Hoe plechtig moet het nog allemaal

17-03-2019 17:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
I.v.m. het ten huwelijk vragen van je partner. Is het nog de norm dat je op voorhand toestemming vraagt aan de schoonouders?
Alle reacties Link kopieren
Hangt helemaal van de situatie af lijkt me. Als het conservatieve schoonouders zijn is het misschien nog wel gebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste Nederlandse mensen hoeft dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
17-03-2019 17:52
Hangt helemaal van de situatie af lijkt me. Als het conservatieve schoonouders zijn is het misschien nog wel gebruikelijk.
Ze zijn niet echt gelovig, ook niet ouderwets ofzo. Maar hoe ze staan ten opzichte van dit thema, weet ik niet.
karrotje schreef:
17-03-2019 17:54
Ze zijn niet echt gelovig, ook niet ouderwets ofzo. Maar hoe ze staan ten opzichte van dit thema, weet ik niet.

Vraag het je vriendin.
Gewoon doen.

Beginnen ze te gieren van 't lachen dan weet je dat het eigenlijk niet nodig was.

Maar better safe than sorry.
Alle reacties Link kopieren
Wat is haar afkomst? Bij ons is het nog wel gepast.
Alle reacties Link kopieren
gewoon aan de keukentafel besproken voor de destijds fiscale voordelen
Je bent beiden volwassen mensen, dus het lijkt me niet nodig om wie dan ook om toestemming te vragen.
Achterhaalde gewoonte van toen de vrouw van de verantwoordelijkheid vader werd overgedragen aan de echtgenoot.
Tegenwoordig staan vrouwen niet meer onder dat soort belachelijke toezicht, dus als je toestemming wilt vragen, vraag je het aan je vriendin.
Belg007 schreef:
17-03-2019 17:56
Gewoon doen.

Beginnen ze te gieren van 't lachen dan weet je dat het eigenlijk niet nodig was.

Maar better safe than sorry.

Neem voor alle zekerheid ook een paar geiten mee, je weet maar nooit. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
17-03-2019 17:56
Gewoon doen.

Beginnen ze te gieren van 't lachen dan weet je dat het eigenlijk niet nodig was.

Maar better safe than sorry.
Heb ik ook al gedacht. Probleem is alleen dat ik er nooit alleen over de vloer kom, zonder vriendin erbij. Dus dat is een extra hindernis - overigens geen grote moeite om er alleen langs te gaan, maar toch wat onwennig omdat het nooit gebeurt. (Vage uitleg? Sorry)
karrotje schreef:
17-03-2019 18:00
Heb ik ook al gedacht. Probleem is alleen dat ik er nooit alleen over de vloer kom, zonder vriendin erbij. Dus dat is een extra hindernis - overigens geen grote moeite om er alleen langs te gaan, maar toch wat onwennig omdat het nooit gebeurt. (Vage uitleg? Sorry)
En dan zeggen ze nee, wat dan?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
17-03-2019 17:59
Je bent beiden volwassen mensen, dus het lijkt me niet nodig om wie dan ook om toestemming te vragen.
Achterhaalde gewoonte van toen de vrouw van de verantwoordelijkheid vader werd overgedragen aan de echtgenoot.
Tegenwoordig staan vrouwen niet meer onder dat soort belachelijke toezicht, dus als je toestemming wilt vragen, vraag je het aan je vriendin.
Dit dus. Zo vernederend als vrouw als je vriendje aan je vader gaat vragen of hij je voortaan mag onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had zich ernstig gediskwalificeerd als hij mijn vader om mijn hand was gaan vragen. Ik ben namelijk van mezelf en niet weg te geven. Ik was niet met hem getrouwd, aangezien ik wil dat mijn man deze mening deelt. Gelukkig is dat zo.
Wat denk je dat je vriendin wil?
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
17-03-2019 18:03
Dit dus. Zo vernederend als vrouw als je vriendje aan je vader gaat vragen of hij je voortaan mag onderhouden.
Huh, TO is toch een vrouw die haar vriendin ten huwelijk wil vragen? (Of ben ik nou zo abuis?)
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
17-03-2019 18:01
En dan zeggen ze nee, wat dan?
Sja. Niet veel dan. :biggrin:
karrotje schreef:
17-03-2019 18:06
Sja. Niet veel dan. :biggrin:
Dan maar uitmaken?
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
17-03-2019 18:05
Mijn man had zich ernstig gediskwalificeerd als hij mijn vader om mijn hand was gaan vragen. Ik ben namelijk van mezelf en niet weg te geven. Ik was niet met hem getrouwd, aangezien ik wil dat mijn man deze mening deelt. Gelukkig is dat zo.
Wat denk je dat je vriendin wil?


Dit! Mijn vriend weet dat ik niet met hem trouw als hij mijn hand vraagt aan mijn vader.
Mochten we ooit trouwen laat ik mijzelf ook niet weggeven. Ben van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
God nee, ik had nee gezegd tegen je als ik erachter was gekomen dat je mijn ouders om mij had gevraagd. Ik ben niet weg te geven en behoor mezelf toe.

Maar misschien vind je vriendin het wel leuk. Kijk eens een romantische film en gooi er een balletje over op. Dan weet je gelijk hoe zij erover denkt.
Lillybit schreef:
17-03-2019 18:08
Dan maar uitmaken?
Niet trouwen en in zonde blijven leven?


Ik gok dat als ze ermee akkoord zijn gegaan dat hun dochter het huis uitging én ongetrouwd samenwoont met een man waarmee ze dan ook nog es het bed deelt haar ouders behoorlijk ruimdenkend zijn.


Mijn man heeft het wel voor de fun nog gevraagd aan mijn vader.
Nadat ik mijn verlovingsring al om had.
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk vind dat echt niet meer van deze tijd en zou er niet gecharmeerd van zijn geweest als partner dat had gedaan.
Belg007 schreef:
17-03-2019 18:10
Niet trouwen en in zonde blijven leven?


Ik gok dat als ze ermee akkoord zijn gegaan dat hun dochter het huis uitging én ongetrouwd samenwoont met een man waarmee ze dan ook nog es het bed deelt haar ouders behoorlijk ruimdenkend zijn.


Mijn man heeft het wel voor de fun nog gevraagd aan mijn vader.
Nadat ik mijn verlovingsring al om had.
Dat is niet meer ruimdenkend tegenwoordig is dat gewoon normaal.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
17-03-2019 18:16
Dat is niet meer ruimdenkend tegenwoordig is dat gewoon normaal.
Ik dacht echt precies hetzelfde! Ik vind t eerder zorgelijk als we dat "behoorlijk ruimdenkend" gaan vinden met zn allen :proud:
Honingdropje2 schreef:
17-03-2019 18:18
Ik dacht echt precies hetzelfde! Ik vind t eerder zorgelijk als we dat "behoorlijk ruimdenkend" gaan vinden met zn allen :proud:
Echt hè?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je dat je partner zelf graag zou willen?

Mijn vriend heeft het wel gedaan. Was absoluut geen must van mij of mijn ouders. Maar hij vond het een mooie manier om zijn respect naar mijn ouders te tonen. Zij vonden dat heel bijzonder en mooi. En ik waardeer heel erg dat hij dat gedaan heeft.
Niet omdat ik mijn vaders bezit ben. Maar meer dat hij hiermee een mooi gebaar maakte naar mijn ouders toe.

Het is dus heel persoonlijk voor iedereen of dat gewaardeerd wordt of juist niet. Misschien toch voorzichtig eens peilen?
Oja en veel plezier met het aanzoek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven