Tips om relatie (voorlopig) geheim te houden voor kinderen

18-04-2019 12:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het daten met een geweldige man. Na een rustige start, zijn we inmiddels behoorlijk verliefd en zien we elkaar zodra het kan.
We hebben allebei een vorm van co-ouderschap en zien elkaar op de dagen dat we geen kinderen hebben. Want we zijn het er over eens dat de kinderen hierbij betrekken nog lang niet aan de orde is.
So far so good. Want dit brengt meteen het volgende met zich mee: hoe hou je een (beginnende) relatie nou echt verborgen voor je kinderen? Elkaar alleen zien zonder kinderen is natuurlijk logisch, maar hoe zit het met de omgeving? Hoe zorg je ervoor dat de kinderen niet van een ander horen dat hun vader/moeder een nieuwe relatie heeft? Dat lijkt me nog erger dan het van je ouders zelf horen! Maar het nu al vertellen is ook echt geen optie voor ons beiden.


Zijn er hier ervaringsdeskundigen met goede tips? Ik hoor ze heel graag!
anoniem_370551 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 23:23
34.96% gewijzigd
Het is echt beter om het gewoon nu te vertellen. Ze komen er sneller achter dan je denkt namelijk. En als je nu al twee keer betrapt bent wordt dat alleen maar meer.

Plus dat die mensen het toch door vertellen. Ze zeggen dan tegen een vriendin: " Niet verder vertellen hoor, maar ..... ;) "
Alle reacties Link kopieren
waarom iedereen vragen er niks over te zeggen?

juist dan gaan mensen praten.
jij hoeft niks uit te leggen aan anderen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen? Is het niet een optie om te vertellen dat je iemand ontmoet hebt en dat jullie het leuk hebben? En dat, als het echt goed blijft gaan, ze hem op den duur zullen ontmoeten.
Je kunt het ze best vertellen denk ik. Dat is niet hetzelfde als hem al over de vloer hebben toch? Je vertelt het ze en houdt ze er verder buiten.
Alle reacties Link kopieren
ja, gewoon zeggen dat je een vriend hebt met wie je af en toe op stap gaat.
wij slapen nooit.
Meteen vertellen. Dat werkt beter dan dat stiekeme gedoe. Wil jij liegen tegen je kinderen waar je naar toe gaat, of wie je aan de telefoon had?
Nu gewoon vertellen en later introduceren is ook een optie. Dan weet je tenminste zeker dat ze het van jou horen.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar de buitenwereld openlijk een relatie wil hebben dan lijkt het me vrijwel onmogelijk om het stil te houden. Hoe oud zijn jullie kinderen? Lijkt me ook wel relevant in deze.

Verder kan je er ook voor kiezen om het wel te vertellen, maar niet te laten ontmoeten. Mits je hier wel echt toekomst inziet.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn voldoende mensen die hun minnaar(/es) jaren geheim weten te houden. gewoon met niemand over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat de meeste mensen reageren met "meteen vertellen". Je leest hier ook veel dat mensen hun kinderen er lang buiten houden en ik was vooral benieuwd hoe ze dat dan doen..

Ik lieg nu ook niet tegen ze trouwens, ze vragen zich meestal niet af waar ik uithang als zij bij hun vader zijn.

We hebben allebei kinderen in de basisschoolleeftijd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2019 13:01
Er zijn voldoende mensen die hun minnaar(/es) jaren geheim weten te houden. gewoon met niemand over hebben.
maar die lopen ook niet gearmd over straat.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vertellen, anders zal het de relatie met je kinderen later alleen maar schaden. Ik begrijp niet dat mensen niet gewoon eerlijk kunnen zijn dat voorkomt een hoop problemen en je leeft niet in angst en spanning. Komt toch een moment dat jullie in de stad zijn en dat de kinderen daar toevallig ook lopen ....
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2019 13:01
Er zijn voldoende mensen die hun minnaar(/es) jaren geheim weten te houden. gewoon met niemand over hebben.
Dat snap ik. Scharrels geheim houden ging ook prima de afgelopen jaren. Maar die zag ik ook nauwelijks buitenshuis..
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
18-04-2019 13:04
Grappig dat de meeste mensen reageren met "meteen vertellen". Je leest hier ook veel dat mensen hun kinderen er lang buiten houden en ik was vooral benieuwd hoe ze dat dan doen..

simpel, niet innig gearmd over straat lopen in je eigen buurt.

maar je zei dat het voor jou in het begin te rustig ging.
volgens mij wil jij het zelf helemaal niet verborgen houden.
wij slapen nooit.
Wheelsonthebus schreef:
18-04-2019 13:04
Grappig dat de meeste mensen reageren met "meteen vertellen". Je leest hier ook veel dat mensen hun kinderen er lang buiten houden en ik was vooral benieuwd hoe ze dat dan doen..

Ik lieg nu ook niet tegen ze trouwens, ze vragen zich meestal niet af waar ik uithang als zij bij hun vader zijn.

We hebben allebei kinderen in de basisschoolleeftijd.
Ik denk dat verschil hier zit in wel of niet voorstellen. Je kan ze toch prima vertellen dat je het gezellig hebt met een mannelijke vriend. En als ze hem willen ontmoeten kun je zeggen dta je daar nog even mee wil wachten.

Het is meer dat je je kinderen niet wekelijks een andere man voorstelt of na een maand gaat samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
18-04-2019 12:51
waarom iedereen vragen er niks over te zeggen?

juist dan gaan mensen praten.
jij hoeft niks uit te leggen aan anderen.
Die betreffende moeder kwam een paar dagen later op het schoolplein vragen "wie was die man?". Dus toen gezegd dat het iets prils is, en dat we de kinderen er voorlopig buiten houden en toen dus gevraagd of ze het nog even voor zich wilde houden. Dat snapte ze prima.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er meestal om dat er aangeraden wordt om niet te snel je nieuwe partner en je kinderen te laten ontmoeten, al helemaal niet als je vaker nieuwe partners hebt gehad.
Maar gewoon vertellen dat je een leuke man hebt leren kennen waar je nu mee af spreekt en dat ze hem wellicht gaan ontmoeten op den duur lijkt me wel zo handig. Dan betrek je ze er niet echt bij maar hoeven jullie ook niet krampachtig om je heen te kijken als jullie een date hebben dat lijkt me heel vermoeiend en ook niet de juiste manier een relatie op te bouwen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
18-04-2019 13:11
simpel, niet innig gearmd over straat lopen in je eigen buurt.

maar je zei dat het voor jou in het begin te rustig ging.
volgens mij wil jij het zelf helemaal niet verborgen houden.
Voor mijn kinderen wel ja. Ik zou ook niet midden op de dag zo over straat gaan lopen in mijn eigen buurt. Maar dit was na 23 u 's avonds, dus ik was niet zo bedacht op eventuele bekenden die ik zou tegen komen.
Ik heb het mijn kinderen gewoon verteld.
Dat ik een man heb ontmoet die ik wel leuk vond en dat ik daar zo nu en
dan mee uit ging. Moest er niet aan denken dat ze dat via via zouden horen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-04-2019 13:12
Het gaat er meestal om dat er aangeraden wordt om niet te snel je nieuwe partner en je kinderen te laten ontmoeten, al helemaal niet als je vaker nieuwe partners hebt gehad.
Maar gewoon vertellen dat je een leuke man hebt leren kennen waar je nu mee af spreekt en dat ze hem wellicht gaan ontmoeten op den duur lijkt me wel zo handig. Dan betrek je ze er niet echt bij maar hoeven jullie ook niet krampachtig om je heen te kijken als jullie een date hebben dat lijkt me heel vermoeiend en ook niet de juiste manier een relatie op te bouwen.
Dit dus.
Misschien heb ik even over het hoofd gezien hoe oud de kinderen zijn, maar je kunt toch gewoon tegen kinderen zeggen "dat je een leuke vriend(in) hebt ontmoet en dat jullie elkaar eerst wat beter leren kennen, voordat er een voorstelrondje komt"? Ik zie het geheimhouden een beetje als "we doen iets wat niet mag". Is dit jouw idee of dat van hem?
Tja het is het een of 't ander. Als je geen zin hebt jezelf in te houden als jullie samen in het openbaar zijn, zou ik ook kiezen voor optie kinderen vertellen en uiteraard nog wachten met voorstellen. Maar je kunt toch gewoon wachten tot het toevallig ter sprake komt.

En anders kun je altijd nog zoiets doen:

Afbeelding
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 14:18
9.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En waarom dat geklef op straat. Daar Ir ik als buitenstaander helemaal niet op te wachten.

Had gewoon binnen afscheid genomen van je date. Dan had zijn buurvrouw jullie ook niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel vertellen. Jullie gaan niet direct samenwonen of de feestdagen met elkaar doorbrengen, dus jullie doen al voorzichtig genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven