Goede vriendin is boos op mij

13-03-2019 09:21 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Ik zit met het volgende.
Een goede vriendin van mij neemt de laatste tijd erg weinig contact met me op.
Er is iets voorgevallen waardoor zij het gevoel heeft gekregen dat ze niks voor mij waard is.
Ze had me gevraagd of ik haar mee wilde helpen met de verhuizing, maar ik had daar niet zo´n zin in.
Ik had dit dus eerlijk tegen haar gezegd. Toen zei ze dat zij mij al wel drie keer had meegeholpen met verhuizen en dat ze het niet bepaald netjes van mij vond. De psycholoog zegt dat ik meer aan mezelf moest denken, dus had ik eerlijk tegen haar gezegd dat ik er geen zin in had.
Ze is nu heel erg boos op mij en heeft tijd nodig. Deze tijd geef ik haar ook. Even later zag ik op haar facebook een bericht in de trant van dat echte vrienden die iets kapot hebben gemaakt er alles aan doen om het weer beter te maken. Van een andere vriendinnen van ons hoor ik dat ze alleen nog contact wil met mij als ik echt mijn best voor haar doe. Maar hoe kan ik mijn best doen als ze eerst aangeeft geen contact meer met mij te willen?
Alle reacties Link kopieren
Ga bij haar langs
Alles komt goed
Je had kunnen doen wat mijn nicht altijd doet: die komt langs met eten of ze stuurt een buurjongen die ze 25 euro ervoor geeft.
Ik vind dit ook geen aardige move van je en je klinkt ook meer bezig met jezelf.
Je hebt haar gekwetst en het enige dat je nu lastig vind is dat ze boos op je is.
Ik hoop dat dit nep is.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook niet zo netjes van je, zeker niet omdat zij jou wel al een paar keer geholpen heeft. Aan jezelf denken is prima, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je een ander dan maar laat zakken omdat je geen zin hebt.

Verder eens met Het-groepje.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Is haar verhuizing wel goed gegaan of weet je dat ook niet eens?
Ik zou me daar wel druk om maken, of ze dan wel goed is overgekomen en andere hulp had. Heb je daarnaar geïnformeerd.
Alle reacties Link kopieren
Als je iemands verzoeken afwijst moet je ook de consequenties daarvan aanvaarden. Namelijk dat ze jullie vriendschap herwaardeert en niet meer zo'n hoge pet van je opheeft wat vriendschap betreft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kan mij best voorstellen dat je vriendin teleurgesteld is....

Hele dag meesjouwen had niet gehoeven.
Als was het maar 2 uurtjes even meehelpen inpakken / poetsen / lunch verzorgen.
.....
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat snap ik wel. Als zij 3 keer voor jou klaar heeft gestaan met verhuizen en jij laat haar nu als een baksteen zakken. Zou ik ook niet echt waarderen.
Je had ook op een andere manier je hulp aan kunnen bieden tijdens het verhuizen:
Sorry, maar gezien mijn toestand (kennelijk heb je ergens last van), zie ik het niet zo zitten om te helpen met verhuizen, maar ik kook tijdens de verhuizing graag voor je / of ontzie je graag met iets anders.
Maar iemand die zo de deur dichtgooit zou van mij ook de bout kunnen hachelen.

Dus tenzij deze vriendschap je niks waard is, zou ik me als een gek naar de winkel haasten om een kaart voor haar te kopen waarmee je je excuses aan kunt bieden/doos chocola langsbrengen/weet ik het wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat ze klaar met je is.. je hebt geen zin om te helpen en verder vind je het ook wel best zo.
Alle reacties Link kopieren
Geen handige keuze haar niet te helpen, zeker niet als zij jou al wel drie keer geholpen heeft.
Onnozele berichten op FB vind ik overigens ook erg kinderachtig van haar kant. Ga langs en praat met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
je kunt ook té eerlijk zijn.... En ik denk niet dat de psycholoog dit heeft bedoeld.

Draai het eens om, hoe zou jij het vinden als je vriendin waar je altijd voor klaarstaat dit tegen je zou zeggen?
Ik snap haar wel en zou ook even heel erg klaar met je zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk ben je aan het leren waar je grenzen liggen en hoe je die kunt aangeven. Dit experiment is niet zo geslaagd.

Eerlijk gezegd: volgens mij vindt niemand het leuk om iemand anders te helpen met verhuizen. Maar bij je eigen verhuizing ben je blij met zoveel mogelijk handjes. Dat is de reden om te helpen. En als je niet kunt of het echt niet op wilt brengen, dan zou je inderdaad kunnen bijdragen door bijvoorbeeld te zorgen voor broodjes, soep, snacks en andere ondersteuning in de vorm van catering - of door schoon te maken in het nieuwe huis, of wat dan ook.

Kortom: het verbaast mij niet dat je vriendin dit niet tof vindt.
Tijd om sorry te zeggen tegen je vriendin en deze les te leren.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Van mij zou je ook de boom in kunnen
Had je er ook bij gezegd op advies van de psych moet ik aan mezelf denken?
Bespreek dit voorval eens met je psych.
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft zin om bij een ander te helpen verhuizen maar dat doen vrienden toch voor elkaar. Ik snap dat ze baalt. Ik zou langs gaan als ik jou was.
Elastiekje22 schreef:
13-03-2019 09:43
Van mij zou je ook de boom in kunnen
Dit.
Wat een nare reactie zeg. "geen zin in'' wie de fuck heeft er wel zin in om te helpen met verhuizen? Maar dat is wat je doet voor vrienden.
Heb je al een leuke kaart getuurd? Cadeautje?
Misschien had je kunnen je helpen dozen uit pakken en keukenkastjes inruimen?
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:47
8.97% gewijzigd
Als je psycholoog zegt dat je wat meer aan jezelf moet denken dan betekent dat niet automatisch dat je iedereen die er altijd voor jou was acuut kunt laten vallen.
Dan krijg je dus het deksel op je neus.
Daarbij, als je zegt dat je het op dit moment niet aan kunt om haar te helpen omdat je bvb overspannen bent dan komt dat minder onsympathiek en egoistisch over dan wanneer je zegt dat je er geen zin in hebt.
Over sommige dingen moet je niet eerlijk willen zijn want dan ben je te lomp en bot en trap je daarmee de ander op zijn ziel.
Alle reacties Link kopieren
Alles valt of staat met hoe je dingen zegt.
Als je tegen je vriendin zegt dat je geen zin hebt om te helpen met verhuizen komt dat nogal hard over.
Al zou je zeggen dat je wat meer tijd voor jezelf moet nemen omdat het belangrijk voor je is klinkt dat alweer anders.
2019 schreef:
13-03-2019 09:43
Had je er ook bij gezegd op advies van de psych moet ik aan mezelf denken?
Bespreek dit voorval eens met je psych.
Nou dat is geen vrijbrief om dan maar in alle situaties alleen maar aan jezelf te denken hoor. Ik heb ook een pleurishekel aan verhuizen en doe liever wat anders maar heb mijn broertje ook al 4x helpen verhuizen, ook al zag ik er enorm tegenop en zou ik ook liever aan mezelf denken en het niet doen. Je mag best voor jezelf kiezen maar in dit soort situaties vind ik dat je het niet kan maken om nee te zeggen, zeker niet als vriendin TO wel al meermaals geholpen heeft met sjouwen.

Ik snap wel dat ze pissig op je is ja, TO.
Alle reacties Link kopieren
Goede vriendin? Voor jou wel maar andersom..

‘Geen zin’ getuigt niet van een waardevolle vriendschap. Mocht je haar graag behouden als verhuizer vriendin, dan zou ik echt persoonlijk langsgaan om oprecht je excuses aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad zeg niemand heeft zin om te helpen met verhuizingen. Ze zijn zwaar, vermoeiend, hectisch en het recept voor gedoe op een dag.
Soms is het inderdaad een leerproces om grenzen aan te geven, dit lijkt me niet het juiste moment. Deze vriendin heeft, vast tegen haar in in, je maar liefst 3 keer geholpen met verhuizen en nu zeg jij: nuh geen zin.

Ik zou contact met haar opnemen en excuus aanbieden. Aangeven dat je bezig bent met het leren van je grenzen aangeven en dat dit wellicht in dit geval niet het beste was.

Natuurlijk had je niet perse de hele dag hoeven te sjouwen. Je had kunnen zeggen: prima ik ben er van 10.00 tot 13.00 ofzo.
Vaak is het bij therapie zoeken naar balans en je bent echt de eerste niet die daar zoekende mee is en wellicht een beetje door slaat
ibiopviva wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:58
2.26% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je vriendin helpt je drie keer met verhuizen en dan zeg jij: Ik heb geen zin. Echt??? Wauw.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
13-03-2019 09:47
Als je psycholoog zegt dat je wat meer aan jezelf moet denken dan betekent dat niet automatisch dat je iedereen die er altijd voor jou was acuut kunt laten vallen.
Dan krijg je dus het deksel op je neus.
Daarbij, als je zegt dat je het op dit moment niet aan kunt om haar te helpen omdat je bvb overspannen bent dan komt dat minder onsympathiek en egoistisch over dan wanneer je zegt dat je er geen zin in hebt.
Over sommige dingen moet je niet eerlijk willen zijn want dan ben je te lomp en bot en trap je daarmee de ander op zijn ziel.
Dit inderdaad.

Meer aan jezelf denken is leuk, maar je moet het wel enigszins kunnen doseren en weten hoe je het brengt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven