hoe vaak originele gezin bij elkaar

23-01-2019 17:52 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwt hoe vaak jullie met jullie orginele gezin dus ouders en broers/zussen plus eventuele partners samen komen. Mijn moeder vindt het erg jammer dat we elkaar zo weinig in deze samenstelling zien.
Heel kort; nooit.
Op mijn broer na, zijn we niet van die familiemensen.
Nooit
Alle reacties Link kopieren
Echt echt origineel nooit, ouder overleden. Verder ook niet vaak hoor, ook niet echt familiemensen hier.
1 tot 2 keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal compleet, eens in vier a zes weken. Zelf ga ik wel wekelijks langs bij m’n ouders, soms alleen, soms met kind en/of man.
bij verjaardagen meestal iedereen wel aanwezig. Behalve mijn moeder dan, want die is overleden
Nooit. Het originele gezin bestaat niet meer.
Sinds de scheiding van mijn ouders vijf jaar geleden niet meer.
Alleen met de kerst en soms op verjaardagen. Ik denk gemiddeld 6 x per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Nooit.
Inmiddels ouders overleden. Nu zie ik mijn siblngs ook nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak zien jullie elkaar dan, TO? Voor een moeder begrijpelijk, die is gewend dat iedereen heerlijk vertrouwd thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Nooit, mijn ouders zijn uit elkaar.

Mijn broers/zussen zie ik denk ik 2x per jaar dat echt iedereen er is (inclusief kinderen en schoonbroers/zussen)
Met kerst en Pasen. En vaak nog een keer in t jaar.

Maar dat komt doordat een sibling in t buitenland woont. Als die ook in NL zou wonen zouden we praktisch alle verjaardagen ook met zn allen zijn.

Wij zijn met vier thuis en ik ben de enige die geen partner en/of kinderen meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
1 of 2 keer per jaar dat we er allemaal zijn. Vaker is niet haalbaar door afstanden en onregelmatige werktijden.
Verjaardagen, negen keer per jaar. Verder met Sinterklaas en Kerst. Mijn zus zie ik tussendoor ook nog wel, mijn ouders minder vaak.
Oh, vergeet ik nog het hoogtepunt van het jaar voor mijn ouders, het weekend weg met zijn allen.
Elke twee weken met ouders, met z'n allen sowieso elke maand wel een keertje. Alle feestdagen en we bellen elkaar dagelijks. Kleine, hechte familie.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn vader nog leefde gingen broer zus ik aanhang en kinderen elke zaterdag bij mijn ouders eten, mijn moeder is kleiner gaan wonen en
Moeten we met bord op schoot als iedereen er is, dus nu gaan we met feest en verjaardagen uit eten , om deze reden is mijn moeder op zoek naar een huisje ipv haar huidige appartement .
Alle reacties Link kopieren
We zien elkaar om de week, meestal bij mijn moeder of anders op een van de verjaardagen. Broer+ zus+ ik en onze gezinnen. Vakanties uitgezonderd. Ik denk dat we zeker aan 20 x per jaar komen. Vinden we allemaal leuk en gezellig :D. En als je keer niet komt, niemand die daar moeilijk over doet.
Alle reacties Link kopieren
Van mijn originele gezin ben ik nog de enige levende, dus wat dat betreft vrij vaak: ik kom dagelijks met mezelf bij elkaar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Vroeger: 2x / 3x verjaardag vader, moeder, kerst.
Nu: 1x, kerst. Voor ouders is het nu te druk als we er allemaal tegelijkertijd zijn ( 85+). Soms ook bij iets speciaals ( broer die 50 wordt, vader die 85 wordt..,)
Alle reacties Link kopieren
Een keer of 9 per jaar. Vanaf 2019 is het voornemen om het te verhogen naar ongeveer 15x per jaar.
Alle reacties Link kopieren
We zien elkaar sowieso met kerst en met verjaardagen. Dat is ongeveer 5 keer per jaar. Tussendoor eten we wel eens met zijn allen op initiatief van mijn moeder. Op andere momenten zijn we met een deel van het gezin samen in wisselende samenstelling. Ik vind het prima om met partner bij mijn ouders te eten en de week erna bij mijn broer langs te gaan. Wat mij betreft hoeven we niet altijd met zijn allen samen te zijn. We waren thuis vroeger met 3 kinderen en twee daarvan hebben een partner. We zijn nu totaal met 7 volwassenen.
Mijn ouders zijn gescheiden dus echt originele gezin alleen op verjaardagen. Maar eet wekelijks bij mijn moeder met broers en aanhang en tweewekelijks met vader en broers.
Nooit moeder is dood vader spreken we niet. We komen wel om de week één vaste dag met de overgeblevenen bij mijn oma. Als mijn moeder nog had geleefd was dat vast vaker geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven