Er is veel veranderd..

11-03-2019 10:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
dunyayildiz wijzigde dit bericht op 12-03-2019 13:01
Reden: Verwijderd ivm herkenbaarheid
97.39% gewijzigd
Misschien passen jullie toch niet zo goed bij elkaar?

Overigens ben ik wel verbaast over dat je schrijft dat zijn familie bij hem in trok. Had hij daar zelf ook nog een stem in?
Ik hoop ten eerste dat je nick niet je naam is.

Hij is erg gericht op familie, wellicht ook door culturele elementen. Je weet dus wat je aan hem hebt en zo'n situatie zou dus zo weer kunnen gebeuren. Hij ziet er geen kwaad in. Je kunt het wel bespreken maar of je echt die familegerichte insteek kunt veranderen, is de vraag. Aan jou de vraag of je daarmee kunt leven.

Wat zei hij eigenlijk toen je het aankaartte ten tijde van de situatie met de inwonende familieleden? Want hij mag het geen probleem vinden maar jij wel. Deed hij daar iets mee?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-03-2019 10:49
Misschien passen jullie toch niet zo goed bij elkaar?

Overigens ben ik wel verbaast over dat je schrijft dat zijn familie bij hem in trok. Had hij daar zelf ook nog een stem in?
Ik krijg een beetje de indruk dat weigeren sowieso geen optie was, als hij al vond dat hij het niet kon maken om een keertje naar zijn vriendin te gaan, of uit eten te gaan gedurende dat hele jaar (!) dat ze er waren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat nu als jullie nu gaan samenwonen, trouwen en een baby krijgen en de familie staat weer op de stoep?
Schik je dan in en laat je de familie binnen? Een jaar lang? Of laat je hem kiezen tussen jou en zijn familie met alle gevolgen van dien?

Hij is zo naar zijn familie. Aan jou om te accepteren of weg te gaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-03-2019 10:58
Wat nu als jullie nu gaan samenwonen, trouwen en een baby krijgen en de familie staat weer op de stoep?
Schik je dan in en laat je de familie binnen? Een jaar lang? Of laat je hem kiezen tussen jou en zijn familie met alle gevolgen van dien?

Hij is zo naar zijn familie. Aan jou om te accepteren of weg te gaan.
Dit denk ik ook.

Als zij opeens voor de deur staan, zal zijn loyaliteit bij hen liggen en van jou verwachten dat je inschikt en de ideale gastvrouw bent, al woon je heel klein, al heb je net een baby, noem maar op. Ze iets weigeren is een no-go. Als je daar niet tegen kan, wat ik me goed kan voorstellen, zou ik mijn conclusies trekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je zal nooit zo op hem kunnen leunen als hij op jou. Wanneer hij problemen heeft dan snapt hij dat...maar wanneer jij problemen hebt dan is dat voor hem geen probleem. Het ontbreekt deze meneer aan empathisch vermogen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 11-03-2019 11:12
13.25% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen relatiemateriaal dit. Tenminste niet als jij ooit wil samenwonen of een kind wil. Hij zit bij zijn familie onder de plak. Wellicht komt ie ook nog uit een andere cultuur waar dat familiegeklit normaal is? Zou er zwaar allergisch voor zijn en al vroeg in dat jaar een punt erachter hebben gezet. Dat hij zijn familie bij hem in laat wonen is één, maar dat hij dan niet gewoon met grote regelmaat naar jou komt is echt niet normaal.
Doreia* schreef:
11-03-2019 10:58
Wat nu als jullie nu gaan samenwonen, trouwen en een baby krijgen en de familie staat weer op de stoep?
Schik je dan in en laat je de familie binnen? Een jaar lang? Of laat je hem kiezen tussen jou en zijn familie met alle gevolgen van dien?

Hij is zo naar zijn familie. Aan jou om te accepteren of weg te gaan.
Nooit in 'n gezamenlijk huis dus. TO haar eigen huis op haar eigen naam zodat zij bepaalt of en door wie er eventueel gelogeerd mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande reacties. Ik denk ook dat dit kan gebeuren als jullie samenwonen. Dan heb je straks zijn hele familie in huis. Bovendien heeft hij jou heel duidelijk laten zien in dat jaar dat jij op de tweede plaats komt na zijn familie. Het is aan jou om te bepalen of je daar in mee gaat of niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2019 11:13
Nooit in 'n gezamenlijk huis dus. TO haar eigen huis op haar eigen naam zodat zij bepaalt of en door wie er eventueel gelogeerd mag worden.
Ja, en je erop voorbereiden dat als ze langskomen, hij zich gedurende die tijd amper laat zien, tenzij je daar tussen de familie wil gaan zitten.

Overigens vind ik dat echt wel wat apart, als ze nou een paar weken bleven dan snap ik dat hij niet in de avonden bij zijn vriendin ging zitten, maar dat je in een heel jaar (!) niet eens af en toe een avondje uit eten "mag", of een nachtje bij je vriendin slapen, dan heb je je familie wel op een enorm voetstuk staan, dan cijfer je jezelf niet alleen compleet weg, maar ook je partner. Hoe deed hij dat eigenlijk met zijn werk, ik neem aan dat ze in die tijd ook zichzelf moesten vermaken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-03-2019 10:55
Ik krijg een beetje de indruk dat weigeren sowieso geen optie was, als hij al vond dat hij het niet kon maken om een keertje naar zijn vriendin te gaan, of uit eten te gaan gedurende dat hele jaar (!) dat ze er waren.
Heb je dan eigenlijk nog wel een relatie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
11-03-2019 11:28
Heb je dan eigenlijk nog wel een relatie?
Zij wel. Hij niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-03-2019 10:51
Ik hoop ten eerste dat je nick niet je naam is.

Hij is erg gericht op familie, wellicht ook door culturele elementen. Je weet dus wat je aan hem hebt en zo'n situatie zou dus zo weer kunnen gebeuren. Hij ziet er geen kwaad in. Je kunt het wel bespreken maar of je echt die familegerichte insteek kunt veranderen, is de vraag. Aan jou de vraag of je daarmee kunt leven.

Wat zei hij eigenlijk toen je het aankaartte ten tijde van de situatie met de inwonende familieleden? Want hij mag het geen probleem vinden maar jij wel. Deed hij daar iets mee?
Bedankt voor je reactie. Het doet me goed om dit te lezen.

Mijn nickname is niet mijn naam.

Hij komt idd uit een andere cultuur.

De eerste 2/3 maanden heb ik niks gezegd, want ik wist ook niet precies voor hoe lang ze zouden blijven. Daarna heb ik meerdere keren aangegeven of we naar een oplossing konden kijken, bijv. dat hij één dag in het weekend naar mij toe zou komen. Maar hij ging daar niet op in, want voor hem was er geen probleem. We moesten juist blij zijn dat zijn familie zo dichtbij is. Mijn voorstellen voor een oplossing werden meestal afgewimpeld.
dunyayildiz schreef:
11-03-2019 11:36
Bedankt voor je reactie. Het doet me goed om dit te lezen.

Hij komt idd uit een andere cultuur.

De eerste 2/3 maanden heb ik niks gezegd, want ik wist ook niet precies voor hoe lang ze zouden blijven. Daarna heb ik meerdere keren aangegeven of we naar een oplossing konden kijken, bijv. dat hij één dag in het weekend naar mij toe zou komen. Maar hij ging daar niet op in, want voor hem was er geen probleem. We moesten juist blij zijn dat zijn familie zo dichtbij is. Mijn voorstellen voor een oplossing werden meestal afgewimpeld.
Is dit dan een man met wie jij samen zou willen leven?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-03-2019 11:18
Ja, en je erop voorbereiden dat als ze langskomen, hij zich gedurende die tijd amper laat zien, tenzij je daar tussen de familie wil gaan zitten.

Overigens vind ik dat echt wel wat apart, als ze nou een paar weken bleven dan snap ik dat hij niet in de avonden bij zijn vriendin ging zitten, maar dat je in een heel jaar (!) niet eens af en toe een avondje uit eten "mag", of een nachtje bij je vriendin slapen, dan heb je je familie wel op een enorm voetstuk staan, dan cijfer je jezelf niet alleen compleet weg, maar ook je partner. Hoe deed hij dat eigenlijk met zijn werk, ik neem aan dat ze in die tijd ook zichzelf moesten vermaken?
Bedankt voor je reactie!

Hij had in dat jaar geen werk. Hij was er volledig voor zijn familie. Ik werkte wel 5 dagen per week. En ik moest het hebben van de weekenden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit zien als een heel duidelijke en serieuze voorspeller van hoe het in de toekomst met hem gaat zijn. Zijn familie staat ver boven je. Hij is er 24/7 voor die mensen en jij krijgt vrijwel niks, niet eens een paar kruimeltjes, want die kruimeltjes zou zijn familie dan moeten afstaan en dat mag echt niet.

Als zijn familie niet in beeld is, is hij vast een leuke jongen.
De pest is dat je nooit weet wanneer zij weer in beeld verschijnen, hoe lang ze blijven en hoe ongelegen dat voor jou komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dit is dus idd geen relatiemateriaal. Snel punt er achter zetten en wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
dunyayildiz schreef:
11-03-2019 11:43
Bedankt voor je reactie!

Hij had in dat jaar geen werk. Hij was er volledig voor zijn familie. Ik werkte wel 5 dagen per week. En ik moest het hebben van de weekenden.
Hij was er volledig voor de familie en de rest kwam daarna pas.
Ehm... had hij überhaupt nog interesse in wat jij wilde of dacht of meemaakte? Of heeft hij nu pas weer interesse, nu de familie weg is?

Waarom zou je eigenlijk door willen gaan met iemand die heel duidelijk maakt, dat jij en jouw wensen niet belangrijk zijn? Of stel je dat jullie ooit kinderen krijgen, de kans is erg aanwezig dat de wensen van de familie voor gaan op jullie kinderen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vermoed dat jullie allebei uit een andere cultuur dan de westerse cultuur komen..

Zelf ben ik ook van niet westerse komaf en herken ik bepaalde dingen van je vriend. Ik zou mij het volgende afvragen als ik jou was (en ook eerlijk zijn naar jezelf toe)

1. Hoe zie jij de komende 10 jaar voor je in de ideale situatie?
2. Is deze toekomstbeeld met of zonder je vriend?
3. Hoe serieus neemt je vriend jouw mening?
》Mijn vriend wist me steeds te verrassen met logés. Ik ben één keer helemaal uitgebarsten en sindsdien vraagt ie van te voren aan mij of ik het wel of niet zie zitten als er iemand komt.
4. Kan je openlijk je mening vertellen aan je vriend?
5. Wie komt er bij hem op nummer 1? (Familie of jij?)
6. Kan je leven met het antwoord op nummer 5?
7. Hoe uit hij dit naar jou toe?

Communicatie is key maar voordat je ergens over kan praten zou ik eerst op een rijtje zetten wat je zelf belangrijk vindt. Daarna kan je altijd vertellen waar je mee zit. Hoe hij hiermee omgaat vertelt je veel over toekomstige situaties en issues. Enne onthou dat je niet 4 jaar weggooit als je het uit Zou maken.. Zie het als een geleerde les over jezelf, je weet beter wat je wil en belangrijk vindt en kan bij een eventuele toekomstige relatie hiervan profiteren. Of zoals ik tegen mn vriendinnen zeg als je een smerig gerecht eet ga je ook niet alles opeten omdat het anders zonde is van de moeite die je bij de eerste hap hebt genomen ;)
Alle reacties Link kopieren
Eens met Redbulletje, hij is geen relatiemateriaal.
Straks woon je samen, met wellicht kinderen. Dan komen ze ook een jaar! Word al niet goed als ik eraan denk. Als je zo niet bent opgevoed trek je dat denk echt niet.
redbulletje schreef:
11-03-2019 11:11
Geen relatiemateriaal dit. Tenminste niet als jij ooit wil samenwonen of een kind wil. Hij zit bij zijn familie onder de plak. Wellicht komt ie ook nog uit een andere cultuur waar dat familiegeklit normaal is? Zou er zwaar allergisch voor zijn en al vroeg in dat jaar een punt erachter hebben gezet. Dat hij zijn familie bij hem in laat wonen is één, maar dat hij dan niet gewoon met grote regelmaat naar jou komt is echt niet normaal.
dit.

Maar voor mij zou zo'n enorm cultuurverschil ook echt een no-go zijn.
Alle reacties Link kopieren
*verwijderd ivm herkenbaarheid
dunyayildiz wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:23
Reden: Verwijderd ivm herkenbaarheid
94.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En hij had dus geen werk dat hele jaar? Hij stond 24/7 paraat voor deze familie?
Heeft hij nu wel werk? Is dat ook iets wat je wilt, iemand zonder werk?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven