Situatie met student

07-03-2019 17:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag wat inzichten wat betreft een situatie met een student.

Ik woon in een ver buitenland, zie nickname, en heb een partner en klein kind. Ik ben ook niet van plan hier verandering in te brengen.

Ik geef priveles op een talenschool. Een van mijn studenten (al twee decennia meerderjarig) toont buitengewoon veel interesse in mij. Al enkele maanden geef ik privéles aan deze man.

Het begon bij enorme hoffelijkheid en gewoon leuke lessen, maar inmiddels loopt zijn attentie de spuigaten uit.

We hebben een leuke vriendschappelijke sfeer, maar geen contact buiten de avondschool. Ik heb laatst een boek cadeau gekregen en deze week vroeg ik in betreffende taal om me een persoon te beschrijven die hij heel bijzonder vindt (opdracht uit boek) en de karaktereigenschappen van deze persoon te benoemen. Ik kreeg een opstel over mezelf terug.

Nu is het geen onbeleefde of opdringerige man, ik verwacht ook geen directere avances maar vind het wel een beetje ongemakkelijk worden. We hebben nog een drie maanden te gaan samen.

Mijn man is niet erg aanspreekbaar met dit soort dingen, hij is vrij jaloers aangelegd en kan dan in eerste instantie dingen nogal opblazen. Ik verwacht dat hij me verbiedt nog les aan deze man te geven als ik het vertel. Het boek heb ik dan ook thuis getoond als moederdagcadeau van een groep tienermeiden, leugentje om eigen bestwil...

Nogmaals, ik verwacht geen opdringerigheid van deze man, en ik wil hem ook geen pijn doen door er zelf over te beginnen of opeens erg koud te zijn.

Wat zouden jullie doen?
Tegen hem zeggen op te houden met avances te maken.
Alle reacties Link kopieren
Je man zeggen dat hij je niks kan verbieden.
Alle reacties Link kopieren
Dus je man zou je verbieden hem les te geven en jij zou daarnaar luisteren...?
Waar gaat het je nu om? Dat jij het ongemakkelijk vindt worden of dat je bang bent voor je reactie van je man?
In het eerste geval zou ik stoppen met lesgeven aan deze persoon. In het tweede geval zou ik denk ik geen details aan je man vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Toch erover beginnen, desnoods een leugentje om bestwil gebruiken: beleid van de avondschool is dat we geen vriendschap oid mogen aangaan met de leerlingen. Ook niet als ze klaar zijn met de cursus.
Ik maak me meer zorgen om je man dan om die student.

Je man heeft natuurlijk niets over je te vertellen. En anders kom je maar weer snel terug uit Persia. Achterlijk gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de avances vastleggen met een verborgen Camera daarmee naar de directie/ schoolhoofd gaan.

Soms zeggen beelden al genoeg.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Je kunt zelf ook meer professionele distantie betrachten. Want een leuke, vriendschappelijke sfeer geeft deze student misschien de gedachte dat jij beschikbaar of geinteresseerd bent, zeker in een land waar de omgang tussen mannen en vrouwen zo anders is.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
07-03-2019 17:51
Ik zou de avances vastleggen met een verborgen Camera daarmee naar de directie/ schoolhoofd gaan.

Soms zeggen beelden al genoeg.
En dan? Zeker in Iran als getrouwde vrouw lijkt me dat echt een slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Ja goh, ik denk eerlijk gezegd dat hier het probleem meer bij mijn eigen relatie ligt. Mijn partner kan in eerste instantie nogal vreemd jaloers worden om na een maandje ofzo het licht te zien.

Zelf vind ik deze man wel heel aardig en verwacht ik geen narigheid van hem, en wil ik dus ook de zaak niet opblazen of onnodig kwetsen. Zijn crush is gewoon enorm voelbaar, ook al zegt of doet hij niet echt iets heel directs. Ik geef ook les aan zijn broer en diens vrouw, dat compliceert het ook weer. Die hebben een contract met nog een half jaar te gaan.

Ik woon in kleine roddelstad in het Midden-Oosten, keep that in mind please ;-) In Nederland zou dit dus nooit topicwaardig zijn.
princessofpersia schreef:
07-03-2019 17:54
Ja goh, ik denk eerlijk gezegd dat hier het probleem meer bij mijn eigen relatie ligt. Mijn partner kan in eerste instantie nogal vreemd jaloers worden om na een maandje ofzo het licht te zien.

Zelf vind ik deze man wel heel aardig en verwacht ik geen narigheid van hem, en wil ik dus ook de zaak niet opblazen of onnodig kwetsen. Zijn crush is gewoon enorm voelbaar, ook al zegt of doet hij niet echt iets heel directs. Ik geef ook les aan zijn broer en diens vrouw, dat compliceert het ook weer. Die hebben een contract met nog een half jaar te gaan.

Ik woon in kleine roddelstad in het Midden-Oosten, keep that in mind please ;-) In Nederland zou dit dus nooit topicwaardig zijn.
Oké dan. En wat is nu precies het probleem?
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-03-2019 17:50
Ik maak me meer zorgen om je man dan om die student.

Je man heeft natuurlijk niets over je te vertellen. En anders kom je maar weer snel terug uit Persia. Achterlijk gedoe.
Dit dus!
Liever geen man dan een jaloerse man.
Zeker ook een midden-oosten type?
Ik zou het eerder bij de student leggen. Hij zal ook wel weten dat het in die cultuur ongepast is om een getrouwde vrouw zo te benaderen. Anders kun je geen les meer aan hem geven en krijg je problemen met je man. Geen cadeaus meer aannemen en afstand houden. Anders interpreteert hij het misschien verkeerd.

Ja, op zich vind ik dat je man dingen niet moet opblazen, maar ik antwoord even in de context van de cultuur.
Alle reacties Link kopieren
Je leerling is al ongepast opdringerig.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
princessofpersia schreef:
07-03-2019 17:54


Ik woon in kleine roddelstad in het Midden-Oosten, keep that in mind please ;-) In Nederland zou dit dus nooit topicwaardig zijn.
Ben ik het niet mee eens. In NL zou ik er ook niet van gediend zijn. Ik zou meneer er ook gewoon op wijzen.
Ik vind het wat vreemd dat jij kennelijk geen probleem hebt met de situatie, die duidelijk ongepast is in een land als waar jij woont.
Maar het enige probleem de reactie van je man is.
Alle reacties Link kopieren
Vraag je leerling om een opstel te schrijven over gepaste omsgangsvormen tussen leerling en getrouwde Docenten.
Klaar.
Shine_bright101 schreef:
07-03-2019 18:44
Vraag je leerling om een opstel te schrijven over gepaste omsgangsvormen tussen leerling en getrouwde Docenten.
Klaar.
:applause:
Wat Jollyrider zegt. En hij weet dondersgoed hoe ongepast zijn gedrag is. Ik zou een zo discreet mogelijke smoes bedenken om hem per direct geen les meer te geven.
Alle reacties Link kopieren
He, jullie hebben gelijk. Dit heeft niks met mijn partner te maken.
Deze student gaat inderdaad breed over de grens heen. Daar waar ik soms twijfels heb over wat gepast of ongepast is, weet hij natuurlijk wel heel goed waar hij mee bezig is.

Denk dat ik de cold treatment maar ga toepassen hier, hopelijk met effect. Tot nu toe negeerde ik dit soor dingen wel, maar gedroeg me verder even joviaal als anders (en tegen iedereen hoor).

Management wil ik even laten voor wat het is. Geen zin in geroddel achter mn rug.
Alle reacties Link kopieren
princessofpersia schreef:
07-03-2019 17:54
Ja goh, ik denk eerlijk gezegd dat hier het probleem meer bij mijn eigen relatie ligt. Mijn partner kan in eerste instantie nogal vreemd jaloers worden om na een maandje ofzo het licht te zien.

Zelf vind ik deze man wel heel aardig en verwacht ik geen narigheid van hem, en wil ik dus ook de zaak niet opblazen of onnodig kwetsen. Zijn crush is gewoon enorm voelbaar, ook al zegt of doet hij niet echt iets heel directs. Ik geef ook les aan zijn broer en diens vrouw, dat compliceert het ook weer. Die hebben een contract met nog een half jaar te gaan.

Ik woon in kleine roddelstad in het Midden-Oosten, keep that in mind please ;-) In Nederland zou dit dus nooit topicwaardig zijn.
Wat zou je in Nederland doen in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom niet gewoon tegen hem zeggen dat dit niet gepast is en moet ophouden?? Je hoeft toch niet meteen het management of je man er bij te betrekken? Vaag gedoe als cold treatment of subtiele hints doen het meestal niet hoor, gewoon duidelijk zijn.
Komt je man ook uit Iran?
princessofpersia schreef:
07-03-2019 19:44
He, jullie hebben gelijk. Dit heeft niks met mijn partner te maken.
Wel als je erover liegt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven