Mannen die omgaan met hun ex

08-02-2019 12:54 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier zoveel topics van forumsters die aangeven dat hun vriend niet over hun ex heen is, of nog steeds bizar veel contact heeft met haar.

Nu vroeg ik me af; vind jij het ok als jouw vriend nog veel contact heeft met zijn ex? Waarom wel/niet? Zelf ben ik blij dat mijn vriend maar 1 ex heeft in het buitenland die hij nooit meer spreekt. Ik heb geen behoefte aan dat gedoe in mijn leven. Ook mannen met kinderen gedate en daar bleef ex constant in contact.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik ok. Hij spreekt haar weinig want ze woont ver weg, maar als ze goede vrienden zouden zijn wat dat helemaal prima.

Ik ben ook goed bevriend met mijn ex. En mijn huidige vriend ook.
Alle reacties Link kopieren
Bij mannen die kinderen hebben vind ik het niet meer dan normaal dat er contact is met hun ex.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik heb daar absoluut geen probleem mee, het is niet voor niets een ex. Zeker als er kinderen zijn, vind ik het juist erg belangrijk dat hun vader en moeder goed contact hebben.

Ik heb ook met 2 exen nog goed contact, maar goed, ik heb ook niet zo snel last van jaloezie.
Prima. Ik ben zelf ook nog bevriend/heb contact met al mijn exen. Met één ervan spreek ik ook zo nu en dan af. Een andere zit in mijn bredere vriendengroep en die zie ik in groepsverband nog regelmatig. Daar zitten ook soms weekendjes weg met de groep bij.
Nee, maar dat komt omdat die ex mij al heeft lastiggevallen. En jaren lang contact probeert te zoeken via mensen die hij kent. Als hij dat contact had willen aanhouden was dat zonder mij geweest.

Als het een normale ex was, zeker wel. Is ook wel eens voor gekomen voor huidige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maar als er kinderen zijn lijkt constant contact mij ook niet gezond toch.
Ik heb er zelf geen behoefte aan en mijn man blijkbaar ook niet. Als je kinderen hebt met een ex dan vind ik het absoluut in het belang van dat kind om met elkaar op goede voet te staan en daar zou ik geen enkele moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
prima. ik heb ook nog een goed contact met mijn ex. mijn man en ex zijn zelfs een van de betere vrienden van elkaar. we zien elkaar dus ook nog op regelmatige basis. geen enkel probleem als je hier volwassen mee om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met geen enkele ex contact, en mijn man ook niet. 1x per jaar zoek ik ze eens op Facebook etc (geen enkele te vinden)
Maar goed, we hebben geen kinderen met exen, dat scheelt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf of het een gewone vriendschap is of dat er kinderen in het spel zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat willen we beide niet.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-02-2019 13:09
Maar als er kinderen zijn lijkt constant contact mij ook niet gezond toch.
Jouw kijk hierop is niet gezond.
Waar ben je trouwens zo bang voor? Dat je vriend zijn ex verkiest boven jou? Misschien is ze slimmer, of leuker of aardiger dan jij, of heeft ze mooier haar, of mooiere ogen of kan ze heerlijk koken en kan ze leuk vertellen etc. etc.
Maar ooit is de beslissing genomen om uit elkaar te gaan. Sommige mensen kunnen dan verder als vrienden, omdat ze herinneringen delen, dezelfde humor hebben of omdat ex gewoon een fij mens is. Dat heeft allemaal niks met jou te maken. Jij bent de huidige vriendin.
En wat andere mensen doen moeten zij zelf weten. Je hebt zelf geen kinderen? Jouw mening is alleen maar jouw mening. Doen andere mensen niets mee.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex had nog veel contact met zijn ex, een vriendschap. Twijfelde geen seconde aan hun intenties en maakte me er ook niet druk om. Ik liet ze makkelijk alleen. Ik vond het wel lastig dat zijn ex nog zo ontzettend veel bij mijn schoonmoeder kwam. Beste vriendinnen. Voelde me daar altijd ongemakkelijk en nooit mezelf bij. Ze sprak ook heel veel over ex schoondochter.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen contact met mijn exen

met een ex ligt het een beetje moeilijk want mijn vriend zou daar moeite mee hebben, om de manier hoe ex gehandeld heeft na dat het uit was (en mijn vriend in beeld kwam) maar eigenlijk vul ik dat nu een beetje in want dat was eerder het geval, wellicht zou die nu zich alleen afvragen, hoezo na 12 jaar opeens contact

dezelfde ex zie ik op facebook soms weleens reageren op mij als ik op publieke berichten reageer zoals hart van nederland
hij heeft ook een hele lange periode pbs gestuurd met gefeliciteerd verjaardag (of geboorte kind) of hoe gaat het en op een gegeven moment heb ik daar niet meer op gereageerd,

ik heb hem kort gesproken toen mijn vader was overleden en ik wou een adres weten van een werkvriend van mijn vader van hem (want ik wist dat de (toen vriendin - inmiddels zijn vrouw) in hetzelfde straat woonde en toen hebben we een mooie afsluit gesprek gehad via de telefoon

voor mij is het wat betreft prima

helaas moet ik nu gaan wegens afspraak elders
dus kom nog terug op deze post :)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Als er niet geheimzinnig over gedaan wordt en het zit mijn relatie niet in de weg heb ik er geen enkel probleem mee. Ik kan zelf prima met al mijn exen door een deur en ben zelfs goed bevriend met twee.

Ik heb liever dat mijn partner goed met zijn exen kan dan dat er haat en nijd is, dat zegt ook iets over hoe je met elkaar omgaat.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
08-02-2019 13:17
Jouw kijk hierop is niet gezond.
Waar ben je trouwens zo bang voor? Dat je vriend zijn ex verkiest boven jou? Misschien is ze slimmer, of leuker of aardiger dan jij, of heeft ze mooier haar, of mooiere ogen of kan ze heerlijk koken en kan ze leuk vertellen etc. etc.
Maar ooit is de beslissing genomen om uit elkaar te gaan. Sommige mensen kunnen dan verder als vrienden, omdat ze herinneringen delen, dezelfde humor hebben of omdat ex gewoon een fij mens is. Dat heeft allemaal niks met jou te maken. Jij bent de huidige vriendin.
En wat andere mensen doen moeten zij zelf weten. Je hebt zelf geen kinderen? Jouw mening is alleen maar jouw mening. Doen andere mensen niets mee.

Mijn vriend heeft maar 1 ex en daar heeft hij geen contact mee.

Voor mij horen exen in het verleden. Ik heb ook geen contact met de mijne.
Mijn man heeft geen exen (mijn exen hadden die overigens wel) maar mijn ex is inmiddels mijn zwager... Zou wel lastig zijn als mijn man daar een probleem mee had!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader en moeder bleven na hun scheiding altijd vrienden. Gelukkig. Als nieuwe partners daar een punt van gemaakt zouden hebben, geloof ik niet dat die relaties lang stand gehouden zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-02-2019 13:09
Maar als er kinderen zijn lijkt constant contact mij ook niet gezond toch.
Ja natuurlijk wel
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij afhangen van de situatie. Als het duidelijk echt puur een vriendschappelijk contact is, waarbij beide kanten er volledig vrede mee hebben dat het uit is, geen probleem natuurlijk. Helaas is dit niet altijd het geval. Ik heb zelf een tijd lang een vriendschap met een ex gehad waar ik heel blij mee was, totdat bleek dat hij de vriendschap alleen maar in stand hield in de hoop dat er weer een relatie zou ontstaan. Volgens mij komt dit vrij vaak voor.
Van een andere ex (van mij dus) was ik vorig jaar trouwens op de begrafenis van zijn vader, toen een kennis van zijn vader aan ex vroeg of ik zijn vrouw was.... Daar konden we hartelijk om lachen 'nee, maar het had wel gekund', waarna hij zijn vrouw ging halen om aan de kennis voor te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Prima, heb ik zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft nog contact met zijn ex, en dat vind ik prima. Wij wonen in het noorden van Duitsland, zij in het zuiden. Dus het loopt voornamelijk via social media. Hun kat is destijds niet mee verhuisd en woont nu bij haar. Dus als hij hen zo nu en dan wil bezoeken vind ik dat prima. Als de kat er niet was geweest, zou het contact er heel anders uit zien.

Zijn Facebook staat nog vol met foto’s van hun beiden en ook daar heb ik geen probleem mee. Wanneer je 7 jaar met iemand samen bent geweest vind ik het je sieren als je die persoon niet rigoureus uit je leven wist.

Ligt ook aan de manier waarop het uit is gegaan vind ik. Zij heeft hem twee keer bedrogen. De eerste keer heeft hij haar vergeven, de tweede keer was hij er helemaal klaar mee.

Ik heb ook nog contact met mijn ex-en. Niet zo intensief, maar als iemand mij uitnodigt om bij te kletsen sla ik het niet af.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan nooit een serieuze relatie gehad. Maar mijn ouders hebben sinds hun scheiding geen contact meer. Vader zou willen dat ze gewoon bij elkaar op de koffie konden gaan. Moeder wil niks met hem te maken hebben. Ze is op een akelige manier aan de kant gezet voor een ander. De laatste jaren van hun huwelijk was hij een botte hork. Ook op financieel gebied bleek hij niet te vertrouwen. Ze hebben elkaar wel een paar keer gezien en mijn vader maakte contact. Moeder praat dan wel terug, maar van haar hoeft het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven