Man twijfelt - verliefd op een ander

14-02-2019 21:39 134 berichten
mijn man heeft het topic gelezen, we gaan met elkaar in gesprek.
anoniem_382809 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 19:20
96.78% gewijzigd
Lastig. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen of je bij een man wilt zijn die liever bij een ander is. Hoe denk je hierover?

Het is JOUW man, dus ergens kan je hem dingen verbieden, maar wil je dat? Is jouw geluk afhankelijk van hem? Is hij niet volwassen genoeg om zelf uit te zoeken wat hij precies wil?

Niemand die ooit het ja-woord zei wilde dat hun kinderen opgroeien in een gebroken gezin. Maar sommige dingen zijn onvermijdelijk. Zo te horen staan jullie al voor de afgrond.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Van beide kanten. (man verliefd op een ander, en ik daarna verliefd op een getrouwde man). Inmiddels al enige jaren gescheiden. Mocht je vragen hebben, stel gerust. ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, vrouw. wat een nachtmerrie. Ik kan me maar half indenken hoe jij nu met kromme tenen en samengeknepen billen door het leven gaat, door het huis loopt waar een man aanwezig is die je bijna niet meer herkent als de man waar je ooit voor koos.
Pfft.

Als je man er echt voor wilt gaan moet hij eerlijk zijn, openheid van zaken geven. Ook over het contact met die vrouw. Jullie spreken regelmatig met een therapeut schrijf je, dat is de plek om deze zaken aan te kaarten.
Maar jij moet ook eerlijk zijn! En vertellen dat je je in de steek gelaten voelt, dat hij teveel tijd kwijt is aan sporten en werken en dat bij investeren in elkaar ook hoort dat je daar tijd voor maakt!

Misschien is solo therapie voor hem ook een plan, hij moet uitvogelen of hij echt écht nog verder wil. En dan niet alleen omdat hij de kinderen dan wel of niet kwijtraakt want dat is een onzinreden.
Of eeeh, dreig jij daarmee?
...
Alle reacties Link kopieren
Ga je ook nog een paar woorden aan je eigen gedrag besteden of moeten we met z’n allen aan de hand van jouw relaas over jouw man een oordeel vellen over hem?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Wat was zijn insteek toen hij het vertelde (uit zichzelf)? Wilde hij toen gelijk werken aan de relatie of was het de opmars naar de scheidingsmededeling?
Je hebt zelf de sleutel in handen. Ga je nog even zo door, in onzekerheid. Ga je hem voor de keuze stellen, geen contact meer met de andere dame en anders is het voorbij. Of vraag je hem om elders na te gaan denken. Er is niet echt een goed of fout. Het is jouw goed recht om niet door te willen met een man die niet voor jou kan kiezen na vier maanden nadenken. Maar doorgaan in twijfel, en het desnoods over twee jaar weer op de rit krijgen is ook een manier. Op een huwelijk van 50 jaar zijn twee magere jaren ook maar peanuts.
En wat ga jij doen om je huwelijk te redden of ligt dat ook helemaal bij jouw man?
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie TO!
Verliefdheid kan helaas toeslaan, ook als je in een ogenschijnlijk goede relatie zit. Wellicht ervaart je man sleur, maar hij zal diezelfde sleur gigantisch gaan missen als hij jullie gezin 'weggooit'. Mark my words. Sterkte! Hoop dat jullie eruit koomen samen.
Be true to yourself
Ik wil dat zo graag maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Hij heeft in de therapie bijvoorbeeld aangegeven dat hij graag betere gesprekken met me wil kunnen voeren over zijn werk, hij voelt zich op dat vlak weinig gesteund door mij. Hij heeft een eigen zaak, is goed in zijn werk en ik bewonder hem daarin, maar ik snap zelf niet zoveel van wat hij doet.

Wij hebben nooit enorme gesprekken gehad, ook niet toen we aan het daten waren. Ik ben niet zo'n prater, nooit geweest. Wij waren altijd juist van het dingen doen samen. Ik heb individuele gesprekken gehad met de therapeut en daar is uit gekomen dat dat moeilijk praten komt door hoe het vroeger bij ons thuis ging. Ik ben me er nu van bewust en probeer daar meer aandacht aan te geven. Omgekeerd begrijpt hij nu beter waar het vandaan komt. Maar laatst hadden we een avond tijd vrij genomen om met elkaar in gesprek te gaan. Toen kreeg ik weer het verwijt dat ik teveel vragen stelde en kon ik niet doseren en hij was al zo moe van z'n werk en dan moest hij ook nog mijn vragen beantwoorden en was het weer niet goed... ik weet niet wat ik daarmee moet.
kattenschilderij schreef:
14-02-2019 22:50
Ik wil dat zo graag maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Hij heeft in de therapie bijvoorbeeld aangegeven dat hij graag betere gesprekken met me wil kunnen voeren over zijn werk, hij voelt zich op dat vlak weinig gesteund door mij. Hij heeft een eigen zaak, is goed in zijn werk en ik bewonder hem daarin, maar ik snap zelf niet zoveel van wat hij doet.

Wij hebben nooit enorme gesprekken gehad, ook niet toen we aan het daten waren. Ik ben niet zo'n prater, nooit geweest. Wij waren altijd juist van het dingen doen samen. Ik heb individuele gesprekken gehad met de therapeut en daar is uit gekomen dat dat moeilijk praten komt door hoe het vroeger bij ons thuis ging. Ik ben me er nu van bewust en probeer daar meer aandacht aan te geven. Omgekeerd begrijpt hij nu beter waar het vandaan komt. Maar laatst hadden we een avond tijd vrij genomen om met elkaar in gesprek te gaan. Toen kreeg ik weer het verwijt dat ik teveel vragen stelde en kon ik niet doseren en hij was al zo moe van z'n werk en dan moest hij ook nog mijn vragen beantwoorden en was het weer niet goed... ik weet niet wat ik daarmee moet.
Heb je wel belangstelling voor zijn werk, inhoudelijk? Dat is ook een beetje iets wat erbij hoort. Ik word ook niet razend enthousiast als mijn partner over zijn hobby vertelt. Dat is heel ingewikkeld, veel werk voor weinig resultaat (in mijn ogen) maar hij wordt heel enthousiast als er iets is gelukt. Dus dan kijk ik even met hem mee en laat hem dingen uitleggen, knik instemmend en vraag iets over wat ik wel snap.
Ik vind het een beetje lastig Kattenschilderij.

Hij wil dat je meer interesse toont in zijn zaak, maar je geeft aan er niet veel van te snappen? waarom niet? Je wil dit huwelijk laten slagen dus interesseer je dan als de wiedeweerga in zijn werk. Volg desnoods een opleiding. Ga naast hem staan. Hij wil met jou over z'n werk praten, niet over de kids of de boodschappen of wat dan ook.

Daarin heeft z'n scharrel misschien een puntje bij voor, omdat zij wel met hem praat over werk? Wat ga jij doen? laat je het zo of ga je hem daarin tegemoet komen?

N.B. los van dit alles vind ik het een enorme eikel dat dit zijn reden is en dat 'ie het daarom buiten de deur doet/deed/wil doen. Maar goed, jij wil dit huwelijk doorzetten, ik sta niet in jouw schoenen.
Dat is gewoon hoe je bent, niets verkeerd aan toch? Je moet dat niet willen forceren. En ook niet veranderen. Is je man op zoek naar perfectie? Zal zij ook niet zijn hoor.
Vind het zo jammer. Verliefd worden kan iedereen overkomen, het is maar wat je ermee doet.
Op deze manier hou je het niet vol, hij gaat een keuze moeten maken. Of jij.
Sterkte
anoniem_353783 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 23:01
1.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat die bom dan barsten en zie wat ervan komt.

Nu maakt hij met zijn issues van jou een barstende bom.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hadewychh schreef:
14-02-2019 23:00
Dat is gewoon hoe je bent, niets verkeerd aan toch? Je moet dat niet willen forceren. En ook niet veranderen. Is je man op zoek naar perfectie? Zal zij ook niet zijn hoor.
Vind het zo jammer. Verliefd worden kan iedereen overkomen, het is maar wat je ermee doet.
Op deze manier hou je het niet vol, jij gaat een keuze moeten maken.
Sterkte
In zekere mate eens, maar dingen als aandacht en interesse voor elkaar en elkaars bezigheden zijn wel iets waar je alert op kunt zijn. Misschien heeft deze man zich wel heel lang niet gezien gevoeld. Ja, natuurlijk kun je dat beter gelijk bespreken maar vaak heb je het pas door als je verliefd wordt op iemand bij wie je dat wel vindt.
Alle reacties Link kopieren
pantoffel81 schreef:
14-02-2019 22:58
Je wil dit huwelijk laten slagen dus interesseer je dan als de wiedeweerga in zijn werk. Volg desnoods een opleiding.
Ik vind het prima om belangstelling te tonen voor het werk van mijn man, ik vind het leuk als hij enthousiast vertelt en ik wil ook best vragen stellen of er iets over opzoeken, maar een opleiding volgen terwijl het helemaal niet je vakgebied of interesse is omdat hij over zijn werk wil praten, dat lijkt me wel een beetje ver gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-02-2019 23:01
Laat die bom dan barsten en zie wat ervan komt.

Nu maakt hij met zijn issues van jou een barstende bom.
Eens.
Life is short. Eat dessert first.
Is die vrouw beschikbaar? Is het ''nodig' contact te hebben, bijvoorbeeld vanwege werk? Hoe komt hij aan haar? Ken jij haar ook?

Niet om je ongerust te maken, maar als zij én beschikbaar is én het niet teveel gedoe oplevert om met haar verder te gaan (als zij geen partner/kinderen/etcetera heeft), dan is het verdomd lastig om hem zover te krijgen alle aandacht bij jou/jullie te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hij is verliefd op een ander.
Hij heeft geen gevoelens meer voor jou.
Hij wil in therapie 'omdat hij de kinderen niet kwijt wil'.

Ik zou hier niet blij van worden en ik zou het niet toestaan dat hij me te lang liet bungelen. Daarbij denk ik dat je niet voor niets het gevoel hebt dat hij nog contact heeft met die andere vrouw. Een eerlijke strijd is het dus niet.

Hij vraagt van jou bepaald gedrag en bepaalde inzichten. Maar hij zal zelf ook moeten willen investeren in jullie relatie. Kom voor jezelf op en laat blijken dat je geen zin hebt om lange tijd de speelbal van zijn crisis te zijn. Ik snap best dat je voor je relatie wil vechten, maar er moet wel daadwerkelijk iets om voor te vechten zijn. Niet dat je een luchtbel najaagt.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me erg pijnlijk; klinkt als een dood paard.

Ik zou een beslissing voor hem nemen en hem zeggen zijn boeltje te pakken en te vertrekken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij heeft gewoon iemand gevonden die graag praat, hij is verliefd, en nu ben jij natuurlijk niet meer leuk.
En dan gaat het Viva forum je adviseren om vooral heel hard te proberen om iemand te worden die je niet bent om je man te houden. Dat vind ik dus echt bullshit. Hij is verliefd op die andere vrouw, daar kan TO nu natuurlijk nóóit tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Oei, herkenbaar... al was mijn man wel echt vreemd gegaan, maar dat gaf hij toen nog niet toe. Ik liep op eieren, dacht dat we nog samen zouden komen. Achteraf was hij emotioneel al lang uit onze relatie gestapt. Benoemde vooral wat hij niet zo leuk vond aan mij, ik paste dat dan aan en kreeg daar dan weer commentaar op. Ik wilde zo graag dat het weer goed zou komen (we hebben het 15 jaar ook heel erg leuk gehad en voor de kinderen vond ik dat ik alles uit de kast moest halen), dat ik niet door had dat ik ver over mijn grenzen ging. Er kwam weinig vanuit hem en als hij iets kleins deed of zei, gaf me dat de hoop om nog even door te zetten. Het sloopte me. Na ongeveer een jaar trok hij de stekker er definitief uit, hij bleek nog steeds met deze mevrouw te zijn. Ik was vooral moe en ergens ook opgelucht dat ik weer mezelf kon zijn. Achteraf denk ik: meid, waar was je eigenwaarde? Volledig kwijt geraakt en ook niet aantrekkelijk voor hem. Inmiddels een aantal jaar verder en ik ben blij dat het over is, maar kijk bijna met schaamte terug op die periode. Al had ik het mezelf ook niet vergeven als ik minder diep was gegaan om voor mijn kinderen het gezin te behouden. Mijn vriendinnen hebben zich echt zorgen gemaakt, had het toen niet door.
Dus als tip: neem even afstand, ga met vriendinnen een weekendje weg en bekijk of je aan een dood paard aan het trekken bent. Je hebt het gewoon niet door als je erin zit. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-02-2019 23:14
Dat lijkt me erg pijnlijk; klinkt als een dood paard.

Ik zou een beslissing voor hem nemen en hem zeggen zijn boeltje te pakken en te vertrekken.
Waar komt toch die illusie van controle vandaan om te menen te kunnen bepalen dat een man z’n eigen huis moet verlaten omdat jij dat vindt?
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 23:20
0.14% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Jillian69 schreef:
14-02-2019 23:12


Hij vraagt van jou bepaald gedrag en bepaalde inzichten.
Precies en ondertussen heeft de ozo leuke man goede diepgaande (app) gesprekken, stelt eisen aan moeder de vrouw en beiden maar dingen om zijn goedkeuring. Blègh... Opbokken met zo’n fijn typje. Die gaat maar fijn op zichzelf zijn leven overdenken. Bah wat vind ik dit toch een ongelofelijke klote wijze om iemand onverwacht en plots volledig in de tang te hebben.
enn wijzigde dit bericht op 14-02-2019 23:22
21.00% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
14-02-2019 23:01
Laat die bom dan barsten en zie wat ervan komt.

Nu maakt hij met zijn issues van jou een barstende bom.
Dit. De man kan zelf niet beslissen, maar legt wel alle ellende op jouw bordje neer.

Laat hem maar voelen hoe het is als hij gescheiden is, om de week alleen voor de kinderen moet zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
14-02-2019 23:17
Waar komt tocht die illusie van controle vandaan om te menen te kunnen bepalen dat een man z’n eigen huis moet verlaten omdat jij dat vindt?
Geen idee! Waar komt jouw illusie vandaan dat alle vrouwen bitches zijn, mannen altijd gelijk hebben en zielig zijn?
Life is short. Eat dessert first.
Hadewychh schreef:
14-02-2019 23:00
Dat is gewoon hoe je bent, niets verkeerd aan toch?
Ik heb het gevoel dat hij ineens een heel ander persoon naast zich wil. Maar ik weet niet hoe ik die persoon kan zijn. En ik wil ook niet dat hij een heel ander persoon word dan hij was, ik was heel gelukkig met hem.

We hebben samen naar die uitzending van Esther Perel gekeken afgelopen zomer. Hij zei laatst dat hij zich daardoor realiseerde dat hij moest kijken naar wat hem ontevreden maakte over zijn leven en dat naar die andere vrouw vertrekken niet de oplossing was. Dus toen was het al aan de gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven