Nog investeren of opgeven?

15-02-2019 11:55 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik probeer het kort te houden. In aug. 2018 een man online leren kennen. Single. Af en toe geschreven. Na 3 weken wou hij al afspreken. Ging mij te snel en ik wist niet of hij wel "echt" is etc. Uiteindelijk na 3 maanden schrijven afgesproken op een veilige plek. Hij was echt en het sloeg in als een bomb. Bij hem ook. Hij zei in de eerste 10 minuten van de date reeds dat hij me zeker weer wil zien. Veel complimenten dat ik lief, sexy, intelligent etc. ben. Zijn toen (helaas) op de eerste avond het bed ingedoken. Lekkere seks. Daarna steeds verder contact. Bellen, om de 2 dagen schrijft hij. Meestal wel korte mails, beetje over de dag en zijn/mijn leven.

Hij is druk bezig met werk, al 3 jaar single. Had 5 serieuze relaties in zijn leven. Is 38 jaar. Wil ooit trouwen en kinderen (*als het past*). Heeft nu de komende 5 maanden een opleiding via zijn werk, waarvoor hij ook alle dagen 2 uren moet rijden. Dus weinig tijd. Hij geeft aan dat dit zijn eerste prioriteit is en zijn examen en dan wil hij promotie maken op zijn werk. Zo ver goed. Hij is lief, ziet erg goed uit, heeft zijn leven goed op een rijtje. Kan maar 1 ding vinden wat minder is: zijn ma. Dagelijks contact. Om de 2 weken 1 dag uit met mama. Ma kookt eten en komt 1 dag per week zijn woning kuisen. Dus lijkt een beetje op een moederzoontje. We schieten goed op. Hij heeft zijn ma van mij verteld maar ik ken z nog iet. Als we elkaar zien gaan we eten, soms uit, vaak bij hem, gezellig samen. Altijd seks. Ik blijf slapen en hij zegt ik ben de eerste vrouw in 3 jaar die mag blijven slapen. Hij maakt ontbijt voor ons. Geschenkjes voor kerst etc.

Nu zie ik echter dat hij nog steeds online actief is. Dagelijks. Hij heeft een ruim "harem" van contacten en blijkt ook dat er velen op zijn FB zitten waar hij wel eens mee het bed is ingedoken. Eentje schreef me zelf, dat zij zich had verliefd en hij het dan had uit gemaakt. Die vrouw is ruim 15 jaar ouder dan hem. Blijkt nu ook dat er meerdere "oudere" dames daartussen zitten (moedercomplex?). Ik heb hem gevraagd en hij vertelde van zijn affaires. Moeten meer dan 15 vrouwen zijn de laatste jaren, tussen zijn relaties en de laatste 3 jaar ook. Allemaal enkel voor de seks en mooie uren. "De juiste was niet bij" zegt hij. Momenteel zou hij enkel met mij iets hebben. Klinkt en voelt als een relatie als ik bij hem ben, maar als ik weg ben knaagt de twijfel.

Waarom schrijft hij nog met zijn ex-affaires? Waarom zijn er velen ouder dan hem? Op mijn vraag wat zijn wens is hoe het met ons verder gaat zegt hij: oh, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik ben nu druk met werk en scholing en zie wel verder eens ik mijn examen (juli) heb. Ik wil niets beloven........hij geeft me anders wel het gevoel dat hij me lief heeft (zegt ook: ik heb je lief, je bent zo mooi, je bent een hele fijne, jou moet men gewoon lief hebben, mooi haar, je ziet altijd zo goed uit) Doet ook moeite. Laat een bad voor me in als ik ziek ben en brengt me een glas wijn.....Ik kan gewoon niet volgen.

Heeft hij dat bij alle affaires misschien zo gedaan? Voel ik me speciaal bij hem en ben ik het helemaal niet. Hij spreekt zich niet uit. Geeft dat wat we hebben geen naam. Soms noemde hij het een affaire. Hij kan me ook niet zeggen of ik voor hem relatiemateriaal zou zijn. Soms lijkt hij ook heel onzeker: zegt dat hij vroeger heel lelijk was. Zegt dat hij zich niet mooi vind. Is verlegen. Dan weer zegt hij in eens: zou toch mooi zijn als je plots zwanger van me was (hij wil heel graag vader worden) of: dan trouw je toch gewoon met me. Hoe geloofwaardig is dat.

Wat te doen? Geduldig verder zo doen? Afwachten? Alles losjes laten lopen? Ik denk hij kan zich moeilijk openen. Hij zei ook dat hij in zijn relaties vaak werd gekwetst en uitgebuid/misbruikt. En dat hij daardoor erg is ontgoocheld geraakt in de liefde. Zijn zijn affaires een compensatie om deze woede/ontgoocheling te verwerken. Denk hij nu gewoon: * ik neu* alles wat ik tegen kom en zoek geen liefde meer*. Waarom praat hij hier niet over. Ik wil graag weten waar ik sta. Moet ik echt tot juli wachten tot zijn hoofd vrij is of is dit gewoon een goedkoop excuus? Ik wil ook niet pushen. Hij zei al: ik kan voor het moment geen verwachtingen van jou vervullen....later misschien wel, maar daar wil hij nu niet over nadenken. Hij leeft nu en niet later.....
ik probeer het kort te houden......
niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben scharrels nou vaak voor issues met de moeder van hun scharrel? Waarom mag zijn moeder zich niet als zujn moeder gedragen? Mag moeder niet haar zoon een beetje helpen in zijn drukke periode?

Er zijn zat mannen die op oudere vrouwen vallen omdat deze over het algemeen stabiel zijn en niet zoveel zeuren dan jonge grietjes.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 12:08
25.51% gewijzigd
Hij geeft duidelijk aan dat er nu niet meer in zit dan wat je nu hebt.
Vind je het leuk genoeg? Ga dan op deze voet door.
Wil je meer? Stop dan.
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt toch z'n best voor je te doen. Wat wil je nog meer van hem ? Dat hij het contact met zijn exen verbreekt, minder met z'n moeder omgaat en minder werkt ?
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Voor iemand van 38 vind ik hem nogal kinderlijk.

Wil jij huisje, boompje, baby?

En je eigen huis niet schoonmaken maar door je moeder laten doen en haar laten koken O_o

Dat scharrel verleden is nog tot daar aan toe. Daar heb je niet zoveel mee te maken en dat was wellicht ook een experiment. Waarom zou hij daar aan jou verantwoording moeten afleggen?

Houd het bij jou en hem in het hier en nu. Dat is constructiever en al ingewikkeld zit.

Je bent zijn date/vriendin niet zijn therapeut of zijn moeder.
Ik zou echt weg blijven uit dat soort rollen (overdracht).
Spreek hem aan op het volwassen deel van zijn hersens.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-02-2019 12:16
1.62% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Om de 2 weken een dag uit met zn moeder, zn moeder kookt voor hem en maakt zn huis schoon....
Ik zou heel hard wegrennen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nou wat een pareltje, klamp je maar vast
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de input. Ik zie hem graag en wil het een kans geven. Het is allicht best op het in het nu te houden en zo weinig mogelijk verwachtingen te hebben.

Ik heb geen problemen met zijn moeder. Maar het valt me op dat het zowat zijn enige contactpersoon is. Hij praat ook steeds van "mama zei dat ik dit zo of zo zou kunnen doen* of *ik moet mama in de tuin helpen* of *ik ga maandag met mama shoppen". Mama. ;). Fijn dat hij haar steunt, maar lijkt soms wat raar, zeker in verband met die oudere dames op zijn profiel.

Hij heeft nog wat vrienden. Koppels. 2. Dat is het. Weinig andere vrienden. Workaholic. Ik heb ze nooit leren kennen tot nu toe. Enkel op fotos die hij me laat zien.

Ja, hij doet best moeite. Houd contact. Is lief. Nog nooit een boos woord van hem. Hij is ook empathisch wat mijn leven aangaat. Is blij als het goed met me gaat. Misschien zoek ik gewoon het addertje onder het gras? Of wil ik te snel teveel.
Mwah ik zou niet op deze man gaan zitten wachten. Hij komt niet stabiel over en zijn band met zijn moeder vind ik ook een beetje eng.

Jij bent meer waard dan een man die je laat wachten. Denk aan jezelf en bedenk eens heel goed wat jij graag zou willen.
Alle reacties Link kopieren
38, ooit trouwen, ooit kinderen, en al 5 "serieuze" relaties achter de rug.

Ik weet het niet natuurlijk, maar ik krijg er geen warm gevoel van in mijn. onderbuik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
15-02-2019 12:04
ik probeer het kort te houden......
niet gelukt.
sorry :D
Alle reacties Link kopieren
Oh en ja, ik wil huisje, tuintje etc...kindje, ik ben 40+ dus wil ook niet meer te lang wachten. Misschien vandaar de behoefte aan zekerheid bij mij. Nu investeren in iets zonder toekomst lijkt me tijdverspilling. Hij zou zowat de perfecte man kunnen zijn (buiten het moederthema wat op zich wel mee te leven valt). Maar ik heb ook geen 5 jaren meer tijd.....
Alle reacties Link kopieren
je hebt altijd mensen die wel problemen maken, als die er niet zijn.
Bambi20191 schreef:
15-02-2019 13:08
Oh en ja, ik wil huisje, tuintje etc...kindje, ik ben 40+ dus wil ook niet meer te lang wachten. Misschien vandaar de behoefte aan zekerheid bij mij. Nu investeren in iets zonder toekomst lijkt me tijdverspilling. Hij zou zowat de perfecte man kunnen zijn (buiten het moederthema wat op zich wel mee te leven valt). Maar ik heb ook geen 5 jaren meer tijd.....
Tja wij kunnen natuurlijk niet voor je beslissen. Ik voel niet wat jij voor hem voelt.
Maar als jij al boven de 40 bent en graag een gezin wil dan zou ik toch echt eens goed gaan nadenken of je wel verder wil met iemand die jou op het wachtbankje zet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er dan zo perfect aan hem? Het lijkt mij eerder een project dan een partner. Je kan het dan bijna beter het in je eentje doen dan heb je 1 kind en geen 2.

Jij wil huis, boompje, baby op korte termijn. Hij doet überhaupt geen toezegging of dat over een 6 maanden een optie is. Hij wil het ooit...maar ooit ben jij te oud.

- zijn werk en school zijn prioriteit, hij heeft geen tijd.
- hij heeft een harem waar die wel tijd voor heeft.
- jullie relatie mag geen naam hebben.
- hij communiceert niet en geeft niet aan of jij relatiemateriaal voor hem bent.
- zijn moeder kook en maakt zijn huis schoon (WTF!)
- hij is onzeker
- hij is gekwetst, uitgebuit en misbruikt door andere vrouwen (dus dat zijn dan weer andere vrouwen dan van die harem? Of houd jij contact met al zijn misbruikers?, volgens mij is hij te lui om misbruikt te worden, zoals de waard is....dit verhaal klopt gewoon niet helemaal)
- hij zegt dat hij geen liefde/relatie wil want hij vindt het zo wel goed.

en daar staat tegen over dat hij lief is en vaak zegt dat je mooi bent...maar goed je voelt je al snel speciaal: iemand die de kraan open draait, zegt dat je haar mooi is en een fles ontkurkt ...dat is het helemaal.

Misschien moet je je beeld van de perfecte partner eens bij stellen want als dit bijna perfect is ..... dan weet ik het ook niet. Ik weet wel dat je met deze man eerder de overgang bereikt dan een stabiele volwassen relatie.

Jij heb echt zijn antwoord niet nodig om te weten waar jij staat. Hij vindt het allemaal wel prima zo want hij heeft het van alles het makkelijkst en geen verplichtingen. Als je te lastig wordt ga je weer terug in de harem tot er een nieuwe intrapt. .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo boos viva-amber? Ik snap dat je zo denkt, maar het is ook een persoon, een mens die wel ook lieve kanten heeft. Ik wens me wel meer toezegging, maar weet niet goed, of het niet ook menselijk is dat hij voor zijn doelen gaat (werk) en ik erbij kwam en nu even de tweede plaats moet innemen?

Wellicht laat ik me idd te snel verblinden. Ik ben zelden zo teder en liefdevol benaderd. In mijn eerdere relatie werd alles wat ik ben en deed als vanzelfsprekend gezien. Er werd me niet vaak gezegd dat ik mooi ben (hoewel ik zelf weet dat ik een mooie vrouw ben). Ik heb idd deze toenadering nodig. En ja, hij doet me speciaal voelen. Wellicht ziet hij dat in mij en maakt daar ook een beetje misbruik van. Maar om hem na enkele maanden al voor een deadline te zetten vind ik zelf ook wat vroeg....ik heb gewoon dat beetje zekerheid nodig dat er wel een evolutie in zit.

Hiervan zegt hij dan; ja een evolutie zou wel mooi zijn...:S
Bambi20191 schreef:
15-02-2019 13:08
Oh en ja, ik wil huisje, tuintje etc...kindje, ik ben 40+ dus wil ook niet meer te lang wachten. Misschien vandaar de behoefte aan zekerheid bij mij. Nu investeren in iets zonder toekomst lijkt me tijdverspilling. Hij zou zowat de perfecte man kunnen zijn (buiten het moederthema wat op zich wel mee te leven valt). Maar ik heb ook geen 5 jaren meer tijd.....
Als je 40+ bent moet je NU beginnen met zwanger raken, je hebt geen tijd meer om te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet boos hoor.

Hij is objectief gezien geen materiaal om een gezin mee te stichten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een creep, ik zou zeggen ga op je gevoel af. Volgens mij kan hij geen stabiele relatie onderhouden, en luister naar die ex van hem die je al heeft gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-02-2019 13:21

Jij wil huis, boompje, baby op korte termijn. Hij doet überhaupt geen toezegging of dat over een 6 maanden een optie is. Hij wil het ooit...maar ooit ben jij te oud.

Ik weet wel dat je met deze man eerder de overgang bereikt dan een stabiele volwassen relatie.
whahaha viva amber heeft anders gelijk hoor
Lorem Ipsum
Na 3 weken wou hij al afspreken.
Wat een daadkracht.
viva-amber schreef:
15-02-2019 12:13
Voor iemand van 38 vind ik hem nogal kinderlijk.

Wil jij huisje, boompje, baby?

En je eigen huis niet schoonmaken maar door je moeder laten doen en haar laten koken O_o

Dat scharrel verleden is nog tot daar aan toe. Daar heb je niet zoveel mee te maken en dat was wellicht ook een experiment. Waarom zou hij daar aan jou verantwoording moeten afleggen?

Houd het bij jou en hem in het hier en nu. Dat is constructiever en al ingewikkeld zit.

Je bent zijn date/vriendin niet zijn therapeut of zijn moeder.
Ik zou echt weg blijven uit dat soort rollen (overdracht).
Spreek hem aan op het volwassen deel van zijn hersens.
Dat is ieder voor zich toch? Natuurlijk hoeft hij geen verantwoording af te leggen, maar niet iedereen zit te wachten op iemand die zoveel bedpartners heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Door het seksverleden helemaal uit te leggen en te analyseren worden het er echt niet minder. Alles waar je energie insteekt wordt groter. Prima wanneer er een grens is maar trek hem dan ook.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-02-2019 14:06
51.18% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is het probleem? Hij wil het geen naam geven en is daar eerlijk over. Over de toekomst doet hij vaag, misschien omdat hij je hoop wil heven zodat je genoegen neemt met deze situatie.

De vraag is simpel: neem je er genoegen mee om een scharrel te zijn? Zeker met jouw leeftijd en kinderwens.

Ik vind het ook bijzonder bedenkelijk dat hij ergens hoopt dat je zwanger raakt. Na zo'n korte tijd terwijl er niet eens een relatie is? Dat klinkt zo onverantwoordelijk.

Dus ik zou zeggen; kijk of je kunt leven met de status van scharrel maar gebruik in vredesnaam anticonceptie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven