Betrapt

21-03-2019 23:41 136 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-04-2019 09:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag ik in hemelsnaam een samenvatting. Wat een verhaal zeg.
Ik denk dat ik goed zit met :

Laat anderen lekker lullen en ga huis uit ?
Of

Goed verhaal. Doe ik niets mee ?
Wat een lap tekst...

Kom wel goed jongedame.
Hahahahah sorry Guys, ik kan niet goed mezelf verwoorden. Stom. Had het misschien ook in drie zinnen kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Pppppppf. Eerlijk zijn? Een gesprek met je ouders over je gevoelens. Dat je hun levenswijze respecteert maar dat jij graag op een andere manier je leven ziet.

Je bent 22, wel een beetje volwassen worden hoor! Uit weerstand maandenlang op bed gaan liggen vind ik nou niet bepaald volwassen gedrag. Als ik jou was zou ik m'n ass off gaan werken om zo snel mogelijk op jezelf te gaan wonen. Dan maar 3 banen, maar als je dan binnen een half jaar het huis uit kan in plaats van over een jaar is dat wel de moeite waard..

En heel snel stoppen met dat stiekeme gedoe.. Daar bereik je alleen maar het tegenovergestelde mee. Laat je ouders merken dat ze je kunnen vertrouwen, geef hen respect.
Alle reacties Link kopieren
Je mag cultuurrtechnisch niet op jezelf wonen? Eeh...
...
Alle reacties Link kopieren
Allereerst moet ik zeggen dat ik het verdrietig vind om te lezen dat je zus zo je appjes heeft zitten lezen en "erachter is gekomen dat je op vrouwen valt". Het zou geen enkel probleem moeten zijn maar blijkbaar is dat nogal een ding in je familie en word je erop aangekeken heel naar lijkt me dat.

Mij lijkt het het beste als je uit huis gaat. Kun je niet op kamers gaan? Eventueel een huisje huren met meerdere vriendinnen?

Minder drinken en blowen lijkt me ook aan te raden. Zonde van je gezondheid en het geld.

Ik wens je in ieder geval sterkte want volgens mij begeef je je niet in een fijne situatie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Klinkt alsof het tijd is je eigen leven te bepalen en niks van hun vooroordelen aan te trekken.
-
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 20:52
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou ik alsnog het verhaal in die 3 zinnen mogen?
Kom je uit een sterk gelovig gezin?

Lesbisch zijn is per definitie niet iets waar je voor hoeft te schamen of wat fout is!

Ik gun je een eigen identiteit en een eigen leven; probeer stap voor stap een leven buiten je familie te krijgen. Ga werken, doe een opleiding...
Alle reacties Link kopieren
randomgirl schreef:
22-03-2019 00:09
Kijk, wat je zegt qua keihard werken heb ik ook gedaan. Heb een anderhalf jaar lang 3 banen en hbo studie gecombineerd doordat ik als doel op mezelf wonen voor ogen had. Ik heb daardoor ook al het een en ander kunnen bereiken zoals een auto enz. Maar heb ook wel wat schulden bij duo doordat ik dus bijleen. Ik heb ook al wel wat gespaard maar dat gaat niet tegen de schulden op. het duurt 2 kalenderjaren voordat je moet starten met terugbetalen van je studieschuld. Hier mag je Jaren over doen, hier moet je je niet zo druk om maken.. Maar nu ben ik beetje mijn moed en kracht kwijt geraakt ofso en zit alles tegen. Ik weet niet meer wat ik wil of hoe en ben niet meer hoopvol. Waardoor ik dus nu zo dramatisch en warrig overkom.
Ik moet mezelf weer oppakken en keihardddddd gaan werken om sneller mijn eigen weg te kunnen gaan. De vraag is dan net of ik bereid ben die strijd met mijn ouders aan te gaan. Het is namelijk echt not done op je zelf te gaan als vrouwzijnde. Als je gescheiden bent maken ze nog wel uitzonderingen. Maar ik weet nu al wel dat ik het te verduren ga krijgen. Of gewoon de pleister keihard trekken en gewoon doorzetten en laten zien dat ze niks erover te zeggen hebben want ik leef in nl en ben ten slotte een volwassene vrouw. Veel vrouwen in mijn omgeving geven zich er namelijk wel aan toe doordat ze niet door de omgeving als een losgeslagen vrouw willen worden aangezien. Ik zal namelijk dan wel een bepaald stempel krijgen. Maar enigszins heb die al, ben al op allerlei fronten betrapt waardoor het al geen geheim meer is dat ik zo ben ingesteld.

Door dit te schrijven heb ik soort van een stukje hoop opgebouwd. Mijn moed was ik namelijk verloren maar nu weet ik alweer waarom en hoe ik daar verandering in kan brengen. Daarnaast zijn jullie daar wel positief over. Maar soms te, doordat jullie de onderdrukking nogal onderschatten. Het is makkelijk gezegd dan gedaan in zon gezin op je zelf te gaan. Als mijn ouders Nederlands waren was het helemaal geen probleem geweest en hadden ze het denk ik nog aangemoedigd ook.
tja.. Dan hadden ze misschien niet met jou in Nederland moeten gaan wonen.. Nu ben je eigenlijk een beetje te "westers" geworden..
Je kan toch ook in een andere gemeente gaan wonen? Iets verder bij je ouders vandaan? Misschien toch jezelf afvragen of dit is hoe jij je leven met je familie wil leven.. Misschien een rare gedachte maar mogelijk kan je eens met je huisarts hierover praten (of is deze uit dezelfde cultuur?). Misschien kan hij je doorverwijzen naar iemand waarbij je hierbij hulp kan krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Het klinkt dat de beste optie is dat je bij je zus intrekt. Zo ervaar je niet meer die allesoverheersende controle en kan je in ieder geval iets meer je eigen gang gaan
I
anoniem_199428 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:13
99.88% gewijzigd
Verbinder schreef:
22-03-2019 00:36
Hoi,
Het klinkt dat de beste optie is dat je bij je zus intrekt. Zo ervaar je niet meer die allesoverheersende controle en kan je in ieder geval iets meer je eigen gang gaan
Denk dat ik ook maar gewoon ga doen inderdaad. Word wel moeilijk. Ik ben hooggevoelig en neem snel emoties van anderen over. Mijn zus is in extreme mate manisch depressief, heeft last van stemmingswissellingen. Maar het is wel beter, want daardoor kan ik er ook voor haar zijn doordat ze zich vaak alleen en rot voelt. Ben ook bang dat ze zich zelf ooit wat aandoet, doordat ze het daar vaker ook over heeft gegadigden Zo behoud ik de controle, al ben ik ook niet echt verstandig en goede beïnvloeding.
Even snel gescand, want de hele tekst lezen is me teveel van het goede. Kort samengevat: je bent een jonge vrouw met allerlei gebruikelijke jongemensenproblemen, plus complicaties mbt traditionele opvattingen vanuit niet-westerse cultuur en religie, plus complicaties mbt familiaire omstandigheden?

Je bent niet de eerste en niet de laatste jonge allochtone vrouw die gevangen zit in zo'n complexe toestand. Dus ik neem aan dat daar wel hulpverlenende instanties voor zijn. Heb je daar al naar gezocht? Je gaat hier zelf niet uitkomen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

En deze :rose:
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou niet eerst bij je zus gaan wonen. Dat geeft je geen enkele vrijheid maar vertraagt alleen maar je proces om echt goed los te komen: op jezelf in een andere stad.

Als je bij je zus woont moet je behalve met je eigen problemen, ook nog met haar problemen dealen. Dan ga je misschien weer drinken en blowen om dat aan te kunnen en zo gooi je allemaal geld weg dat je veel beter kunt gebruiken om je echt goed los te scheuren van je familie.

Wat jij nu in de eerste plaats nodig hebt, is vrijheid. Je eigen leven leren leiden en je eigen beslissingen leren maken, zonder dat je verantwoording hoeft af te leggen. Dat kan alleen als je op jezelf gaat in een andere stad. En voor dat doel moet je nu alles in het werk stellen.

Jij probeert nu een soort tussenoplossing te bedenken waarbij niemand pijn krijgt, maar die bestaat niet. Je los scheuren van je familie is voor jou het gezondste wat je kunt doen en wat je echt nodig hebt, maar dat kan niet zonder iemand (inclusief jezelf) pijn te doen en daarom zul je die bijwerking ervan moeten accepteren. Voor je eigen welzijn.

Als je bij je zus gaat wonen word je nog steeds in alles gecontroleerd en wordt alles doorverteld en word je nog steeds bekritiseerd. Dat helpt jou proces van loskomen voor geen meter dus je kunt beter vanuit je huidige situatie keihard werken om in 1 klap helemaal op jezelf te gaan.

Goed trouwens dat je daar binnenkort professionele hulp bij krijgt. Veel sterkte, zet 'm op!
Ik heb enkel de eerste zinnen gelezen maar drugs e overmatig alcoholgebruik horen niet bij het leven. De meeste mensen vermaken zich prima zonder.
Geen idee waar je het haalt.
Alle reacties Link kopieren
Het grootste probleem is dat jij een verslavingsprobleem hebt. Je drinkt alleen te veel en je blowt.

Nu kan jij je zus wel overal de schuld van geven, en je vindt het zo vervelend dat het allemaal uitgekomen is.

Ga naar de huisarts, en ga hulp zoeken. Je kan de hele wereld wel de schuld geven. Ik denk dat de oplossing in je zelf zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je zegt van jezelf dat je hooggevoelig bent, maar gezien hoe je omgaat met drank en drugs is er misschien wel meer aan de hand.
Ook lijkt het alsof je gevoelig bent voor depressies, omdat je zelf schrijft dat je perioden hebt dat je alleen nog maar op bed wil liggen.
Je studeert en je woont nog thuis en toch moet je geld lenen, schrijf je.
Dus iets gaat niet goed.

Als je op vrouwen valt is geen probleem en af en toe uitgaan op zich ook niet, maar volgens mij heb jij jezelf niet in de hand en dat zou ook een reden zijn dat je extra gecontroleerd wordt door je familie.
Misschien proberen ze je te beschermen.

Ik denk dat je niet meer vrijheid nodig hebt, maar juist een betere structuur totdat je je studie hebt afgemaakt.
Anders moet je veel te veel tegelijk doen en leren en dat is niet goed als je overgevoelig bent.

Ga niet naar je zus, dat geeft te veel stress.

Dus: richt je op je studie, probeer zo weinig mogelijk te lenen en ga niet drinken en blowen, want het is geen goede manier om te ontspannen omdat het in jouw geval juist extra spanningen geeft.

Respect en vertrouwen zul je krijgen als je wat meer verantwoordelijkheid neemt en dan hoef je ook niet te breken met je familie.
Dat betekent dat wel dat je wat geduld zult moeten hebben en misschien andere vriendinnen nodig hebt die andere dingen leuk vinden zoals samen thee drinken en een dagje shoppen of een filmpje kijken zonder te blowen.

Houd nog een paar jaartjes vol, dan heb je je diploma en dan kun je alsnog vrij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst kijken of een maatschappelijk werker die ook een dergelijke culturele achtergrond heeft jullie als gezin verder kan helpen.
Welke beslissing jij ook neemt, jullie geven (neem ik aan) nog wel om elkaar en zullen ook nooit echt los komen van elkaar. Jouw ouders weten het eigenlijk ook niet meer, je broer is bereid tot radicale maatregelen en je zus zit geestelijk in de poeier. Tijd voor een goed gesprek met elkaar om met een mediator te kijken op welke manier jullie dat nu vorm kunnen geven.
En TO voor jou is het nu ook tijd om verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen en drugs en alcohol te minderen of te laten staan.
Wow 22?!

Echt superonhandig dat ze blijkbaar alle studentenkamers hebben afgeschaft.
Je bent volwassen. Het is niet illegaal om te blowen, drinken en op vrouwen te vallen. Als dat je familie teleurstelt, is dat hun probleem en een reden voor hen om zich te schamen voor hun gevoel van teleurstelling. Het is geen reden voor jou om je te schamen.
Dat je zus je telefoon heeft doorzocht is een reden voor háár om zich te schamen, niet voor jou.

Sta achter je eigen keuzes, fouten maken mag/moet, keuzes maken die je later misschien niet meer zult maken mag, van gedachten veranderen mag, leren mag, en elke keuze brengt consequenties met zich mee die je bij het maken van de keuze impliciet accepteert. Je bent volwassen, je bent okay, ga met opgeheven hoofd door het leven en laat los dat je invloed hebt op wat anderen over je denken.
Alle reacties Link kopieren
het is een hele lange tekst, sorry ik ben afgehaakt maar op basis van tot met dat je zus een app heeft gebruikt om je verhalen te lezen en dat je nog thuis woonde,


lieve meid ga aub uit huis, want dit lost echt niet op
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven