van monogaam naar open relatie?

10-03-2019 18:21 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
hej there.

ik ben duitse, maar ik woon nu al een tijdje in nederland, dus t zou fijn zijn als t geen discussie over mijn taal wordt...ik denk wel dat jullie snappen wat ik wil zeggen/vragen. heb hier al vaker interessante opmerkingen gelezen en hoop dat me dit gaat helpen mezelf te doorgronden...

nou...ik zit sinds 4 jaar in een monogame relatie. ik ben 25 jaar oud en mijn vriend 29, wij wonen samen sinds we ons maar twee maanden kenden. t was liefde op t eerste gezicht, zo iets had ik nooit eerder mee gemaakt...en eigenlijk zijn we super gelukkig met elkaar, ook t seksleven is top en hij is ook nu nog de meest aantrekkelijke man die ik ooit heb gezien, ik weet zeker dat ik graag ooit kinderen met hem wil hebben en mijn hele leven samen met hem wil zijn.

mijn vriend zou nooit vermoeden dat ik hierover nadenk en ik weet echt niet of ik t ooit zal aanpakken of dat ik uiteindelijk verder gewoon mijn behoeften blijf negeren. om eerlijk te zijn, ik ben zelf zo verbaasd dat ik nu voor deze beslissing sta. als ik vijf jaar geleden was gevraagd of ik me dit relatiemodel ooit had kunnen voorstellen, dan had ik meteen nee gemompeld...
ik weet voor een feit dat hij onmiddelijk een einde zou maken aan de relatie als ik met hem zou spreken.
ik zou ook niet weten hoe ik andersom zou reageren en ik zou zeker denken dat ik niet genoeg zou zijn...en daar is t al: de dubbele moraal.


t probleem is dat ik me soms nog steeds aangetrokken voel tot andere mannen en helaas gebeurt t steeds weer. natuurlijk ben ik tot nu toe nog nooit vremd gegaan en ik ben ook niet van plan om dat te doen. ik heb momenteel stage en met een van mijn collega's (mannen zijn een zeldzaamheid in mijn werkveld) klikte t meteen, maar alleen op seksueel niveau, want veel met elkaar gepraat hebben wij nog niet. ik denk dat ie ong. 15 jaar ouder is dan ik, geen idee of ie een vrouw of kinderen heeft...

en ik zit er echt de hele dag en nacht te dromen over sex met hem. als onze ogen elkaar kruisen, voelt t zo ongelooflijk intens aan. ik loens naar hem als ik denk dat ie t niet ziet en ie doet t ook. ik zou zo graag sex met hem willen hebben en t verlangen eet mij op.

en doordat dit wel vaker gebeurt, kreeg ik t gevoel dat een monogame relatie op de lange termijn niets voor mij is. zo voelde ik me ook in de relaties daarvoor, maar dacht altijd dat t komt doordat er minder gevoelens waren..blijkbaar niet.

nu vraag ik me af of en hoe ik t probleem moet aanpakken.
ik zou ook super graag jullie ervaringen willen lezen als je zelf ooit in een vergelijkbare situatie zat.

hartelijk dank voor jullie advies! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een relatie is niet verplicht. Je kunt als single alles uitspoken wat je wil.

Mocht hij wel een open relatie willen: mag hij dan ook met iedereen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva amber:
ja, maar ik vind de relatie dus heel leuk en we zijn beste vrienden, ik wil hem niet kwijt raken..

en ja zeker mag hij ook!

ongeveer twee jaar geleden hebben wij dit ook een keer besproken, doordat hij mijn berichtjes stiekem heeft gelezen en er achter kwam dat t dus tussen mij en een vriend van hem helaas enorm klikte en ik vroeg haar toen hoe ik van deze gedachten weg kan komen. toen is de relatie bijna geëindigd, maar doordat ik niet verliefd op hem was en t alleen seksuele aantrekkingskracht was, zei mijn vriend dan wel dat we doorgaan, maar zo iets niet weer kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat die open relatie iets gaat worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Even samenvatten:
1. Je wéét 100% duidelijk dat hij nog niet iets in de richting van een open relatie wil, hij wijst het glashelder af
2. Jij wil dat wel, maar je wil hem niet kwijt
3. Nadat hij twee jaar geleden punt 1 dus duidelijk maakte vind jij het nog een vraag wat je nu toch moet doen.

Klopt het nog?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-03-2019 19:49
Even samenvatten:
1. Je wéét 100% duidelijk dat hij nog niet iets in de richting van een open relatie wil, hij wijst het glashelder af
2. Jij wil dat wel, maar je wil hem niet kwijt
3. Nadat hij twee jaar geleden punt 1 dus duidelijk maakte vind jij het nog een vraag wat je nu toch moet doen.

Klopt het nog?
ja ik dacht al dat iedereen gaat zeggen dat ik de relatie moet beëindigen.
toch weet hij niets over mijn behoeften, ik heb hem nooit direct gezegd dat ik graag een open relatie met hem wil proberen.
ik ben van mening dat je in een goede relatie eigenlijk zonder verwijt over zoiets zou moeten kunnen praten...maar ja t is best lastig.

t gaat veel meer om er achter te komen of hier mensen zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt en hoe ze dat voor zichzelf hebben opgelost en of iemand weet hoe je zo'n gesprek verstandig aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoelt hoe je hem zo kan manipuleren totdat hij wil wat jij wil?

Wat heb jij aan de ervaringen van anderen?

Het gaat toch om jou en hem. En niet om iemand anders. Hij zegt als het nog eens gebeurd dan is het klaar: hoe duidelijk wil je het hebben?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kokolores schreef:
10-03-2019 20:00
ja ik dacht al dat iedereen gaat zeggen dat ik de relatie moet beëindigen.
Is dat wat ik schreef?

Heb je vaker moeite met begrijpen wat mensen zeggen? Lijkt me lastig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
En dan? Wil je dan iets doen met die collega van je?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-03-2019 20:03
Is dat wat ik schreef?

Heb je vaker moeite met begrijpen wat mensen zeggen? Lijkt me lastig
Ze is Duits hé...
Hiervoor was er een Française die niet was te volgen. Ze gebruikte seks als therapie en zij wilde ook graag verhalen van anderen horen...nu is het een Duitse maar het lukt weer niet. Volgens mij zit er een man met een google vertaal app te rukken achter zijn scherm.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er te makkelijk over denkt. Want juist in een open relatie is het voor de ander ook duidelijk om te weten wat wel en niet kan.

Seks met een collega is bijna nooit handig. Niet als je single bent, niet als je bezet bent en ook niet als je in een open relatie zit. En je zegt het zelf, misschien is die collega wel getrouwd.

Ik heb zelf ook een woest aantrekkelijke collega. Maar hij is bezet en ik wil mijn baan niet kwijt. Dan doe je gewoon niks. Afstand houden. Tenzij je je baan op het spel wilt zetten.

In een open relatie moet je naar je 'swing' ook heel duidelijk zijn. Is het eenmalig, vaker? Waar spreek je af? (meestal niet bij jou thuis). Blijf je slapen? Een open relatie beginnen met een specifiek persoon al in gedachten lijkt me niet de insteek.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
wow, wat zijn jullie toch fantastisch!
hoeveel talen spreken jullie ok al weer? sorry dat ik hier maar vier jaar woon
ben je blij om andere mensen neer te slaan?
voel jij je dan beter? gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Kokolores schreef:
10-03-2019 20:10
wow, wat zijn jullie toch fantastisch!
hoeveel talen spreken jullie ok al weer? sorry dat ik hier maar vier jaar woon
ben je blij om andere mensen neer te slaan?
voel jij je dan beter? gefeliciteerd!
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Kokolores schreef:
10-03-2019 20:10
wow, wat zijn jullie toch fantastisch!
hoeveel talen spreken jullie ok al weer? sorry dat ik hier maar vier jaar woon
ben je blij om andere mensen neer te slaan?
voel jij je dan beter? gefeliciteerd!
Is er geen Duits forum waar ze je kunnen helpen bij vreemdgaan met een collega?


Gibt es kein deutsches Forum, in dem sie Ihnen helfen können, mit einem Kollegen zu cheaten?
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-03-2019 20:16
11.88% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voorbode van een gebroken relatie. (zonder :fortune: )
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij wil je gewoon graag met die collega seksen, maar wel eerst je vriend zo gek krijgen dat hij "ja" zegt tegen die open relatie, zodat je er mee weg kunt komen.

Je vriend lijkt echter niet dezelfde behoeftes te hebben als jij. Hij wil kennelijk geen open relatie. Ik denk dat het belangrijk is dat beiden dit willen en ook beiden behoefte aan hebben. Anders zal je vriend op den duur waarschijnlijk doodongelukkig worden in deze relatie.

Dus ja, of je vergeet deze collega, of je maakt het eerst uit met je vriend. Meerdere opties heb je denk ik niet.
Kokolores schreef:
10-03-2019 20:10
wow, wat zijn jullie toch fantastisch!
hoeveel talen spreken jullie ok al weer? sorry dat ik hier maar vier jaar woon
ben je blij om andere mensen neer te slaan?
voel jij je dan beter? gefeliciteerd!
:bonk:

Jouw vriend was duidelijk dus eigenlijk snap ik jouw vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk Duitse VIva inclusief forum: https://forum.gofeminin.de/forum/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het een keer duidelijk aan je vriend voorleggen. Zeggen dat je niet vreemd wil gaan maar wel met deze gevoelens zit in relaties. En dan maar hopen dat erover te praten valt. Zo niet dan zul je toch moeten concluderen dat jullie niet bij elkaar passen op een fundamenteel punt.

Waarom lokt dit onderwerp zoveel vijandigheid uit?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees staat je vriend niet open voor een open relatie. Aan jou de keus wat jij het liefste wil... een toekomst met je vriend, of een open relatie die je dan met iemand anders zal moeten hebben?

Ik zou hier eerst nog even heel goed over nadenken, want zodra je erover praat met je vriend, is er een grote kans dat hij de beslissing voor jou maakt.
Tiswa schreef:
10-03-2019 20:25
Als ik het zo lees staat je vriend niet open voor een open relatie. Aan jou de keus wat jij het liefste wil... een toekomst met je vriend, of een open relatie die je dan met iemand anders zal moeten hebben?

Ik zou hier eerst nog even heel goed over nadenken, want zodra je erover praat met je vriend, is er een grote kans dat hij de beslissing voor jou maakt.
Als hij het uitmaakt omdat zij een gesprek wil hebben over een open relatie, dan was de relatie toch al niet veel waard.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-03-2019 20:32
Als hij het uitmaakt omdat zij een gesprek wil hebben over een open relatie, dan was de relatie toch al niet veel waard.
Weet ik niet.. als ik het zo lees heeft zo’n gesprek al eerder plaats gevonden nadat hij appjes gelezen heeft over een andere man, en is hij duidelijk geweest dat hij dat niet ziet zitten. Als ze er nu weer over begint omdat ze weer een ander heeft gevonden waar ze seks mee wil, kan ik me voorstellen dat hij daar niet blij van wordt en eventueel zijn vertrouwen in de relatie kwijt raakt.
Kokolores schreef:
10-03-2019 20:00
toch weet hij niets over mijn behoeften, ik heb hem nooit direct gezegd dat ik graag een open relatie met hem wil proberen.
Dit doet me vermoeden dat dat gesprek niet heeft plaatsgevonden. Ik zou het op z'n minst proberen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-03-2019 20:40
Dit doet me vermoeden dat dat gesprek niet heeft plaatsgevonden. Ik zou het op z'n minst proberen.
Het is vooral haar eerste reactie na de OP die mij het idee gaf daar er wel over gesproken is, maar later zegt ze idd dat ze het nooit aangekaart heeft.

Tsja ik denk nog steeds dat er een kans bestaat dat hij de keus voor TO maakt, maar niks zeggen/doen helpt ook niet. Dus wellicht is het het proberen waard.
Tiswa schreef:
10-03-2019 20:46
Het is vooral haar eerste reactie na de OP die mij het idee gaf daar er wel over gesproken is, maar later zegt ze idd dat ze het nooit aangekaart heeft.

Tsja ik denk nog steeds dat er een kans bestaat dat hij de keus voor TO maakt, maar niks zeggen/doen helpt ook niet. Dus wellicht is het het proberen waard.
Ja klopt ik zie het nu ook. Als ik TO's vriend was zou ik graag willen dat dit met mij besproken werd in ieder geval. Ik zou het prefereren boven vreemdgaan of uitmaken.

Ik heb een vriendin dit dit overigens na een aantal jaar relatie bij haar partner heeft aangekaart en na een aantal gesprekken hebben ze samen besloten over te gaan op een open relatie, en ze zijn heel gelukkig samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven