Keuze om te scheiden...

16-03-2019 16:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_383985 wijzigde dit bericht op 09-04-2019 19:45
Reden: -
99.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sow kerel, wat laat jij over jr heen lopen. Je vrouw klinkt niet echt als een liefhebbende echtgenoten. Agressief, is denk ik een beter woord dan 'pittige tante. Natuurlijk is het niet netjes van je om je heil bij een ander te zoeken (al is er nog niks fysiek gebeurt) maar aan de andere kant kan ik me er ook iets bij indenken. Hoe zie je je toekomst voor je. Ik denk dat dat een belangrijke vraag is om te beantwoorden. Wil je echt de komende 20 jaar (tot de kinderen groot zijn) in deze leugen blijven leven en je eigen hobbies en passie de nek om draaien. Aan de andere kant is een gesprek met je vrouw misschien wel verstandig. Wil en kan ze veranderen als persoon en jouw ook meer ruimte geven. Er is een 2e kind op komst dus mijn inziens ben je verplichting om er alles aan te doen er samen uit te komen. Al vind ik de beschrijving van je vrouw wel zo dusdanig dat ik me afvraag of je er samen en goed uit gaat komen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ga alleen wonen, ALS je verhaal klopt, woon je bij een heks. De nieuwe liefde kan een uitlaatklep zijn, maar wie weet komt haar ware aard ook nog boven. En ben je weer het slaafje in de relatie.
Je bent jezelf al vanaf het begin helemaal verloren. Je hebt alles waar je passie voor had oogegeven omdat madame dat wilde. Daarmee zette je de toon: zij schreewt en jij draait. Je loopt op eieren, mag je gevoel niet uitspreken en zij is een dolle mina die als een dictator je leven dicteert.
Wat is er leuk aan de relatie, waaarom ben je hiermee doorgegaan? Is je eigenwaarde zo laag dat je denkt dat dit hoogst haalbare is?

Natuurlijk heb je iemand gevonden die beter voldoet. Dat is niet zo moeilijk.
Ik voorspel je dat als jij vertrekt terwijl je vrouw zwanger is, jij de rest van je leven met een helse ex te maken krijgt. Dat is de consequentie..door haar in alles haar zin te geven is dit je leven. Zij zal altiid met jou verbonden blijven.

Ik zou nu eens voor jezelf kiezen en accepteren dat keuzes consequenties hebven. En: maak een betere partnerkeuze. Door nu alweer met een ander verder te gaan kies je weer niet voor jezelf maar voor vluchtroute.
Ik zou relatietherapie proberen. Dat kun je rustig als ultimatum stellen: relatietherapie of scheiden.
Je kunt ook van je vrouw verlangen dat zij een anti-agressietherapie gaat volgen.

Als je gaat scheiden zou ik voor co-ouderschap kiezen. Dan kun je met beide kinderen een goede band opbouwen.
Weet je, je hele verhaal ging mank toen die ander in beeld kwam. Dat jij rotzooit met die ander, is niet haar schuld. Ook al is ze de grootste heks op aarde.

Als je getrouwd bent met een vreselijke heks en er ook nog kinderen mee maakt, dan heb je zelf gewoon heel erg slecht opgelet. Of je zoekt gewoon een excuus om gerotzooi met een ander goed te praten.
Ik zou gaan scheiden. Deze vrouw is zo agressief. Voor je kind is dit ook slecht.
Alle reacties Link kopieren
Bij dat gedoe met die kat, had je haar al moeten wegdoen. Je gaat toch je huisdier niet wegdoen voor een partner? :-x

Waar is die kat nu?

Ze spoort niet, dus ga scheiden. En dat is beter voor de kinderen overigens ook.
Jullie matchen niet.

Waarom je dat daar persé 5 jaar en 2 kinderen nodig had om dat in te zien is mij een raadsel.

Arme schapen. Want die hebben hier niet om gevraagd.

Reken er bovendien maar op dat je kaalgeplukt wordt als je scheidt.
Kinderali, partnerali, ... de hele zooi.
Want jij bent degene die vreemd gaat, die vertrekt, die haar achterlaat met 2 kinderen en ze werkt dan nog niet ook.
Jij bent een ontiegelijk slappe zak en je vrouw spoort niet. Jammer van die kinderen weer.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
16-03-2019 19:53
Jij bent een ontiegelijk slappe zak en je vrouw spoort niet. Jammer van die kinderen weer.
Dit vind ik wel de kern !
Paarsebloem schreef:
16-03-2019 19:48
Bij dat gedoe met die kat, had je haar al moeten wegdoen. Je gaat toch je huisdier niet wegdoen voor een partner? :-x

Waar is die kat nu?

Ze spoort niet, dus ga scheiden. En dat is beter voor de kinderen overigens ook.
Je had haar weg moeten doen in plaats van je kat. Had je nu een heleboel ellende gescheeld. En hopla.. weer twee kids de wereld op geschopt door een paar ouders die vanaf dag 1 al geen match waren.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jíj eraan gedaan om jullie relatie te laten werken en de communicatie te verbeteren?

Het komt nu over alsof jij over je heen hebt laten lopen en nooit hebt aangegeven wat je ergens echt van vond, maar het nu wel je vrouw kwalijk neemt dat jij op allerlei punten hebt toegegeven. Had ze dat dan moeten ruiken ofzo? Jíj hebt de keuze gemaakt om je vrouw haar zin te geven, ookal stond je er zelf misschien niet 100% achter.

Ik geloof je zo dat je vrouw niet de makkelijkste is, maar daar ben je ooit juist op gevallen. En je hebt nu 1 en straks 2 kinderen samen. Je hebt samen de verantwoordelijkheid om die kinderen zo gelukkig mogelijk op te laten groeien.

Wegrennen naar een ander is natuurlijk een heel makkelijke uitweg. Wil je je kinderen dat voorbeeld meegeven?
En natuurlijk is die ander leuker en gezelliger, want met haar heb je niet alle rompslomp van een huishouden én je geeft haar alle aandacht, terwijl je je vrouw net verteld hebt dat je die ander leuker vindt (ik zou ook niet bepaald gezelliger worden als mijn man met die boodschap zou komen). Je gaat je huidige relatie nooit verbeteren als je contact blijft houden met die ander.

Wees een vent, groei een ruggengraat, kap met die scharrel en ga werken aan je relatie (eventueel met een therapeut die jullie kan leren beter te communiceren). Ook als jullie uiteindelijk besluiten toch niet bij elkaar te passen, dan kun je je kinderen later tenminste oprecht zeggen dat jullie er beiden keihard aan gewerkt hebben.
Alle reacties Link kopieren
En over dat opgesloten voelen. Als je een gezin hebt, tijd aan familie besteedt, fulltime werkt én lange reistijd hebt, is het niet gek dat je minder vrije tijd hebt. Ik vind het nog knap dat het je lukt om drie keer per week te sporten. Dat red ik echt niet, of ik zou m’n man en kind nog amper zien.

Is het geen optie om een baan dichterbij te zoeken i.p.v. ook hier je vrouw de schuld van te geven?
Ik zou in relatietherapie gaan. Al was het alleen maar om een oplossing te vinden voor het geschreeuw in het bijzijn van jullie kind. Scheiden kan altijd nog maar ik zou niet tijdens haar zwangerschap weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk, dat je als je eerder wat meer kennis over jezelf had gehad, je vast een andere keus had gemaakt. Je gaat niet gelukkig worden op de manier zoals het nu gaat, en ik snap je twijfels over een band opbouwen met je kinderen, als je bij haar weg gaat. Zie jij zelf één of andere manier dat jullie relatie ánders zou kunnen worden? Staat zij open voor therapie oid? Wat ik over haar lees klinkt niet gezond.....
Alle reacties Link kopieren
Je bent vanaf het begin alleen maar aan het toegeven geweest en wat ruimte terug krijgen word niet geaccepteerd.... je partner klinkt niet als een gemakkelijke dame. Maar al wat besloten is daar was je wel zelf bij.
Stel relatietherapie/ counseling voor aan je vrouw, hopelijk schept dit helderheid en komen jullie gezamenlijk tot het juiste antwoord in wat wijs is.
Intussen, neem afstand van de andere dame want het beïnvloed je te veel. Het gras is altijd groener.... het moet een eerlijke kans krijgen.
Het kon wel eens nasty worden als dit op een scheiding uitdraait
Als je verhaal klopt, voorspel ik je dat je je kinderen nog maar minimaal of zelfs helemaal niet meer zult zien na een scheiding.
Alle reacties Link kopieren
Kap met die ander.
Of je nu gaat scheiden of niet.
Voorlopig heb jij het druk met andere dingen.

En ik vind het 'bijzonder' dat jij nu al schrijft dat jij de zorg voor je kinderen niet 50% van de tijd op je gaat nemen. Je geen band op kunt bouwen. Ze bijna volledig achter wilt laten bij een vrouw zoals jij in je OP hebt beschreven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
16-03-2019 23:15
Kap met die ander.
Of je nu gaat scheiden of niet.
Voorlopig heb jij het druk met andere dingen.

En ik vind het 'bijzonder' dat jij nu al schrijft dat jij de zorg voor je kinderen niet 50% van de tijd op je gaat nemen. Je geen band op kunt bouwen. Ze bijna volledig achter wilt laten bij een vrouw zoals jij in je OP hebt beschreven.
Hij wilde ze al niet.
Ga lekker bij je vrouw en kinderen weg en volg je hart :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
16-03-2019 22:02
Wat heb jíj eraan gedaan om jullie relatie te laten werken en de communicatie te verbeteren?

Het komt nu over alsof jij over je heen hebt laten lopen en nooit hebt aangegeven wat je ergens echt van vond, maar het nu wel je vrouw kwalijk neemt dat jij op allerlei punten hebt toegegeven. Had ze dat dan moeten ruiken ofzo? Jíj hebt de keuze gemaakt om je vrouw haar zin te geven, ookal stond je er zelf misschien niet 100% achter.

Ik geloof je zo dat je vrouw niet de makkelijkste is, maar daar ben je ooit juist op gevallen. En je hebt nu 1 en straks 2 kinderen samen. Je hebt samen de verantwoordelijkheid om die kinderen zo gelukkig mogelijk op te laten groeien.

Wegrennen naar een ander is natuurlijk een heel makkelijke uitweg. Wil je je kinderen dat voorbeeld meegeven?
En natuurlijk is die ander leuker en gezelliger, want met haar heb je niet alle rompslomp van een huishouden én je geeft haar alle aandacht, terwijl je je vrouw net verteld hebt dat je die ander leuker vindt (ik zou ook niet bepaald gezelliger worden als mijn man met die boodschap zou komen). Je gaat je huidige relatie nooit verbeteren als je contact blijft houden met die ander.

Wees een vent, groei een ruggengraat, kap met die scharrel en ga werken aan je relatie (eventueel met een therapeut die jullie kan leren beter te communiceren). Ook als jullie uiteindelijk besluiten toch niet bij elkaar te passen, dan kun je je kinderen later tenminste oprecht zeggen dat jullie er beiden keihard aan gewerkt hebben.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Wat een achterlijk wijf. Met een pizza door het huis gooien? Goeie opvoeding. Ik zou morgen bij het ontbijt de scheiding aankondigden. En erg lullig voor je kat.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij doet kan niet, maar het gedrag van jouw vrouw kan ook niet.
Zet op nr 1 wat op nr1 moet gezet worden en dat zijn jouw kinderen.
Die andere vrouw heeft niets met jouw kinderen te maken, dus geef haar op. Laat het voor wat het was en focus jou op de belangrijke zaken.
Jouw kinderen moeten een veilige, stabiele thuis hebben, of dat nu met beide ouders is of met jullie gescheiden.
Als jullie beide iets van jullie huwelijk nog willen maken, moeten jullie beide inspanningen doen. Relatietherapie lijkt me in jullie geval zeker aangewezen. Haar gedrag moet ook eens door de therapeut onder de loep genomen worden. Haar agressiviteit en dominantie zijn iets waar zij zeker moet aan werken.
Jij moet leren om niet over jouw grenzen heen te laten gaan en niet te vluchten uit gemakzucht.
Vergeet die andere vrouw en probeer een vader te zijn voor jouw kinderen, of dat nu samen met hun moeder is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat een puinhoop. Je vrouw spoort niet en klinkt erg labiel maar jij bent ook niet veel beter, wat ben je nu voor man die zo met zich laat sollen. En nu 2 kinderen. Triestig vind ik dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven