Geslagen , maar hem toch missen.

20-03-2019 00:33 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 jaar lang een relatie gehad met de liefde van mijn leven.
De eerste 2 jaar waren super in mijn ogen . We hadden weinig ruzie omdat ik alles maar accepteerde.
Wat hij ook zei tegen mij als hij boos was, hij was nou eenmaal ook de enigste de naar me luisterde, om mij gaf en waar ik altijd zoveel lol mee had.

Daarna gingen we samen wonen. Mijn vriend werd depressief. Hij was onbereikbaar en ik moest alles alleen doen ondanks dat ik chronische rug pijn heb.
Na 3 jaar had ik er genoeg van. We waren wel maatjes, maar eigenlijk begreep hij me niet.. hij is de enige die alles zo ziet als mij. Maar dat was toch vervelend.

Nadat ik het verteld had en naar de schuur liep kwam hij me achterna. Ik zat op een stoel en hij sloeg me hard in me gezicht. Zodat ik eindelijk eens echte pijn zou voelen. Ik was geshockeerd, maar ik was er van overtuigd dat het maar een foutje was.

Daarna nam hij medicijnen. Maar als hij ze niet ophad begon het weer. Dan schelde hij me uit totdat ik er genoeg van had. Dan zei ik iets terug en sloeg hij me tegen de grond aan. Hij vertelde me dan dat ik t verdiende. En ergens geloofde ik t nog ook.
De laatste keer sloeg hij me in de auto. En heb ik het uit gemaakt. Het was maar n keer of 7 hoor.

Maar nu mis ik hem. Want naast die agressie was hij echt mijn maatje. Mijn enige liefde. En zonder hem heb ik geen rede om te leven :(.
Ik zou hem best terug willen maar weet niet of ik dit moet doen :(. Hij doet nu erg lief en zegt dat hij het nooit meer zal doen en ik geloof m nog ook :/ dat is vast niet normaal..
Maar ik heb nu helemaal niemand en ben weer bij mn ouders die er niet een keer na gevraagd hebben.

Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet :/
Alle reacties Link kopieren
Zie het positief, je hebt nu alle tijd om een cursus Nederlands te gaan volgen.
En nou is het afgelopen!
Zoek ook hulp, want dat heb je zo te lezen hard nodig. Je hebt behoorlijke psychische problemen (opgelopen).
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
20-03-2019 01:07
Zie het positief, je hebt nu alle tijd om een cursus Nederlands te gaan volgen.
Ik kan normaal best goed Nederlands.. Maar als ik over problemen praat heb ik last van dissociatie. Ik kan namelijk niet zo goed over mn problemen praten. Hierdoor typ ik ook slechter. Maar bedankt voor je tips.👍
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
20-03-2019 01:07
Zie het positief, je hebt nu alle tijd om een cursus Nederlands te gaan volgen.
Ach ja, waarom een invoelende reactie posten als het ook anders kan.

TO, zoek hulp. Niet vanwege hem, of vanwege jullie relatie, maar om je met beide benen op de grond te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
20-03-2019 01:18
Ach ja, waarom een invoelende reactie posten als het ook anders kan.

TO, zoek hulp. Niet vanwege hem, of vanwege jullie relatie, maar om je met beide benen op de grond te zetten.
Ik heb sinds kort weer een psycholoog. Maar van hun mag ik hem niet meer zien. Maar ik heb geen idee wat ik dan moet doen :/. Heb geen vrienden want die hebben me over de jaren laten vallen.
Dus nu hebben we het meer over het feit dat ik dakloos ben en wat ik daar aan moet doen. In hun ogen dan.
Ze kunnen me ook niet helpen ivm automutilatie. Dus moet waars op een gegeven moment in opname.
Pfoe.
Alle reacties Link kopieren
Twisted, je hebt een vrij complexe problematiek. Daar kun je uitkomen. Opname is wellicht een begin van een nieuwe start. Ik wens je veel sterkte.
Ik vind het heel erg voor je dat je in deze situatie zit. Ik hoop dat je de juiste hulp vindt!

Alvast heel dapper om op dit forum te komen, waar helaas altijd een paar types rondhangen die kennelijk zo slecht in hun eigen vel zitten dat ze een ander enkel kunnen afbreken.

Ga naar je huisarts, vraag je ouders of andere familieleden om hulp, maar ga niet terug naar iemand die je mishandelt. Alsjeblieft niet. Dat verdient niemand en het is gevaarlijk voor je!

Je verdient beter! Ik wens je toe dat je leven er vanaf nu beter op gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Dus je zit liever in een ongelukkige relatie dan dat je alleen bent?

Als het antwoord ja is, is het tijd om aan je eigenwaarde te werken.
Alle reacties Link kopieren
Je wil een serieus advies?
Vrijwel niemand verdient het om geslagen te worden, ook jij niet.
Ga daar eens over nadenken.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
@oakes : dankje voor je steun:).

@vlaamsemeid : ik heb alleen mn zus als steun.. en die heeft het erg druk.
Ik weet zelf nog niet persee dat het beter voor me is om weg te blijven. Maar ik doe dit wel omdat mijn psychologen het zeggen..zelf zou ik graag terug willen:/. Maar miss komt dat door mentale problemen.

@chocolol:
Mijn antwoord was idd ja. En ik moet hier erg aan werken idd. Want heb ook niet zo'n super zelfbeeld. Leef ook eigenlijk voor andere. Eerst voor hem..nu maar om mn zus geen pijn te doen met verdriet.
Geef het tijd, dit moet slijten.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd dat je zegt het was maar 7 keer is 7x te veel, je kunt helaas nu niet inzien dat dit geen normale relatie was het lijkt of je hem mist. Beste is om zo snel mogelijk hulp te zoeken. Je dissociatie probleem zegt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Twisteddreams schreef:
20-03-2019 01:22
Heb geen vrienden want die hebben me over de jaren laten vallen.
waar 2 kijven hebben 2 schuld. Als jij denkt dat AL jouw vrienden jou laten vallen, en jij onschuldig bent... Moet je diep en lang in de spiegel kijken en opzoek naar je eigen aandeel in je vriendschappen.
Alleen dan, zul je een leukere vriendin worden, en duurzame vriendschappen kunnen opbouwen
Alle reacties Link kopieren
Twisted, heb je een diagnose gekregen bij de psycholoog? Ik hoor een aantal dingen waar ik me zorgen over maak (automutilatie, je slechte zelfbeeld, eenzaamheid, dissociëren, etc), dit klinkt heel fors. Ben je in behandeling bij de GGZ? Opname helpt vaak niet echt (behalve als time-out en kortdurend). Het lijkt mij belangrijk dat je intensieve therapie voor je persoonlijkheid krijgt. Heb je dat nu ook? Je beeld van de relatie zal dan ook veranderen. Dit is niet een liefdevolle relatie geweest. Jij verdient beter!! Daarvoor is het nodig dat he heel hard aan jezelf werkt om andere keuzes te maken. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2019 07:38
waar 2 kijven hebben 2 schuld. Als jij denkt dat AL jouw vrienden jou laten vallen, en jij onschuldig bent... Moet je diep en lang in de spiegel kijken en opzoek naar je eigen aandeel in je vriendschappen.
Alleen dan, zul je een leukere vriendin worden, en duurzame vriendschappen kunnen opbouwen
Dat is lang niet altijd waar.
To is mishandelt door haar ex.

Het wordt tijd dat we slachtoffers ook gaan zien als slachtoffers en ze gaan helpen. Niet altijd maar de daders de hand boven het hoofd houden met loze kreten als waar 2 vechten hebben er 2 schuld. Of erger nog het slachtoffer beschuldigen dat ze niet zo in de slachtoffer rol moet gaan zitten.

Dat to haar vriendinnen is kwijt geraakt snap ik wel.

Mensen zijn egoïstisch tegenwoordig.
Een vriendschap moet leuk zijn.

Mensen hebben geen zin in een vriendin met (psychische) problemen.

Iedereen roept dat je bij een mishandelende man weg moet gaan en vervolgens is er niemand die er is voor to

Heel logisch dus dat ze terug wil naar haar ex.

Zoals ze bij kinderen zeggen negatieve aandacht is ook aandacht. Beter een slechte vriend dan geen vriend.

Alleen is het echt niet verstandig om terug te gaan.
Laat je niet aanpraten dat je ook maar ergens 'schuld' aan hebt (bv mislopen vriendschappen, maar ook geslagen worden en foutlopen relatie). Als je psychische problemen hebt is dat net zo min je schuld als wanneer je pakweg kanker hebt. En je verdient dezelfde steun!!!

Vertel de huisarts/psycholoog eerlijk wat er allemaal speelt , doe je niet sterker voor dan je bent.

Probeer wat te lezen over relaties met mishandeling, je zal veel herkennen. Slachtoffer met laag zelfbeeld is bv klassiek. Ergens denken dat je het verdient. Liever in relatie waarin je mishandeld wordt dan alleen zijn.

Je raakt hier wel uit, zoals zovelen voor je! Probeer mild naar jezelf te kijken en goed voor jezelf te zorgen (genoeg slapen, goed eten, beetje sporten, mensen opzoeken die het goed met je menen, wandeliingetje maken ...

En blijf ver, ver, ver uit de buurt van je ex.


Veel sterkte!
anoniem_6533c576c6a23 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 09:12
Reden: typo's
0.45% gewijzigd
Zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Rosamendosa schreef:
20-03-2019 07:58
Twisted, heb je een diagnose gekregen bij de psycholoog? Ik hoor een aantal dingen waar ik me zorgen over maak (automutilatie, je slechte zelfbeeld, eenzaamheid, dissociëren, etc), dit klinkt heel fors. Ben je in behandeling bij de GGZ? Opname helpt vaak niet echt (behalve als time-out en kortdurend). Het lijkt mij belangrijk dat je intensieve therapie voor je persoonlijkheid krijgt. Heb je dat nu ook? Je beeld van de relatie zal dan ook veranderen. Dit is niet een liefdevolle relatie geweest. Jij verdient beter!! Daarvoor is het nodig dat he heel hard aan jezelf werkt om andere keuzes te maken. Heel veel sterkte :hug:
Ik ben sinds kinds afaan gediagnoseerd met borderline , ADHD en een ASS.
Nu heb ik ook nog een  ongespecificeerde-persoonlijkheidsstoornis erbij.
Ik maak me ook wel zorgen over mijn ideeën. Dit is de eerste depressie dat ik niet wil vechten.
anoniem_384134 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 10:06
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlaamsemeid schreef:
20-03-2019 09:10
Laat je niet aanpraten dat je ook maar ergens 'schuld' aan hebt (bv mislopen vriendschappen, maar ook geslagen worden en foutlopen relatie). Als je psychische problemen hebt is dat net zo min je schuld als wanneer je pakweg kanker hebt. En je verdient dezelfde steun!!!
Helemaal mee eens. Die dooddoener 'waar twee vechten hebben twee schuld' is soms zó ongepast.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het feit dat je ouders er nooit naar gevraagd hebben: ik ken je ouders natuurlijk niet, maar pas op dat je dat niet te snel interpreteert als desinteresse of een gebrek aan steun. Het is voor ouders ook heel zwaar om te bevatten dat hun kind zoiets heeft meegemaakt in een relatie, misschien zijn ze op dit moment gewoon (nog) niet in staat om je te steunen op de manier die je nodig hebt.

Laat je in geen geval verleiden om terug te gaan naar je ex.
Hij belooft van alles, maar zodra je terug bent, gaat het weer gebeuren.
Luister in godsnaam naar je psycholoog. Niet terug gaan. Geen contact. Geef hem niet eens meer de kans om op je in te praten. Hij heeft genoeg kansen gehad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-03-2019 10:05
Wat betreft het feit dat je ouders er nooit naar gevraagd hebben: ik ken je ouders natuurlijk niet, maar pas op dat je dat niet te snel interpreteert als desinteresse of een gebrek aan steun. Het is voor ouders ook heel zwaar om te bevatten dat hun kind zoiets heeft meegemaakt in een relatie, misschien zijn ze op dit moment gewoon (nog) niet in staat om je te steunen op de manier die je nodig hebt.

Laat je in geen geval verleiden om terug te gaan naar je ex.
Hij belooft van alles, maar zodra je terug bent, gaat het weer gebeuren.
Luister in godsnaam naar je psycholoog. Niet terug gaan. Geen contact. Geef hem niet eens meer de kans om op je in te praten. Hij heeft genoeg kansen gehad.
I know. Ik vind het alleen jammer dat ik hun problemen wel moet oplossen.

Ik zal wel moeten luisteren denk ik.. dat is niet wat ik wil. Maar als ik de reacties hier lees is het miss wel beter 😥. En als mijn psycholoog het weet, dat ik met hem praat , dan stopt mijn behandeling sowieso volgends hun. En dat wil ik niet.

Ik moet nog een beetje begrijpen wat er mij gebeurd is door hem. En dat het niet gewoon een kleine vergissing is. Hoe raar dit ook klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Lees nou eens wat je zelf schrijft. Het is nog niet eens zo dat hij in een moment van zwakte uithaalde en meteen spijt had, nee, hij vertelde je daarna ook nog eens dat hij het deed om je echte pijn te laten voelen. Of dat je het verdiende. Hij heeft niet alleen een zelfbeheersingsprobleem, hij is gewoon wreed, hij deed je bewust pijn. Dat is geen maatje. En al helemaal geen liefde.

Hou hem in godsnaam ver weg.

De reden dat hij nu spijt heeft is niet dat hij het oprecht erg vindt dat hij je pijn heeft gedaan. De reden dat hij spijt heeft is dat het nu een keer consequenties heeft gehad voor hem. En dat hij geen macht meer over je heeft.

VER VER VER vandaan blijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2019 07:38
waar 2 kijven hebben 2 schuld. Als jij denkt dat AL jouw vrienden jou laten vallen, en jij onschuldig bent... Moet je diep en lang in de spiegel kijken en opzoek naar je eigen aandeel in je vriendschappen.
Alleen dan, zul je een leukere vriendin worden, en duurzame vriendschappen kunnen opbouwen
Je bent een persoon met realisme..Maar deze komt een keer niet goed uit. Normaal hebben mensen vanuit 2 kanten schuld.
Deze vrienden heb ik van de brug afgehaald voor de 10e keer als een van mijn vrienden weer zelfmoord wilde plegen. Daarna lachte ze..Terwijl de rest van de vrienden zich kut voelde.
Ik ben er snachts voor ze geweest als ze uit huis gezet waren..Ik was er 24/7 voor hun via mn telefoon.
Ik heb ze gezien aan dr coke dag in dag uit. En ik probeerde hier mijn zorgen over te vertellen als ze naar me toe kwamen.
Ik heb gehoord van ze dat ze mensen over vielen..En winkels..En ik moest ze vertellen dat dat niet de juiste manieren waren om aan geld te komen ,🤦🏼‍♀️. Want dan voelde ze zich weer schuldig.
En guess wat , naar jaren hun helpen besloot ik te vertellen over mijn snijden /zware depressies / aandoeningen. Ineens belde niemand me meer. Niemand kon mij helpen. Niet eens mijn beste vriendin die ik zelfs hielp als ze depri was om een kroket te weinig in huis.

Dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-03-2019 10:14
Lees nou eens wat je zelf schrijft. Het is nog niet eens zo dat hij in een moment van zwakte uithaalde en meteen spijt had, nee, hij vertelde je daarna ook nog eens dat hij het deed om je echte pijn te laten voelen. Of dat je het verdiende. Hij heeft niet alleen een zelfbeheersingsprobleem, hij is gewoon wreed, hij deed je bewust pijn. Dat is geen maatje. En al helemaal geen liefde.

Hou hem in godsnaam ver weg.

De reden dat hij nu spijt heeft is niet dat hij het oprecht erg vindt dat hij je pijn heeft gedaan. De reden dat hij spijt heeft is dat het nu een keer consequenties heeft gehad voor hem. En dat hij geen macht meer over je heeft.

VER VER VER vandaan blijven.

Bedankt voor je werkelijkheid. Je hebt ook wel gelijk..het deed hem geen pijn. Alleen als ik zei dat ik M ging verlaten. En dat zag ik als spijt.. Maar dat is waars niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven