Je moet niet vetter worden

13-04-2019 16:49 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.

We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!

Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.

Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.

Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet complimenteus. Als hij had gezegd dat hij je precies goed vindt, had het al beter geklonken.
'Niet nog vetter' klinkt wel alsof hij je vet vindt.
Vreselijk zo een opmerking, nee je bent niet gek. Ik zou me ook het eea afvragen.
Hij zegt toch juist dat je goed bent nu???? Hij wil alleen niet dat je dikker wordt.
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 16:54
32.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen al een woordkeuze die ik niet zou accepteren eerlijk gezegd. Vetter? Je bent geen slachtvee
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ja hij zei nog wel je hebt best wel een buik, ja dat heb ik want die heb ik al mijn hele leven gehad, een buikje.
Ben nu 50 wordt gewoon lastiger om dit onder controle te houden, zit ook in de overgang, dus het is best knokken om op gewicht te blijven, wat mij wel lukt door zo gezond mogelijk te eten en te bewegen omdat ik dit zelf wil.
Ik vind het altijd mega kansloos en heel oppervlakkig als je partner er iets van vindt als je wat aankomt of afvalt, tenzij we het over situaties hebben waarbij het echt veel is en (daardoor) niet goed voor je gezondheid.

En aangezien jij aangeeft dat je er verder prima uit ziet, vind ik het een ongepaste kutopmerking. Hij zou bij mij ook flink wat goed te maken hebben.

Ik zou persoonlijk ook willen weten waar dit vandaan komt, zodat ik weet hoe hij over mij denkt en hoe belangrijk hij mijn uiterlijk vindt ten opzichte van mijn innerlijk...
Hij is weggegaan? Hij zou weg mogen blijven van mij.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
13-04-2019 16:53
Het is alleen al een woordkeuze die ik niet zou accepteren eerlijk gezegd. Vetter? Je bent geen slachtvee
Het is inderdaad ook de woordkeuze...ik wil mij niet gekwetst voelen en het rationeel benaderen maar voel mij toch erg gekwetst.
Alle reacties Link kopieren
Onbeholpen lompe-kerel-woordkeuze, dat zeker. Maar hij kan natuurlijk wel gewoon vinden dat je op het randje zit, al is dat nooit leuk om te horen.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ehm.

Hij vindt je op het randje. Nu gaat het nog, maar je moet niet dikker worden want dan vindt hij je niet mooi meer.

Dat is wat hij zei. Dit is blijkbaar zijn mening die hij eruit flapte, maar niet durfde te herhalen in je gezicht wetende wat de consequenties zijn.

Ok en nu. Wat moet jij hiermee? Helemaal niets. Je mag boos zijn of gekwetst, maar dat verandert zijn mening niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen last van jouw vet, ik zeg het maar even zo, maar van zijn vernauw(en)de blikveld.
anoniem_352984 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 17:01
2.13% gewijzigd
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Alle reacties Link kopieren
En als je door omstandigheden wel dikker wordt, vindt hij je niet meer aantrekkelijk.
Dit is niet zo'n diepgaande liefde lijkt me.
hier ging dus iets aan vooraf, waardoor werd je onzeker
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
13-04-2019 16:57
Ehm.

Hij vindt je op het randje. Nu gaat het nog, maar je moet niet dikker worden want dan vindt hij je niet mooi meer.

Dat is wat hij zei. Dit is blijkbaar zijn mening die hij eruit flapte, maar niet durfde te herhalen in je gezicht wetende wat de consequenties zijn.

Ok en nu. Wat moet jij hiermee? Helemaal niets. Je mag boos zijn of gekwetst, maar dat verandert zijn mening niet.
Mee eens. Het is waarschijnlijk een enorm rottige en ongelukkige woordkeuze geweest en echt niet zijn bedoeling om jou te kwetsen anders had hij het wel nog een keer recht in je gezicht herhaald. Zo interpreteer ik dit verhaal in ieder geval. Ik zou zeggen praat er later nog eens over als jullie beiden wat afgekoeld zijn en dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt. Denk ik.
Waarom heb je zin in zo'n relatie? Seksueel gebied is het gedoe en leuk doet hij ook al niet tegen je?

Ben je zo bang om alleen te zijn?
Zalmsnipper schreef:
13-04-2019 16:57
Ehm.

Hij vindt je op het randje. Nu gaat het nog, maar je moet niet dikker worden want dan vindt hij je niet mooi meer.


Maar niet dikker klinkt heel anders dan niet vetter.

Op zich vind ik dat je tegen een opmerking als 'pas op je gewicht' moet kunnen maar de bewoording is heel belangrijk. Dit is gewoon vreselijk lomp geweest van hem.
BobbieLauren schreef:
13-04-2019 17:01
Mee eens. Het is waarschijnlijk een enorm rottige en ongelukkige woordkeuze geweest en echt niet zijn bedoeling om jou te kwetsen anders had hij het wel nog een keer recht in je gezicht herhaald. Zo interpreteer ik dit verhaal in ieder geval. Ik zou zeggen praat er later nog eens over als jullie beiden wat afgekoeld zijn en dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt. Denk ik.
Ja, hele diepe echte liefde spat er vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
13-04-2019 16:57
Onbeholpen lompe-kerel-woordkeuze, dat zeker. Maar hij kan natuurlijk wel gewoon vinden dat je op het randje zit, al is dat nooit leuk om te horen.

Dit. Verder zou ik er niks achter zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet vetter worden? Ik stel me dan altijd het soort mensen voor dat zoiets zegt. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mijn man zulke woorden zou gebruiken. Ik vind het bijzonder.
Life is short. Eat dessert first.
Ghost79 schreef:
13-04-2019 17:10
Dit. Verder zou ik er niks achter zoeken.
“Verder niks achterzoeken”.

Als je al een tijd in een relatie zit kan er van alles zijn waardoor je fysiek minder aantrekkelijk wordt. Ik vind het überhaupt absurd om zulke uitspraken te doen. Lekker oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-04-2019 17:02
Maar niet dikker klinkt heel anders dan niet vetter.

Op zich vind ik dat je tegen een opmerking als 'pas op je gewicht' moet kunnen maar de bewoording is heel belangrijk. Dit is gewoon vreselijk lomp geweest van hem.
Persoonlijk vind ik de bewoording (vet of dik) niet veel aan of af doen aan de boodschap.
Belg007 schreef:
13-04-2019 16:56
Hij is weggegaan? Hij zou weg mogen blijven van mij.
Van mij ook.

Als hij zo op die manier tegen mij praat en denkt dat hij daar echt iets over te zeggen heeft... dan mag hij nu alvast vertrekken.
Zoek ik wel een leuke vent. Of blijf ik alleen met mijn buikje.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 17:16
11.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-04-2019 17:03
Ja, hele diepe echte liefde spat er vanaf.
En dat kunnen wij opmaken uit één post?

Natuurlijk kan ik ook niet uit één post opmaken of het echt wel meevalt maar daarom zeg ik er nog "denk ik" achter. Uitspraken als dat de relatie niks voorstelt of dat er geen echte liefde is vind ik nogal ver gaan voor deze situatie.

Meneer heeft verkeerde woorden gebruikt maar we weten ook niet of TO er een enorme heisa van gemaakt heeft waardoor de ruzie zo slecht gelopen is.
Alle reacties Link kopieren
BobbieLauren schreef:
13-04-2019 17:01
Mee eens. Het is waarschijnlijk een enorm rottige en ongelukkige woordkeuze geweest en echt niet zijn bedoeling om jou te kwetsen anders had hij het wel nog een keer recht in je gezicht herhaald. Zo interpreteer ik dit verhaal in ieder geval. Ik zou zeggen praat er later nog eens over als jullie beiden wat afgekoeld zijn en dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt. Denk ik.
Kan zijn, maar als TO dan verbaasd kijkt en hij zegt dan ook nog 'ik meen het hoor' dan ben je gewoon een lompe zak en ben je wel degelijk bezig iemand bewust te kwetsen. Daarna krabbelt ie ineens terug en begint over een ex die bladiebla. Laf vind ik dat.
Die liefde lijkt mij ook niet erg diep te zitten.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven