‘Forever Together’

24-01-2019 06:25 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Al een tijdje lees ik mee op het forum en nu toch maar een account aangemaakt vanwege de (meestal) wijze adviezen.

Situatie: vriend en ik zijn inmiddels een halfjaar samen. Ik ben hartstikke gek op hem. Er is een hele fijne klik, maar ik kwam wat aan het nadenken nadat ik een artikel had gelezen op internet waar een vrouw in vertelde dat ze het vanaf moment 1 wist dat hij De Ware was en dat ze voor altijd samen met hem wilde zijn.
Ik weet niet waarom, maar ik dacht na hoe dat voor mij voelde. Als ik aan die termen zwaar til, dan voelt dat hartstikke benauwd op de één of andere manier. Waarom weet ik niet. Ik dacht al: zit het gevoel voor mijn vriend niet goed of ben ik gewoon ontzettend nuchter? Toen begon ik te denken: hoe voelt liefde dan eigenlijk? Ik ben hartstikke gek op mijn vriend, maar omdat voor altijd samen willen zijn mij benauwd, dacht ik: houd ik ons niet voor de gek? Tegelijkertijd zou ik hem niet willen missen, kijk ik er naar uit om bij hem te zijn en ik heb weleens gefantaseerd hoe het zou zijn om samen te wonen, maar mijn vraag is: hoe kijken jullie daar tegen aan? Moet je dat gevoel inderdaad hebben of kun je de lat ook iets minder hoog leggen?
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 centen: het is een combinatie van een keuze maken en gewoon maar zien hoe het gaat. Veel “gevoel”-dingen worden nogal overschat. Een leven samen opbouwen vanwege wat hormonen vind ik nogal kwetsbaar. Een relatie op basis van bewust gekozen commitment werkt, denk ik, beter. Het zorgt er voor dat je niet bij de eerste scheet de handdoek in de ring gooit.

En aan de andere kant, over 50 jaar kijk je terug en dan zie je wel of je samen bent gebleven of niet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Het is ook hoe je in het leven staat. Als je altijd streeft naar Enorme Pieken (en heeerlijke dramatische dalen) dan blijf je niet lang gelukkig met iemand.
Als je besluit dat jullie het goed hebben samen, gelukkig zijn, Tevreden (vies woord tegenwoordig) zijn.
Je ziet hem wel als (toekomstige) leuke vader, dan is er echt geen reden om NU je relatie te verbreken.
Besef je eens: "what if this is as good as it gets" (uit de gelijknamige film)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2019 08:29
Het is ook hoe je in het leven staat. Als je altijd streeft naar Enorme Pieken (en heeerlijke dramatische dalen) dan blijf je niet lang gelukkig met iemand.
Als je besluit dat jullie het goed hebben samen, gelukkig zijn, Tevreden (vies woord tegenwoordig) zijn.
Je ziet hem wel als (toekomstige) leuke vader, dan is er echt geen reden om NU je relatie te verbreken.
Besef je eens: "what if this is as good as it gets" (uit de gelijknamige film)
Nou precies dat.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik was 16 toen ik mijn man leerde kennen. Op dat moment totaal niet bezig met de ware en of hij dit was.
Ik merkte dat ik met hem verder wilde nadat we samen hele leuke dingen hadden meegemaakt, maar ook slechte. We bleven elkaar steunen.
Zijn na 8 jaar samen te zijn getrouwd.
Geef je gevoel de tijd, je hoeft niet nual te weten dat hij de ware is en dat je de rest van je leven met hem wil delen. Zolang je nog naar hem uitkijkt en fantaseerd over een toekomst zit het wel goed denk ik :)!
En wat Jollyrider zegt, over 50 jaar weet je of je nog samen bent of niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net samen was met mijn vriend had ik ook even het gevoel ‘o jee, ik weet niet of dit wel de ware is, of ik voor altijd bij hem wil blijven’. Toen heb ik besloten dat het leuk is met hem en dat ik ook nog helemaal niet hoefde te weten of ik de rest van mijn leven met hem wilde blijven. Zolang het leuk is, is het leuk, en daarna zien we wel verder.

Inmiddels is het al 15 jaar leuk, ook met onze kinderen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk heb je een dingetje met verwachtingen die anderen van je hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof helemaal niet in één ware,
(ik ben sowieso polyamoreus) maar toch zijn mijn man en ik al 25 jaar erg gelukkig samen. Niet groots en meeslepend, maar lief en leuk. We vinden elkaar nog steeds zo leuk dat we samen willen zijn. En dat betekent helemaal niet dat we nooit ruzie hebben of dat we over alles hetzelfde denken maar gewoon..het leven is voor ons fijn en leuk als we samen zijn.
We lachen veel en hebben het gezellig en in de slaapkamer is het ook lekker.
Dus ware liefde.. Ik weet het niet, maar wij zijn blij met elkaar.
Ik heb bij al mijn exen het idee/gevoel gehad dat hij ‘de ware’ was, anders was ik er geen langdurige relatie mee aangegaan of mee gaan samenwonen.

Wat ik bedoel, er zijn meerdere ‘de ware’ 😬
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel het gevoel nog steeds mijn ware te hebben
Heb nooit gedacht of ik met een ander gelukkiger zou zijn. En we hebben een vrij gezapig leventje, ik vind het na 35 nog steeds fijn...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat mijn partner “de ware” is, we zijn geen soul-mates, en we hebben nooit verliefdheid-anorexia gehad. Toch zijn we alweer ruim 30 jaar tevreden met elkaar. Pieken en dalen, en het is bijna mis gegaan. Maar voorlopig ziet het er toch naar uit dat we bij leven en welzijn nog een 30 jaar verder kunnen samen.

Tevredenheid en een bewuste keuze doen veel. Heel veel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb geen idee of mijn vriend de ware is. Ik ben heel graag met hem samen, we hebben het echt onwijs goed en fijn, maar of we samen oud worden? Geen flauw idee. Daar zijn wij ook beide heel realistisch in. We hebben het nu leuk, gaan graag samen verder de komende jaren, maar focussen op nu. Je leert elkaar ook kennen in de loop van de jaren, dus je kunt niet vanaf moment 1 weten of je goed bij iemand past of niet vind ik. Voor de vrouwen die al jaren samen zijn met hun partner: volgens mij leer je elkaar na 20/30 jaar nog stééds kennen?
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 09:07
0.36% gewijzigd
Je bent hartstikke gek op hem, voelt een klik met hem, kijkt uit naar de momenten dat jullie samen zijn en fantaseert wel eens over samenwonen. Dat is wat telt. Of je de rest van je leven bij hem wilt blijven merk je vanzelf.
Toen ik mijn huidige vriend ontmoette, hebben we nooit gezegd: voor altijd samen. We hebben gezegd: zolang als we het samen leuk hebben. Dat is nu 30 jaar geleden.
Mijn man en ik hebben wel het gevoel dat we de ware zijn voor elkaar. Maar dat heeft moeten groeien. We waren ontzettend verliefd in het begin. Maar we hebben lang gewacht met serieuze stappen zetten. Het moest goed blijven voelen.
Nu zijn we al een hele poos samen en het voelt nog altijd heel fijn. Ook in moeilijke periodes.
fotoroid schreef:
24-01-2019 09:07
Voor de vrouwen die al jaren samen zijn met hun partner: volgens mij leer je elkaar na 20/30 jaar nog stééds kennen?
Absoluut. Ik ben soms volkomen verrast.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
24-01-2019 09:07
. Voor de vrouwen die al jaren samen zijn met hun partner: volgens mij leer je elkaar na 20/30 jaar nog stééds kennen?
Waar ik (verkeerde kant van de 45 en ruim 20 jaar met partner) op het moment vooral tegenaan loop, is dat ik kanten van mezelf leer kennen, die ik niet kende
Mijn partner helpt me met het scherpen van mijn gedachten. Ik kom nu achter patronen, die ik pas nu herken, erken, en snap waar ze vandaan komen. Hij begint ook zaken beter te begrijpen. Van mij, van hem

Wat de leeftijd vooral ook brengt is Mensenkennis (ik maak me niet druk om anderen en doorzie mensen razend snel) en je beziet steeds meer zaken vanuit de ander en beseft je dat jouw mening, echt alleen maar een mening is.
En daardoor hebben we dus vrijwel nooit ruzie, alleen maar interesse in hoe de ander denkt
(en soms even onredelijk, over wie het meeste dekbed heeft of de wc-rol op zou hangen)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2019 09:17
Waar ik (verkeerde kant van de 45 en ruim 20 jaar met partner) op het moment vooral tegenaan loop, is dat ik kanten van mezelf leer kennen, die ik niet kende
Mijn partner helpt me met het scherpen van mijn gedachten. Ik kom nu achter patronen, die ik pas nu herken, erken, en snap waar ze vandaan komen. Hij begint ook zaken beter te begrijpen. Van mij, van hem

Wat de leeftijd vooral ook brengt is Mensenkennis (ik maak me niet druk om anderen en doorzie mensen razend snel) en je beziet steeds meer zaken vanuit de ander en beseft je dat jouw mening, echt alleen maar een mening is.
En daardoor hebben we dus vrijwel nooit ruzie, alleen maar interesse in hoe de ander denkt
(en soms even onredelijk, over wie het meeste dekbed heeft of de wc-rol op zou hangen)
Dit vind ik mooi! Ik denk dat je elkaar zo veel kunt leren in alles en dat een goede relatie gewoon écht iets toevoegt aan jezelf en je leven.

Dit gaat wel heel diep zo op de donderdagochtend :-D
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
24-01-2019 09:21
Dit vind ik mooi! Ik denk dat je elkaar zo veel kunt leren in alles en dat een goede relatie gewoon écht iets toevoegt aan jezelf en je leven.

Dit gaat wel heel diep zo op de donderdagochtend :-D
wij proberen ook echt, de ander tot bloei te laten komen
Gunnen elkaar heel veel ruimte, vrijheid etc. En bovenal: Niet zeiken... werkt heel goed
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2019 09:28
wij proberen ook echt, de ander tot bloei te laten komen
Gunnen elkaar heel veel ruimte, vrijheid etc. En bovenal: Niet zeiken... werkt heel goed
Ik denk dat je in de loop der jaren een manier vindt waarop je daar samen gewoon goed uit kunt komen. Dat áls er iets is je dit samen op de manier die voor jullie goed werkt oplost.
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar is echt heel kort! Ik wist bij mijn huidige vriend (8 jaar samen + kind) na een half jaar ook nog niet waar het heen ging.

Bij een echt goede verliefdheid dwarrelen de hormonen pas na anderhalf jaar neer tot een acceptabel niveau. Dat je een beetje rationeel kunt beschouwen wat je nou eigenlijk aan de haak geslagen hebt.

Maar het enige wat ik zou afraden is aan kinderen beginnen voordat de verliefdheid over is.

Samenwonen moet je gewoon lekker doen wanneer jullie daar zin in hebben.

Ik ben ook wel eens na een half jaar samenwonen, gillend weg gerend: was een goede les. Weer iets geleerd over mezelf, relaties en het leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel persoonlijk is. De een heeft het wel nodig, de ander niet.
Ik ben zelf iemand die van nature liever single is, net zoals dat je sommige mensen hebt die liever in een relatie zitten. Dus voordat ik in een relatie stap, wil ik echt het gevoel hebben van 'dit is het', anders begin ik er niet aan. (En tuurlijk heb je het dan ook weleens fout, maar ik bedoel dat ik in ieder geval woeste vlinders wil).
Ben inmiddels al heel wat jaren samen en wonen samen, en voor mij is hij wel echt de ware. Met hem wil ik volgend jaar trouwen, en een gezin starten. Als ik naar hem kijk denk ik nog steeds regelmatig: 'wat ben je toch fantastisch', en ik knuffel en zoen hem heel graag. We zien ons oud worden met elkaar. Maar daarnaast is het ook rationeel en niet alleen hormonen, we passen heel goed bij elkaar qua karakter en delen interesses. Maar ik zou niet in een relatie kunnen zitten zonder dat 'dit is de ware' gevoel. (En natuurlijk hebben wij ook wel eens mindere periodes hoor, maar ik ben ook realistisch dat dat erbij hoort en dat je af en toe even moet werken aan de relatie en aandacht voor elkaar).

Ik zou nooit bij iemand kunnen blijven onder het motto 'what if this is as good as it gets', dan ben ik liever alleen, maar er zijn ook heel veel vrouwen die erg gelukkig zijn in een relatie waarin ze rationeel weten dat het goed zit.

Maar je bent pas 6 maanden samen joh, dan weet je dat soort dingen ook gewoon nog helemaal niet. Ik heb dat puur intuïtief gedaan. Laat de verliefdheid eerst eens uitbloeien in eventueel houden van.. En daarna is het vroeg genoeg voor dit soort vragen.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
24-01-2019 09:39

Ik zou nooit bij iemand kunnen blijven onder het motto 'what if this is as good as it gets', dan ben ik liever alleen, maar er zijn ook heel veel vrouwen die erg gelukkig zijn in een relatie waarin ze rationeel weten dat het goed zit.

dan begrijp je de boodschap van die zin niet

het gaat om, dat je kunt blijven zoeken, maar wellicht bestaat wel niet, waar je naar zoekt. Misschien heb je wel een irrealistisch beeld van relaties
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2019 09:46
dan begrijp je de boodschap van die zin niet

het gaat om, dat je kunt blijven zoeken, maar wellicht bestaat wel niet, waar je naar zoekt. Misschien heb je wel een irrealistisch beeld van relaties
Dan kan ik je vertellen als native speaker dat die zin een verkeerde lading heeft. De zin op deze manier heeft een negatieve klank, als in; ik zou wel beter willen, maar wat als er niet beter is dan dit en ik het hier maar mee moet doen?

Zoals ik al zei, iedereen staat er anders in wat past bij zijn/haar persoonlijkheid en karakter. Maar wanneer ik mensen zoiets zie typen als jij nu ('misschien heb je een onrealistisch beeld van relaties') dan denk ik bij mezelf, ik heb zelf zo'n relatie dus hoe kan het onrealistisch zijn? Misschien heeft de persoon die dat tegen mij zegt zelf de ware gewoon nooit gevonden. Niet dat je niet heel gelukkig kan zijn met iemand die niet de ware is, maar blijkbaar vind jij iets onrealistisch terwijl ik dat zelf beleef.
-
Alle reacties Link kopieren
Wat de jaren echt ook brengen (hier tenminste, en ik hoor het vaker) is dat je gewoon beter bij elkaar gaat passen. Toen je samen begon deelde je niet veel, maar nu na dik 30 jaar samen delen we een compleet leven. Ik ben aanzienlijk langer samen met mijn partner, dan dat ik alleen ben geweest. En als je daar bij bedenkt dat ik nog een kind was in de tijd dat ik alleen was, vind ik het wel redelijk te stellen dat mijn partner en ik ons hele leven met elkaar gedeeld hebben. Dat is een geschiedenis, vol simpele dingen, maar ook met heftige momenten, die je nooit meer met iemand anders kan opbouwen. Ik geloof niet zo in “de ware” aan de voorkant, maar wel aan de achterkant. Wij zijn voor elkaar “de ware” geworden, wat wij met elkaar delen is onmogelijk te vervangen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven