Verkeerde opvattingen

19-02-2019 01:12 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een paar onder jullie het volgende wel herkennen: je hebt een vriendin die je al 9 jaar kent en een relatie die je een jaar kent. Rondom die vriendin heb je al een dusdanige comfortzone opgebouwd dat je niet bang bent dat ze je judged, denk bijvoorbeeld aan gedrag of dingen die je zegt. Je hebt met haar precies dezelfde humor en ze snapt het volledig. Maar met je relatie heb je dat (nog) niet, eigenlijk heb je daar een heel ander soort humor mee.
Hoe jij je dan gedraagt rondom die vriendin is voor je relatie dan “raar” of “vaag”, eigenlijk omdat je relatie het niet gewend is. En hoe je je gedraagt rondom die vriendin kan niet bij je relatie omdat je relatie de humor (of grap) niet begrijpt.

Ik (vrouw) zit nu in deze situatie en ben nu eigenlijk bang om samen met mijn relatie (man) naar die vriendin te gaan. Ik weet dat ik mezelf dan in toom ga houden of juist niet en dat beide gevallen het verkeerde keelgat in kunnen schieten bij mijn relatie. Ik ben benieuwd hoe jullie met zo’n situatie om zouden gaan. Ik vind het namelijk echt heel jammer want ik heb het met beide oprecht naar mijn zin.

Nou is het ook zo dat ik met die vriendin een rondje aan het rijden was en dat we bij iemand langs wilden gaan, dat was niet mogelijk en besloten we naar de Mac te gaan. Waar mijn relatie ongeveer woont lag op de route en toen reden we langs zonder enige intentie (niet letterlijk langs het huis). Ik had het verteld dat we langsreden en mijn relatie zag dit als “controleren” of in diegene’s woorden “dat ik scan”. Dit kwam ter sprake omdat hij vroeg wat we hebben gedaan, uit interesse. Nogmaals, we reden langs zonder intentie enkel omdat het op de route lag. Mijn relatie vond dat ik me vaag gedroeg. Ik legde het uit hoe en wat, maar mijn relatie bleef stug volhouden dat de situatie maar vaag was.
anoniem_382987 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 11:27
Reden: Extra informatie
4.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien maar een hele enkele keer met je relatie naar die vriendinnen gaan zodat hij ze heeft leren kennen. Jij probeert jezelf dan een beetje in toom houden.
Verder ga je er in de toekomst gewoon in je eentje naar toe, zodat jij en je vriendinnen een goeie tijd hebben.
Grote kans dat hij er toch niet bij wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat jij je behoorlijk aanpast aan de andere personen. Heb namelijk geen ervaring met zó anders zijn bij een geliefde partner en een geliefde vriendin dat beiden je gedrag niet zullen herkennen.

Daarbij hoef jij je niet te verantwoorden waarom je bij hem in de buurt was. Hoe komt het dat je dit wel doet?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral lekker mezelf willen zijn en zou graag willen dat iemand me op mijn woord gelooft of het bijv jammer vindt als ik onverwacht voorbij kom dat ik dan niet even stop.

Ik zou hier snel moe van zijn
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
liever single dan wat jij een relatie noemt..sjongejonge, dit moet je toch niet willen?

Hij past niet bij je. Hij klinkt ook helemaal niet leuk.
Jij hebt jouw humor, en je leven, en die ga je toch niet aanpassen omdat iemand daar negatief commentaar over heeft?
En dan ook nog eens commentaar omdat je toevallig langs zn huis komt. lichterlijk achterdochtig, vind je niet? Waarom denkt hij, dat jij hem in de gaten houd? Je zou bijna denken dat hij iets te verbergen heeft, anders reageer je toch niet zo achterlijk?

Nee, mijn type man is het niet, en zou daar ook nooit genoegen mee nemen. Je vriend hoeft niet perse dezelfde humor te hebben, en je kan je inderdaad een beetje aanpassen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je zulke schofterige dingen zegt/doet, dat hij daar zo over valt. of hang je ondersteboven, naakt, met een kilo coke in je neus aan de kroonluchter met ze.

Vriendschap is mij meer waard, dan een vent die mij het gevoel geeft dat ,wie ik ben niet okay is. Want je gedraagt je in feite dus heel anders, wanneer je alleen met hem bent. No way in hell, dat ik me daar voor ga aanpassen. Kies een leuke exemplaar aub!
Ik vind het ook een beetje een vaag verhaal, sorry...
Je partner 'je relatie' noemen: ik denk NU al 'wat praat ze apart, afstandelijk'.

En waarom je 'relatie' vertellen dat je in de buurt van zijn/haar huis was met een vriendin, echt, waarom? Ik zou denken: nou interessante info, wat wil ze hiermee zeggen?
Dat ze haar vriendinnen liever niet aan mij voorstelt, schaamt ze zich voor me, wil ze hiermee zeggen dat ze liever met vriendinnen naar de Mac gaat, is hij/zij vegetariër en wil je hem/haar hiermee zeggen dat jij wel vlees eet?
Echt, ik zit te denken wat het probleem is.

Natuurlijk ga je niet met je vriendin elkaars nagels zitten lakken, urenlang naar meidenseries zitten kijken of zitten kletsen over mensen die hij niet kent waar hij bij zit.

Je bent gewoon een beetje vaag denk ik :)
Geeft niet, hij is op je gevallen zoals je bent (of zij, je relatie bedoel ik) zoals je bent maar als je out of the blue zegt: 'ik ben met mijn vriendin nog bijna langs je huis gereden maar niet helemaal' zou ik dat echt heel vreemd vinden.

Kan me voorstellen dat hij/zij dan denkt dat je eigenlijk bedoelt: ik ben met een vriendin op weg geweest naar jou maar we zijn toch maar doorgereden.
En me verbaasd afvragen waarom je dat zegt.

Als jij dan zegt nou, we gingen naar een andere vriendin, maar dat kon opeens niet, toen gingen we maar naar de Mac zou de verwarring bij mij compleet zijn :-?
Ik kan me wel voorstellen dat je relatie denkt waarom dit verslag?

Of verteld ze me nu eigenlijk dat ze me in de gaten houdt? :@@:
Universeinmotion schreef:
19-02-2019 04:27
liever single dan wat jij een relatie noemt..sjongejonge, dit moet je toch niet willen?
Haha, zo vaag is het dus: jij leest er iets heel anders in dan ik. Ik lees nergens dat haar relatie commentaar levert op haar vriendinnen..
Wat ik erin lees is weer iets héél anders, dus 1 ding staat als een paal boven water: het is behoorlijk vaag allemaal :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan het dat jij zo ontzettend anders bij je partner bent, dan bij je vriendinnen? Zit je dan bij je partner een toneelstukje op te voeren zodat hij je maar leuk vindt? Dat hou je toch nooit vol? Ik ben bij mijn partner echt het zelfde als bij mijn vriendinnen hoor. Als je niet eens jezelf kunt zijn in je relatie, zou ik toch nog eens heel goed nadenken of het wel zo’n goede relatie is.
Jolandje schreef:
19-02-2019 03:50
Ik zou vooral lekker mezelf willen zijn en zou graag willen dat iemand me op mijn woord gelooft of het bijv jammer vindt als ik onverwacht voorbij kom dat ik dan niet even stop.

Ik zou hier snel moe van zijn
Dit.
Geen doen zo.
Ik vind dit allemaal maar infantiel...
Als ik dit moet judgen: lekker vaag.

Edit: herken niks aan deze situatie
Je doet inderdaad raar en vaag.
Nee ik herken hier niets van. Mijn humor is van dien aard dat ik me er niet voor moet schamen en die bij niemand in het verkeerde keelgat zal schieten.
Geef eens een voorbeeld dan?

Waar was je relatie mee bezig dat hij zich betrapt voelde?
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
19-02-2019 04:42
Haha, zo vaag is het dus: jij leest er iets heel anders in dan ik. Ik lees nergens dat haar relatie commentaar levert op haar vriendinnen..
Wat ik erin lees is weer iets héél anders, dus 1 ding staat als een paal boven water: het is behoorlijk vaag allemaal :-D
Haha, nou , zijn we het in ieder geval eens met elkaar op dat vlak. Ik dacht dat het aan mij lag. Ik vraag mij nu ook af, of ze ook dit soort smsjes stuurt naar vriend!

" hey relatie, Ik was met Truus in de buurt, en we zijn niet in de buurt maar nu toch een soort van wel. Ik wilde jou daar eigenlijk van op de hoogste stellen....dat ik nu wel voor je huis sta met Truus".

Vager dan dit lukt mij niet. TO, wat heb je werkelijk naar je 'relatie" gsmst?
Je hoeft toch niet constant met je vriend en vriendinnen tegelijkertijd af te spreken? Ik deed dat in de begintijd vrijwel altijd apart.

En als je langs zijn huis rijdt dan hoef je dat niet te vermelden. Dat is zo niet boeiend. Ik snap niet goed wat hij met die informatie moet? Hij reageert wel raar door zo achterdochtig te doen, is dit wel echt een leuke jongen?
Alle reacties Link kopieren
Niet jezelf zijn houd je nooit lang vol en het is logisch dat mensen afknappen.
Daarnaast heb je wel heel erg de neiging om je naar je vriend(in) en e.d. te verantwoorden over waar je bent, wat je doet en hoe je je gedraagt. Ik vermoed dat je kampt met diepe vorm van onzekerheid en de angst om niet geaccepteerd te worden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-02-2019 07:11
0.62% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging er eigenlijk vanuit dat TO een man is en dat daarom die vriendschappen met vrouwen problemen opleveren.
...
Anárion schreef:
19-02-2019 07:01
Ik ging er eigenlijk vanuit dat TO een man is en dat daarom die vriendschappen met vrouwen problemen opleveren.
Ja ik lees vgsmij ook terug dat hij mannelijk is....
Alle reacties Link kopieren
Het kunnen ook allemaal vrouwen zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anárion schreef:
19-02-2019 07:01
Ik ging er eigenlijk vanuit dat TO een man is en dat daarom die vriendschappen met vrouwen problemen opleveren.

Dit!

Of het zijn drie vrouwen. In het verhaal is alleen de vriendin duidelijk van het vrouwelijk geslacht, bij TO en 'de relatie' blijft het geslacht onduidelijk.
Aan je taalgebruik te merken met die domme Engelse woorden en het feit dat je een beetje kansloos rondjes gaat rijden en de MAC als een uitje ziet, denk ik dat je nog geen 20 jaar bent. Je vriend is vast niet je partner, maar gewoon je verkering. Zo eentje die komt en snel weer gaat, omdat je nog lang niet toe bent aan een serieuze relatie. Hij past overduidelijk niet bij jou, want je kunt jezelf niet bij hem zijn. En dan zijn rare reactie op jouw ook al rare en nutteloze opmerking over je autorit en bezoek aan de MAC zegt ook genoeg.
Laat die jongen lekker gaan en ga met je vriendinnen leuke dingen doen, totdat je wel ooit een leuke jongen tegenkomt waar jij gelukkig van wordt. En waarmee je vriendinnen het ook goed kunnen vinden. Vrienden zijn op jouw leeftijd toch echt belangrijker dan zo’n knul waar het uiteindelijk toch niets mee wordt.
Dymphnatam schreef:
19-02-2019 06:28
Als ik dit moet judgen: lekker vaag.
:rofl:
Wat een onvolwassen gedoe en personen allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar hoe hij reageert of judged (is Nederlands echt zo moeilijk) op het langs rijden. Nogal overdreven.

Maar net als de rest vind ik het vooral raar dat jij kennelijk uit twee verschillende personen bestaat die totaal niet op elkaar lijken. De een is bij je vriendin, de ander bij je relatie. Vind je dat niet vermoeiend? En waarom wil je een relatie met iemand waarbij je niet jezelf kunt zijn. Ik wil je niet judgen hoor, maar ik vind het vaag.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Volgens mij is dit weer zo’n typische twintiger (m) met een raar probleem. Petje af voor de manier waarop jullie zo’n OP doorgronden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven