Van monogamie naar open relatie; hoe doe je dat?

15-03-2019 20:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_382336 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 12:14
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou gevoelens voor je ex? Dus niet alleen op sexueel gebied? Dan wil je toch heel wat anders dan wat je vriend wil volgens mij. Die wil misschien af en toe met een ander van bil terwijl jij met je ex, voor wie je dus nog gevoelens hebt een relatie, naast je relatie. Dat is iets anders dan een avontuurtje.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wil je nou wel of niet regelmatig krikken met je ex?
Zo ja, dan heb je twee relaties naast elkaar.
open relatie.....ex...
not done!
ga dan maar helemaal terug naar je ex
zet gewoon de deur open, dan kan iedereen erin en eruit
Alle reacties Link kopieren
Lijkt het je echt een slim plan? Open relatie, seks met je ex? Terwijl jullie een jong gezin zijn?
Dan zit er iets niet goed, denk om jullie kind en kom er samen uit.
Alle reacties Link kopieren
Je haalt 2 dingen door elkaar.

Je vriend wilt sex met anderen.
Dat is een open relatie.

Jij wilt een tweede relatie.
Dat is Polyamorie.

En bij elkaar...
...is dit een slecht plan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ff geloept; enerzijds zeg je dat ex je niet kan bieden wat je huidige vriend je biedt, anderzijds voel je bij huidige vriend niet het vuurwerk en de passie die je 13 jaar geleden (!) bij ex voelde.
Wat denk je op te lossen of in te halen als je met je ex ligt te wippen? Je denkt zeker te zijn over je huidige relatie maar over jezelf ben je heel onzeker geweest. Als jouw huidige vriend een dame ontmoet die knapper, interessanter, spannender, hitsiger, leuker, intelligenter enz. enz. is dan jij bent, en die vrouwen zijn er.... vind je het dan nog zo leuk als hij de deur uit loopt om zijn ding in een ander te hnagen en dan s'avonds bij jou ook nog een even een avondwipje wil?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Als je van geen moeite hebt met Engelstalige boeken, zoek dan het boek 'The Etical slut' voor mij persoonlijk het handboek voor non-monogamie in alle soorten en maten

Vol met informatie, tips, oefeningen en ervaringen van anderen. Bijvoorbeeld over hoe je je relatie kunt openen en hoe om te gaan met jaloezie.
lollypopje wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:26
14.76% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
SweetFirefly schreef:
15-03-2019 21:10
Als jouw huidige vriend een dame ontmoet die knapper, interessanter, spannender, hitsiger, leuker, intelligenter enz. enz. is dan jij bent, en die vrouwen zijn er.... vind je het dan nog zo leuk als hij de deur uit loopt om zijn ding in een ander te hnagen en dan s'avonds bij jou ook nog een even een avondwipje wil?
Waarom het zo overdreven en plat benoemen? Omdat je het zelf verafschuwt?

Open relaties bestaan gewoon hoor, mensen gunnen elkaar soms ook wat. Prima als je dat niks vindt, maar een beetje respect voor personen die daar anders in staan misstaat niemand.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent weer verliefd op je ex en wil seks met hem. Seks met je man hoef je even niet zo nodig.

Alleen maar handig toch als hij het buiten de deur zoekt want dan laat hij jou met rust.

Dan kan jij van twee walletjes eten. Alle voordelen van je huidige vriend plus ook nog eens seks met je ex.

Aandacht van 2 mannen kan het nog beter? En je hoeft niet te weyen wat je man doet. Lekker je kop in het zand steken.

Maar realiseer je wel dat hij ook verliefd kan worden. Zeker als jij niet zo veel aandacht meer voor hem hebt omdat jij met je hoofd bij je ex zit.

Daar zal je thuis zeker wat van merken.
Je ex is niet voor niets je ex. Als het tussen jullie weer misloopt is het nog maar de vraag of hij weer wil stoppen met de open relatie.

Voor je het weet eindig je als alleenstaande moeder.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent weer verliefd op je ex en wil seks met hem. Seks met je man hoef je even niet zo nodig.

Alleen maar handig toch als hij het buiten de deur zoekt want dan laat hij jou met rust.

Dan kan jij van twee walletjes eten. Alle voordelen van je huidige vriend plus ook nog eens seks met je ex.

Aandacht van 2 mannen kan het nog beter? En je hoeft niet te weyen wat je man doet. Lekker je kop in het zand steken.

Maar realiseer je wel dat hij ook verliefd kan worden. Zeker als jij niet zo veel aandacht meer voor hem hebt omdat jij met je hoofd bij je ex zit.

Daar zal je thuis zeker wat van merken.
Je ex is niet voor niets je ex. Als het tussen jullie weer misloopt is het nog maar de vraag of hij weer wil stoppen met de open relatie.

Voor je het weet eindig je als alleenstaande moeder.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_382336 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 12:14
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
15-03-2019 21:24
Waarom het zo overdreven en plat benoemen? Omdat je het zelf verafschuwt?

Open relaties bestaan gewoon hoor, mensen gunnen elkaar soms ook wat. Prima als je dat niks vindt, maar een beetje respect voor personen die daar anders in staan misstaat niemand.
TO wil geen open relatie, die wil een relatie naast haar relatie.

En ja, open relaties bestaan, je hebt immers zelf ook een relatie met een getrouwde man wiens vrouw op de hoogte is, of weet ze het niet?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:49
14.99% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_382336 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 12:15
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loïs schreef:
15-03-2019 21:36
Hier herken ik mijn vriend heel erg in. "Mensen gunnen elkaar soms ook wat."

Ik zat er heel erg mee weet je.. dat gevoel voor mijn ex. Ik vond dat ik het niet mocht voelen. Maar mijn vriend heeft er volledige begrip voor. Hij is erg ruimhartig als persoon.

Misschien moet ik dan toch wel gewoon goed blijven communiceren met hem erover, zoals bij polyamorie. Ben denk ik bang dat hij of ik het dan toch niet meer wil ofzo...

Iemand ervaring?
Hoe ga jij je voelen als jouw vriend een dame tegen komt voor wie hij gevoelens krijgt? En dan vervolgens besluit om alleen nog naar haar te gaan voor de seks?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Einde relatie is in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Loïs schreef:
15-03-2019 21:40
Huh?! Hahaha seks met je man hoef je niet zo nodig? Zo dat heb je er even leuk bij verzonnen.
Ik kan tussen de regels doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
15-03-2019 21:45
Einde relatie is in zicht.
Ik geef je zowaar gelijk, Willem.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-03-2019 21:47
Ik kan tussen de regels doorlezen.
Zo lees ik het ook.
...
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, stom, je andere topic.
TO jouw insteek naar een open relatie is verkeerd. Je zet de deur voor je vriend open zodat jouw deur ook open gaat om jouw verliefdheid te voeden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_382336 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 12:15
99.57% gewijzigd
Er wordt niet overdreven gereageerd, maar duidelijk. Niemand zegt dat je niet voor meerdere personen gevoelens kunt of mag hebben en ook niet dat je geen open seksuele relatie mag of kunt hebben.

Wat er gezegd wordt is dat het erop lijkt dat jij een hernieuwde relatie met je ex zou willen, naast je huidige relatie maar dat doet onder de vlag van een open relatie. Je noemt het zo omdat het dan ogenschijnlijk mooi samenvalt met de wens van je partner voor een open relatie.

Maar jullie wensen komen niet overeen, zoals het er nu naar uitziet op basis van je berichten. Wat jij lijkt te willen is polyamorie en wat hij lijkt te willen is gratis seks buiten de deur. Dat bijt elkaar dusdanig dat je het dringende advies krijgt om duidelijk te zijn naar je vriend over wat je eigenlijk wil. En geen tweede relatie (her)starten onder het mom van seksen buiten de deur.

Het risico van seks buiten de deur is dat je verliefd kan worden en dat kan bedreigend zijn voor je vaste relatie. Seks met een ex of met een vaste minnaar/minnares vergroot dat risico. Dus tenzij je je relatie op het spel wilt zetten of echt beiden gaat voor polyamorie is het verstandig de seks buiten de deur puur seksueel te houden. Friends with benefits naast een vaste relatie? Tricky business voor alle betrokkenen. Ik spreek uit ervaring, vanuit twee optieken.
anoniem_382662 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 22:47
21.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loïs schreef:
15-03-2019 22:00
Dat denk je. En dat heb je helemaal mis.

Sowieso veel negatieve reacties. Had ik niet direct verwacht. Ik denk nl niet dat je kan verwachten dat je de rest van je leven gevoelens voor 1 persoon houdt. Ik ben juist op zoek naar een manier hoe je gevoel mág hebben voor meerdere mensen. Ik vind het zo gek dat daar zo overdreven op gereageerd wordt.
Maar jouw insteek van je huidige relatie is nooit een open relatie geweest. Dat kwam pas toen je weer verliefd werd op je ex.
Daarom vind ik de insteek om een open relatie te beginnen verkeerd.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Je wilt een tijdelijk probleem (verliefd op ex) oplossen door een permanente oplossing(open relatie).
Dit gaat fout want je oplossing past niet bij je probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven