Aandacht van andere mannen

19-02-2019 09:01 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eventjes nieuwsgierig naar jullie opinies. Ik ben 26 jaar en ik heb sinds enkele maanden een relatie. Ik vind hem knap, lief, leuk, sociaal, ondernemend. Precies wat ik wil. De spanning is al wel wat minder dan in het begin toen we met elkaar dateten.

Vorig weekend sinds lange tijd weer eens na lange tijd wezen stappen. Er was daar een man van wie ik voelde dat hij naar me keek en contact wilde. Hier verder niks mee gedaan, want ik ben gewoon gek met mijn vriend. Is het vreemd/verkeerd dat ik daar stiekem best eventjes van genoot, van die spanning? Ik voelde me er schuldig door en dacht dat het daardoor misschien mijn gevoelens voor mijn vriend niet goed zitten, omdat ik van de aandacht van een andere man genoot. Toen ik met mijn ex was had ik gedurende het eerste jaar geen oog voor andere mannen.
Ik was echter wel weer blij toen we naar huis gingen, zodat ik tegen mijn vriend aan kon kruipen.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Enkele maanden en de spanning is nu al minder? Ik vind het niet heel veelbelovend klinken..
Alle reacties Link kopieren
Beetje flirten kan geen kwaad toch ;)

Mijn vriend en ik flirten gewoon met andere mannen en vrouwen. Maar verder dan een kort praatje of een beetje kijken en lachen niet uiteraard.

T is gewoon een leuk spelletje en als je duidelijk je eigen grenzen kent niks aan de hand.

Maar waarom heb je nu al het idee dat je relatie minder wordt.
In mijn relatie groeien de gevoelens nog steeds voor elkaar. Het gevoel van verbondenheid en jezelf een stukje verder openstellen. Er moet geen behoefte zijn daar een ander tussen te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Loes, ik bedoel zegmaar de spanning van: vindt hij me wel leuk? Ik heb soms wel mijn momentjes dat hij me kriebels geeft, maar die onzekerheid heb ik niet meer.

Trien, ik bedoel niet dat mijn relatie minder word en ik wil ook zeker niet dat er iemand tussen mij en mijn vriend komt. Onze band wordt steeds hechter.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Raar dat zodra een mens 'zeker' is over de partner er ineens iets veranderd. Gaan ze de ander vask ineens anders behandelen omdat er zekerheid is.
Alle reacties Link kopieren
Christiane, ik bedoel niet dat ik het nu opzoek. Ik heb dit altijd gehad, met of zonder relatie.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat wanneer 'aandacht van iemand' iets met je doet in de mate dat je er een topic over wil beginnen
je je misschien moet afvragen wat voor behoefte die aandacht vervult

je kan het op je relatie gooien en dat daar iets ontbreekt, of op jezelf omdat er iets ontbreekt aan je eigenwaarde misschien
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Druif-je schreef:
19-02-2019 09:18
Christiane, ik bedoel niet dat ik het nu opzoek. Ik heb dit altijd gehad, met of zonder relatie.
Als je dit altijd al gehad hebt, dan is er toch weinig om je zorgen om te maken lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
Turquasi, ik mis niks in mijn relatie. Ik krijg genoeg aandacht, ook op seksueel gebied is het spannend genoeg voor mij. Ik moet toegeven dat mijn eigenwaarde laag is. Maar het is echt niet dat ik wat met die aandacht wíl, alleen dat ik me er gevleid door voel.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen gevlei nodig en dat is een fijn gevoel

dus misschien valt er iets te doen aan je eigenwaarde?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou ik dat kunnen doen?
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
jezelf die aandacht geven :-D

leren zien wat er leuk is aan jou, niet bang zijn dat te benoemen
dat accepteren waar je (nog) niet zo heel goed in bent, minder hoge eisen stellen aan jezelf
jezelf in de watten leggen op een vrije dag, dat doen wat jij leuk vind en wat voor langere tijd een goed gevoel oplevert
investeren in jezelf, in je kennis en in je gezondheid
alleen nog omgaan met fijne mensen die je hierbij helpen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik best lastig. Ik ben er de laatste tijd achter gekomen dat mijn zelfbeeld niet zo best is, dus misschien dat het daar ook wel vandaan komt.

Trien, ik bedoel niet dat het gevoel minder word. Onze band wordt juist sterker, we leren elkaar beter kennen, alleen het hele spannende is wat minder geworden. Het voelt gewoon heel erg vertrouwd.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Het is narcisme. Je hebt een laag zelfbeeld en hebt het nodig bewonderd te worden om zo je zelfbeeld op te krikken. Alleen werkt die aandacht uiteindelijk niet. Wel goed dat je dat beseft.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia, inderdaad. Het is niet dat ik het extreem nodig heb en daarom opzoek, maar als ik het opmerk, dan geeft me dat wel een prettig gevoel.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Druif-je schreef:
19-02-2019 10:40
Sjulia, inderdaad. Het is niet dat ik het extreem nodig heb en daarom opzoek, maar als ik het opmerk, dan geeft me dat wel een prettig gevoel.
Dat hebben heel veel mensen wel. In meer of mindere mate. Zolang er maar een gezond balans blijft is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia, je mag hier op het forum geen diagnoses stellen.

Druif-je, zolang je niet al jouw eigenwaarde uit zoiets haalt, maar het gewoon een geniet-momentje is, denk ik niet dat het kwaad kan.
Als ik zoiets aan mijn vriend vertel (leuke flirt gehad en nu weer lekker tegen vriend aan kruipen) vindt hij dat alleen maar leuk. We weten beiden dat er dan geen behoefte is aan meer, en tegen zo'n flirt ben ik ook eerlijk dat ik een vriend heb, dus niemand raakt gekwetst.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
19-02-2019 11:13
Sjulia, je mag hier op het forum geen diagnoses stellen.

Druif-je, zolang je niet al jouw eigenwaarde uit zoiets haalt, maar het gewoon een geniet-momentje is, denk ik niet dat het kwaad kan.
Als ik zoiets aan mijn vriend vertel (leuke flirt gehad en nu weer lekker tegen vriend aan kruipen) vindt hij dat alleen maar leuk. We weten beiden dat er dan geen behoefte is aan meer, en tegen zo'n flirt ben ik ook eerlijk dat ik een vriend heb, dus niemand raakt gekwetst.
Het is geen diagnose maar iets wat in ons alle leeft hoor. Een narcistische stoornis is een diagnose, en iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets kleins niet zo enorm opblazen. Je had even een leuk flirtmomentje, daarna ging je weer naar huis, naar je vriend met wie je het leuk hebt. Meer was het niet. Je kunt jezelf ook een schuldgevoel en een massa twijfels aan gaan zitten praten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wat ik gezien heb bij vriendinnen die een laag zelfbeeld hebben is dat hun relatie altijd onder druk komt te staan wanneer iemand anders aandacht gaat geven, omdat ze daar gevoelig voor zijn...

nu was het eenmalig een onbekende knul in een bar, maar de volgende keer is het die leuke nieuwe collega en dan word spannend ineens gevaarlijk

ik werk in een bedrijf waar het stikt van de mannen met een regelmatige nieuwe aanvoer, en ik vind het zo lekker rustig dat het me echt helemaal niks meer uitmaakt wie er hengelt naar me... hoi dankje doei
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Turquasi, ik ben ervan overtuigd dat ik er niks meer van wil.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb dit niet. Ik vind toenadering zoekende mannen maar irritant, dan denk ik oh daar heb je er weer 1...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze niet zozeer irritant, maar ik hoef er ook niks van. Een beetje ouwehoeren: prima, maar ze moeten niet te dichtbij komen.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Druif-je schreef:
19-02-2019 09:28
Turquasi, ik mis niks in mijn relatie. Ik krijg genoeg aandacht, ook op seksueel gebied is het spannend genoeg voor mij. Ik moet toegeven dat mijn eigenwaarde laag is. Maar het is echt niet dat ik wat met die aandacht wíl, alleen dat ik me er gevleid door voel.

Ga werken aan je eigenwaarde.
turquasi schreef:
19-02-2019 09:33
ik heb geen gevlei nodig en dat is een fijn gevoel

dus misschien valt er iets te doen aan je eigenwaarde?
Volgens mij vinden de meeste mensen gevlei of een compliment wel leuk. Zoals jij het stelt - "Ik heb geen gevlei nodig" - lijkt het alsof het zwak is om dat leuk te vinden. Het is een beetje sociale smeerolie: elkaar toelachen, complimenteren, beetje flirten. Met eigenwaarde heeft het volgens mij niks te maken, meer met genieten van het feit dat je wordt opgemerkt/er blijkbaar leuk uitziet/nieuwsgierigheid opwekt/aardig overkomt etc. Ik vind dat het op dit forum wel héél snel gaat over eigenwaarde (en dan vooral het gebrek daaraan), terwijl dit gewoon iets is waar je niet te zwaar aan moet tillen. Mijn advies aan TO: niet te zwaar aan tillen ;) Gewoon genieten van wat aandacht, je maakt blijkbaar een goede eerste indruk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven