Tips voor goede datingapps?

17-03-2019 21:57 17 berichten
Hi all,

Na veel op apps zoals tinder, badoo, meetme, okcupid, happn en okcupid te hebben gezeten heb ik er niet zoveel successen meer mee.
Ik heb in het verleden wel wat dates gehad via tinder en badoo, alleen de laatste tijd als ik het aanmaak en wat leuke foto's op me profiel zet heb ik amper matches, terwijl ik gewoon heel veel vrouwen like.
Concreet voorbeeld: afgelopen week tinder gedownload, limiet aan likes bereikt en in 1 dag 2 matches en 5 likes gekregen. Deze 2 matches reageerden niet op mijn berichtje (of heel sloom). Naar mijn eigen zeggen ben ik gewoon een prima verzorgde jongen en doe me best om me leuk te kleden.

Mijn vraag is: hoe ervaren jullie dit als man zijnde, is dit bij jullie ook wel eens gebeurd?
En hoe kan je toch zoveel mogelijk matches krijgen?

Misschien weten jullie nog een andere app waar het contact leggen wat makkelijker is en ook meer kans op succes.

Alvast bedankt
Misschien ziet je profiel er niet zo heel aantrekkelijk uit. Als ik jou was zou ik rondvragen bij meisjes (je zus, buurmeisje oid) wat ze van jouw profiel vinden (eerlijk laten vertellen) en wat ze zouden veranderen.
Tip van mij: over het algemeen doet een foto met een dure auto, een vis of een foto met een hele grote groep mensen het niet zo goed. Daarnaast: begin het gesprek niet met 'hoi' of 'alles goed'. Stel gelijk een leuke (gekke/grappige) vraag naar aanleiding van haar profiel (noemt ze daar een hobby misschien?)

verder: hoe oud ben jij zelf? en welke leeftijden heb je ingesteld? meestal zijn de meisjes op zoek naar oudere jongens dan henzelf. En wat heb je nu voor foto's en info erop?

Ik heb zelf een aantal keer een tinderdate gehad en met de laatste ben ik inmiddels getrouwd :-D Het kan dus allemaal.
Ik sluit mij aan bij wat Loekie zegt, laat even jouw profiel checken door een vriendin.

Tinder is echt hoe je het gebruikt. En wat voor berichtjes stuurde jij?

Niet iedereen zit te wachten op “Heyyyy” als openingsbericht bijvoorbeeld (en kan mij voorstellen dat je met zo’n bericht geen reactie krijgt).


Ben ook getrouwd met mijn laatste Tinderdate dus Tinder is écht hoe je het gebruikt.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 08:26
3.37% gewijzigd
Paiq!
Cleidy36 schreef:
18-03-2019 08:11
Ik sluit mij aan bij wat Loekie zegt, laat even jouw profiel.

Tinder is echt hoe je het gebruikt. En wat voor berichtjes stuurde jij?

Niet iedereen zit te wachten op “Heyyyy” als openingsbericht bijvoorbeeld (en kan mij voorstellen dat je met zo’n bericht geen reactie krijgt).


Ben ook getrouwd met mijn laatste Tinderdate dus Tinder is écht hoe je het gebruikt.
Ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Ik denk dat je er geluk mee moet hebben. Ik filterde altijd goed, had ook leuke dates maar er is nooit iets uit gekomen
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt op een forum vol vrouwen naar de ervaring van mannen. Tip: luister naar de vrouwen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ja ik denk ook zeker dat je advies van vrouwen moet opvolgen. Die moeten jou uiteindelijk naar rechts swypen. Daarnaast: naar wat voor vrouwen ben je op zoek? In je foto's en tekstje kun je jezelf natuurlijk heel erg framen. Als je allemaal festivalfoto's erop zet, swypen andere types jou naar rechts dan als je foto's van jezelf met bijvoorbeeld een boek, een baby of een hond erop zet.
Wat heb je nu voor tekst? misschien kunnen we je helpen.
Twee matches in een dag is netjes toch?
Heb je er ook een profieltekst bij? Ik swypte meestal door als er alleen foto’s stonden en geen (korte) tekst. En inderdaad mannen met een vis, sportauto, met een groepje mensen, topless, boos kijkend etc gingen naar links.
Ik vond zelf een betaalde site prettiger dan een gratis app, maar ik lees hierboven dat het wel kan leiden tot een goed huwelijk.
Allereerst bedankt voor je reactie @Loekie12345
Ik heb in het verleden wel eens gevraagd wat ze van mijn tinder profiel vonden, ze hadden allemaal positieve reacties. Heb ook gevraagd aan een meid wat dan de leukste foto's waren. Ik heb zelf geen enkele foto's met auto's etc, meer selfies of reis foto's. Het is alleen soms lastig om een goede openingszin te verzinnen, als je alleen een selfie van iemand ziet en verder niks.
Misschien heb je voorbeelden van leuke openingszinnen waar vrouwen door geprikkeld worden?

Nu over mijzelf:
Ik ben 20 jaar, woon in Groningen en ben enig kind. Verder heb ik mijn niveau 3 en 4 afgerond en ben ik nu aan het werk voor 30 uren in de week bij een sportwinkel. Mijn hobby's zijn voetbal, reizen, fitnessen, lezen, gamen, met vrienden afspreken/terrasje en winkelen vind ik op z'n tijd ook leuk.


Is het ook mogelijk dat ik mijn profiel van tinder hierop laat zien? Misschien heb je dan op/aanmerkingen.


Alvast bedankt voor het meedenken :)
Julus schreef:
18-03-2019 08:18
Ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Ik denk dat je er geluk mee moet hebben. Ik filterde altijd goed, had ook leuke dates maar er is nooit iets uit gekomen
Ben ik het mee eens. Het is vaak heel veel geluk hebben.
Maar ik denk ook dat je gesprekstechniek belangrijk is.
Zelf ben ik een hele sociale en spontane jongen en heb ik geen moeite om het gesprek te starten via een datingapp.
In het echt is dit weliswaar anders.
[quote=Loekie12345 post_id=29713897 time=1552893920 user_id=384015]
Ja ik denk ook zeker dat je advies van vrouwen moet opvolgen. Die moeten jou uiteindelijk naar rechts swypen. Daarnaast: naar wat voor vrouwen ben je op zoek? In je foto's en tekstje kun je jezelf natuurlijk heel erg framen. Als je allemaal festivalfoto's erop zet, swypen andere types jou naar rechts dan als je foto's van jezelf met bijvoorbeeld een boek, een baby of een hond erop zet.
Wat heb je nu voor tekst? misschien kunnen we je helpen.
[/quote

Goede vraag inderdaad!
Ik heb zonet hierboven verteld wat voor levensstijl ik heb.
Verder ben ik een rustige jongen, niet iemand die snel het gesprek zal starten met een onbekende.
Ook moet ik zeggen dat ik niet zo'n festival type ben of stapper. Vandaar dat tinder een goede uitkomst is voor mij.
Ook al is dat vrij moeilijk om een type persoon te vinden zoals mij. Gewoon een nuchtere dame, aangezien hier heel veel studenten wonen.
Aan tekst heb ik dit staan: werkend in de detailhandel, vind het leuk om te reizen en gaat zo nu en dan naar de sportschool :p
Maar ik heb in het verleden ook wel niks gehad. Ik weet niet of het uitmaakt.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie, anders hoor ik het graag:)
Ik had toen ik erop zat juist wel veel matches en daarom reageerde ik niet altijd. Soms vroegen er 20 mensen hoe het ging.

Je bent ook vrij jong, onder de 18 mag het niet toch op Tinder?
naamloosjes schreef:
19-03-2019 05:14
Ik had toen ik erop zat juist wel veel matches en daarom reageerde ik niet altijd. Soms vroegen er 20 mensen hoe het ging.

Je bent ook vrij jong, onder de 18 mag het niet toch op Tinder?
Klopt inderdaad! Onder de 18 mag het niet, alleen soms zie ik wel profielelen van 16/17 jarige meiden. Heb zelf ook wel 2 maanden contact gehad met iemand van die leeftijd en het werd ook echt iets, alleen ze had geen gevoelens voor mij en ik merkte wel in het doen en laten dat ze echt nog vrij jong was.

Heeft een vrouw van bijvoorbeeld 18/19 liever iemand die 22 is?
Nou volgens mij willen de meeste meiden iemand die wat volwassener is. Dat kan iemand van 2 jaar ouder zijn, of 5 jaar ouder, maar ligt vooral aan jouw en aan haar mate van volwassenheid. Meisjes ontwikkelen zich in de puberteit sneller en vinden daarom vaak jongens van hun eigen leeftijd kinderachtig.

Even over je profiel. Je schrijft dat je hobby's voetbal, reizen, fitnessen, lezen, gamen, met vrienden afspreken/terrasje en winkelen zijn. Dat is zo ongeveer een lijst van wat echt elke jongen op zijn profiel heeft, dus daarmee spring je er niet echt uit. Vooral voetbal, reizen en fitness zijn dooddoeners. Wat je kunt doen is deze hobby's weergeven dmv emotji's (Dus gewoon een plaatje van een voetbal, een strandje, een fitness poppetje etc) en dan verder je tekst gebruiken om wat leuks/origineels te zeggen. Het liefst ook iets waar de ander gelijk een vraag over kan stellen of een opmerking over kan maken.

Ik weet niet veel andere dingen over jou, maar even als voorbeeld:

'is enig kind, maar niet verwend;-)' (want dat denken veel mensen over enigkinderen)

'Liever samen op de bank met een wijntje dan op een festival met 1000 anderen'

'Sinds 5 jaar in Groningen, maar diep in m'n hart nog altijd een Fries/Brabander/waar kom je vandaan?'

'Al 6 jaar in Groningen, maar nog steeds nooit de Martinitoren beklommen'

Ik noem maar even wat random voorbeelden hoor, geen idee of dit passend zou zijn bij jou. Maar zie je het verschil? Hierover kunnen mensen gelijk een gesprekje beginnen.
Nog een optie: stel een vraag op het einde van je tekstje. Dan maak je het voor een meisje makkelijker/leuker om een gesprek te openen.
Wat mijn man destijds had als tekstje:

'Honden zijn de beste wing man, maar mijne is achtergebleven in [stad waar hij vandaankomt] :('

En ik vond honden leuk, dus ik heb hem gelijk geswypet en iets daarover gezegd.
Loekie12345 schreef:
19-03-2019 08:52
Nou volgens mij willen de meeste meiden iemand die wat volwassener is. Dat kan iemand van 2 jaar ouder zijn, of 5 jaar ouder, maar ligt vooral aan jouw en aan haar mate van volwassenheid. Meisjes ontwikkelen zich in de puberteit sneller en vinden daarom vaak jongens van hun eigen leeftijd kinderachtig.

Even over je profiel. Je schrijft dat je hobby's voetbal, reizen, fitnessen, lezen, gamen, met vrienden afspreken/terrasje en winkelen zijn. Dat is zo ongeveer een lijst van wat echt elke jongen op zijn profiel heeft, dus daarmee spring je er niet echt uit. Vooral voetbal, reizen en fitness zijn dooddoeners. Wat je kunt doen is deze hobby's weergeven dmv emotji's (Dus gewoon een plaatje van een voetbal, een strandje, een fitness poppetje etc) en dan verder je tekst gebruiken om wat leuks/origineels te zeggen. Het liefst ook iets waar de ander gelijk een vraag over kan stellen of een opmerking over kan maken.

Ik weet niet veel andere dingen over jou, maar even als voorbeeld:

'is enig kind, maar niet verwend;-)' (want dat denken veel mensen over enigkinderen)

'Liever samen op de bank met een wijntje dan op een festival met 1000 anderen'

'Sinds 5 jaar in Groningen, maar diep in m'n hart nog altijd een Fries/Brabander/waar kom je vandaan?'

'Al 6 jaar in Groningen, maar nog steeds nooit de Martinitoren beklommen'

Ik noem maar even wat random voorbeelden hoor, geen idee of dit passend zou zijn bij jou. Maar zie je het verschil? Hierover kunnen mensen gelijk een gesprekje beginnen.
Nog een optie: stel een vraag op het einde van je tekstje. Dan maak je het voor een meisje makkelijker/leuker om een gesprek te openen.

Ik hoor van mijn omgeving dat ik ouder overkom dan anderen van mijn leeftijd. Vaak wat serieuzer.
Ik ben zelf iemand die het fijn vindt om diepe gesprekken te hebben en niet heel luchtig.
Heb zelf ook een collega waar ik naast werk veel mee optrek, die is 35 jaar en al vader.


Je hebt zeker gelijk dat een doorsnee jongens deze hobby's hebben. Daarom vind ik het ook lastig.
Dat zijn zeker handige tips die je hebt gegeven. Ik ga het uitproberen.
Ik woon nog wel bij mijn ouders en ben een geboren Groninger. Dus heb de Martinitoren al wel eens beklommen haha :P

Misschien heb je nog een paar leuke profielteksten? Die bij mij van toepassing zijn.
En aan wat voor vraag zal je dan denken?

Ik snap dat het misschien lastig is om voor mij te verzinnen, alleen ik hoop dat je nu al een indicatie hebt hoe ik ben.
Ik denk dat je meer kans maakt in een kroeg dan op Tinder op jouw leeftijd. Meeste meiden willen een wat oudere jongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven