je uit de school klapt over wat zij jou allemaal heeft verteld heeft en ook bespeur ik enige jaloezie en met dat groene monster zou ik niet door één deur kunnen.
Groene monster? Ik heb geen idee wat het probleem is.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-01-2019 23:37
:facepalm:
Klinkt nogal kinderachtig en misschien is het dit ook. Maar kan er niks mooiers van maken. Zou graag willen weten wat ik moet/kan doen aangezien ik geen van beiden kwijt zou willen.
Roosje247 schreef:
22-01-2019 23:37
Groene monster? Ik heb geen idee wat het probleem is.
Jaloezie is een groen monster en kan nare trekjes vertonen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-01-2019 23:41
Jaloezie is een groen monster en kan nare trekjes vertonen.
O zo. Jaloezie vind ik zelf ook nogal vervelend....
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij een leuke vriendenkring.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap wel dat b zich besodemieterd voelt, ze heeft het voor jou opgenomen en wordt als dank bijna verbannen.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
23-01-2019 06:22
Ik snap wel dat b zich besodemieterd voelt, ze heeft het voor jou opgenomen en wordt als dank bijna verbannen.
Dit. Ik vind A niet leuk klinken. Bespreek je het gedrag van B met A? Als dat zo is dan is B beter af zonder jullie. En het feit dat ze hier zo zwaar aan tilt, hoeft niet per se met jaloezie te maken te hebben, maar dat A je dus echt vuile streken heeft geleverd en dat ze dat niet accepteert. Ondanks dat jij dat wel doet.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
23-01-2019 07:01
Dit. Ik vind A niet leuk klinken. Bespreek je het gedrag van B met A? Als dat zo is dan is B beter af zonder jullie. En het feit dat ze hier zo zwaar aan tilt, hoeft niet per se met jaloezie te maken te hebben, maar dat A je dus echt vuile streken heeft geleverd en dat ze dat niet accepteert. Ondanks dat jij dat wel doet.
Nee ik bespreek niks van B met A en anders om ook niet. Ik hou die vriendschappen en contacten gescheiden. Ik begrijp het ook ergens wel maar iedereen zit anders in elkaar en als ik dat wel geaccepteerd heb dan is het toch goed? Het gaat dan toch om mij . A en B hebben zelden contact gehad en staan volledig los van elkaar (tis niet zo dat zij ooit bevriend oid zijn geweest). Het wordt nu wel mijn probleem gemaakt terwijl ik niet ga kiezen tussen twee vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
23-01-2019 07:28
Nee ik bespreek niks van B met A en anders om ook niet. Ik hou die vriendschappen en contacten gescheiden. Ik begrijp het ook ergens wel maar iedereen zit anders in elkaar en als ik dat wel geaccepteerd heb dan is het toch goed? Het gaat dan toch om mij . A en B hebben zelden contact gehad en staan volledig los van elkaar (tis niet zo dat zij ooit bevriend oid zijn geweest). Het wordt nu wel mijn probleem gemaakt terwijl ik niet ga kiezen tussen twee vriendinnen.
Oh ik dacht dat zij ook een soort van bevriend waren. Dan staat zij er verder buiten lijkt me. Jij bepaalt uiteindelijk met wie je bevriend bent.
...
Madeliefjees schreef:
22-01-2019 23:33
Hoe oud zijn jullie? Ik hoop niet ouder dan 16, want zo gedragen jullie je wel.
Hoe oud de betrokken personen zijn is niet relevant. Ik vind het dan ook raar dat de TO hier een antwoord op heeft gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven