Slecht gebit, afknapper?

11-03-2019 13:05 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net weer van een anderhalf uur durende sessie van de tandarts. Alles schoonmaken, bleekbeurtje, 2 gaatjes vullen en een draadje achter mijn voortanden vernieuwen.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.

En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.

Knappen jullie af op slechte tanden?

Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
Ik knap er wel op af. Misschien wel oppervlakkig maar het is toch een van de eerste dingen die je ziet.
Hoe kan jij zien dat er een hoektand ontbrak?
Maar wat is de bedoeling? Gebit van je date controleren online?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-03-2019 13:07
Hoe kan jij zien dat er een hoektand ontbrak?
Met mijn ogen. Die hoektand zit namelijk anderhalve tand van de voortand vandaan.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-03-2019 13:08
Maar wat is de bedoeling? Gebit van je date controleren online?
Nee, afknappen in real life.
Vraag mij af of voor meer mensen een verzorgd gebitje een voorwaarde voor aantrekkingskracht is.
Een slecht gebit als in: vies, onverzorgd en dergelijke? Ja, een afknapper. Maar 'gewoon' gele tanden, of scheve tanden kan ook een basaal probleem zijn. Een vriendin heeft teveel dentine in haar tanden en daarom erg gele tanden. Maar zij poetst ze goed, dat kun je alleen niet zien. Wel ruiken, heb haar nog nooit uit haar mond geroken bijvoorbeeld.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-03-2019 13:10
Nee, afknappen in real life.
Vraag mij af of voor meer mensen een verzorgd gebitje een voorwaarde voor aantrekkingskracht is.
Mensen kunnen ook door ziekte een slecht gebit hebben, maar he ga lekker verder met daten. Hij is mooi de dans ontsprongen.
Alle reacties Link kopieren
In principe knap ik af op een slecht gebit, maar ik moet toegeven dat ik ooit weleens heimelijk verliefd ben geweest op iemand met een uitermate slecht gebit.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-03-2019 13:11
Mensen kunnen ook door ziekte een slecht gebit hebben, maar he ga lekker verder met daten. Hij is mooi de dans ontsprongen.
Voel je je aangesproken ofzo? :-)
Mevrouw75 schreef:
11-03-2019 13:12
In principe knap ik af op een slecht gebit, maar ik moet toegeven dat ik ooit weleens heimelijk verliefd ben geweest op iemand met een uitermate slecht gebit.
liefde is blind :heart:
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
11-03-2019 13:11
Een slecht gebit als in: vies, onverzorgd en dergelijke? Ja, een afknapper. Maar 'gewoon' gele tanden, of scheve tanden kan ook een basaal probleem zijn. Een vriendin heeft teveel dentine in haar tanden en daarom erg gele tanden. Maar zij poetst ze goed, dat kun je alleen niet zien. Wel ruiken, heb haar nog nooit uit haar mond geroken bijvoorbeeld.

Scheef vind ik wel charmant, maar bruin en afgebrokkeld minder aantrekkelijk.
Stank trouwens ook.
Ik heb helaas een slecht gebit :cry:
Hoe vaak ik naar de tandarts ga, hoe goed ik ook poets en stoker, niet meer dan 6/7 eet momenten per dag, het haalt vrij weinig uit.
Volgens de tandarts heb ik gewoon pech. Ik doe er alles aan en het maakt me ook vrij onzeker. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat ik er alles aan doe en dit het gewoon is.
Bleken is niet mogelijk bij mij door zwakke tanden, gelukkig geen kanariegele tanden of bruine plekken maar ben wel jaloers op mensen met een stralende witte lach. Ik heb iig nog al m'n tanden ;-)
Op een onverzorgd gebit knap ik wel af idd. Maar scheve tanden of een ontbrekende tand in een verder goed verzorgd, schoon gebit heb ik geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
11-03-2019 13:12
In principe knap ik af op een slecht gebit, maar ik moet toegeven dat ik ooit weleens heimelijk verliefd ben geweest op iemand met een uitermate slecht gebit.
Ik zou dan -denk ik- wel de neiging krijgen iemand te motiveren er iets aan te doen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-03-2019 13:13
Voel je je aangesproken ofzo? :-)
Nee ik vind het altijd flauw gedoe een soort keuringsdienst van waarde.
Maar goed mannen met slecht gebit vallen blijkbaar af.
Next.
Ja afknapper. Tanden hoeven echt niet per se prachtig naast elkaar te staan maar onverzorgd met bruine randen en dikke plekken tandsteen vind ik vies. Hoe veel moeite is het nou om iedere zes maanden naar de tandarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-03-2019 13:14
Ik zou dan -denk ik- wel de neiging krijgen iemand te motiveren er iets aan te doen.
Het was heimelijk hè? Dus nee, ik ging die persoon zeker niet motiveren.
Alle reacties Link kopieren
StephanieTanner schreef:
11-03-2019 13:14
Ik heb helaas een slecht gebit :cry:
Hoe vaak ik naar de tandarts ga, hoe goed ik ook poets en stoker, niet meer dan 6/7 eet momenten per dag, het haalt vrij weinig uit.
Volgens de tandarts heb ik gewoon pech. Ik doe er alles aan en het maakt me ook vrij onzeker. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat ik er alles aan doe en dit het gewoon is.
Bleken is niet mogelijk bij mij door zwakke tanden, gelukkig geen kanariegele tanden of bruine plekken maar ben wel jaloers op mensen met een stralende witte lach. Ik heb iig nog al m'n tanden ;-)

Aah, dat is balen.
Ik dacht vroeger altijd; als het slecht wordt, dan trekken ze de boel er maar uit en dan neem ik een stralend kunstgebit.
Maar nu ben ik ook blij dat ik met best wel wat investeringen toch nog alle tandjes heb.
Ik knap er alleen op af als ik weet dat die persoon er niet zo veel aan doet, bijvoorbeeld niet naar de tandarts gaan. Maar als je er niks aan kan doen dan niet.
RosesAreRed schreef:
11-03-2019 13:15
Ja afknapper. Tanden hoeven echt niet per se prachtig naast elkaar te staan maar onverzorgd met bruine randen en dikke plekken tandsteen vind ik vies. Hoe veel moeite is het nou om iedere zes maanden naar de tandarts te gaan.
Misschien deed hij dat ook wel..
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-03-2019 13:14
Nee ik vind het altijd flauw gedoe een soort keuringsdienst van waarde.
Maar goed mannen met slecht gebit vallen blijkbaar af.
Next.
Hoezo flauw?
Een verzorgd gebit is toch prettig om te zoenen en naar te kijken enzo?
Bij mij vallen mannen met een slecht gebit af, ja.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is een slecht gebit een afknapper.een ontbrekende tand niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij een afknapper idd. Ik had ooit een ex die nooit naar de tandarts/mondhygiënist ging. Waarom niet? De behandelingen doen erg pijn. Ja dus.. iedereen vindt het vervelend toch.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
11-03-2019 13:15
Aah, dat is balen.
Ik dacht vroeger altijd; als het slecht wordt, dan trekken ze de boel er maar uit en dan neem ik een stralend kunstgebit.
Maar nu ben ik ook blij dat ik met best wel wat investeringen toch nog alle tandjes heb.

Een verder gezond gebit gaan ze ook niet in trekken. Ik heb het ook gevraagd aan de tandarts. Dus ik investeer ook in m'n gebit, 3x per jaar ben ik bij de tandarts. Mijn mondzorg is een duur geintje op jaarbasis. Maar wel waard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven