Wel of niet met papa naar het buitenland?

10-02-2019 13:52 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen zoals de titel van de topic al wel aangeeft.
Ben ik benieuwd hoe jullie zouden omgaan in mijn situatie.
Mijn ex partner wilt graag naar het buitenland met onze zoontje voor
familie bezoek. Nu heb ik mijn twijfels dat hij niet terug komt omdat mijn relatie
met mijn ex partner niet al te soepel loopt.

Irritaties en vernederingen dat ik moeilijk het kind kan opvoeden
omdat ik een alleenstaande vrouw ben. Wat ik dus niet met mijn hoofd bij kan.
Lach ik hem dus uit als hij hierover begint want ik kan me dan niet inhouden.
Hij kan het niet hebben dat ik een relatie heb.
Hij denkt dat ik minder aandacht zou geven aan ons kind. Ik vroeg hem
waarom hij dat zo denkt. HIj zegt nee dat is gewoon zo?

Hij denkt alles beter te weten. Luistert wel alleen hij heeft altijd gelijk.
Heeft geen respect voor de mening van anderen. Vernederde mij bijvoorbeeld thuis vaak.
Bijvoorbeeld tijdens het kijken van het nieuws en ik mijn mening erover gaf...

Vernederingen over mijn opvoeding omdat ik toen niet kon koken, huishouden etc.
majah dat deed ik ook bijna thuis nooit. Zijn reactie slaat eigenlijk nergens op ik weet het.
Ik was studente en had een baan woonde thuis. Ik kan wel zo nog meer dingen
opnoemen.

Op een gegeven moment had ik het niet meer. Ik kreeg depressie had geen zelfvertrouwen
meer en had geen zin om naar mijn werk te gaan. Kwam ik iemand tegen op een feestje
waarmee ik fatsoenlijke gesprekken mee kon voeren. Iemand de me niet vernederde.
Tijdens het gesprek kreeg ik meer zelfvertrouwen want ik dacht waarom zou ik met zo
een persoon (ex partner) leven? Zijn we naar een relatietherapie geweest. Misschien
dat hij die persoon wel zou luisteren en mij kon begrijpen. Maar ja daar ook. Meneer
heeft altijd gelijk. Hij vernederde zelfs de therapeute van ja zo kan ik ook wel verdienen.
Jij herhaalt alles alleen maar. Hij is lachwekkend ik weet het....

Even weer terug naar het onderwerp...
Ik vind het wel goed als ons kind de vaderkant ook leert
kennen en vader heeft alle recht om kennis te laten
maken met zijn eigen familie.. Daar ben ik niet op tegen.
Alleen ik vertrouw hem niet omdat hij misschien niet terugkomt.
Want hij heeft eerder aangegeven dat de ontwikkeling beter zou zijn
wanneer ons kind in een groot gezin, in zijn familie zal
opgroeien. Wat dus helemaal nergens opslaat hij gaat hier naar de logopediste.
Ons zoontje van 3 jaar heeft namelijk een ontwikkelingsachterstand kan nog niet praten.

Ik kan niet mee omdat meneer het niet wilt want wij zijn gescheiden.
Familie kan niet komen omdat het verweg is. Ik weet het ook niet meer hoor.
Je hebt twee kinderen met deze man? En hij wil ze allebei meenemen?
Alle reacties Link kopieren
O mai.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geen westers buitenland zeker?
Nouschi schreef:
10-02-2019 14:02
O mai.

Ja, waar te beginnen? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Tsja los van wat ik lees en een mening heb over het geheel zou ik mijn kind sowieso niet meegeven als je het idee hebt dat er maar één kleine kans is dat hij niet terug komt.

Gaat het over een Arabisch land toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Als jij geen toestemming geeft dan kan hij vervangende toestemming vragen aan de rechter.

Als hij geen rare plannen heeft zoals afreizen naar oorlogsgebied of 4 maanden wegblijven dan krijgt hij die toestemming gewoon.

Tenzij jij kan aantonen dat er een reële kans is op ontvoering.

Laat he het zo ver komen dan kan je er zeker van zijn dat hij jouw eerstkomende verzoek om iets van hem gedaan te krijgen ook zal weigeren.
Alle reacties Link kopieren
Naar welk gebied zou jullie zoontje ongeveer heen gaan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Jij ging vreemd maar hij is 100% fout en verantwoordelijk voor alles wat mis ging in de relatie...mmmmm. Al eens nagedacht over je eigen rol? Leuk voor je kinderen ook twee van die eeuwig strijdende ouders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat het wel afhangt van de cultuur van zijn familie. Op zichzelf zou ik ook niet zo happig zijn op het kind meegeven.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
10-02-2019 14:08
Ik denk dat het wel afhangt van de cultuur van zijn familie. Op zichzelf zou ik ook niet zo happig zijn op het kind meegeven.
Het is ook zijn kind.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-02-2019 14:07
Jij ging vreemd maar hij is 100% fout en verantwoordelijk voor alles wat mis ging in de relatie...mmmmm. Al eens nagedacht over je eigen rol? Leuk voor je kinderen ook twee van die eeuwig strijdende ouders.
En dan wordt die man ook nog eens herhaaldelijk uitgelachen zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
10-02-2019 14:08
Ik denk dat het wel afhangt van de cultuur van zijn familie. Op zichzelf zou ik ook niet zo happig zijn op het kind meegeven.
Wanneer je zo een moeite hebt met de cultuur maak er dan geen kind mee. Het kind wordt er altijd mee geconfronteerd en kan zelf niet kiezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
-jolijn- schreef:
10-02-2019 14:08
Ik denk dat het wel afhangt van de cultuur van zijn familie. Op zichzelf zou ik ook niet zo happig zijn op het kind meegeven.
Tja, dit kun je je ook bedenken als je besluit kinderen op de wereld te zetten. Ik bedoel, in het geval van TO is de relatie vlgs mij nooit optimaal geweest en dan tóch 2 kinderen met hem op de wereld zetten. Daarnaast is hij dus van buitenlandse afkomst, en ja, dan kun je van tevoren weten dat ook hij zijn kinderen graag meeneemt naar familie. Dat is zijn goed recht ook!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-02-2019 14:07
Jij ging vreemd maar hij is 100% fout en verantwoordelijk voor alles wat mis ging in de relatie...mmmmm. Al eens nagedacht over je eigen rol? Leuk voor je kinderen ook twee van die eeuwig strijdende ouders.
Omdat ze met een vreemde wel fatsoenlijke gesprekken kon voeren ging ze vreemd? Bijzondere conclusie.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
10-02-2019 14:08
Ik denk dat het wel afhangt van de cultuur van zijn familie. Op zichzelf zou ik ook niet zo happig zijn op het kind meegeven.
Dit
Hoe komen sommigen hier nou toch bij twee kinderen? TO noemt overal één kind.
Judy_Hopps schreef:
10-02-2019 14:15
Omdat ze met een vreemde wel fatsoenlijke gesprekken kon voeren ging ze vreemd? Bijzondere conclusie.

Nee hoor, loep maar. En nu is ze zelf de minnares. Hihihi. Schijt aan andere mensen toch.
viva-amber schreef:
10-02-2019 14:14
Wanneer je zo een moeite hebt met de cultuur maak er dan geen kind mee. Het kind wordt er altijd mee geconfronteerd en kan zelf niet kiezen.

Aan het taalgebruik te lezen komt ze zelf ook uit een andere dan de NL cultuur.
Haasjehop schreef:
10-02-2019 14:18
Hoe komen sommigen hier nou toch bij twee kinderen? TO noemt overal één kind.

Ze heeft het in een ander topic over haar vijf-jarige autistische dochter...
Haasjehop schreef:
10-02-2019 14:18
Hoe komen sommigen hier nou toch bij twee kinderen? TO noemt overal één kind.

Na loepen kwam ik op een dochter van 5 en een zoon van 3, vandaar.
En TO, ik denk dat je wat meer vertrouwen in je ex moet hebben. Ik las namelijk ook ergens dat je liever hebt dat hij bij jou thuis met de kinderen komt spelen ipv dat hij ze meeneemt. Je bent bang dat hij ze teveel gaat verwennen. Ook hier lees ik dat je het liefst met hem mee zou willen naar zijn familie, maar je begrijpt toch wel dat hij dat niet wil?
loisnvt schreef:
10-02-2019 14:15
Tja, dit kun je je ook bedenken als je besluit kinderen op de wereld te zetten.
.
Even heel cynisch, maar een kind hoeft geen bewuste keuze te zijn. Eén keertje de pil vergeten en *oepsie* zwanger.
Erizon schreef:
10-02-2019 14:29
.
Even heel cynisch, maar een kind hoeft geen bewuste keuze te zijn. Eén keertje de pil vergeten en *oepsie* zwanger.
Dan nog is het een bewuste keuze een kind op de wereld te zetten, er zijn nl ook andere legale oplossingen!
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook vanaf welk land en welke cultuur en religie. Ik kan nu niet inschatten hoe gevaarlijk hij is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven