Gedumpt, hij wil (nu) nog geen relatie

10-03-2019 16:56 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi forummers,

Ik moet mn verhaal even kwijt. Kan wel wat adviezen gebruiken. Ben ik gek, naief of heb ik gewoon een schop onder mn kont nodig?

Een maand geleden een man (zijn beide begin 30) leren kennen op vakantie via een datingapp. Een avond afgesproken, duidelijke chemie en aantrekkingskracht, gekletst en gelachen en uiteindelijk in bed beland. Dat laatste was overigens epic, vond hij ook. Nummers uitgewisseld, maar verwachtte er niks meer van. Ik ben trouwens op zoek naar een serieuze relatie, maar snap dat een one night stand als start niet ideaal is. Terug in NL na paar dagen contact gehad waarop hij vertelde dat ik nog in zijn hoofd zat. Bij mij kriebelde het ook nog, dus besloten in NL te daten.

We wonen 2 uur bij elkaar vandaan, maar toch al vlot een eerste date. Hij heeft me mee uit eten genomen, uitgebreid gepraat, volle aandacht voor elkaar, geen moment ongemakkelijk. Daarna bij hem thuis nog wat gedronken en aangezien de kop er al af was, ben ik weer blijven slapen. Wederom fantastisch, maar ook ontzettend lief. We lagen de hele tijd tegen elkaar aan te slapen, kreeg continue kusjes op mn rug/hoofd, hij kroelde door mn haar. Het voelde intiem. Volgende ochtend ontspannen ontbeten, gekletst, hij wilde steeds met me knuffelen op de bank. Kortom: topdate.

Tussendoor contact met app, gemiddeld paar berichtjes per dag, soms een dag niet. Initiatief kwam ook van beide kanten.

Twee weken later date bij mij. Begroeting met een knuffel en kus. 's Middags gewandeld, waar we op een bankje in de zon eindeloos hebben gekroeld en geknuffeld. We koken bij mij, praten over van alles (werk, familie, vrienden, reizen, dromen) en kunnen ondertussen niet van elkaar afblijven. De volgende ochtend vraagt hij of we samen kunnen douchen; naar mijn idee ook iets intiems. Hij zegt dat hij het gezellig vond en appt mij die avond weer als eerste. Ik ben helemaal gelukkig en heb er echt een goed gevoel over. Lastig uit te leggen in woorden, maar hij had op dat moment alles wat ik gemist heb ik eerdere relaties. Openheid, eerlijk, lief voor familie en vrienden, grappig, dingen goed voor mekaar, stabiel leven etc. Het voelde alsof ik hem al jaren kende, maar wel op een spannende manier.

Maar dan... hij appt minder, flirt minder. Ik weet dat hij druk is dus probeer er niet teveel achter te zoeken. Maar het knaagt. Mijn vermoeden klopt. Hij vindt het supergezellig, maar twijfelt vanwege de afstand. Snap ik niks van, omdat de eerste date zijn initiatief was en toen wist hij ook van de afstand. Na gesprek komt de aap uit de mouw. Hij wil niet meer afspreken want hij wil nog niets serieus, komt net (sinds paar maanden) uit serieuze relatie. Of hij dit niet eerder kon bedenken? Hij zegt er pas achter gekomen te zijn tijdens het daten zelf. Ik kwam wat onverwachts op zn pad en hij was erg onder de indruk van mij (zowel persoon als eigenschappen etc.). Hij voelt zich hier enorm rot over en zegt het ook k*t te vinden.

Nu ben ik dus gedumpt. Door iemand waar ik het totaal niet aan zag komen. Ik vind mezelf totaal niet naief, maar ik had écht het idee mn lucky one te hebben gevonden (ik kan lastig omschrijven waarom de dates zó speciaal voelden). En ja, ik snap dat je dit niet weet na 3 dates. Maar dit gevoel was zo sterk. Als ik hem vraag of hij het afkapt omdat hij sowieso geen relatie nu wil, of omdat hij mij niet leuk genoeg vindt, zegt hij het eerste. Ik vroeg hem of hij denkt dat dit in de toekomst gaat veranderen of dat hij zeker weet dat wij geen match zijn. Durft hij niet te zeggen. En definitief contact verbreken vindt hij zonde, als ik in de buurt ben kunnen we (ooit) wel afspreken (maar zonder bijbedoelingen).

Ik weet dat ik hem nu los moet laten. Al is dat ontzettend moeilijk. Heb het idee dat de deur nog op een kier staat. Kan ik me zo vergist hebben in de chemie die we hadden? Hij zegt zelf dat de dates niet "onecht" waren, toen wist hij nog niet dat hij niets serieus wilde. Maar kan je je zo ontzettend verliefd gedragen en het dan toch niet zijn?

Ervaringen?
Tips?
anoniem_383732 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 07:31
7.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kwam 'onverwachts' op zijn pad? Je kent hem toch van een datingapp? Wat een onzin. Hij was dus bewust op zoek naar iets.
Alle reacties Link kopieren
Voortschrijdend inzicht kan ontstaan, hoe leuk en gezellig het óók is. Jammer voor je.....
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog eens van de koude kermis thuiskomen. Heel rot, ik maak niet uit je verhaal op dat je naïef bent en dat lijkt mij nog eens een klap in het gezicht. Klinkt een beetje als een gevalletje koudwatervrees. Wat je ermee moet doen geen idee, het is ook lastig in te schatten. Mogelijk als je hem negeert, komt hij weer naar jou toe, dat is tenminste typisch voor iemand met bindingsangst (geen idee of dat ook zo is, maar die indruk krijg ik), maar als dat zo is wordt het vaker trekken en afstoten.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-03-2019 17:39
Je kwam 'onverwachts' op zijn pad? Je kent hem toch van een datingapp? Wat een onzin. Hij was dus bewust op zoek naar iets.
Ja je hebt gelijk hoor, hier kan ik ook "boos" om zijn. De intentie op vakantie was gewoon een fling. Maar omdat we tijdens die eerste date zoveel raakvlakken en chemie hadden, vroeg hij me op date terug in NL. We hadden beiden niet echt een vervolg verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker rot. Maar ik zou het contact toch echt volledig verbreken. Jammer voor hem dat hij dat zonde vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
10-03-2019 17:45
Dat is nog eens van de koude kermis thuiskomen. Heel rot, ik maak niet uit je verhaal op dat je naïef bent en dat lijkt mij nog eens een klap in het gezicht. Klinkt een beetje als een gevalletje koudwatervrees. Wat je ermee moet doen geen idee, het is ook lastig in te schatten. Mogelijk als je hem negeert, komt hij weer naar jou toe, dat is tenminste typisch voor iemand met bindingsangst (geen idee of dat ook zo is, maar die indruk krijg ik), maar als dat zo is wordt het vaker trekken en afstoten.
Ja het voelt echt als een koude douche. Maar ik ga niet trekken aan iemand die niet wil. Daar ben ik te trots voor. Kan alleen zo moeilijk peilen of er nog een vervolg mogelijk is. Zo nee, dan ga ik keihard afkicken. Zo ja, dan moet het wel van zijn kant komen. Alleen het loslaten lukt zo totaal niet :(
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van datingapps en/of iemand ontmoeten op vakantie is dat je iemand kunt leren kennen die ver weg woont.
Niet iedereen ziet dat zitten, hoe groot de aantrekkingskracht ook is en sterk de "gevoelens" ook zijn, hoe goed het ook matcht/klikt en lijkt te kloppen.

Als je allebei rotsvast op de eigen plek zit en ook niet in de toekomst van zins bent of in de gelegenheid om in de ene danwel andere woonplaats te gaan/willen/kunnen wonen (bijv door werk, sociale leven, koophuizen of andere bindingen) vind ik het van hem best begrijpelijk om dat nu een halt toe te brengen, voordat je nog sterkere (dan aantrekking) gevoelens laat groeien, en dan tzt in een onoverbrugbare patstelling terecht komt.

Zeker heel heel jammer áls je dan iemand treft waar weleens een grote Liefde in zou kunnen zitten en om dit soort redenen niet zult weten.
Dat lijkt zonde, en niet "af" te zijn, een open einde terwijl daar wellicht veel meer potentieel zou kunnen zijn, en dat nooit zullen weten (terwijl die mogelijkheid er wel is, als dat wél overbrugbaar zou zijn) is lastiger te aanvaarden en alweer af te sluiten dan proberen en merken/wéten dat iets misgelopen is en waarom.

Nu krijgt iets wat jij de moeite waard vindt om te proberen de kans niet om op te bloeien en te groeien, omdat hij die moeite (waarschijnlijk) niet ziet zitten, die dit gaat kosten om te willen verkennen.
Het kan ook idd (veel) te vroeg op zijn pad zijn gekomen, terwijl hij eerst in vrijheid zijn afgelopen relatie wil laten bezinken alvorens alweer nieuwe verwachtingen en vastigheden, moeite enz in een volgende geliefde te willen/kunnen aangaan.

Als iemand dit zegt, geloof hem dan maar!
Dan is die ruimte er (nog) niet, en dat weet hij zelf het beste.
Hoe geweldig hij je ook vindt tot nu toe, dan neem je ruimte in die er duidelijk (nog) niet is en dan kan zelfs iets wat louter fijn en leuk is toch benauwend zijn.
Beter dat ie dat nu al voelt en aangeeft dan een later moment.
Jammer is het zeker, maar buiten jouw invloedssfeer.
Helaas.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Is er gewipt of niet? Is me niet duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen daten met als doel seks en daar kan intimiteit en lief zijn voor elkaar ook bij horen. Ik vind het veel zeggend dat hij tijdens een vakantie opzoek is gegaan. Het zou mij ook niet verbazen wanneer hij meerder hengels uit heeft hangen en er iemand in de buurt heeft gehapt.

Ik zou iemand die zegt niet te willen op zijn woord geloven en niet meer terug nemen wanneer hij over een paar weken appt over hoe leuk het samen was.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@Suzy65: Dat is de ellende juist. Ik ben mega flexibel met werk en was sowieso van plan komend jaar een andere baan te zoeken. Niet vóór hem. Maar ik zit hier dus totaal niet vast. Hij heeft me ook niet echt "gevraagd" of hier oplossingen voor zouden kunnen zijn.

Wat me steekt is dat we heel rustig aan deden. Niemand pushte. Ik vroeg niet om bevestiging, ik vroeg niks serieus, ik vroeg geen relatie. Ik had alleen graag verder gedate om te ontdekken of dit zou kunnen opbloeien. De paniek om "het serieuze" kwam echt bij hem vandaan. Ik had prima nog 3 maanden rustig (exclusief) kunnen daten.

Ik wéét dat ik moet geloven dat er nu geen ruimte is. Moet het alleen accepteren :( Waardeer ook dat hij eerlijk is en me niet maanden aan het lijntje houdt. Kan alleen zo moeilijk omgaan met dat hij geen duidelijke uitspraak over "later" doet. Zeg dan gewoon dat het nooit niks wordt!

@Ksenija: ja (epic slapen bestaat niet)

@ Viva-amber: misschien heb je gelijk hoor, maar dan zou ik me heel erg in hem vergist hebben. Ik ken hem ook niet goed genoeg om te kunnen zeggen dat het niet zo is. Maar als je makkelijk lokaal kan hengelen, snap ik niet dat je moeite doet om iemand verder weg op te zoeken. En dates van een hele dag plant en niet makkelijk laat op de avond. En als hij alleen seks zou willen, waarom dan een volgende date afzeggen? Dan hou je iemand toch praktisch wat langer aan?
anoniem_383732 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 18:26
22.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen...
Ik zou hem laten gaan. Om wat voor reden dan ook wil hij geen serieuze relatie met je. Onderschat die reisafstand ook niet, je kunt niet even makkelijk een avondje langskomen en dan de volgende ochtend direct door naar je werk (tuurlijk, het kán, maar ik zou er zelf niet op zitten wachten).
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Jij wil al voor hem verhuizen maar hij wil helemaal geen relatie. Er valt niets op te lossen.

Wanneer je de eerste nacht al seks hebt, 2-3 eerste dates bij elkaar slaapt, nagenoeg na 1 date hele weekenden samen spendeert en je bent al plannen aan het maken voor een baan bij hem in de buurt...en dat alles na 3-4 dates...en je zegt dit is rustig aan.

Hoe ziet snel er bij jou dan uit?

Ben je met je vorige date na de 2de keer seks in Vegas getrouwd ofzo...daar dit tempo voor jou als rustig aan voelt?

Het waren 2 f-ing dates.....met deze meneer die eigenlijk een ons was op een vakantie. Je doet alsof je leven van hem afhangt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-03-2019 18:34
81.40% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-03-2019 18:28
Jij wil al voor hem verhuizen maar hij wil helemaal geen relatie. Er valt niets op te lossen.
Ehm nee, dat zeg ik niet. Ik wil LOS van hem sowieso wat anders. Zit niet vast aan deze stad. Dus er zouden mogelijkheden zijn geweest áls het serieus was geworden. Ik zou sowieso niet iemand ver daten als ik "vast" zou zitten.

En het was niet een heel weekend. Het was gewoon van zaterdag op zondag. En na twee weken nogmaals. En rond de lunch weer weg.

Maar dankje voor je vriendelijke en empatische advies. Doet me echt goed :)
anoniem_383732 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 18:40
20.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Hij stapte er in voor een leuke fling, realiseerde zich gaandeweg dat dit net iets anders was dan dat, maar is toch niet bereid om daarom dan nu toch maar in een relatie te stappen. En bij activiteiten als samen koken voelt het toch of je een relatie in glijdt, dus daarom wil hij er bijtijds een halt toeroepen. Ook als hij merkt dat, ook spreek je dat waarschijnlijk niet zo zeer uit, toch al veel verder vooruit denkt dan hij.

Tja, daar valt niets aan te veranderen en over het algemeen vind ik het voor de lange termijn wel verstandig als mensen meer dan een paar maanden tussen relaties laten zitten.

Wees blij dat hij het niet al te ver heeft laten komen en dat je niet nog meer in hem geïnvesteerd had en kijk terug op een leuke periode van aandacht.

Het slijt wel weer! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-03-2019 18:43

Wees blij dat hij het niet al te ver heeft laten komen en dat je niet nog meer in hem geïnvesteerd had en kijk terug op een leuke periode van aandacht.

Het slijt wel weer! Sterkte.
Tja, denk dat je gelijk hebt. Al had ik liever gehad dat het dan na de vakantie gewoon gestopt was. Nu is de "hoop" er toch langzaam ingeslopen (ondanks herhaaldelijk tegen jezelf zeggen van niet doen). Nu mn gevoel nog even meekrijgen met die gedachte.
Dankjewel
Snapniet schreef:
10-03-2019 18:47
Tja, denk dat je gelijk hebt. Al had ik liever gehad dat het dan na de vakantie gewoon gestopt was. Nu is de "hoop" er toch langzaam ingeslopen (ondanks herhaaldelijk tegen jezelf zeggen van niet doen). Nu mn gevoel nog even meekrijgen met die gedachte.
Dankjewel
Ja, dat is ook vervelend, maar hij was in eerste instantie misschien toch nieuwsgierig naar je.
Alle reacties Link kopieren
Ohh precies hetzelfde meegemaakt. Snap precies hoe verwarrend en kut het is!! Ik ben nu een paar maanden veder en ik kan je vertellen dat rot gevoel slijt echt!!
minnimouse schreef:
10-03-2019 17:39
Je kwam 'onverwachts' op zijn pad? Je kent hem toch van een datingapp? Wat een onzin. Hij was dus bewust op zoek naar iets.
weet niet welke app het was maar stel het was Tinder dan kan het dat hij gewoon seks wilde.
Sterkte TO, het is naar. Heb je gevoelens voor hem?
Alle reacties Link kopieren
BLOEM6 schreef:
10-03-2019 18:51
Ohh precies hetzelfde meegemaakt. Snap precies hoe verwarrend en kut het is!! Ik ben nu een paar maanden veder en ik kan je vertellen dat rot gevoel slijt echt!!
Hoe ging dat bij jou bloem? Had je ook het idee dat het (ondanks korte periode) serieus kon worden? Heb je er nog lang mee gezeten? En nog contact met hem gehad?
minnimouse schreef:
10-03-2019 17:39
Je kwam 'onverwachts' op zijn pad? Je kent hem toch van een datingapp? Wat een onzin. Hij was dus bewust op zoek naar iets.
Hij kan toch op zoek geweest zijn naar een scharrel en het was voor hem onverwacht dat het iets meer bleek te zijn?
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
10-03-2019 18:51
weet niet welke app het was maar stel het was Tinder dan kan het dat hij gewoon seks wilde.
Sterkte TO, het is naar. Heb je gevoelens voor hem?
Ik durf het bijna niet te zeggen, omdat ik bang ben voor de reacties "dat je na 3 dates nog niet zoveel gevoelens kan hebben." Maar ik ben er aardig stuk van. Slaap slecht, eet slecht, lees continue onze berichten door op zoek naar "hints" dat hij me echt wel leuk vindt. De klassieke ellende. Was eerste date sinds ongeveer 1,5 jaar waarvan ik dacht: shit, dit kon hem wel eens zijn. Doet pijn...
Alle reacties Link kopieren
Het waren 2-3 dates...het kan ook zijn dat hij zich om één of andere reden heeft bedacht of dat de gevoelens afnamen. Wanneer je elkaar 3x hebt gezien dan ben je nog in de fase van elkaar net leren kennen. Iemand kan zich in die fase altijd bedenken. Waar zouden 2-3 dates automatisch moeten leiden tot iets vast?

Een langzamer aanpak geeft ook geen garanties. Behalve dat er wellicht nog iets te raden overblijft zowel op het fysieke vlak, in gesprekken en zaken als je huis,, familie/vrienden, reizen/dromen, waar je over praat (op date 2-3 is alles wel de revue gepasseerd). Jullie zijn letterlijk en figuurlijk meteen diep gegaan in de eerste 2-3 dates. Misschien heeft hij niets meer om nieuwsgierig naar te zijn en zijn de gevoelens niet genoeg aanwezig om er een vervolg aan te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-03-2019 19:05
Het waren 2-3 dates...het kan ook zijn dat hij zich om één of andere reden heeft bedacht of dat de gevoelens afnamen. Wanneer je elkaar 3x hebt gezien dan ben je nog in de fase van elkaar net leren kennen. Iemand kan zich in die fase altijd bedenken. Waar zouden 2-3 dates automatisch moeten leiden tot iets vast?

Een langzamer aanpak geeft ook geen garanties. Behalve dat er wellicht nog iets te raden overblijft zowel op het fysieke vlak, in gesprekken en zaken als je huis,, familie/vrienden, reizen/dromen, waar je over praat (op date 2-3 is alles wel de revue gepasseerd). Jullie zijn letterlijk en figuurlijk meteen diep gegaan in de eerste 2-3 dates. Misschien heeft hij niets meer om nieuwsgierig naar te zijn en zijn de gevoelens niet genoeg aanwezig om er een vervolg aan te geven.
Zou heel goed kunnen hoor dat de gevoelens afnamen. Al vind ik dat moeilijk te rijmen met zn gedrag tijdens ons samenzijn. Maar mannen zijn daar vast heel anders in. Maar zeg dan gewoon: ik vind je niet leuk genoeg!

En langzaam beginnen, tja. Onze start was nu eenmaal zoals het was. Dan ga je daarna niet een uurtje een kop koffie drinken op het terras haha. Zeker niet na 2 uur rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven