Voel me vreselijk bedrogen en eenzaam...

19-02-2019 23:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal! Ik moet eventjes iets van me afschrijven. En graag jullie advies.

Ik ben een vrouw van 35 jaar, 8 jaar getrouwd, 3 kindjes. Mijn man en ik werken beiden als arts, ik wel minder uren om het huishouden en vooral de kindjes op te vangen. Ik vind mezelf een goede moeder, het huishoudelijke interesseert me minder. Maar ik doe er wel mijn uiterste best voor! Van smorgens vroeg tot savonds laat. Maar mijn man vindt het nooit goed genoeg. Hij zegt me dat en in probeer dan nog harder, maar ik ben geen geboren huisvrouw. In mijn werk ben ik gewoon veel beter.

Deze avond stak ik de kindjes in bed. Op de pc vind ik tussen de foto's van ons uitje van dit weekend een chat op whatsapp tussen mijn man en een vrouw die we recent leerden kennen via school vam de kids. De kusjes vliegen heen en weer. Smorgens vragen ze of ze goed hebbem geslapen en savonds een slaapwelzoentje. Hij maakte er dus blijkbaar ook een printscreen van.

Vorige week zag ik dat hij restaurantjes opzzocht! Ik dacht voor Valentijn voor ons 2. Maar we gingen nergens heen op Valentijn...

Dus ik confronteer hem daarmee. En voila. Hij is al een paar keer met haar gaan eten. Hij moet met haar gewoon praten over mij en haar man omdat wij ben blijkbaar ergeren door ons gebrekkig huishouden. Er zou niets zijn.

Mijn hart is gebroken. Ik voel me zo bedrogen. Al die kusjes? Praten over de partners die hem niet begrijpen? Tegen een mama die ik elke dag aan de schoolpoort onder ogen moet komen? Met haar op restaurant gaan terwijl ik in het ziekenhuis zit te werken?

Wat moet ik doen ? Ik durf er met niemand die ik ken over praten. Voel me misselijk van verdriet. Moet ik haar erop aanspreken? Mijn man ziet er geen probleem ib, hij vindt het mijn fout door dat huishouden.


Ik sterf vanbinnen. Ik vind dit even erg als met iemand slapen...

Ik ben zo zo zo triest...
Alle reacties Link kopieren
Neem een werkster? Een oude, lelijke dan want jouw man neemt het niet zo nauw met de echtelijke trouw geloof ik.
Maar natuurlijk hartstikke klote voor je. Zijn gedrag slaat nergens op,. Hij gaat gewoon vreemd en praat jou aan dat het je eigen schuld is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben niet kunnen bedenken dat hulp in de huishouding een oplossing kan bieden?
Dit is een vorm van emotioneel vreemdgaan en een opmaat tot meer. Het belangrijkste is om met je man in gesprek te gaan en duidelijk aangeven dat dit niet kan en dat jullie binnen de relatie tot een oplossing moeten komen evt met behulp van relatietherapie. Jullie hebben beiden de verantwoordelijkheid om te kijken of jullie dit kunnen oplossen, jullie hebben nota bene 3, neem ik aan, kleine kinderen. Ik vind het heel erg voor je overigens en snap dat dit echt gruwelijk is. Persoonlijk vind ik hem een flapdrol, maar dat doet niks af aan wat ik in het begin zei.
Oakes schreef:
20-02-2019 00:13
Jullie hebben niet kunnen bedenken dat hulp in de huishouding een oplossing kan bieden?
Niet bijzonder huishoudelijk zijn een reden tot vreemdgaan, het moet niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
En waarom vindt je man dat enkel jij verantwoordelijk bent voor het huishouden? En waarom vind jij dat? Zou het tussen jullie beter gaan als hij inziet dat het huishouden soms een behoorlijke klus kan zijn en dat het met drie kinderen en een baan logisch is dat niet alles spic en span is?
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
20-02-2019 00:16
Niet bijzonder huishoudelijk zijn een reden tot vreemdgaan, het moet niet gekker worden.
TO legt er nogal de nadruk op dat dit een punt in hun relatie is. Dan vind ik het raar dat twee hoogopgeleide, goedverdienende mensen dit makkelijk op te lossen probleem laten voortduren.

En TO, excuus voor mijn weinig invoelende eerste reactie. Ik vind het verdrietig voor je dat je je zo klote voelt.
Alle reacties Link kopieren
Maar eigenlijk: een man die vreemdgaan goedpraat omdat zijn vrouw niet alle taken volledig perfect weet uit te voeren, vind ik respectloos en vooral héél dom.
Praat wel met iemand. Een vriendin ofzo. Jij hebt niets verkeerd gedaan hoor dus schaamte is niet nodih
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg. Hij weet het mooi te vertellen. En aan de toon van je bericht te lezen, geloof je ook zelf dat hij een punt heeft, omdat je een waardeloze huisvrouw bent? Jullie hebben drie kinderen, beiden een verantwoordelijke baan... Waarom bedenkt je man niet dat je wel wat geholpen mag worden, in plaats van met een andere vrouw over jou te zeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ach meid, wat erg om te horen.
Dat is erg triest. Logisch dat je je gebroken voelt. Het feit dat hij zo kritisch is op jouw handelen terwijl je het met de beste bedoeling doet.
En dat hij daar ook nog over moet ventileren naar een andere vrouw toe.
Belachelijk trouwens.
Ik vind dat een rot smoes voor kontakt willen hebben met een andere vrouw.
En al die zoentjes. Het is gewoon vreemdgaan.
Het is een rotstreek die hij je flikt!!!
Je moet niet gaan praten met die vrouw maar met je man.
Hem zeggen dat je het heel erg vindt dat hij kontakt onderhoudt met die vrouw. Dat het je pijn doet.
Verder gaan praten over het huishouden en dat het huishouden een taak voor jullie samen is. Als hij zo kritisch is mag hij zelf wel wat flink wat taken op zich gaan nemen omdat jij al ronduit druk genoeg bent met je baan, zorg voor kinderen etc.

Hoe komt het trouwens dat jij en je man niet goed met elkaar kunnen praten?
Dat hij jou zwart maakt bij een ander?
Is er voldoende liefde en aandacht voor elkaar in jullie relatie?
Luisteren jullie goed naar elkaar?
Oakes schreef:
20-02-2019 00:13
Jullie hebben niet kunnen bedenken dat hulp in de huishouding een oplossing kan bieden?
Daar verander je zijn onbetrouwbaarheid niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Die man is gewoon een flapdrol met zijn jaren 50 idee dat alleen een vrouw verantwoordelijk is voor het huishouden. Hebben jullie dit nooit besproken dan voor er kinderen kwamen?
Alle reacties Link kopieren
Reserveer een tafeltje in een restaurant en ga praten met háár man. Eens zien of jouw man dat ook normaal vindt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Laurabal83 schreef:
19-02-2019 23:05
......
Ik vind mezelf een goede moeder, het huishoudelijke interesseert me minder. Maar ik doe er wel mijn uiterste best voor! Van smorgens vroeg tot savonds laat. Maar mijn man vindt het nooit goed genoeg. Hij zegt me dat en in probeer dan nog harder, maar ik ben geen geboren huisvrouw.....

Laat hem lekker zelf het huishouden doen, als hij het zelf zo goed weet.
Dat huishouden is slechts een excuus om zijn aandacht achter jouw rug om op een andere vrouw te kunnen richten. Ik vind zijn gedrag niet oké. Bovendien: als het niets te betekenen had, had hij je het kunnen vertellen toch? Het feit dat hij dat niet deed, zegt al genoeg helaas. Sterkte, want echt niet leuk dit. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk dit. Hoe is het mogelijk dat je zo hoog bent opgeleid en je dan vervolgebs in een volstrekt ondergeschikte rol lijkt te hebben manouvreren? Niet zon goede huishoudster? Waarom zou je ook? Je hebt een supergoede baan waarvan je het huishouden uit zou moeten kunnen besteden. Hij moet over jou ventileren en jij bent radeloos? Is hij helemaal besodemiert? Waar is je eigenwaarde? Zo laat je je toch niet behandelen! Dar contact zou wat mij betreft direct stoppen. Er komt eeb huishoudster en hij kan meewerken aab het reddeb van jullie huwelijk. En anders kun jij je eigen boontjes toch wel doppen zeker?
Alle reacties Link kopieren
Uhh..ben ik de enige die denkt: je bent arts. Dan kan je neem ik aan toch wel bij elkaar denken dat dit geen normaal gedrag is van hem.
Je stelt jezelf wel erg hulpeloos op.
Lever zijn koffer bij die vrouw af. Kan hij van haar huishouden genieten en ga zelf wat meer ruggegraat kweken.
Of stel voor dat hij parttme gaat werken en het huishouden gaat doen als hij expert op dat gebied is. Dan doet hij waar hij goed in is en jij kan doen waar jij goed in bent: dokter zijn.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je hele post niet rijmen met je opleiding e.d.. kritiek op je huishouden, euh het is jullie huishouden, hij laat het net zo goed liggen. En dan het lef hebben daar met een ander over te klagen, dat je dat pikt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
20-02-2019 05:25
Reserveer een tafeltje in een restaurant en ga praten met háár man. Eens zien of jouw man dat ook normaal vindt.
Dit..... x 100
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Tja, ook als je professioneel een harde tant bent hoeft dat thuis niet zo te zijn. Ik weet dat ik me soms ondergeschikt gedraag maar in de liefde is de mens soms een dwaas... Ik ga nu zoeken naar de juiste oplossing en hopelijk kan ik mezelf dit verdriet in de toekomst besparen en ons huishouden weer op de rails krijgen , zonder dat ik daar de slaaf van ben... Echt, bedankt aan jullie, vreemden ver weg, die mijn hart hebben verwarmd...
Niet iedereen laat graag vreemden alleen in huis, een huishoudster inhuren is makkelijk gezegd.

Maar waarom zou jij alleen alles moeten doen? Denk dat je man een beetje spanning zoekt en het huishouden dan maar gebruikt als excuus waarom hij vreemd zou kunnen gaan.
Veel sterkte to, dit moet heel moeilijk zijn.
Jullie zijn helemaal geen artsen.
De manier waarop je schrijft, denkt en leeft verklapt dat. Waarom je zegt dat het wel zo is, dat is mij een raadsel. Wellicht vind je jezelf dan interessanter?

En dan nu over het vreemdgaan van je man. Ik mag hopen dat je zelf kunt bedenken dat jullie nu moeten praten. Je spreekt je man aan op zijn gedrag en kijkt samen wat jullie relatie nog voorstelt en wat er veranderd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Laurabal83 schreef:
20-02-2019 07:01
Ik ga nu zoeken naar de juiste oplossing en hopelijk kan ik mezelf dit verdriet in de toekomst besparen en ons huishouden weer op de rails krijgen ,
Laat dat huishouden nu maar even zitten, begin maar eens om eerst je relatie weer op de rails te krijgen en dat heeft helemaal niets met het huishouden te maken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat vrouwtje en plein public voor schut zetten op dat schoolplein. En mijn man dumpen.
Ik ken trouwens geen arts die geen huishoudelijke hulp heeft en die geen vaste oppas heeft. Waarom hebben jullie dat zo slecht geregeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven