Agressieve relatie verbroken en ik ben BOOS!!

08-03-2019 23:01 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

maandag heb ik mijn relatie verbroken. De reden is omdat we de zoveelste knallende ruzie hadden waarin ik werd vernederd, er werd met spullen gegooid (doelgericht spullen die voor mij van veel waarde waren) en het ergste; hij werd fysiek. En dit was niet de eerste keer dat dit gebeurde.

Waar ik tegenaan loop is het volgende: ik zie mezelf als een sterke vrouw, ik ben niet onzeker en pik van niemand respectloos gedrag en kan goed alleen zijn. Hoe heb ik het zover laten komen?? Ik had nooit gedacht dat ik hem na de eerste keer zou vergeven (ik was niet bont en blauw geslagen maar had wel blauwe plekken op mijn polsen omdat hij mij heel hard vastpakte en op bed gooide), maar met mooie woorden, 1000 excuses en redenen en 'het zal nooit meer gebeuren' heb ik hem toch teruggenomen. Tweede keer hetzelfde verhaal. Derde keer was dus afgelopen maandag.

Een gedachte ik die niet kan verdragen is dat HIJ boos is wegegaan, en het laatste wat hij zei (na een aantal zeer kwetsende dingen die ik niet eens kan typen zo erg vind ik ze): "dit heb je zelf veroorzaakt, je weet heel goed wat mij triggert en je was zo irritant vanavond. Ik heb meerdere malen gezegd dat je me met rust moest laten maar dat deed je niet, dus het is je eigen schuld dat dit gebeurd is.". Ik heb nog wel gereageerd met dat ik vind dat er geen enkele reden is wat dit fysieke gedrag verantwoordt, maar hij negeerde me en ging weg. Dit vind ik zo verschrikkelijk oneerlijk, onrechtvaardig en gewoon ronduit klote; hij zou zich de haren uit zijn kop moeten trekken dat hij zoiets heeft gedaan, maar in plaats daarvan denkt hij volgens mij oprecht dat zijn gedrag gerechtvaardigd is en doet hij het bij de volgende weer. Ik vind dat echt heel erg moeilijk om mee te leven.

We hebben geen contact meer gehad en dat wil ik ook niet, heb zijn nummer verwijderd, facebook, alles. Ik wil hier gewoon overheen komen, mezelf oprapen, en ervoor zorgen dat dit mij nooit meer overkomt. Maar deze twee dingen vind ik erg moeilijk te verteren (het feit dat ik het zover heb laten komen en de gedachte dat hij het gewoon gerechtvaardigd gedrag vindt).

WIe heeft hier ervaring mee? Of tips over hoe hier mee om te gaan?

Groetjes

PS. Geen kinderen, woonden half samen maar zijn spullen zijn weg, 1,5 jaar samen gewest, ik ben 31
anoniem_383684 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 00:14
0.78% gewijzigd
Degene die fysiek wordt zit fout, Geen goede match dus, wees maar blij dat het over is. En wat hij vindt is niet zo belangrijk.
Kennelijk had ik de opmerking over jouw aandeel niet als zodanig mogen maken. Uit de OP maakte ik op dat je achter hem aan bleef gaan als hij vroeg of je hem met rust wilde laten. Daarmee wilde ik je geen schuld in de schoenen schuiven.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 10:10
53.14% gewijzigd
Je bent blijkbaar niet de 'sterke' vrouw die je denkt te zijn. En lekker boeiend dat engnekje boos is weggegaan. wees gewoon blij dat hij opgetieft is.

Ik zou dit bespreken met een therapeut.
Alle reacties Link kopieren
Bij elkaar uit de buurt blijven.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-03-2019 00:15
Je bent blijkbaar niet de 'sterke' vrouw die je denkt te zijn (...) wees gewoon blij dat hij opgetieft is.

Nee :mad: (...) en ja !
Alle reacties Link kopieren
Aw knuffel voor jou! Helaas ervaring hier. Ook ver over mijn grenzen laten gaan wat agressief gedrag betreft. Idd ook niet bont en blauw geslagen maar had ook regelmatig blauwe armen van t vast pakken of het hele interieur ging aan gort. En meest erge dingen naar mijn hoofd. En precies wat jij zegt! Het was mijn schuld want ik keek schijnheilig of had volgens hem een lachje gehad of wat dan ook.

Ik was ook zo boos maar kon alleen verder door dat los te laten. Dat was van hem zijn stukje en daar kon ik niks meer mee. Ik moest mijn eigen stukje verwerken plaatsen en mijn zelfvertrouwen vergroten om dit in toekomst te voorkomen.
Gelijk ga je niet krijgen van hem.

Het stukje wat je voelt is behoefte voor erkenning. Maar hij gaat je niet erkennen in deze situatie en als hij t wel doet is t niets waard!
Sterkte
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ook meegemaakt ja..
Vaak zien deze mannen hun eigen aandeel niet en zullen alles af kuren op jou.
Maar beter idd dat je er zelf mee stopt ander voel je je helemaal een stuk vuil als dat hij het doet.

Geef je grenzen aan nu dat het nog kan anders ga je je alleen maar lulliger voelen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-03-2019 00:14
Degene die fysiek wordt zit fout, maar het klinkt alsof je aardig hebt lopen zuigen. Geen goede match dus, wees maar blij dat het over is. En wat hij vindt is niet zo belangrijk.

Zuigen? Hoe dan? Eerlijk gezegd was er een hele kleine aanleiding, ik bleef rustig totdat hij met mijn spullen ging gooien ... eigenlijk was ik altijd degene die alles suste, kalmeerde en relativeerde (veel te veel ja)
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
09-03-2019 00:18
Aw knuffel voor jou! Helaas ervaring hier. Ook ver over mijn grenzen laten gaan wat agressief gedrag betreft. Idd ook niet bont en blauw geslagen maar had ook regelmatig blauwe armen van t vast pakken of het hele interieur ging aan gort. En meest erge dingen naar mijn hoofd. En precies wat jij zegt! Het was mijn schuld want ik keek schijnheilig of had volgens hem een lachje gehad of wat dan ook.

Ik was ook zo boos maar kon alleen verder door dat los te laten. Dat was van hem zijn stukje en daar kon ik niks meer mee. Ik moest mijn eigen stukje verwerken plaatsen en mijn zelfvertrouwen vergroten om dit in toekomst te voorkomen.
Gelijk ga je niet krijgen van hem.

Het stukje wat je voelt is behoefte voor erkenning. Maar hij gaat je niet erkennen in deze situatie en als hij t wel doet is t niets waard!
Sterkte

Ja het is precies zoals jij het zegt!! Thanks :hug: fijn om begrepen te worden
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
09-03-2019 00:19
Ook meegemaakt ja..
Vaak zien deze mannen hun eigen aandeel niet en zullen alles af kuren op jou.
Maar beter idd dat je er zelf mee stopt ander voel je je helemaal een stuk vuil als dat hij het doet.

Geef je grenzen aan nu dat het nog kan anders ga je je alleen maar lulliger voelen.
Ja het doet echt iets af aan je zelfvetrouwen als je zo iemand weer terug neemt !
Alle reacties Link kopieren
Het zijn niet allemaal labiele uilskuikens die hier in terecht kunnen komen hoor. Liefde maakt nu eenmaal blind. Goed dat je alles verbroken en geblokkeerd hebt. En tja..verwacht geen zelfreflectie van deze man, die gaat de schuld niet bij zichzelf zoeken. En als hij dat al wel doet in een helder moment, gaat ie dat zeker niet toegeven (of hij moet je willen manipuleren om terug te komen, in dat geval:niet intrappen)
Rest je niets anders dan uithuilen, uitrazen en een wijze les te trekken uit deze ervaring.
What doesn't kill you, makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
Om te voorkomen dat het weer gebeurt, is het goed om jezelf af te vragen wat je zo in hem aantrok. Ontdek welk ‘foute mannen issue” je hebt.

Wil je iets met je boosheid, doe dan aangifte. Dat maakt het makkelijker voor zijn volgende slachtoffer als die dezelfde actie onderneemt.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs al heb je lopen zuigen.. dat doet er niet toe. Je bent boos. Op jezelf, op het feit dat je dit hebt laten gebeuren.
Loslaten van die boosheid lukt alleen door aan jezelf te werken. Werk aan die delen van jezelf waardoor je dit toeliet.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-03-2019 00:14
Degene die fysiek wordt zit fout, maar het klinkt alsof je aardig hebt lopen zuigen. Geen goede match dus, wees maar blij dat het over is. En wat hij vindt is niet zo belangrijk.
Wat een bijzonder wereldvreemde opmerking. Je volgt dezelfde redenatie als haar ex: het zal wel aan háár liggen?
Alle reacties Link kopieren
Je bent goed bezig. Je bent er overheen aan het komen. Dat kost tijd. :hug:

Hoewel je een sterke vrouw bent heeft je ex toch een kwetsbaar stuk aangeraakt,. Mensen in een relatie kunnen elkaar pijn doen omdat ze zo dicht bij elkaar staan.

Je hebt het ver laten komen, daar ben je je nu bewust van. Je had blijkbaar nog een les te leren. Een pijnlijke les.

Je weet nu veel beter wat je wil in een partner.

Succes saymyname-, het ga je goed!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-03-2019 00:14
Degene die fysiek wordt zit fout, maar het klinkt alsof je aardig hebt lopen zuigen. Geen goede match dus, wees maar blij dat het over is. En wat hij vindt is niet zo belangrijk.
Een beetje in de categorie "had je maar niet zo'n kort rokje aan moeten trekken" maar dan anders
Alle reacties Link kopieren
Alles hoort bij het patroon van een heel ongezonde relatie/man.
Je bent ontsnapt! Na 3 x. Niet boos zijn, juist trots! Vele, net zo sterke en slimme vrouwen hebben het veel verder laten komen.
Je bent al behoorlijk gemanipuleerd, maar je hebt er zelf een eind aangemaakt. En had je echt iets anders dan een laatste trap na verwacht? En alle pijn die hij je nog zou kunnen doen, weet jij nu te vermijden. Heel goed.
Uitzoeken waarom je hem leuk vond, is in een later stadium misschien wel handig, om te voorkomen dat je weer voor een dergelijke foute man valt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je een goede stap hebt genomen TO!
Het is nu nog een te vroeg stadium denk ik, om al je emoties al tot bedaren te hebben gebracht, en boosheid is een heel krachtige emotie om dingen gedaan te krijgen, dus wees er ook dankbaar voor. Hopelijk zul je je boosheid over een tijdje los kunnen laten.
Een mooie uitspraak vind ik:
"Wrok is vergif innemen.. En verwachten dat de ander er ziek van wordt" . Uiteindelijk gaan die gevoelens jou in de weg zitten.

Deze man is niet voor rede vatbaar. Verwacht dat dan ook niet meer. Met het loslaten van je boosheid laat je ook de hoop varen op begrip en gerechtigheid. Wat er dan overblijft? Vermoedelijk verdriet, pijn en teleurstelling. Dat is ook naar, maar daar kun je iets mee: daar kun je doorheen.

Elke moeite die jij er nog in zou steken om hem uitleg te gevenover jouw boosheid, elke poging die je onderneemt om tot hem door te dringen, is voor hem weer de opening voor een dialoog. Zo zul je hem dus niet kunnen loslaten. Zoek niet meer bij hem de oplossing van jouw woede. Het klinkt alsof je er heel verstandig aan gedaan hebt het contact te verbreken.

PS. Ik raad je het boek Liefdesbang aan als je bereid bent om toch te onderzoeken hoe het is gekomen dat je jezelf als een sterke vrouw beschouwt, maar toch in een ongezonde relatie terecht bent gekomen.
Deze man is manipulatief en ondanks alles ben je toch bij hem gebleven en op momenten aan jezelf gaan twijfelen. Ik vind dat dit boek veel goede voorbeelden geeft van relatiedynamieken.
Alle reacties Link kopieren
Opgeruimd staat netjes, next .
Alle reacties Link kopieren
Het zou me niks verbazen als hij binnenkort met mooie beloftes aan je deur staat. Trap er dan niet in To! En neem jezelf niet kwalijk dat je dit hebt laten gebeuren. Hij heeft vast niet meteen zijn ware aard laten zien. En jij bent kennelijk een type dat niet meteen opstapt. Sterkte To, goed van je dat je dit nu hebt gedaan en hou vol!
Al liep je wel te zuigen. Dan nog moet hij met zijn handen van jou of je spullen afblijven. Als hij je zat was kon hij ook gewoon de relatie verbreken en weggaan. Dus al was je het irritantste mens op aarde. Dat is geen goede reden je te laten mishandelen. Soms duurt het even voor je dat beseft. Gelukkig besef je nu dat het een dikke dreinende kleuter is die zichzelf niet in de hand heeft. Niet meer in trappen he! Er zijn echt leukere mannen :rose:
Alle reacties Link kopieren
Sterk zijn betekend niet dat je geen fouten mag of kan maken. Ga svp niet terug in een bui waarin je je laag voelt want dan blijft dit zich herhalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-03-2019 00:14
Degene die fysiek wordt zit fout, maar het klinkt alsof je aardig hebt lopen zuigen. Geen goede match dus, wees maar blij dat het over is. En wat hij vindt is niet zo belangrijk.

Hoe krijg je het je toetsenbord uit zeg. Op welk deel van de OP baseer je jouw conclusie?
himalaya wijzigde dit bericht op 09-03-2019 07:40
0.28% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan TO! Kenmerk van een sterke vrouw: bij jezelf blijven en je grenzen aangeven.

En die boosheid is goed; zet 'm om in energie om je van 'm los te maken, voor altijd!
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, echt knap dat je ontsnapt bent aan zijn grillen. Het kan je wellicht sterker maken door je wat in te lezen. Ik denk als je op narcisme googelt, je heel wat herkenning vindt. (Hoe populistisch de term soms ook gebruikt wordt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven