Ik maak mijn eigen relatie kapot (jaloer/onzeker), help me.

19-02-2019 13:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eerst het een en ander even uitleggen. Ik ben een man 26 jaar, zeg maar gerust een kleinkind omdat ik me druk maak om niks.

6 maanden geleden leerde ik een meisje kennen waar in ontzettend verliefd op ben geworden. we zijn samen, vaak en we hebben het super als we samen.
Ik heb meerdere relaties gehad en dit is haar eerste echte serieus relatie.

Zij is echt bloedmooi en ik ben echt niet de enige man die dat vind. Ze is heel populair bij het andere geslacht. Ze krijgt veel aandacht van andere mannen, haar telefoon gaat constant of omdat ze berichten binnen krijgt op bijvoorbeeld insta of snapchat of whatsapp. Ook in de kroeg hanger er altijd mannen om haar heen.

Ik heb hier nooit moeite mee gehad, echt niet. In mijn vorige relatie ben ik helaas bedrogen en dit heeft mijn zelfvertrouwen echt kapot gemaakt. Het klinkt heel stom maar ik zie er zelf ook gewoon redelijk uit omdat mij dit vaak genoeg verteld wordt, dit is dus niet een reden om zo onzeker te zijn.

Ik wil haar zo graag voor de volle 100% vertrouwen en dat meen ik oprecht. Ik ben doodsbang dat iemand mij weer zal verraden. Gewoon bang dat ze wel opeens wat voelt voor iemand die haar versierd.
Ze weet dat ik in mijn vorige relatie bedrogen ben, dit heb ik haar verteld omdat we al eens wat gezeur hebben gehad over dit onderwerp. Ze heeft aangegeven dat ze echt alleen mij wilt, niks of niemand anders. Ik mag zelfs haar telefoon inzien, wat ik overigens niet wil doen.

ze heeft mij overigens ook nog nooit een reden gegeven om haar niet te vertrouwen. ze is echt een schat van een meid en verdient dit niet. Dit is echt iets waar ik zelf heel veel mee zit. Ik zou zo graag willen zeggen "lieve schat ga jij een avondje stappen, ik blijf lekker thuis." zonder dat ik helemaal in de stress schiet of chagrijnig begin te doen.

ik heb het erg echt heel moeilijk mee en snap niet waarom ik iemand niet volledig kan vertrouwen. ik zou graag geholpen willen worden en ik hoop dat iemand hier serieus op kan reageren. Dit is echt een hele nare eigenschap en ik wil er per direct van af!

Met vriendelijke groet,
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft zij al die aandacht van andere mannen nodig?
Alle reacties Link kopieren
Je kan haar niet straffen voor wat een eerdere meid je heeft aangedaan.
Wat je kunt afspreken is: als je me niet meer leuk vind, of een ander beter vind, maak het dan eerst met me uit en ga dan verder met de ander.
En dat geldt ook voor jou.

Na die afspraak zul je dan moeten vertrouwen op het feit dat je niet méér kunt doen dan dit en dat je een nieuwe breuk heus wel weer overleefd.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Paulapaula schreef:
19-02-2019 13:56
Waarom heeft zij al die aandacht van andere mannen nodig?
Dit
Paulapaula schreef:
19-02-2019 13:56
Waarom heeft zij al die aandacht van andere mannen nodig?


Wie zegt dat ze om al die aandacht vraagt? En ongeveer de helft van de wereldbevolking is man, mag je als je een relatie hebt dan totaal geen contact meer hebben met de helft van de bevolking?

TO, als je vriendin beter kan gaan, zal ze dat misschien ook doen. Daar heb je weinig invloed op, met jaloers en chagrijnig gedoe jaag je haar zeker weg. Alleen jij kan jouw gedrag en overtuigingen veranderen en jouw vriendin kan er niks aan veranderen dat jouw ex is vreemd gegaan, dus straf haar daar niet voor door haar in haar vrijheid te beperken, want als ze wijs is, loopt ze dan hard voor je weg.
anoniem_367663 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:07
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van haar eisen dat ze alle sociale media verwijdert. Alleen whatsapp nog en die kontroleer je elke avond.
In de kroeg wijk je niet van haar zijde, en laat iedereen goed merken dat ze van jou is.
Wat voor werk doet ze? Zijn daar veel mannen?
En uitgaan zonder jou is er natuurlijk nooit meer bij.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Paulapaula schreef:
19-02-2019 13:56
Waarom heeft zij al die aandacht van andere mannen nodig?
Ze reageert eigenlijk nooit op de berichten van andere mannen, zij kan er natuurlijk niks aan doen dat iemand haar wat stuurt.
Ze doet dus niks met de aandacht van andere mannen, ik waardeer dit enorm, het is natuurlijk ook een beetje vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Als ze op whatsapp die berichten krijgt, hebben die mannen ook haar nummer. Gewoon blokkeren. En instagram en facebook op prive zetten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Boselfje2 schreef:
19-02-2019 14:06
Wie zegt dat ze om al die aandacht vraagt? En ongeveer de helft van de wereldbevolking is man, mag je als je een relatie hebt dan totaal geen contact meer hebben met de helft van de bevolking?

TO, als je vriendin beter kan gaan, zal ze dat misschien ook doen. Daar heb je weinig invloed op, met jaloers en chagrijnig gedoe jaag je haar zeker weg. Alleen jij kan jouw gedrag en overtuigingen veranderen en jouw vriendin kan er niks aan veranderen dat jouw ex is vreemd gegaan, dus straf haar daar niet voor door haar in haar vrijheid te beperken, want als ze wijs is, loopt ze dan hard voor je weg.
Ik begrijp wat je bedoelt!
Ik zal haar vrijheid ook nooit beperken en dat heb ik ook nooit gedaan.
Ik laat haar ook echt wel alleen de kroeg in gaan en ik doe mijn eigen ding ook wel.
Maar toch knaagt het op een of andere manier aan me en dat is best vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 14:06
Ik zou van haar eisen dat ze alle sociale media verwijdert. Alleen whatsapp nog en die kontroleer je elke avond.
In de kroeg wijk je niet van haar zijde, en laat iedereen goed merken dat ze van jou is.
Wat voor werk doet ze? Zijn daar veel mannen?
En uitgaan zonder jou is er natuurlijk nooit meer bij.
Zo zo, dat is wel heel erg drastisch. :sarcastic:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvlok92 schreef:
19-02-2019 14:08
Ze reageert eigenlijk nooit op de berichten van andere mannen, zij kan er natuurlijk niks aan doen dat iemand haar wat stuurt.
Ze doet dus niks met de aandacht van andere mannen, ik waardeer dit enorm, het is natuurlijk ook een beetje vanzelfsprekend.
Als zij er niks mee doet is er voor jou niks aan de hand. Als ze er wel op kickt, naar aandacht vraagt door zich op social media te etaleren, vraag jezelf dan af of zij wel bij jou past.

Maar sowieso een mooie vrouw/man heb je nooit helemaal voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Paulapaula schreef:
19-02-2019 14:19

Maar sowieso een mooie vrouw/man heb je nooit helemaal voor jezelf.
Oh? Ik ben anders al 30 jaar bij mn man, en hij hoeft me niet te delen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 14:21
Oh? Ik ben anders al 30 jaar bij mn man, en hij hoeft me niet te delen.
Als je als mooie man/vrouw op straat loopt heb je veel bekijks. Op social media is dat net zo. Een partner moet daar tegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil haar ook volledig vertrouwen en zij heeft echt niks verkeerds gedaan. We zijn allebei hartstikke blij met elkaar en wanneer we bij elkaar zijn hebben we ook nooit gezeur.

Op dit moment is ze op vakantie en gaat ze vaak uit, ik weet dat ik me geen zorgen hoeft te maken omdat we samen heel gelukkig zijn.
Ik stuur haar natuurlijk elke ochtend een berichtje en wens haar een fijne dag.

Ik laat haar eigenlijk niet merken dat ik het er best moeilijk mee heb. Ik vind het lastige om de negatieve gedachten uit mijn hoofd te krijgen.
Je vriendin is een meisje? Ik hoop toch echt dat het een vrouw is.

Ze kan alleen berichten krijgen als ze die mannen haar nummer geeft of ergens toevoegt of wat dan ook. Ben niet zo thuis in instam en snapchat, maar het lijkt me toch dat je zulke media op prive kunt zetten. Tenzij ze die aandacht natuurlijk prettig vindt.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvlok92 schreef:
19-02-2019 14:32
Ik wil haar ook volledig vertrouwen en zij heeft echt niks verkeerds gedaan. We zijn allebei hartstikke blij met elkaar en wanneer we bij elkaar zijn hebben we ook nooit gezeur.

Op dit moment is ze op vakantie en gaat ze vaak uit, ik weet dat ik me geen zorgen hoeft te maken omdat we samen heel gelukkig zijn.
Ik stuur haar natuurlijk elke ochtend een berichtje en wens haar een fijne dag.

Ik laat haar eigenlijk niet merken dat ik het er best moeilijk mee heb. Ik vind het lastige om de negatieve gedachten uit mijn hoofd te krijgen.
Je kan er hulp voor zoeken als je jezelf (onnodig) gek maakt met angsten/jaloezie.
Een psycholoog kan je leren om goed om te gaan met zulke gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat lastig. Ik heb dat jaloerse gevoel ook moeten overwinnen na een relatie, lang geleden, waarin ik bedrogen werd.

Je denkt dat je haar niet kan vertrouwen, maar je vertrouwt eigenlijk jezelf niet. Niet dat je bang bent dat jij zelf vreemdgaat ofzo, maar het ontbreekt je in het vertrouwen dat het wel goed komt met jou als zij je zou bedriegen of verlaten voor een ander.

Je weet nog hoeveel pijn het deed en je bent bang dat je die pijn niet nog een keer kan handelen. Maar wees eens eerlijk? Je hebt het toch overleefd? En je hebt een bloedmooie vriendin teruggekregen voor die vrouw die jouw hart gebroken heeft. Ja, het doet pijn. Maar pijn is niet iets waar je kapot aan hoeft te gaan. Pijn is tijdelijk. Pijn meemaken, maakt je een completer mens. Je wordt er wijzer van en sterker.

Stel dat het je nog een keer gebeurt: dan zal je het weer overleven. Het zal pijn doen. Maar als jouw vriendin een vreemdganger zou zijn, was je haar toch ook liever kwijt dan rijk? Vertrouwen in je eigen veerkracht is voor jou het belangrijkst. En vertrouwen dat als ze ooit vreemd zou gaan, je er vanzelf achter komt. Je hoeft daar niet naar op zoek.

Iedere keer als dat jaloerse gevoel weer de kop opsteekt moet je even opletten. Waar zit dat gevoel in je lichaam? En waar houdt het op? Probeer het te herkennen, zodat je je kop erbij kan houden en jezelf in die momenten tot de orde kan roepen. Succes. Je kan het! Met mij is het ook goed gekomen.
annemariem wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:37
0.07% gewijzigd
pluk de nacht
Alle reacties Link kopieren
annemariem schreef:
19-02-2019 14:36
Ach wat lastig. Ik heb dat jaloerse gevoel ook moeten overwinnen na een relatie, lang geleden, waarin ik bedrogen werd.

Je denkt dat je haar niet kan vertrouwen, maar je vertrouwt eigenlijk jezelf niet. Niet dat je bang bent dat jij zelf vreemdgaat ofzo, maar het ontbreekt je in het vertrouwen dat het wel goed komt met jou als zij je zou bedriegen of verlaten voor een ander.

Je weet nog hoeveel pijn het deed en je bent bang dat je die pijn niet nog een keer kan handelen. Maar wees eens eerlijk? Je hebt het toch overleefd? En je hebt een bloedmooie vriendin teruggekregen voor die vrouw die jouw hart gebroken heeft. Ja, het doet pijn. Maar pijn is niet iets waar je kapot aan hoeft te gaan. Pijn is tijdelijk. Pijn meemaken, maakt je een completer mens. Je wordt er wijzer van en sterker.

Stel dat het je nog een keer gebeurt: dan zal je het weer overleven. Het zal pijn doen. Maar als jouw vriendin een vreemdganger zou zijn, was je haar toch ook liever kwijt dan rijk? Vertrouwen in je eigen veerkracht is voor jou het belangrijkst. En vertrouwen dat als ze ooit vreemd zou gaan, je er vanzelf achter komt. Je hoeft daar niet naar op zoek.

Iedere keer als dat jaloerse gevoel weer de kop opsteekt moet je even opletten. Waar zit dat gevoel in je lichaam? En waar houdt het op? Probeer het te herkennen, zodat je je kop erbij kan houden en jezelf in die momenten tot de orde kan roepen. Succes. Je kan het! Met mij is het ook goed gekomen.
Heel erg bedankt voor je berichtje! Fijn om te lezen van iemand die precies weet wat ik bedoel.
Wat je zegt klinkt heel logisch, ik zal dus echt aan mezelf moeten werken en leren mezelf te vertrouwen.
Ik ga hier aan werken en ga dit gevoel echt proberen los te laten.

nogmaals heel erg bedankt!
Waarom reageert zij op al die whatsappjes van mannen? Wat doet ze met hun? Mag jij ook mee als ze naar de kroeg gaat?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvlok92 schreef:
19-02-2019 15:00
Heel erg bedankt voor je berichtje! Fijn om te lezen van iemand die precies weet wat ik bedoel.
Wat je zegt klinkt heel logisch, ik zal dus echt aan mezelf moeten werken en leren mezelf te vertrouwen.
Ik ga hier aan werken en ga dit gevoel echt proberen los te laten.

nogmaals heel erg bedankt!
Geen dank! Je bent al heel ver op de goede weg, kan ik je vertellen. Dat maak ik op uit het feit dat je haar niet veel laat merken van je jaloerse gevoelens. En uit het feit dat je er iets aan wil veranderen. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar jij komt er echt wel!
pluk de nacht
Alle reacties Link kopieren
Ze is nu op vakantie zonder jou?
Dat is ook wel de kat op het spek binden natuurlijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 15:10
Ze is nu op vakantie zonder jou?
Dat is ook wel de kat op het spek binden natuurlijk.
Meen je dit nou?
sneeuwvlok92 schreef:
19-02-2019 14:08
Ze reageert eigenlijk nooit op de berichten van andere mannen, zij kan er natuurlijk niks aan doen dat iemand haar wat stuurt.
Ze doet dus niks met de aandacht van andere mannen, ik waardeer dit enorm, het is natuurlijk ook een beetje vanzelfsprekend.
Maar hebben zoveel mannen haar nummer dan, en gaan ze door met appen terwijl ze niet reageert?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 15:10
Ze is nu op vakantie zonder jou?
Dat is ook wel de kat op het spek binden natuurlijk.
weet niet of je berichtjes heel serieus moet opvatten,
Maar ik vind dat zo iets moet kunnen.
Vind het alleen vervelend dat ik dan constant moet piekeren en daar wil ik graag van af...

Tijdens haar vakantie doe ik ook gewoon mijn eigen ding maar toch denk ik veel aan haar.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 15:10
Ze is nu op vakantie zonder jou?
Dat is ook wel de kat op het spek binden natuurlijk.
Je sarcasmemeter slaat op tilt.

Als ze 26 jaar is en dit haar eerste serieuze relatie, lijkt me dat ze niet op al die mannen zit te wachten die ook maar een ding willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven