Derde relatie, zelfde gevoel

16-04-2019 19:00 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
schatkaart wijzigde dit bericht op 01-10-2020 07:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je bindingsangst?
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel echt verliefd?
Alle reacties Link kopieren
Wat mis jr dan?
Alle reacties Link kopieren
Maar moet dat dan, nu 'weten' dat je samen oude besjes wordt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zien jullie, beiden, jullie toekomst?
Kinderen? Is hij een leuke vader??
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel wel en ik weet van een goede vriendin dat zij hetzelfde had. Een van ons twee had op een gegeven moment het 'Halleluja, dit is hem'- gevoel, wat resulteerde in een huwelijk. De ander dacht na een relatie van vier jaar 'Ik ben al vier jaar elke dag blij met hem en ik zie geen reden waarom dat zou veranderen', wat resulteerde in een huwelijk.

Als ik kijk naar mijzelf en naar die vriendin, geloof ik niet dat de een gelukkiger is dan de ander. Als je tevreden bent elkaar en je ideeën over de toekomst zijn enigszins verenigbaar, kijk gewoon hoe het loopt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat hij het niet is?
Ben je bang dat er maar één ware is?

Wat nu als hij het prima kan zijn en mey hem nog 20 anderen. Geen van allen beter of slechter. Geen potjes en deksels, maar meerdere puzzelstukjes die aan de jouwe passen. Maar van al die puzzelstukjes is hij degene die je hebt gevonden. Is dat niet juist een reden, dat hij het wel is?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met hem over de toekomst gehad, die zien we beide wel samen voor ons. Ik ben nog niet aan samenwonen toe i.v.m. mijn studie (zijn allebei nog thuiswonend), maar laatst zagen we op de tv een programma, waarop hij zei dat hij zo’n soort huis wel voor zich zag met mij. 😍

En of ik echt verliefd ben? Lastige vraag, niet zo bij stil gestaan. Ik kan niet wachten hem weer te zien en als hij een tijdje niet appt, zit ik met regelmaat op whatsapp te turen in afwachting van wanneer hij appt (kinderachtig, jup). Ik kan met trots naar hem kijken en denken: wat heb ik toch een mooie en lieve vent al voelt het tegelijkertijd ook als normaal/vertrouwd. Seks is ook goed, ook spannend: wat/wanneer gebeurt er weer wat? Dus heel fijn allemaal.
schatkaart wijzigde dit bericht op 16-04-2019 21:34
18.40% gewijzigd
Cerfje schreef:
16-04-2019 20:55
Misschien heb je bindingsangst?
Ditto
Je weet nog niet of hij het voor je is. Je bent nog aan het studeren, je leven aan het vormgeven, de wereld aan het ontdekken. Om te weten of je het leven met hem kan delen zul je zelf moeten ontdekken wat jij belangrijk vindt. En of hij daar in past.

Ik heb destijds (op mijn 22ste) mijn serieuze verkering uitgemaakt omdat ik voelde dat ik een huisje, boompje, beestje-leven nog niet wilde. We hadden prima relatie (zijn nu 20 jaar later nog steeds bevriend) maar ik kon die kriebel in me, die me zei dat ik eerst ongebonden mijn leven moest vormgeven, niet loslaten. Hij was het wel voor mij, maar niet op dat moment. Het was te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Kindrebel, daar kan ik mij in vinden. Ik heb zelf het idee daar wel klaar voor te zijn. Ik ben best een tijd vrijgezel geweest en ook toen ben ik niet compleet los gegaan met kerels (blijkbaar ligt mijn behoefte daar niet). Ik zie het zo langzamerhand wel voor mij met hem, maar gewoon niet te snel..
Wat jij beschrijft brak mij ook tijdens mijn eerste relatie op. Sls ik daarop terugkijk was ik daarnaast ook nog eens uitgekeken op mijn ex, dus ik heb nu niet het gevoel dat het het verkeerde moment is of zo. Ik zou nu eerder denken dat het gewoon een beetje bij mij past... dat als het wat serieuzer begint te worden, dat dat me dan wat beangstigd.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
16-04-2019 21:09
Maar moet dat dan, nu 'weten' dat je samen oude besjes wordt?
Nou, weten: weten doet niemand, alleen dat ervan dromen samen oud te worden. Dat mis ik een beetje..
Alle reacties Link kopieren
Dat wauw gevoel is zelden hè. Daar ben ik van overtuigd. Ook is het lot niet dat 1 iemand maar bij je past.
Ben je tevreden dáár gaat het om. Je normen en waarden veranderen als je ouder wordt daarom zijn jeugd liefdes ook uitzonderlijk. Ook dáár kan de verhoudingen later scheef groeien maar lijken ze wel gelukkig.
Wat is voor jou belangrijk. Waar hecht je waarde aan en kun je op diegene bouwen.
Er is altijd wel wat op aan te merken. Ook op jouw..
Schatkaart schreef:
16-04-2019 21:49
Kindrebel, daar kan ik mij in vinden. Ik heb zelf het idee daar wel klaar voor te zijn. Ik ben best een tijd vrijgezel geweest en ook toen ben ik niet compleet los gegaan met kerels (blijkbaar ligt mijn behoefte daar niet). Ik zie het zo langzamerhand wel voor mij met hem, maar gewoon niet te snel..
Ik bedoelde eigenlijk niet eens zozeer het rommelen met andere jongens.
Meer de vrijheid om keuzes te maken over wonen, werken, vrije tijd zonder dat je daarbij rekening moet houden met een ander. Je doet dat allemaal maar 1x voor de eerste keer en dan is het niet zo gek dat je twijfelt of je dat ook allemaal met die persoon wilt. Veel verder vooruit kijken is nog helemaal niet nodig. Kijk naar de fase die voor je ligt en vraag je af of je dat wilt met hem.

Ik wilde dat toen niet. Niet met hem en niet met iemand anders. Maar ik ben een extreem geval. Ben uiteindelijk pas op mijn 36ste gaan samenwonen. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
3 maal is scheepsrecht. Blijkbaar niet voor jou.

Dus dan jezelf maar eens een tijd goed bevragen en onderzoeken voordat je tot een beslissing komt? Zou namelijk jammer zijn om een fijne, leuke man wellicht goed passend bij jou, te verliezen omdat jij er ‘weer’ in geraakt? Wat niet maakt dat ik zou vinden dat je morgen deze man niet aan weg zou kunnen zetten. Integendeel want wat jij wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kindrebel, ook dat herken ik uit mijn vorige relatie. Nu zie ik het samenwonen met hem voor me. Ik hoef niet eerst op mezelf. Dat is ook echt een verschil met mijn vorige relaties.
Schatkaart schreef:
17-04-2019 06:09
Kindrebel, ook dat herken ik uit mijn vorige relatie. Nu zie ik het samenwonen met hem voor me. Ik hoef niet eerst op mezelf. Dat is ook echt een verschil met mijn vorige relaties.
Niet meer twijfelen dan!
Schatkaart schreef:
16-04-2019 22:01
Nou, weten: weten doet niemand, alleen dat ervan dromen samen oud te worden. Dat mis ik een beetje..
.
Leg je niet nogal wat eisen/verwachtingen op jezelf en je relatie dan? Zo te lezen heb je het superleuk met hem. Je ziet een toekomst met hem voor je. Ouder worden jullie allebei vanzelf. Ik denk ook niet aan mijn oude dag met mijn man (15 jaar samen), ik denk over nu en hooguit 5-10 jaar in de toekomst. Ik hoop dat we samen gelukkig blijven, maar ik weet ook niet wat ik me moet voorstellen bij over 20, 30 of 40 jaar. Ik droom ook niet over hoe dat eruit ziet.
Zoals tu1nhek sta ik er ook in als ik een relatie heb. Ook op andere gebieden, zoals werk, kijk ik niet zo ver vooruit; ik heb geen antwoord op de vraag waar ik over tien jaar wil staan, ik kijk of het me hier en nu en op korte termijn nog bevalt. Lijkt me ook gewoon de aard van het beestje hoe je daarmee omgaat. Hoe werkt dat bij jou op andere gebieden dan relaties, TO?
Alle reacties Link kopieren
Coolpack, dat heb ik ook met werk e.d. hoor. Ook niet het gevoel van: dit is het! Dit wil ik voor altijd. Nee, ik heb heb het nu naar mijn zin en ik vind het nu leuk. Geen idee of dit over 10 jaar nog zo het geval is. Bijzonder eigenlijk, dat ik mijzelf die druk wel opleg in een relatie...
Alle reacties Link kopieren
En trouwens... is het zo vreemd dat ik me niet meeeeega verliefd voel? Ik ben nooit echt heel erg lang verliefd, weet ik uit ervaring.
Schatkaart schreef:
17-04-2019 18:30
En trouwens... is het zo vreemd dat ik me niet meeeeega verliefd voel? Ik ben nooit echt heel erg lang verliefd, weet ik uit ervaring.
.
Als ik je berichten zo lees klink je wel verliefd. Je bent heel graag bij hem, mist hem als hij er niet is, zit steeds op je telefoon te kijken of hij je geappt heeft, hebt goede seks met hem, wil met hem samenwonen....
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niet verliefd klinken, nee.
Maar dat zegt niks over de slagingskans van jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
Tuinhek, dat gevoel heb ik ook, ja. Die echte kriebels die je zo letterlijk voelt, dat je wegsmelt als hij je alleen al aankijkt, dat heb ik dan ook weer niet, maar een bepaalde spanning wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven