leuke collega

25-03-2019 19:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allen, even jullie advies nodig. Klassiekertje eigenlijk, nieuwe baan, aantal maanden bezig nu. En ik vind een collega, of liever gezegd teamleider van een team naast het mijne, erg leuk. Ik heb het idee dat hij mij ook wel leuk vindt maar wie weet haal ik me dat ook wel in m'n hoofd. We kunnen in ieder geval leuk met elkaar overweg, hij loopt te vissen of ik een vriend heb, altijd erg enthousiast naar mij toe en laat geen gelegenheid voorbij gaan om even langs te komen ook al zit hij eigenlijk heel ergens anders. Hij is niet bezet, maak ik op uit wat hij zegt.

Maar... wat nu. Afwachten maar? Het maakt me best rusteloos, we hebben eigenlijk nauwelijks tijd om elkaar te spreken, andere lunchtijd en meestal andere werktijden (op een uitzondering na wat meteen heel leuk was), elke keer blijft het bij korte gesprekjes omdat ik of hij altijd weer weggeroepen wordt naar wat anders. Vanmiddag moest ik dan weer eerder dan hij weg, kan moeilijk blijven plakken tot hij ook naar huis gaat.

Moet ik de stoute schoenen aantrekken en hem gewoon een keer meevragen voor een drankje? Afwachten of / tot hij wat doet? Ik ben ook wel aan het daten verder maar bij elke date denk ik, eigenlijk wil ik liever met die collega. Ik heb dit eerder aan de hand gehad, toen wel zelf al m'n moed bij elkaar geraapt en mijn toenmalige 'vlam' mee uit gevraagd. Maar helaas zag hij mij niet meer dan als collega. Was even naar maar daarna was ik er wel overheen.
Ik weet alleen dat als je iemand heel leuk vindt, je elke wind (bij wijze van) al interpreteert als speciale aandacht en belangstelling voor jou. Kan ook zijn dat hij je écht leuk vindt. Maare... heb je een vriend?
Alle reacties Link kopieren
nee ik heb geen vriend... en ja dat weet ik, het kan best dat ik me gewoon dingen in m'n hoofd haal daarvan ben ik me bewust. Echt geen flauw idee. Dat maakt me ook zo rusteloos want het blijft zo maar 'hangen'. Misschien moet ik ook gewoon geduld hebben en het aankijken maar lastig haha.
Gewoon de stoute schoenen aantrekken, joh. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
ja trek de stoute schoenen aan, en keep us informed :hyper: :hyper: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je hem best vragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
misschien moet ik dat maar eens doen dan he... zo schiet het ook voor geen meter op. Of misschien een hint waar hij echt niet omheen kan, als ik een keer de kans krijg dan.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen hoor, misschien zegt hij wel nee o_o
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
Niets doen. Laat hem maar over de brug komen en zo niet, dan niet. Enige wat je kan doen is subtiel laten merken dat je hem leuk vindt en dat hij weet dat je vrijgezel bent. Dat weet hij nog steeds niet?
petals schreef:
25-03-2019 20:17
misschien moet ik dat maar eens doen dan he... zo schiet het ook voor geen meter op. Of misschien een hint waar hij echt niet omheen kan, als ik een keer de kans krijg dan.

Pas je wel op voor #metoo. Of werkt dat maar één kant op?
Alle reacties Link kopieren
Petals, weet hij dat jij openstaat om te daten?
Don't dip your pen in the company ink ....
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
26-03-2019 00:37
Don't dip your pen in the company ink ....
Eigenlijk dit, maar het kan ook goed gaan weet ik uit ervaring.

Hebben jullie niet toevallig binnenkort een personeelsuitje?
Een drankje zou dan kunnen helpen om hem aan te spreken, of hij jou.

Heb je hem al op insta, Snapchat, of fb?
Misschien dat het praten tussen jullie dan ook makkelijker gaat?

Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
op FB lijkt hij niet te zitten. Enige waar ik hem kon toevoegen is LinkedIn maar ja weer zakelijk. Die andere heb ik ook niet ;)

Personeelsuitje we gaan een keer met ons eigen team wat doen maar daar zit hij niet bij. Borrelen met collega's doen we ook wel maar daar zit hij ook weer niet bij, want ander team.

Ik weifel dus tussen wat een aantal hier aangeeft, en wat Ksenija zegt, laat hem maar komen en flirt een beetje mee. Omdat ik eigenlijk (heel ouderwets misschien) ook vind dat een man het 'jaagwerk' moet doen. En ja hij weet dat ik vrijgezel ben daar zat ie dus naar te vissen dus toen heb ik dat wel gezegd. Dat ik wil daten weet hij niet expliciet.

Het moment zal wel een keer komen voor een vette hint.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis om gewoon aan hem te vragen of hij zin heeft om buiten werk om eens een drankje samen wil drinken? Werk technisch zie je hem blijkbaar niet zo vaak, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Mijn ervaring is dat mannen niet zo goed zijn in hints, hoe vet die soms ook kunnen zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ga deze even volgen. Hopelijk lukt het je om hem binnenkort eens wat langer te kunnen spreken.
Alle reacties Link kopieren
nou vandaag weer gesproken met hem en hij loopt dus ook naar mij toe te hinten dat hij op zoek is. Maar ja dan sta je dus midden op de werkvloer dus dan durf ik het niet zo direct te vragen. Ik flirt maar een beetje mee. Het moment komt nog wel :-)

Ik zie hem dus best vaak, zeg maar gerust elke dag, alleen weinig gelegenheid om echt met elkaar te praten.
Of je geeft 'm gewoon je telefoonnummer.
Alle reacties Link kopieren
even een tip (die ik wel handig zou vinden).
Zorg dat hij je mobiele nummer heeft :) :) Dan maak je het makkelijker dat jullie kunnen appen en vanaf daar verder ;)

Weet je wat persoonlijke dingen van hem, zijn hobby's of iets dergelijks. Dan kan je in
een gesprek zeggen dat je een leuke tip voor hem hebt daarover.
" Wat is je nummer, dan app ik je er zo nog wat leuks over" ;)

Succcesss
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-03-2019 18:35
Of je geeft 'm gewoon je telefoonnummer.
ja precies dat!!! :)
RikM schreef:
25-03-2019 20:41
Pas je wel op voor #metoo. Of werkt dat maar één kant op?
Zolang zij niet zijn leidingevende is, en dat is ze niet.. en normaal gaat vragen of hij op date wil en hem niet zomaar gaat aanraken enzo...slaat dit weer als een tang op een varken.

:hug:
twinkeltje2016 schreef:
26-03-2019 18:37
even een tip (die ik wel handig zou vinden).
Zorg dat hij je mobiele nummer heeft :) :) Dan maak je het makkelijker dat jullie kunnen appen en vanaf daar verder ;)

Weet je wat persoonlijke dingen van hem, zijn hobby's of iets dergelijks. Dan kan je in
een gesprek zeggen dat je een leuke tip voor hem hebt daarover.
" Wat is je nummer, dan app ik je er zo nog wat leuks over" ;)


Succcesss
Dat is een zeer goede tip. :rose:
Lucifer2018 schreef:
26-03-2019 18:44
Zolang zij niet zijn leidingevende is, en dat is ze niet.. en normaal gaat vragen of hij op date wil en hem niet zomaar gaat aanraken enzo...slaat dit weer als een tang op een varken.

Echt niet. Moet je hier eens een topic openen over een man die een vrouwelijke collega wil versieren, dan zijn de reacties niet mals. Maar als het andersom is dan heeft ineens niemand er een probleem mee. Ra ra.
Alle reacties Link kopieren
hahahaha ja die tip dat is wel een goeie... ja ik heb wel een beetje gevist wat zijn hobby's zijn, dus dat is er wel eentje om eens te proberen! We vissen wat af zoals jullie horen :-D
Alle reacties Link kopieren
Sla ‘m aan de haak ! :biggrin:
Thats about all I got to say bout that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven