Met wie bespreek jij relatieproblemen?

15-04-2019 11:17 38 berichten
Gewoon benieuwd omdat ik merk dat men daar in mijn omgeving een andere kijk op heeft.

Ik ben zelf iemand die er gewoon niet over praat met anderen als mijn partner want ik vind dat privé ofzo. Terwijl mijn zwager (aangetrouwd aan mans kant) ze bijvoorbeeld laatst hier besprak. Ik werd daar zelf wat ongemakkelijk van want man is broer van zijn vrouw en sommige dingen wil je dan niet weten.

Dus ben eigenlijk wel benieuwd of jullie ze bespreken en zo ja of je dan onderscheid maakt tussen je partners kant of je eigen kant mbt familie en vrienden bijvoorbeeld.

Edit: Naast je partner natuurlijk. Oftewel met welke 'buitenstaanders'

Met wie bespreek jij relatieproblemen (muv partner) ?

Totaal aantal stemmen: 125

Niemand (21%)
Familie (15%)
Schoonfamilie (2%)
Mijn Vrienden (48%)
Gezamenlijke vrienden (4%)
Online (6%)
Anders (4%)
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:43
5.98% gewijzigd
Met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen relatieprobleem, maar bespreek vrijwel alles met mijn vriendinnen (eentje in het bijzonder), maar dat is niet om te klagen over mijn partner. Maar om mezelf te doorgronden.
Met niemand, nu heb ik nog nooit relatieproblemen met mijn man gehad dus er valt ook weinig te bespreken.
Soms bespreek ik wel kleine 'ergernissen' met een vriendin. Maar dat is dan van het kaliber 'gadverdamme man liet een scheet en ging met de dekens wapperen muwhahaha' en dan zegt vriendin 'jaaaa vriend liet ook een scheet onder de dekens en duwde mijn hoofd eronder whahahaha'. Of 'man ging schijten terwijl ik net in bad zit'. Beetje van dat kaliber dus. :jump:

En ja, onze mannen zijn goorlappen. :biggrin:
anoniem_382358 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:27
5.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het soms nodig om te ventileren en andermans visie en inzicht te horen. Vind het fijn om mijn gevoelens met meerdere belangrijke mensen om mij heen te kunnen delen. Ik zie niet in wat daar privé aan is. Als ik problemen heb met een vriendin bespreek ik die evengoed graag met mijn vriend als dat me helpt, dus andersom ook. Ik ben er ook altijd open over dat ik erover gesproken heb en tot nu toe vindt iedereen dat ok.

Edit: overigens, bij echte problemen bespreek ik die natuurlijk wel eerst met de persoon in kwestie, ik wil het nooit naar een roddelsfeer trekken. En ik ben wel selectief in met wie ik wel en niet dingen wil delen uiteraard.
Ik zou het niet weten, nog nooit aan de orde geweest. Vriendinnen of niemand gok ik.
m'n vriend
Alle reacties Link kopieren
soms met mijn beste vriend. Hij heeft een scherpe kijk op dat soort dingen, en dat is dan wel eens fijn.
Zeker niet met vrienden of familie van mijn man. Omdat ik niet zo'n persoonlijke band met ze heb, maar ook als ik dat wel had zou ik niet de ins en outs van onze relatie bespreken met iemand van "zijn kant".
Alle reacties Link kopieren
Met degene met wie ik de relatieproblemen heb.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen gewoon met mijn man!
Daarnaast weten mijn beste vriendin en ik heel veel van elkaars leven en kan ik het als het nodig is ook met haar bespreken.
Maar gezamenlijke vrienden of familie...dat nooit!
Alle reacties Link kopieren
Geen relatie, dus ook geen bijbehorende problemen. :biggrin:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
15-04-2019 11:39
Met degene met wie ik de relatieproblemen heb.
Maar af&toe is het heel fijn om zaken te bespreken met iemand die niet direct betrokken is.
Als mijn man en ik ergens op een andere manier naar kijken. Mijn beste vriendin is altijd heel rechtvoorzijnraap, die laat me inzien, dat ik ook op een andere manier kan kijken.
Dat kan mijn man ook, maar hij is dan emotioneel betrokken, en niet geheel objectief.

Een vriendin, die je scherp houdt, is veel waard hoor
Als ik relatieproblemen zou hebben zou ik ze bespreken met mijn zusje.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou aan zwager vragen, of hij zijn problemen met een vriend zou willen bespreken. Omdat hij jullie zo in een lastige spagaat brengt
Mijn man, mijn zus en mijn dierbaarste vriendin. Jammer dat de optie 'partner' er niet bij staat ;-)
Ik heb geen relatieproblemen, maar als er iets is bespreek ik dat met mijn man.
Wij kunnen overal over praten.

Ik bespreek wel dingen met mijn vriendinnen, maar niet om te klagen.
Als je problemen hebt kan je het beste erover praten met diegene waar je problemen mee hebt en het oplossen.
Of het bespreken met een vriendin die je hierbij kan helpen en helpen reflecteren.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn broertje
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen relatie problemen. Maar behalve bespreken met mijn man zou ik het waarschijnlijk hier op het forum gooien.
met mijn man
en met vriendinnen
Alle reacties Link kopieren
Met mijn man. Vind het zo misselijkmakend als iemand relatieproblemen met een ander gaat bespreken die helemaal geen deel heeft in de relatie, en daarna gezellig nog afspreken en degene waar je het mee besproken hebt zal die dingen nooit meer vergeten en altijd met een schuin oog naar je partner kijken.
JonathanStrange schreef:
15-04-2019 11:56
Mijn man, mijn zus en mijn dierbaarste vriendin. Jammer dat de optie 'partner' er niet bij staat ;-)
Omdat er inmiddels al muv partner bij staat :P
Met vriend(inn)en. Deed ik tijdens de relatie met mijn ex nooit en dat had ik beter wel kunnen doen, dan had ik eerder geweten hoe ver ik in de shit zat. Klinkt leuk en aardig om alles alleen met je partner te bespreken en dat is ook prima als je partner het beste met je voor heeft, maar wat als dat niet zo blijkt te zijn. Soms hebben buitenstaanders een beter overzicht van het geheel en kunnen ook een spiegel voorhouden.
Met niemand. Ooit met een vriendin besproken, maar die bespreekt het dus gewoon met anderen. :-o
Tja, dat was eens maar nooit weer.

Sindsdien houd ik alles voor mijzelf. Niet altijd fijn trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Met vriendinnen zou ik het bespreken als het echt serieuze problemen zijn. Maar dit is gelukkig nog niet voorgekomen.
Eerst mijn man.

Vervolgens mijn moeder en mijn beste vriendin.



Bij mijn zus weet gelijk de hele wereld dat ik problemen heb.
Doe ik dus nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven