Zwanger: houden of niet?

15-04-2019 01:31 35 berichten
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 09:23
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ik je verhaal zo lees komt het op mij over dat je gewoon echt geen kinderen wil. Als dat zo is zou ik het weg laten halen.
Bij twijfel in ieder geval met de vader bespreken, je vult het nu voor hem in, ik zou checken hoe hij er echt over denkt. Wil hij niet, dan zou ik het ook weg laten halen, aangezien je het financieel ( en emotioneel?) niet aan kan.
Ik heb zelf 2 kinderen en zou het ook heel zwaar vinden zonder partner.
Alle reacties Link kopieren
Iemand 2wkn kennen en dan nu al zwanger zijn... Wat 'n superhypergevoelige zwangerschapstest is dat?
Alle reacties Link kopieren
Dus meteen het eerste moment dat je hem zag hebben jullie seks gehad. En meteen raak en je bent meteen gaan testen... eh, ok.
Je wil geen alleenstaande moeder zijn en redt het financieel niet.

Deze flirt is leuk voor effe, maar de kerel is eigenlijk nog niet goed en wel gescheiden. Qua relatie wordt dat dus niets.
Je kent hem bovendien nog maar nauwelijks.


Dan is er dus maar 1 echte optie.
Tenzij je 9 maanden een kind dragen en nadien adoptie ziet zitten.

Of tenzij je de rest van je leven of zeker de volgende 20 jaar wil zitten vloeken op 't feit dat je niet rondkomt en de huur niet kan betalen.
En dat je aan een man of ex vasthangt met wie je niks deelt behalve een paar keer (hopelijk leuke) seks en een kind.

En aan zijn ex die waarschijnlijk "not amused" is dat hij nog niet eens gescheiden is en alweer een kind op de wereld zet.
En wel es héél moeilijk kan gaan doen over die scheiding.



Bovendien is niks gezegd dat je kind gezond is.
Die morning-afterpil zal wel geen deugd hebben gedaan aan dat hoopje cellen.

En je hebt die morning-after ook niet voor niets genomen.
Belg007 schreef:
15-04-2019 02:02

Bovendien is niks gezegd dat je kind gezond is.
Die morning-afterpil zal wel geen deugd hebben gedaan aan dat hoopje cellen.

.
Dit is echt de grootste onzin.
Waarom denk je dat je zwanger bent? Normaal gezien weet je dat zo snel niet.
Je hebt er ook het geld niet voor, hoe ga je dat oplossen?
Je maakt je zorgen over de gevolgen wanneer je het laat weghalen en niet over de gevolgen als je het houdt?
De vader heeft helemaal geen inspraak lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-04-2019 02:01
Dus meteen het eerste moment dat je hem zag hebben jullie seks gehad. En meteen raak en je bent meteen gaan testen... eh, ok.

Ondanks gebruik van de MAP hè? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dus de conceptie heeft 1 april plaatsgevonden? En het is geen grap?
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat alles wat je zegt, kan kloppen. Maar dat doet er weinig toe.

Je bent zwanger van iemand die je nauwelijks kent. En je bent zwanger op een leeftijd die weinig uitstel toelaat.

De vraag is wat jíj wilt. Overweeg je de baby weg te laten halen om de praktische problemen die de baby meebrengt, of betwijfel je of je überhaupt moeder zou willen zijn?
Je kunt het niet betalen, je wilt het niet alleen doen. Heldere zaak.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
15-04-2019 06:35
De vraag is wat jíj wilt.
.
Nee: de vraag is wat wens jij, TO, dit klompje cellen toe? Denk jij dat een kind gebaat is bij het geboren worden in deze situatie? Bij een vader en moeder zonder stabiele relatie en een vader die net uit een gebroken huwelijk komt en zijn leven nog opnieuw moet vormgeven.

Stel dat een kennis in jouw situatie zat, zou jij haar aanraden om een zwangerschap van iemand die ze pril kent en waar zoveel onzekerheid omheen hangt uit te dragen? Of denk je stiekem ‘mens waar begin je aan?’
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, voor hem ben je vast een rebound en alleen doen wil je niet.
Alle reacties Link kopieren
Je eerste zin is: ik wil het houden. En daarna wel tien redenen om af te laten breken.

Ik zou het wel weten in jouw geval, maar dat doet er totáál niet toe.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Door het te houden dwing je iemand vader te worden die dat misschien helemaal niet wil. En een kind heeft er recht op te eten wie zijn vader is. Hoe wil je dat allemaal gaan regelen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom red je het financieel niet? Op je 38e zou je je zaakjes toch wel op orde moeten hebben.
...
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-04-2019 02:01
Dus meteen het eerste moment dat je hem zag hebben jullie seks gehad. En meteen raak en je bent meteen gaan testen... eh, ok.

Dit.

Jammer TO.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Je verhaal klinkt niet erg aannemelijk en als het wel zo is dat je na twee weken al meetbaar zwanger blijkt, dan zou ik nog een paar weken wachten. De kans is vrij groot dat je het weer kwijtraakt in die eerste periode.

Vraag je je niet gewoon af of het geaccepteerd wordt als je je 'per ongeluk' zwanger laat maken door die man? Wil je eigenlijk heel graag kinderen en is dit je enige kans? Als je de keuze maakt om op deze manier zwanger te raken van de man, dan is de kans groot dat je vroeger of later alleenstaand moeder wordt. Je geeft zelf aan dat niet te willen en niet te kunnen. Je hebt zelfs al een MAP genomen. Maak het jezelf niet te moeilijk en zorg dat je niet per ongeluk zwanger raakt van deze man, tenzij je bereid bent en de middelen hebt om alleen een kind op te voeden.
Je wil het niet en je wilt het wel

Maar ja nam wel de MAP. nou je bent nog ruim op tijd voor de abortuspil. Dat is iets heftiger dan de MAP maar komt op hetzelfde neer
cubicle schreef:
15-04-2019 07:57
Je verhaal klinkt niet erg aannemelijk en als het wel zo is dat je na twee weken al meetbaar zwanger blijkt, dan zou ik nog een paar weken wachten. De kans is vrij groot dat je het weer kwijtraakt in die eerste weken.
Wat een waardeloos advies.

Gewoon nu af laten breken .
Relatie is gedoemd te mislukken hij net gescheiden wil je daar een kind in op laten groeien ?
Heeft hij al kinderen ?
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 08:04
0.11% gewijzigd
Andersom schreef:
15-04-2019 07:02
Door het te houden dwing je iemand vader te worden die dat misschien helemaal niet wil. En een kind heeft er
recht op te eten wie zijn vader is. Hoe wil je dat allemaal gaan regelen?
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij kinderen met zn ex?
Alle reacties Link kopieren
Ehm 8 oktober zei je nog dat je BEWUST kinderloos was. Dan heb je toch geen kinderwens en is er ook geen reden het wel te laten komen? Laat je je niet een beetje teveel leiden door het nu of nooit gevoel vanwege je leeftijd? Lijkt me geen goede basis.

"Omdat ik zeker 1,5 jaar met iemand samen wil zijn voordat ik kinderen wil"

En betekent dit dat je nog nooit een relatie van 1,5 jaar heb gehad?
judy_hopps wijzigde dit bericht op 15-04-2019 08:10
22.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had je hiervoor ook een vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als allrenstaande moeder krijg je echt bakken met toeslagen en belastingvoordeel. Dus financieel zou het vast wel moeten lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven