Beschuldigd van vreemdgaan

25-03-2019 20:05 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva Leden,

Enige tijd geleden had mijn vriendin last van een (zoals het toen leek) schimmelinfectie bij de 'intieme zone'. Daar kwamen we wat te laat achter, hadden seks en vervolgens kreeg ik er ook last van.
-> beide een zalfje en het leek weg te zijn. Bij mij kwam het echter terug, maar het leek toen op een 'dood gewoon' puistje.
Samen over gehad en het leek ons een goed idee dat zij een soa test ging doen omdat zij oorspronkelijk de eerste klachten had.
Vandaag kwam mijn vriendin met de uitslag: chlamydia. Deze week staat mijn soa test ingepland.

Hier is de plot twist: ze verdenkt mij, onterecht, van vreemdgaan...
* verdenking 1: overwerken
Ik werk normaal gesproken nooit over (omdat het niet nodig is), maar laatste maand is het toevallig 2x nodig geweest, 1x een half uur en 1x een uur, aangezien er een nieuwe klant is, met een strakke deadline.
* verdenking 2:
ze kan mijn gedachten niet lezen en dus, vanwege het bovenstaande, twijfelt ze aan mijn woorden.
Mijn 'counter'-redenatie is dan ook: "hoe moet ik er dan zeker van zijn dat het niet van jou + een ander komt?"
We kunnen, vanzelfsprekend, niets bewijzen en ook niet het tegendeel.

Deze beschuldiging heeft echter wel enorm mijn gevoels gekwetst en mijn vertrouwen gekrenkt aangezien ik weet dat het niet zo is.
(context: beide elkaars eerste en (als het goed is) enige bedpartner, circa 7 jaar bij elkaar, samenwonend)

Heeft er iemand advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik ben ten einde raad en wil niets liever dan dat dit weer goed komt.

Gr,
sleeping_moon
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen expert, maar chlamidi kan toch alleen overgedragen worden door geslachtsverkeer? Dus dan heeft 1 van jullie toch sex met een ander gehad ooit?
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk altijd je partner vragen of hij contacten buiten jou heeft gehad. Als je een of hooguit twee keer oprecht zegt dat zij de enige is dan moet dat genoeg zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zij gaat vreemd
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, als jullie elkaars eerste zijn...

Een schimmelinfectie hoeft niet door besmetting te komen, al besmet je elkaar wel. Maar chlamydia komt niet uit de lucht vallen.
Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn maar als het langer is dan een paar maanden dan is een van de 2 vreemgegaan.

Je kan best lang al chlamydia hebben maar dat is geen jaren. Wel maanden soms. Maar meestal binnen 7 dagen-3 weken bij vrouwen.
(context: beide elkaars eerste en (als het goed is) enige bedpartner, circa 7 jaar bij elkaar, samenwonend)

Yup, iemand is vreemd gegaan.
Geen andere conclusie mogelijk, of de test was niet juist.
In elk geval, gezien het verloop van de klachten is het niet heel waarschijnlijk dat je overwerkbeurten van de afgelopen maand een factor waren.

Verder weet ik het natuurlijk ook niet.
Misschien telt één van jullie orale seks van voor jullie relatie niet als seks? Of andere handelingen die niet direct penetratie waren?
1 van jullie liegt
En vrouwen hebben er eerder klachten van dan mannen. Dus daar valt helemaal niks uit te concluderen.

Jullie vertrouwen elkaar niet. Of zij liegt. Of jij liegt. Wat moet je daar verder nog mee dan?
Alle reacties Link kopieren
Als jij het niet was.
Dan weet je wie het wel was.
Alle reacties Link kopieren
Zij vertrouwt jou niet, jij vertrouwt haar niet .... Hmmmm ... wederzijds geen vertrouwen. Dat lijkt me funest in en voor een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets krijg je niet zomaar, dus dan is zij op een ander geweest en wil ze het in jouw schoenen schuiven.
Zo dat is knap kut. Ik zou goed met haar praten, kijken of ze echt niet liegt. Het moet wel van seks komen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, chlamydia krijg je echt alleen door seksueel contact met een ander, dat ontstaat niet 'zomaar' (in tegenstelling tot een schimmelinfectie). Dus als jij niet bent vreemdgegaan, dan zij zeker wel. Misschien gaat ze daarom wel in de tegenaanval en beschuldigt ze jou meteen...
Zoals de waard is....
Alle reacties Link kopieren
Je kan het ook van je moeder krijgen bij de geboorte, staat hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Chlamydiasis
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voortaan rubbertjes dragen na de kuur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een half uur langer werken is overwerk? :rofl:

Ik zou eens vragen hoe vaak zij vreemd is gegaan.
Man & vrouw zijn beiden maagd, hebben alleen samen seks en krijgen toch chlamydia? Dat is onmogelijk. Dan is één van de variabelen toch echt anders, dus of één van de twee was geen maagd en was al besmet, of er is toch seks geweest met iemand anders door man of vrouw.
Ga eens samen naar de huisarts .
Alle reacties Link kopieren
Als jij niet bent vreemdgegaan dan is zij dat wel. Chlamydia krijg je niet zonder seks.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Die heeft wel lef zeg, dat ze dan jou beschuldigt. Ze speelt de "It wasn't me" kaart. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Met zweertjes is een SOA als Herpes wel zo besmettelijk dat het via tongzoenen overgedragen kunnen worden. Maar Chlamydia, Gonorroe en bijvoorbeeld HIV kun je niet met tongzoenen oplopen

Ik hoopte nog even voor je dat het om een dronkenmanszoentje kon gaan, maar nee... tijd voor een goed gesprek...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven