34 en te laf om weg te gaan

17-04-2019 18:58 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk alles al. Ik (v) ben 34 en 6 jaar samen met mijn vriend. Onze relatie is heel heftig en vol liefde begonnen. Onze relatie is ook altijd heel heftig gebleven, maar vaak ook op een negatieve manier. Veel ruzie en strijd, maar ook altijd weer goedmaken en dan liefdevol.

We zijn halverwege de relatie een half jaar uit elkaar geweest, maar toch weer bij elkaar gekomen omdat we beseften dat we niet zonder elkaar wilden.

We zijn nu weer een paar jaar verder en weer terug op het oude punt van veel ruzie. We begrijpen elkaar gewoon niet. De ruzies beginnen met op te breken en ik wil eigenlijk weg. Maar ik durf niet. Ik ben 34 en ik wil kinderen. Mijn vriend ook. Maar dat is helemaal geen goed idee natuurlijk.

Ik durf niet weg omdat ik bang ben dat het te laat is. Bang om nooit meer iemand anders te ontmoeten. Bang om nu mijn kans op kinderen weg te gooien. Soms denk ik, ik krijg een kind met hem en ga daarna bij hem weg. Ik denk het, maar zal dat echt niet doen want kan niet met mezelf leven dan.

Ik wil niet vrijgezel zijn en weer op date moeten. Ik vond dat verschrikkelijk. Ik las in een ander topic dat er met single mannen boven de 30 iets mis is, dat moet wel anders zijn ze niet single. Ik wil niet een nieuwe relatie starten en er weer (3de keer) achterkomen dat het geen goeie relatie is. Ik heb een vrijgezelle collega van eind 30, hele leuke vrouw maar iedereen vraagt zich altijd af waarom ze alleen is. Ik wil niet dat mensen zo over mij gaan praten. Ik wil erbij horen, net als al mijn vriendinnen nu ook aan kinderen beginnen.

Ik voel me een zwakkeling. En heel verdrietig. Ik heb mezelf diep in de nesten gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat kansloos dat er a) van vrijgezelle mannen/mensen boven de 30 wordt gezegd dat er wel wat mis met ze moet zijn en b) dat er zo over die collega wordt gepraat, achter haar rug om, alsof er wel iets mis met haar moet zijn.
Echt enorm sneu. Mensen zijn zoveel meer dan hun relatiestatus.

Verder lijkt het me een uitgemaakte zaak; of samen blijven en dan maar niet aan kinderen beginnen want dat kan je ze niet aandoen, of uit elkaar gaan.
Toch maar wel doen, de situatie zoals nu klinkt ook niet gelukkig.
Liever ongelukkig samen dan gelukkig alleen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Leuke tangconstructie voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je liever "erbij horen" dan gelukkig te zijn? Wat een oppervlakkige redenen om bij je partner te blijven zeg en wat kinderachtig dat er zo over single mensen gesproken wordt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je leven draaien om de relatie die je hebt? Iets met aanvulling/invulling...


"Ik denk het, maar zal dat echt niet doen want kan niet met mezelf leven dan."
Sorry maar dan heb je toch al je antwoord al? denk dat er niks anders op zit dan er een eind aan breien.
Alle reacties Link kopieren
Waarom begrijpen jullie elkaar niet? Al eens met een professional gepraat? Als er nog wel liefde is dan is dat de moeite waard. Er zijn steeds meer single mensen van 30+ en er gaan elke dag relaties stuk, met die mannen is echt niet allemaal iets mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik eind 30 en hartstikke single en zal ongetwijfeld over gekletst worden...nou en?! Het is mijn leven...

En jezelf diep in de nesten gewerkt heb je niet; knoop doorhakken, einde relatie en dan zie je wel weer verder. Je maakt er zelf onnodig nog meer drama van....je weet niet hoe je leven verder gaat lopen....ziet beren op de weg die helemaal niet hoeven te gebeuren.

Hup....niet blijven hangen en actie ondernemen! Bang voor 'niets beters' mag nooit een reden zijn om geen stap(pen) te ondernemen...
Ach vrouw.. eerst maar eens een :hug:

Je kent vast het cliché antwoord wel: beter vandaag dan morgen weggaan als je toch weer een dagje ouder bent. Zeker omdat je een kinderwens hebt.

Voor wat andere mensen denken hoef je het natuurlijk niet te doen, dat weet jij heus ook wel.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier van baalt, je leven loopt anders dan je had gedacht en gehoopt. En nu heb je eigenlijk iets wat an sich prima is. Maar je wil meer. En dat is je goed recht.

Helpt het als je bedenkt dat jouw vriend ook iemand verdient die wel volledig voor hem wil gaan? Je ontneemt hem op deze manier evengoed de kans om in zijn jongere jaren iemand nieuws te vinden om een gezin mee te stichten. Erg eerlijk is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
hellooo? iets mis??? als ze nog bij moederlief wonen zou ik het ook niet willen, maar gewoon nog single zijn en alleen wonen wat is daar mis mee? niet iedereen wilt huisje tuintje kindje, welcome in 2019 he,..
Alle reacties Link kopieren
Je bent 34!
Super jong nog. Als het goed is, ben je de komende 4-5 jaar nog zo vruchtbaar als wat.
Een kind op de wereld brengen in een niet stabiele relatie lijkt mij echt geen goed idee. Een kind kan zelfs de meest stabiele relaties een knauw geven. Laat staan een niet stabiele. Denk er echt goed over na. Anders relatietherapie overwogen?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet van hem af wil en hij ook niet van jou, dan probeer je toch in therapie om elkaar te leren begrijpen ?

https://www.depsycholoog.nl/relatietherapie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Blauwkleedje31 schreef:
17-04-2019 19:20
Je bent 34!
Super jong nog. Als het goed is, ben je de komende 4-5 jaar nog zo vruchtbaar als wat.
Een kind op de wereld brengen in een niet stabiele relatie lijkt mij echt geen goed idee. Een kind kan zelfs de meest stabiele relaties een knauw geven. Laat staan een niet stabiele. Denk er echt goed over na. Anders relatietherapie overwogen?
Oud zou ik 34 niet noemen, maar superjong is ze ook niet als het om kinderen en vruchtbaarheid gaat hoor. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
GA!
Je hebt echt een trap onder je achterste nodig, dat zetje over de drempel.
Juist nu vind je mogelijk nog een geschikte partner om een gezin mee te kunnen starten. Als je nu blijft hangen komt er over enige tijd toch een einde aan deze ongelukkige relatie, dat is onherroepelijk. En dan???? Ben je ‘te oud’ om nog een stabiele relatie op te bouwen en een gezin te stichten. Dan heb je èn geen relatie èn geen gezin. Gezien jouw post lijkt me dit beslist niet jouw ideale toekomstbeeld.
Alle reacties Link kopieren
De gemiddelde levensverwachting in Nederland is ca 80 jaar. Zie je jezelf nog ca 45 jaar met deze man samen zijn?
Zo niet, dan kun je er net zo goed nu al mee kappen. Nu kun je nog kinderen krijgen met iemand anders, als je nog een paar jaar wacht kan het uberhaupt niet meer.
God wat tragisch dat onze overgrootmoeders, grootmoeders en moeders er alles aan gedaan hebben om gelijkheid tussen man en vrouw te bereiken en dat jij je anno 2019 druk maakt om wat mensen van je vinden als je nu als jonge vrouw alleen verder gaat.

Ik zie zat mensen om me heen die na een break up in no time weer een relatie hebben. En als dat jou niet gebeurd en je wil toch graag een kind dan neem je de stap in je eentje of met een leuke homo-vriend/stel.
Alle reacties Link kopieren
Hetgeen wat je tegenhoud is dat je niet vrijgezel wil zijn en opnieuw moet gaan daten. Je hebt een kinderwens maar weet dat het bij deze man geen goede optie is gezien de negativiteit in jullie relatie.
Feitelijk wil je van deze man af maar de stap nemen durf je niet. Daar is niks zwak aan, het is gewoon eng.
In je denken heb je alles over en doordacht, nu word het tijd om een stap te nemen. Zodra je de stap neemt kom je in je kracht te staan, met vallen en opstaan maar je komt er. In je hoofd is het een stuk enger dan in werkelijkheid, echt waar.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
17-04-2019 19:09
Leuke tangconstructie voor jezelf.
Dit! Maar, je bent pas 34, knoop doorhakken, hoe moeilijk dat ook is, en lekker doorgaan.
Lachattenoir schreef:
17-04-2019 19:25
Oud zou ik 34 niet noemen, maar superjong is ze ook niet als het om kinderen en vruchtbaarheid gaat hoor. Echt niet.
Spreek je uit ervaring en is het bij jou niet gelukt? Projecteer je daarom je eigen (geleden) angst op TO?

On topic: TO een :hug: vroeg me af wat maakt dat je bang bent om weg te gaan? En berust deze angst op feiten?

Je kans op een andere partner is heus niet verkeken, mocht je wel besluiten om je relatie te beëindigen en dat geldt ook voor kinderen krijgen. Binnen nu en 6 jaar lukt dat vast nog wel. En daarna ook nog wel, desnoods met medische hulp.


Zou zonde zijn als je leven aan je voorbij gaat omdat jouw angst, keuzes voor jou maakt in plaats van jij voor jezelf.


Het komt goed, echt.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:39
1.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar houden jullie van elkaar ? Dat lijkt me wel de hamvraag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En toch kan ik me het heel goed voorstellen dat je vreest voor je kinderwens. Ik vind het fantastisch dat vrouwen er bewust voor kiezen om in hun eentje een kind te krijgen, maar zelf zou ik dit juist zo graag willen met een partner. Het idee dat dit, of überhaupt een kind, misschien niet meer gaat gebeuren zou ik ook heel lastig en bovendien erg verdrietig vinden.

Ik zeg niet dat ik je idee over eerst een kind en dan uit elkaar goedkeur TO, maar ik kan het me levendig voorstellen dat dit in je opkomt. En nee, het kind en je vriend verdienen dit niet. En daarom zou ik het ook nooit ten uitvoer brengen. Maar ik begrijp de gedachte wel.
van "erbij willen horen" is nog nooit iemand gelukkig geworden. Dus of je gaat aan kinderen beginnen, wordt doodongelukkig en dan maar hopen dat je "ik hoor erbij!" gevoel de ellende kan compenseren.

Of... je doet waar je zelf zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kansloze relatie waarin je alleen maar ongelukkig zal zijn
Cleidy36 schreef:
17-04-2019 19:36
Spreek je uit ervaring en is het bij jou niet gelukt? Projecteer je daarom je eigen (geleden) angst op TO?

[...]
Het is gewoon biologisch bepaald dat je vruchtbaarheid na je 30ste hard achteruit gaat.

Is het bij jou 'whishful thinking?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven