Waarom vertrouw ik hem toch niet?

11-03-2019 17:34 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames van Viva,

Ik heb nu 3 maanden een vriend. Ik zie hem graag maar er is ook een probleem. Sinds een maand heb ik moeite hem te vertrouwen, maar ik wil hem graag terug vertrouwen
Er zijn een aantal dingen gebeurd die gemaakt hebben dat ik hem niet volledig vertrouwen kan, maar het is meer mijn intuïtie.

Aan het begin van onze kennismaking zei hij dat hij ooit, als jongere man (hij is nu 27, sprak over toen hij pakweg 21 was) meerdere malen bij een meisje is vreemd gegaan. En dan ook wel zo dat zei er bewust niet achter komen kon. Hij sprak er niet enorm berouwvol over, zei enkel dat de relatie niet goed zat en hij het daarna niet meer gedaan had.

Daarnaast zei hij ook dat hij ooit in een relatie zat met een meisje en dat hij toen door een vrouw was uitgenodigd mee naar huis te gaan voor seks. Hij had dit toen niet gedaan, zei dat de vrouw wel erg mooi was en dat hij daarna ook tegen zijn vrinden had gezegd spijt te hebben het niet gedaan te hebben.

Voor mij is hij erg lief en ziet mij ook graag. Maar toch gebeuren er soms wat vage dingen. Hij zegt dat hij alleen bij 1 vriendin echt lang verliefd bleef maar anders seksueel na ongeveer 2 maanden uitgekeken raakte en dan heel veel zin in seks met anderen kreeg maar niet in sex met zijn vriendin. Hij zei dat hij bij mij nog verliefder was dan op die ene vriendin dus dat ik me geen zorgen maken moest.

Daarnaast wordt hij soms erg laat wakker en hij is een keer midden in de nacht bij mij weg gegaan nadat we een soort ruzie hadden omdat hij te gestresst was. Ik vroeg mij wel af of dat hij echt naar huis ging. Daarnaast spreekt hij ineens erg vaak met 3 vrienden af en lijken verhalen daaromheen vaag. Laatst was hij veel aan het appen terwijl hij aan roken was en toen hij terugkwam zat hij met zijn telefoon naast mij en kwam er een soort geluidje of filmpje en zei hij lachend 'o daar hoef ik niet op te reageren'. Toen ik opperde om eens mee te gaan naar die 3 vriden was hij daar niet super enthousiast over. Hij zei dat ze vooral veel drinken en niet wist of ik mij zou vermaken en dat hij liever wil dat ik ze eens spontaan zie zodat het niet ongemakkelijk is. Terwijl hij, in dat verhaal over die 3 vrinden juist gezegd had dat er een nieuwe vriendin van 1 van die vrinden bij was, die net iets langer een relatie hadden dan wij. Zij had volgens mijn vriendje veel drank mee en hij had veel gedronken, wat ik best een zielig verhaal vond. Dit vertelde hij overigens een week later pas omdat hij het "vergeten" was. Ook heeft hij ooit eens toen hij erg zat was, (op zijn 17e dan wel) ongeveer 20 auto's bekrast met een sleutel. Toen ik dat eerst hoorde vond ik dat zo zielig dat ik er bijna mee wou stoppen maar later was de verliefdheid toch groter. Hij praat over later als wij samen hokken en kindjes hebben etc. Hij zegt nu stabiliteit te willen en dat met mij te willen omdat ik zijn droomprinsesje ben.

Al met al maakt het bij mij steeds meer een vervelend gevoel maar ik kan daar precies zo niet zeggen waarom. Ik wil hem terug vertrouwen maar het lijkt wel of dat niet lukt. Hij maakt in het geheel niet zo'n betrouwbare indruk. Stel ik mij aan?
dilanaaf wijzigde dit bericht op 11-03-2019 17:52
14.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
klinkt niet echt als een lot uit de loterij
Een man die meteen begint over zijn vreemdgangers-avonturen en vertelt over zijn vorige liefjes en vrouwelijke interesses, zou ik totaal niet aantrekkelijk vinden. Waarom vertelt hij dat? Is hij er trots op? Het is niet echt iets om trots op te zijn. En als hij er trots op is, zou het zeker geen man voor mij zijn.
Wat een gezeik na drie maanden. Zoek een leukere.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-03-2019 17:53
Een man die meteen begint over zijn vreemdgangers-avonturen en vertelt over zijn vorige liefjes en vrouwelijke interesses, zou ik totaal niet aantrekkelijk vinden. Waarom vertelt hij dat? Is hij er trots op? Het is niet echt iets om trots op te zijn. En als hij er trots op is, zou het zeker geen man voor mij zijn.
Dit was op de vierde date ongeveer
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar dit klopt allemaal voor geen meter! Hij is je nu al aan het voorbereiden dat hij wellicht vreemd zou kunnen gaan. Kappen met deze jongen, de manier waarop hij handelt geeft mij al het gevoel dat hij er meerdere op nahoud en jou aan het lijntje. Ik zou absoluut geen vertrouwen hebben in zijn monogamie. Als jij waarde hecht aan een relatie waar vreemd gaan niet in past, dan zou ik hiermee stoppen voordat hij je hartje breekt.
Liefde is een werkwoord
Dilanaaf schreef:
11-03-2019 17:54
Dit was op de vierde date ongeveer

Dat is toch in het begin van de relatie? Dan zou je over je oren verliefd moeten zijn en alleen oog moeten hebben voor je vriendin. Vreemdgaan vind ik iets om je voor te schamen, niet om over te vertellen en al helemaal niet tegen je nieuwe vriendin. Respectloos ook, naar jou en naar de dame die hij bedroog.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-03-2019 17:56
Dat is toch in het begin van de relatie? Dan zou je over je oren verliefd moeten zijn en alleen oog moeten hebben voor je vriendin. Vreemdgaan vind ik iets om je voor te schamen, niet om over te vertellen en al helemaal niet tegen je nieuwe vriendin. Respectloos ook, naar jou en naar de dame die hij bedroog.
Ja ik vind dat ook erg apart, ik weet ook niet meer zeker hoe dat het ter sprake kwam. Wellicht omdat ik had vertelt dat iemand ooit met mij vreemd was gegaan zonder dat ik dat wist en vreemdgaan echt het laagste ooit vind.

Later zei ik ook van: vreemdgaan komt heel vaak wel uit, en toen zei hij 'mwah, dat weet ik niet'
Alle reacties Link kopieren
Hij is dan overigens wel erg onzeker en achterdochtig naar mij. Of dat ik niet nog eens seks wil met andere jongens en bang is dat ik hem niet meer lekker zou vinden. Zegt zelf van "seks met anderen moet ik niet aan denken", maar waarom dan al die verhalen?
Alle reacties Link kopieren
Iemand die mij "zijn droomprinsesje" zou vinden die kan snel op zoek naar iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt als 17. Niet als 27.
Alle reacties Link kopieren
Omg hij rookt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien vertrouw je hem niet omdat hij een liegende en vreemdgaande vandaal is die daar geen enkel berouw over heeft. Daarbij laat je je aan het begin van een relatie van je beste kant zien. Wanneer dit zijn beste kant is berg je dan maar voor zijn slechte kant.

Dit is geen intuïtie hoor...dit is jouw gezond verstand die zich afvraagt waarom je hem als relatiemateriaal ziet.

Wat voor vriendje zocht je eigenlijk? Iemand zoals hij?..zo van oops ik val nou eenmaal op vreemdgaande haltlopers en single vandalen zonder geweten....
Alle reacties Link kopieren
Dilanaaf schreef:
11-03-2019 18:01
"...maar waarom dan al die verhalen?
Hij laat je een glimp van zijn ware aard zien.
Als hij al jaren continu vreemd gaat en nooit een serieuze relatie heeft gehad ... waarom zou jij dan ineens wel "de ware" zijn?

Het is vrij duidelijk dat hij jou als een leuk tussendoortje ziet.
Goed voor weer een paar maanden.

Tot er weer iets leukers voorbij vliegt.


Dit is alleszins niet de man waar je 80 mee wordt, een huis mee koopt en 3 kinderen en 8 kleinkinderen mee krijgt.

Als je dat wél zoekt op dit moment zit je met hem aan 't verkeerde adres.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 18:24
8.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dilanaaf schreef:
11-03-2019 17:54
Dit was op de vierde date ongeveer
En toen dacht niet: neee...bedankt!???
Alle reacties Link kopieren
EmmadePemma schreef:
11-03-2019 18:20
Misschien vertrouw je hem niet omdat hij een liegende en vreemdgaande vandaal is die daar geen enkel berouw over heeft. Daarbij laat je je aan het begin van een relatie van je beste kant zien. Wanneer dit zijn beste kant is berg je dan maar voor zijn slechte kant.

Dit is geen intuïtie hoor...dit is jouw gezond verstand die zich afvraagt waarom je hem als relatiemateriaal ziet.

Wat voor vriendje zicht je eigenlijk? Iemand zoals hij?
Nee, ik zocht een lieve, betrouwbare en "goede" jongen. En zo deed hij de eerste drie dates ook waardoor ik verslingerd aan hem raakte en ik twijfelde toen ook niet aan zijnnbetrouwbasrheid. Dacht juist weer eens een lieve jongen getroffen hebben. Langzamerhand kwamen de verhalen en mijn twijfels.

Ik bedacht mij ook van: ligt het aan mij? Maar bij mijn vorige relatie heb ik, vooral in die beginfase, niet eens getwijfeld en geen haar op mijn hoofd die bezig was met of mijn liefje van destijds wel eerlijk was. Daar twijfelde ik niet eens over.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er wél leuk aan hem?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Nou voor de duidelijkheid : hij is bij een vriendin meerdere malen vreemdgegaan. Hij zegt het daarna niet meer te hebben gedaan en wil nu een vriendin waarop hij zo verliefd is dat hij niet eens meer verliefd word op andere vrouwen. En dat is hij op mij volgens mij. Hij zegt mij nooit kwijt te willen en echt leven op te willen bouwen.


Overigens heb ik recent mijn twijfels uitgesproken. Hij vond dit erg maar begreep het ook wel. Vond alleen dat ik hem wel "strafte" voor zijn eerlijkheid en had bij mij juist het idee dat hij alles kon zeggen omdat ik ook open was. En hij dacht dat het belangrijk was om eerlijk te zijn voor een stevige basis.
Ik zou die 3 vrienden met eventuele partners overigens gewoon es thuis uitnodigen.
Voor een drankje, voor een maaltijd, voor een avondje film, ... je kan zelf kiezen.

Doet hij wéér moeilijk en wil hij het eigenlijk niet of blijft hij erom heen draaien weet je genoeg.
Ik snap je wantrouwen wel hoor! Ik zou dit niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent na 3 dates nog steeds in de fase van elkaar leren kennen. Je bent geen slaaf van je lusten en emoties.

Het probleem is dat hij denkt dat hij dit zonder gevolgen en zonder enig vertoon van berouw kan vertellen...ook van die 20 auto's. Wie doet nou zoiets?

Daarbij hij rookt :woa: en zuipt zich een ongans met zijn vrienden die mate dat jij ze niet eens normaal kunt ontmoeten.

Hij wil stabiel zijn maar hij is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Je vertrouwt hem niet omdat hij zich bezighoudt met schimmige zaken.
Alle reacties Link kopieren
EmmadePemma schreef:
11-03-2019 18:20
Dit is geen intuïtie hoor...dit is jouw gezond verstand die zich afvraagt waarom je hem als relatiemateriaal ziet.

Dit dus. En nog sterker gezegd: dit is jouw gezond verstand die jou vertélt dat hij géén relatiemateriaal is.
Voor mijn nieuwsgierigheid omdat hij zo aangeeft 'nu serieus te willen worden'; is dit een jongen met een Nederlandse achtergrond?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Tja als hij de enige man op aarde is, zou je nog even wat jaren kunnen wachten tot hij misschien iets meer relatiemateriaal is. Anders zou ik deze parel aan me voorbij laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven