Hoe vertel ik hem dat ik meer wil, of helemaal niets?

11-02-2019 00:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
In groepsverband ben ik iemand van vroeger tegengekomen, en heb toen een hele leuke dag met hem gehad. Uiteindelijk bleven we samen over, en er was een hele fijne spanning. Ik heb hem mijn nummer gegeven en hij is toen naar de stad waar ik woon gekomen voor een leuke avond. Hij wilde meteen vastleggen voor de week daarop. Toen ben ik naar zijn stad toegegaan. Hij heeft toen echt hele leuke dingen gepland, ik voelde me best wel een beetje speciaal hierdoor.

Tussendoor hoor ik niks van hem, tenzij hij 'need to know' info wilt delen. Ik vind het jammer dat hij niks van zich laat horen waaruit blijkt dat hij aan me denkt. Nu begrijp ik dat niet iedereen op WhatsApp zit, of dat hij misschien nog niet weet wat hij van mij vindt.

Momenteel is hij op vakantie (hele maand naar familie). Ik telde de dagen af tot hij jarig was zodat ik hem een berichtje kon sturen. Want als ik zomaar een berichtje uit het niets stuur dan doet hij daar soms een dag over om op te antwoorden, hetgeen mij het gevoel geeft dat ik needy ben. Ik begin daarom te denken dat hij niet genoeg is voor me.

Toen hij jarig was heb ik dus een berichtje gestuurd om hem te feliciteren. Daar reageerde hij later die dag op. Een dag later was ik zelf jarig (dit wist hij). Ik had verwacht dat hij een berichtje met 'gefeliciteerd' zou sturen, maar niet dus. Ik voel me daardoor teleurgesteld. Ik snap dat verjaardagen niet voor iedereen belangrijk is. Dus ik snap dat het wellicht niks zegt over wat hij van mij vindt. Toch vind ik het heel vervelend dat hij niet een klein berichtje heeft gestuurd met 'gefeliciteerd'.

Zoals ik hierboven al zei, ik denk dat hij niet genoeg is voor mij. Ik krijg wel vlinders in mijn buik, maar ik krijg gewoon niet genoeg aandacht van hem. Ik denk daarom dat dit niks gaat worden. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit met hem kan bespreken (ik ben namelijk een hele grote lafaard). Ik weet zeker dat hij binnenkort weer een berichtje stuurt om af te spreken. Moet ik hem vertellen dat ik meer aandacht nodig heb als hij me wil blijven zien (en dat ik op mijn verjaardag een felicitatie had verwacht)? Of moet ik het gewoon afkappen... en doe ik dit via de telefoon? Of face-to-face?
Er is niks tussen jullie dus er valt niets af te kappen. Deze man heeft duidelijk geen interesse dus ik zou het laten verwateren. Wat wil je ermee bereiken om hem nu iets te laten weten?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
11-02-2019 00:14
Er is niks tussen jullie dus er valt niets af te kappen. Deze man heeft duidelijk geen interesse dus ik zou het laten verwateren. Wat wil je ermee bereiken om hem nu iets te laten weten?
Verwateren vind ik als ik zelf geen initiatief neem, dan hoor ik niks meer van hem en is het voorbij. Ik denk sterk dat hij nog wat van zich gaat laten horen (via WhatsApp) zodra hij terug is in Nederland.
Wat bedoel je met 'need to know' info?

Ook ik snap niet goed wat er valt te bespreken.. je hebt toch niks met hem?
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
11-02-2019 00:19
Wat bedoel je met 'need to know' info?

Ook ik snap niet goed wat er valt te bespreken.. je hebt toch niks met hem?
Tijden en exacte locaties voor dates (wat betreft need-to-know-informatie).

Die man gaat binnenkort vragen of we weer kunnen afspreken... ik merk zelf dat we niet op een lijn zitten qua verwachtingen. Mijn reden om met hem af te spreken was om te kijken of er meer in zat maar ik merk dat dit niet het geval is (hij heeft geen interesse in me lijkt het) en ik vind het onbeleefd om niet terug te antwoorden de volgende keer dat hij een berichtje stuurt om af te spreken.
bijnasoms wijzigde dit bericht op 11-02-2019 00:26
48.28% gewijzigd
Waar haal je vandaan dat hij je gaat berichten als hij weer terug in Nederland is? Misschien is zijn interesse verdwenen na de laatste date, dat zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
PhoebeBananahammock schreef:
11-02-2019 00:26
Waar haal je vandaan dat hij je gaat berichten als hij weer terug in Nederland is? Misschien is zijn interesse verdwenen na de laatste date, dat zou kunnen.
Hij gaf dit zelf aan.
Zie nu je edit. Waarom wil je er nu al meteen druk op zetten dan, als hij al beloofd heeft je weer te berichten als hij weer in Nederland is? Laat hem even met rust en kijk hoe het loopt als hij weer terug is.
Alle reacties Link kopieren
PhoebeBananahammock schreef:
11-02-2019 00:29
Zie nu je edit. Waarom wil je er nu al meteen druk op zetten dan, als hij al beloofd heeft je weer te berichten als hij weer in Nederland is? Laat hem even met rust en kijk hoe het loopt als hij weer terug is.
Tsja, ik ben al verkikkerd merk ik... en hij totaal niet krijg ik de indruk... Als hij het nu al niet is, denk ik ook niet dat hij het in de toekomst wel gaat voelen.
Bijnasoms schreef:
11-02-2019 00:21
Tijden en exacte locaties voor dates (wat betreft need-to-know-informatie).

Die man gaat binnenkort vragen of we weer kunnen afspreken... ik merk zelf dat we niet op een lijn zitten qua verwachtingen. Mijn reden om met hem af te spreken was om te kijken of er meer in zat maar ik merk dat dit niet het geval is (hij heeft geen interesse in me lijkt het) en ik vind het onbeleefd om niet terug te antwoorden de volgende keer dat hij een berichtje stuurt om af te spreken.
Dan stuur je een kort berichtje terug dat je bij nader inzien geen zin meer hebt om nog een afspraak te plannen. Je hoeft er geen drama van te maken: jullie hebben een leuke avond gehad om weer bij te praten. Er is verder geen contact geweest behalve jouw 'gefeliciteerd', ik denk dat je je veel te druk maakt. Er hoeft echt niets uitgesproken te worden.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
11-02-2019 00:35
Dan stuur je een kort berichtje terug dat je bij nader inzien geen zin meer hebt om nog een afspraak te plannen. Je hoeft er geen drama van te maken: jullie hebben een leuke avond gehad om weer bij te praten. Er is verder geen contact geweest behalve jouw 'gefeliciteerd', ik denk dat je je veel te druk maakt. Er hoeft echt niets uitgesproken te worden.
Thanks... je hebt gelijk ook! Klaar ermee!
Vaag verhaal dit. Als je hem leuk vind, geef je hem de kans om dat gevoel ook bij hem te laten groeien. De één is sneller verliefd dan de ander, jij kan niet voor hem bepalen dat als hij dat nu niet is, hij dat ook niet meer gaat worden.

Je wilt gewoon heel snel al heel veel en anders moet het maar meteen kappen. Dat kan je mindset zijn, maar ik denk niet dat je dan heel ver komt. Geduld is een schone zaak. En daarmee bedoel ik niet per se dat dit hem nu gaat worden, maar een tip voor de toekomst ;)
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
11-02-2019 00:34
Tsja, ik ben al verkikkerd merk ik... en hij totaal niet krijg ik de indruk... Als hij het nu al niet is, denk ik ook niet dat hij het in de toekomst wel gaat voelen.
Als hij apt kun je zelf ook kiezen om niet te reageren hè. Jij bepaalt zelf wat er verder gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
PhoebeBananahammock schreef:
11-02-2019 00:41
Vaag verhaal dit. Als je hem leuk vind, geef je hem de kans om dat gevoel ook bij hem te laten groeien. De één is sneller verliefd dan de ander, jij kan niet voor hem bepalen dat als hij dat nu niet is, hij dat ook niet meer gaat worden.

Je wilt gewoon heel snel al heel veel en anders moet het maar meteen kappen. Dat kan je mindset zijn, maar ik denk niet dat je dan heel ver komt. Geduld is een schone zaak. En daarmee bedoel ik niet per se dat dit hem nu gaat worden, maar een tip voor de toekomst ;)
Ik vind een felicitatie voor een verjaardag niet heel veel verwachten van iemand. Ik zou het ook niet kinnen waarderen als die aandacht er niet eens was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan af hoe je dit naar een evt partner gaat verkopen in de toekomst, "ik wil best met je maar ik moet wel minstens 10 appjes pd van je krijgen" ofzo?

Ik vind het allemaal vreselijk gekunsteld met dat app gedoe.
...
@Elastiekje ze verwacht wel meer dan alleen een felicitatie.
En ik ben ook niet zo'n held die dat onthoud, noem me maar bot en tactloos. Mijn kalender met verjaardagen hangt thuis, dat geheugensteuntje heb ik dus alsnog niet als ik op vakantie ben.

@Rooss eensch.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
11-02-2019 00:54
Ik vind een felicitatie voor een verjaardag niet heel veel verwachten van iemand. Ik zou het ook niet kinnen waarderen als die aandacht er niet eens was.
Dit idd...
Alle reacties Link kopieren
PhoebeBananahammock schreef:
11-02-2019 00:59
@Elastiekje ze verwacht wel meer dan alleen een felicitatie.
En ik ben ook niet zo'n held die dat onthoud, noem me maar bot en tactloos. Mijn kalender met verjaardagen hangt thuis, dat geheugensteuntje heb ik dus alsnog niet als ik op vakantie ben.

@Rooss eensch.
mijn verjaardag is een dag na de zijne.... lijkt me makkelijk te onthouden zonder kalender... nogmaals, hij wist dit gewoon.... en als iemand je dan op jouw verjaardag feliciteert en je een dag later niet hetzelfde kunt doen vind ik zelf onbeschoft (los van het feit of je date of niet).
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
11-02-2019 00:56
Ik vraag me dan af hoe je dit naar een evt partner gaat verkopen in de toekomst, "ik wil best met je maar ik moet wel minstens 10 appjes pd van je krijgen" ofzo?

Ik vind het allemaal vreselijk gekunsteld met dat app gedoe.
Ik ben het met je eens dat het 10 apjes per dag niets zegt over wat iemand van je vindt of niet, maar dat hij zelfs op mijn verjaardag niet een berichtje kan sturen om te feliciteren vind ik tegen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
11-02-2019 01:08
mijn verjaardag is een dag na de zijne.... lijkt me makkelijk te onthouden zonder kalender... nogmaals, hij wist dit gewoon.... en als iemand je dan op jouw verjaardag feliciteert en je een dag later niet hetzelfde kunt doen vind ik zelf onbeschoft (los van het feit of je date of niet).
Dat vind ik ook. Ik zou dat zo onbeschoft vinden dat ik er klaar mee zou zijn.
Next dus. En nee dat hoef je niet toe te lichten.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt een veel te vroeg stadium voor dit soort dingen, let it go.
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
11-02-2019 01:18
Dat vind ik ook. Ik zou dat zo onbeschoft vinden dat ik er klaar mee zou zijn.
Next dus. En nee dat hoef je niet toe te lichten.
Fijn dat ik niet de enige ben die het een kleine moeite vindt om iemand te feliciteren. Mocht die nog van zich laten horen dan ga ik idd gewoon melden dat ik me heb bedacht en het voor gezien hou.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
11-02-2019 01:22
Het is echt een veel te vroeg stadium voor dit soort dingen, let it go.
Sommige mensen zijn gewoon niet attent, en dat is wel iets wat ik hard nodig heb.
Een goede vriendin van me weet pas een jaar of twee wanneer ik jarig ben: twee dagen voor haar. We kennen elkaar al bijna tien jaar.

Maar jij kan ook voor hem bepalen of hij verliefd kan worden of niet, dus dat je ook bepaalt dat hij je verjaardag maar heeft te onthouden en je een berichtje moet sturen om je te feliciteren, zou me niet moeten verbazen.
Alle reacties Link kopieren
PhoebeBananahammock schreef:
11-02-2019 01:36
Een goede vriendin van me weet pas een jaar of twee wanneer ik jarig ben: twee dagen voor haar. We kennen elkaar al bijna tien jaar.

Maar jij kan ook voor hem bepalen of hij verliefd kan worden of niet, dus dat je ook bepaalt dat hij je verjaardag maar heeft te onthouden en je een berichtje moet sturen om je te feliciteren, zou me niet moeten verbazen.
Oke dat van die vriendin is een goed voorbeeld... maar echt... voor mij voelt het echt alsof ik nog minder ben dan lucht voor hem. Ik kan dat echt niet 'uit' zetten. Ik wil als ik iemand date het gevoel hebben dat ik er mag zijn, en vooral dat ik altijd welkom ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven