Begin langzaam af te knappen/zorgen te maken

05-02-2019 14:04 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
saraah86 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 16:16
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar is de date fase toch voor? Om te kijken of het klikt?
En het klikt niet genoeg/meer om verder te gaan.
Wens hem het beste en lekker verder zoeken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Waarom moet hij zijn dag en nachtritme aanpassen als hij niet bij jou is? Want dat doet hij dat al toch?
je hebt al een kind
Verkeerde topic.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 14:21
96.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de verantwoordelijkheid voor je kind. Mag hij nog zo lief zijn, maar zie je het zitten om in de toekomst de zorg voor je kind te dragen terwijl er een volwassen kerel ook nog in je huis rondhangt, zonder inkomen, overdag slapend en misschien nog wat complicaties door zijn psychische probleempjes?
Je weet zelf ook wel dat er geen toekomst samen in zit?

Hij zal altijd werkloos blijven en bij zijn ouders wonen totdat zij hem eruit zetten. En dan kan hij bij jou op de bank liggen.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
05-02-2019 14:18
Je hebt de verantwoordelijkheid voor je kind. Mag hij nog zo lief zijn, maar zie je het zitten om in de toekomst de zorg voor je kind te dragen terwijl er een volwassen kerel ook nog in je huis rondhangt, zonder inkomen, overdag slapend en misschien nog wat complicaties door zijn psychische probleempjes?
Nou precies dit is dus waar ik over twijfel. Ik wil wel een stabiele vent als ik hem introduceer in het leven van m'n kind
S-Meds schreef:
05-02-2019 14:12
je hebt al een kind
En dat.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus aan het daten met iemand die totaal niet bij je past, qua leefstijl.
Maar goed, 2 maanden is niks en verliefd worden kan op iedereen. Ik zou zeggen next.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
05-02-2019 14:20
Je weet zelf ook wel dat er geen toekomst samen in zit?

Hij zal altijd werkloos blijven en bij zijn ouders wonen totdat zij hem eruit zetten. En dan kan hij bij jou op de bank liggen.
Dat vind ik dus lastig inschatten. Hij is dan wel weer erg gedreven in zijn studierichting (te gedreven, daarom deed hij er ook langer over). Hij is ook erg gemotiveerd werk te vinden omdat hij graag samen een toekomst wil hebben. Maar, zit het er in?
Alle reacties Link kopieren
Saraah86 schreef:
05-02-2019 14:21
Nou precies dit is dus waar ik over twijfel. Ik wil wel een stabiele vent als ik hem introduceer in het leven van m'n kind
Deze is het dus niet.
Gelukkig hoef je nog heel lang je niet te bemoeien met zijn leefritme als hij niet bij je is. En kan je je kinderen ook nog wel maanden en maanden bij hem weghouden.
Alle reacties Link kopieren
Ál na een maand. Normaal wacht je een half jaar?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
05-02-2019 14:24
Ál na een maand. Normaal wacht je een half jaar?
Tja we waren en zijn gewoon super verliefd en hebben het zo fijn. Daarbij veranderd er in feite niet zoveel, behalve dat het een naam heeft. Volgens mij zijn er niet echt 'richtlijnen' voor zoiets
Ik zou er enorm op afknappen, ik vind dat iemand op zijn 30e z'n leven wel een beetje op orde mag hebben, en geen studentenleven meer zou moeten leven. Maar dat is mijn vooroordeel.
Alle reacties Link kopieren
Weg ermee. 30. En dan nog moeten zoeken naar een eerste baan straks. Wat heeft hij nou? En wat heeft ie opgebouwd? Niets niente nada.
Saraah86 schreef:
05-02-2019 14:22
Dat vind ik dus lastig inschatten. Hij is dan wel weer erg gedreven in zijn studierichting (te gedreven, daarom deed hij er ook langer over). Hij is ook erg gemotiveerd werk te vinden omdat hij graag samen een toekomst wil hebben. Maar, zit het er in?
Alleen daarom? En niet omdat het best normaal is om op een geveven moment te gaan werken?

Ik zou goed bekijken of hij echt intrinsiek gemotiveerd is om wat aan zijn toekomst te doen en niet alleen om jou tevreden te houden.
O, en kijk ervoor uit om zijn gebrek aan discipline en verantwoordelijkheid te verbloemen met termen als 'lieve dromer'. Dat is echt je roze bril.
Alle reacties Link kopieren
Saraah86 schreef:
05-02-2019 14:30
Tja we waren en zijn gewoon super verliefd en hebben het zo fijn. Daarbij veranderd er in feite niet zoveel, behalve dat het een naam heeft. Volgens mij zijn er niet echt 'richtlijnen' voor zoiets
Ik was na een week de vriendin van. Ik vind het gewoon grappig dat je een maand als vroeg noemt.

Enfin, ik zou kijken hoe hij het aanpakt als zijn studie klaar is.
Lucifer2018 schreef:
05-02-2019 14:24
Gelukkig hoef je nog heel lang je niet te bemoeien met zijn leefritme als hij niet bij je is. En kan je je kinderen ook nog wel maanden en maanden bij hem weghouden.
Dit. Ik ken wel slomere types die ineens de vaart er toch in kregen. En mensen die met hun 30e na een vliegende start ineens thuiszitten en niks meer kunnen.
Zegt niks allemaal, behalve dat het dus een wat gevoeliger type is.
Ik snap jouw irritatie dan ook niet, je hebt toch je eigen zaakjes op orde en hij op zijn manier heeft ook zijn natje en zijn droogje.
Alle reacties Link kopieren
Je weet nooit hoe het in de toekomst zal lopen, is altijd koffiedik-kijken. En in principe is er ook niks veranderd t.o.v. toen je hem net kende. Er is ook nog niet echt een probleem toch? je doet allerlei aannames, maar voor hetzelfde geld gaat hij zijn studie cum laude afronden en krijgt hij gelijk een supergoede baan. Kan hij uit huis gaan, lekker geld verdienen, etc. Dan vind je hem ineens weer leuk?
Alle reacties Link kopieren
Saraah86 schreef:
05-02-2019 14:22
Dat vind ik dus lastig inschatten. Hij is dan wel weer erg gedreven in zijn studierichting (te gedreven, daarom deed hij er ook langer over). Hij is ook erg gemotiveerd werk te vinden omdat hij graag samen een toekomst wil hebben. Maar, zit het er in?
Die snap ik niet?Gedrevenheid betekent toch niet: zo genieten van je studie dat je er extra lang over wil doen? Op die manier is het net een kind dat zo lang mogelijk over zijn ijsje wil doen, waardoor het smelt en hij niets heeft
Volgens mij is gedreven juist zo veel mogelijk doen in zo kort mogelijke tijd. Verwarren jullie gedreven met afdrijven?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
05-02-2019 15:03
Die snap ik niet?Gedrevenheid betekent toch niet: zo genieten van je studie dat je er extra lang over wil doen? Op die manier is het net een kind dat zo lang mogelijk over zijn ijsje wil doen, waardoor het smelt en hij niets heeft
Volgens mij is gedreven juist zo veel mogelijk doen in zo kort mogelijke tijd. Verwarren jullie gedreven met afdrijven?
Lijkt me een roze bril. Geen discipline is dan lief dromerig en zo langover je studie doen 'gedreven'.
Alle reacties Link kopieren
Op je 30e nog studeren is op zich niet heel raar. Op je 30e nog bij je ouders wonen daarentegen... Ik zou wel héél verliefd moeten zijn om daar overheen te willen kijken.
For whom the bell tolls

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven