Mijn man ging vreemd tijdens date periode

20-02-2019 16:46 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dubbel gevoel. Ik kwam er laatst achter dat mijn man 'vreemdging' toen wij net samen waren. In zijn email vond ik wat oude mails waarin hij het afkapt met een andere vrouw. Ik weet dat de meningen hier op het forum verdeeld zijn als het gaat om de date fase maar hij heeft hier jaren over gelogen. Er was meer dan een jaar geen ander voor wij een relatie kregen, dat heeft hij mij altijd verteld. Nu blijkt dus dat er een ander was en hij daar pas mee is gestopt vanaf de dag dat ik mijn tandenborstel bij hem liet liggen.

Toen ik hem confronteerde met één van de berichten (die overduidelijk waren) bleef hij ontkennen. Het liegen hierover zit mij het meest dwars. Dit is blijkbaar hoe hij is, hij draait zijn hand er niet voor om om recht in mijn gezicht te liegen. Pas toen ik hem confronteerde met de overige berichten kon hij niet langer ontkennen.

Wij zijn inmiddels al jaren getrouwd maar toch staat mijn wereld op zijn kop. Wil ik wel verder met iemand die tegen mij liegt? Moet ik een huwelijk waar van beide kanten kinderen bij zijn betrokken wel ontbinden om iets dat zich afspeelde voor wij een serieuze relatie hadden?

Ik weet het even niet meer...
Wat vervelend dat je hier op deze manier achter moet komen.. :there:
Snap best dat je vertrouwen weg is. Dit is gewoon vreemdgaan. Als jij je tandenborstel bij iemand laat liggen ben je al een tijdje serieus, dan ben je je als het goed is niet nog aan het 'oriënteren' of het wel wat wordt.

Ik ben er zelf heel simpel in: vreemdgaan is vreemdgaan en betekent voor mij dat het ophoudt. Zeker als iemand erover liegt. Maar ik snap je twijfels omdat het al een tijdje geleden is..
Alle reacties Link kopieren
Nouja, denk dat hij best even schrok van dat je dat had gevonden en daarom wellicht wat fout reageerde. Ik zou er geen goede, lange relatie voor verbreken geloof ik, maar ‘t is wel tijd voor een goed gesprek denk ik zo.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is wat mij betreft een relatie pas officieel als je dat samen besluit en uitspreekt; je kunt niet ruiken hoe een ander erin staat in de ‘date fase’. Anderen vinden dat juist heel gek, die vinden het vanaf de eerste zoen ‘officieel’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet echt als vreemdgaan, omdat je zelf aangeeft dat je nog geen serieuze relatie had.

Ik snap wel dat je er mee zit dat hij erover loog. Maar misschien wilde hij je er niet mee kwetsen, en je die info besparen? (ik praat het liegen niet goed hoor)

Hoe dan ook is een goed gesprek hierover geen overbodige luxe
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het afgekapt. Hij is al jaren met jou.
Wat moest je in die vreselijke oude mails te snuffelen eigenlijk? Wilde je iets vinden? Ik vind dat hij zich netjes heeft gedragen. En nee. hij liegt niet. Er wás namelijk ook niemand voor jou. Deze dame betekende waarschijnlijk niets voor hem.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Tijdens de datefase vind ik een ruim begrip, sommige laten na 2 weken daten al een tandenborstel achter namelijk.

Ik begrijp dat jullie nu getrouwd en een samengesteld gezin zijn met kinderen van beide kanten? Als jullie huwelijk verder goed is dan zou ik hier zeker een goed gesprek over hebben, maar nee, ik zou mijn huwelijk hiervoor niet meteen opblazen.

Ik vraag me ook wel af waarom je in emails spit van jaren geleden, was er een aanleiding voor? Het was namelijk zijn email van voor jouw tijd.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 17:00
16.71% gewijzigd
Ik begrijp echt helemaal dat je wereld op zijn kop staat hierdoor. Ook al is het jaren geleden, het liegen is recent en dat heeft dan ook de meeste impact. Ik snap ook wel dat je jezelf ergens de vraag stelt of je nog verder wil met hem nu je dit weet, maar anderzijds is het wel degelijk zo dat het al jaren geleden is. De vraag wordt dus eigenlijk: vertrouw je erop dat hij je enkel die ene keer bedrogen heeft, en sindsdien niet meer? Ik denk dat je daar even over moet nadenken. Als je er verder wel vertrouwen hebt, zie ik niet in waarom je alles zou moeten "weggooien". Als je nu twijfelt aan zijn trouw binnen jullie hele relatie, zou ik er op een andere manier mee om gaan...
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
20-02-2019 16:55
Hij heeft het afgekapt. Hij is al jaren met jou.
Wat moest je in die vreselijke oude mails te snuffelen eigenlijk? Wilde je iets vinden? Ik vind dat hij zich netjes heeft gedragen. En nee. hij liegt niet. Er wás namelijk ook niemand voor jou. Deze dame betekende waarschijnlijk niets voor hem.

Dit is wel heel veel rechtpraten dat krom is. Tegen TO zeggen dat er al een jaar niemand was, maar stiekem bedoelen 'er was niemand belangrijks'? Kom nou. Ben jij ook van de kleine lettertjes in je relatie?

TO, knap lullig voor je. Ik ben er inmiddels wel achter dat ja, iedereen is in staat om in je gezicht tegen je te liegen om z'n hachje te redden. Dat is op zich helemaal niet raar, heb het al zo vaak gezien. Je moet er even aan wennen om dit gedrag ook aan je man te koppelen. Maar een lange relatie verbreken als dit het enige is...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
20-02-2019 16:55
Hij heeft het afgekapt. Hij is al jaren met jou.
Wat moest je in die vreselijke oude mails te snuffelen eigenlijk? Wilde je iets vinden? Ik vind dat hij zich netjes heeft gedragen. En nee. hij liegt niet. Er wás namelijk ook niemand voor jou. Deze dame betekende waarschijnlijk niets voor hem.
We zochten een email die verdwenen was, bij de zoekopdracht zat dit ertussen. Hij heeft in het begin van onze relatie meerdere malen gezegd dat hij meer dan een jaar geen seks had gehad. Ik zie dat als liegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me meer richten op het liegen in plaats van wel/niet vreemdgaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 17:01
We zochten een email die verdwenen was, bij de zoekopdracht zat dit ertussen. Hij heeft in het begin van onze relatie meerdere malen gezegd dat hij meer dan een jaar geen seks had gehad. Ik zie dat als liegen.

Dat is het ook.
Such fun!1
Wat klote to. Maar het enige wat je hoeft te bedenken of je een man wil die doelbewust en langdurig tegen je liegt.
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 17:01
We zochten een email die verdwenen was, bij de zoekopdracht zat dit ertussen. Hij heeft in het begin van onze relatie meerdere malen gezegd dat hij meer dan een jaar geen seks had gehad. Ik zie dat als liegen.

Is het ook hoor, laat je niet opnaaien.
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 17:01
We zochten een email die verdwenen was, bij de zoekopdracht zat dit ertussen. Hij heeft in het begin van onze relatie meerdere malen gezegd dat hij meer dan een jaar geen seks had gehad. Ik zie dat als liegen.
Tenzij hij geen seks met haar had. Of staat er in die mails dat ze seks hadden?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Het was zijn realiteit geworden. Omdat elk ander antwoord had geresulteerd dat jullie nu niet samen geweest zouden zijn, en nooit samen geweest zouden zijn.
Dus op het moment dat jij dit weer tevoorschijn haalt en deze issue forceert is zijn eerste response om te reageren zoals hij zijn realiteit graag ziet.

Nu dat niet kan, is het aan jou om te besluiten om alles wat jullie verder samen hebben opgebouwd al die jaren maar weg te gooien.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Liegen doe je meestal uit angst. Ken je het filmpje van de kleuter, heel zijn gezicht onder de chocola, die beweert géén chocolaatje te hebben gepakt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Altijd dat principiële gedoe, alsof iemand maar perfect moet zijn. Niemand is perfect. Ik zie dit niet gewoon als liegen. Als de relatie nog heel pril is, dan kan het zijn dat je nog niet de gehele waarheid vertelt, zo gek is dat niet.

Zodra jij je tandenborstel liet liggen was het over. Als je al die jaren gelukkig met hem was, dan zou ik dat gewoon vergeten. Zit je in een waardeloze relatie, dan heb je mooi een handvat om hem iets van jaaaaaaaaren geleden te verwijten.

En dat hij het nu in eerste instantie ontkent: zo gek is dat nou ook weer niet. Toezeg: concentreer je op je eventuele geluk en ga geen problemen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je dit niet leuk vind. Maar als hij verder een leuke partner is zou ik hier niet zo zwaar aan tillen.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden ook seks. Dat heeft hij inmiddels wel toegegeven. Hij bleef niet alleen bij haar slapen om gezellig lepeltje lepeltje te liggen.

Het speelde zich allemaal af in een fase dat hij veel sneller wilde gaan dan ik. Ik vond het benauwend hoe verliefd hij was en hoe vaak hij wilde afspreken. Lekker naïef :facepalm: Zo verliefd was hij blijkbaar niet. Hij had gewoon een back-up voor als ik geen tijd had.

Wat mij ook dwarszit is de manier waarop hij met haar om is gegaan. Hij heeft haar heel koud aan de kant gezet. Zo had ik hem helemaal niet ingeschat.
grenada schreef:
20-02-2019 17:31
Altijd dat principiële gedoe, alsof iemand maar perfect moet zijn. Niemand is perfect. Ik zie dit niet gewoon als liegen. Als de relatie nog heel pril is, dan kan het zijn dat je nog niet de gehele waarheid vertelt, zo gek is dat niet.

Zodra jij je tandenborstel liet liggen was het over. Als je al die jaren gelukkig met hem was, dan zou ik dat gewoon vergeten. Zit je in een waardeloze relatie, dan heb je mooi een handvat om hem iets van jaaaaaaaaren geleden te verwijten.

En dat hij het nu in eerste instantie ontkent: zo gek is dat nou ook weer niet. Toezeg: concentreer je op je eventuele geluk en ga geen problemen zoeken.
Helemaal mee eens!

Je hele wereld op zn kop, klinkt wel erg dramatisch mbt het issue.
Doreia* schreef:
20-02-2019 16:55
Hij heeft het afgekapt. Hij is al jaren met jou.
Wat moest je in die vreselijke oude mails te snuffelen eigenlijk? Wilde je iets vinden? Ik vind dat hij zich netjes heeft gedragen. En nee. hij liegt niet. Er wás namelijk ook niemand voor jou. Deze dame betekende waarschijnlijk niets voor hem.
Huh? Dus omdat ze nu jaren samen zijn en getrouwd, moet ze hier vooral niet moeilijk over doen? Het feit dat ze jaren getrouwd zijn, ligt er waarschijnlijk aan dat TO nooit erachter is gekomen tot nu. Zij had geen optie om te overdenken of ze überhaupt met hem verder wilde, mocht ze erachter gekomen zijn.
Er zicht toch geen verjaringstermijn op vreemdgaan?
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 17:37
Ze hadden ook seks. Dat heeft hij inmiddels wel toegegeven. Hij bleef niet alleen bij haar slapen om gezellig lepeltje lepeltje te liggen.

Het speelde zich allemaal af in een fase dat hij veel sneller wilde gaan dan ik. Ik vond het benauwend hoe verliefd hij was en hoe vaak hij wilde afspreken. Lekker naïef :facepalm: Zo verliefd was hij blijkbaar niet. Hij had gewoon een back-up voor als ik geen tijd had.

Wat mij ook dwarszit is de manier waarop hij met haar om is gegaan. Hij heeft haar heel koud aan de kant gezet. Zo had ik hem helemaal niet ingeschat.
Wat had hij dan moeten doen, het langzaam afbouwen? Het is ook echt nooit goed hè?!
Alle reacties Link kopieren
Op deze manier help je dat wat over is beslist totaal om zeep. Want hij vergeet op zijn beurt ook niet hoe rigide jij omgaat met iemands verzinsels en uitvluchten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 17:38
Huh? Dus omdat ze nu jaren samen zijn en getrouwd, moet ze hier vooral niet moeilijk over doen? Het feit dat ze jaren getrouwd zijn, ligt er waarschijnlijk aan dat TO nooit erachter is gekomen tot nu. Zij had geen optie om te overdenken of ze überhaupt met hem verder wilde, mocht ze erachter gekomen zijn.
Er zicht toch geen verjaringstermijn op vreemdgaan?

Nou, dan gaat ze toch bij m weg, wat een drama zeg om iets wat tijdens de date fase is gebeurd, jaaaaaren geleden. Als dit al je wereld op zn kop zet, hou dan je hart maar vast voor serieuzere tegenslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven