Na tien jaar relatie.. geen ring

23-04-2019 15:22 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik vraag me af hoe anderen hier over denken. Mijn vriend (28) en ik (25) zijn over een paar maandjes een decennium samen. We hebben twee jaar geleden samen een huis gekocht, we wonen al 5 jaar samen. Goede baan allebei, met leuke salarissen. We hebben het met regelmaat over de toekomst, en dan eigenlijk over kinderen. Ik wil getrouwd zijn voor er kinderen komen, dat weet hij. Zelf zegt hij ook te willen trouwen.

Vriendinnen die hun vriend minder lang kennen hebben wél die ring om hun vinger. Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen. Ligt dat aan mij?
anoniem_352227 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:44
32.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Right...

Vraag hem...

Of zet Beyonce heel hard aan
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met hem vragen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat zo belangrijk voor je? Ik ben overigens na 18 jaar relatie getrouwd 😉 Als je het zo nodig wil, waarom vraag je hem dan niet zelf?
blauwe_emmer wijzigde dit bericht op 23-04-2019 15:28
24.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja vraag het hem, wij hebben geen glazen bol :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je nogal ouderwets en romantisch. Waarom moet hij jou vragen?
En waarom praat je niet gewoon met hem en zeg je waar je behoefte aan hebt in plaats van hem te confronteren op een deadline?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man ook gevraagd, niets mis mee hoor!
Alle reacties Link kopieren
laat je verwachtingen los, je bent pas 25! er kan nog van alles gebeuren.
zo'n ring, lekker belangrijk zeg, behalve dat het een berg geld kost, om van een bruiloft nog niet te spreken, is alles daarna gewoon hetzelfde, met dien verstande dat je niet zomaar uit elkaar kan maar een boel moeite moet doen.

mijn advies, lekker zo laten en als je over 10 jaar nog samen bent en kinderen wil, kan dat ook prima zonder zo'n onbenullig briefje.
en hoezo wil je weten waar je aan toe bent..? Wat is er mis met samenwonen,dat is toch ook prima.
Geef hem een ring?
Hij wil wel trouwen zeg je, maar wil hij dat ook op korte termijn al? Misschien ziet hij het de komende jaren nog niet gebeuren en weet hij helemaal niet dat jij het al een paar jaar verwacht.
Als het zo belangrijk voor je is kun je hem ook altijd nog zelf ten huwelijk vragen, hè.
Alle reacties Link kopieren
En wat als hij dan toch niet zo nodig hoeft te trouwen?

Ga je dan je toekomstbeeld drastisch aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar is het schrikkeljaar, dus zelfs als je met tradities wilt werken kun je hem vragen ;-)
Ik had trouwens hetzelfde (2jaar minder bij elkaar maar wel 5jaar ouder), maar dit weekend is vriend eindelijk op zijn knieën gegaan. Ik heb hem dus wel duidelijk gemaakt dat ik heel graag op korte termijn wilde trouwen maar hij wilde mij per se vragen dus daar heb ik toen op gewacht. Maar het aangeven was wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 15:22
Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen.
[...]
Maar op een gegeven moment moet ik toch weten waar ik aan toe ben, right?

Je weet toch waar je aan toe bent? Je hebt een vriend die van je houdt. Wat denk je dat zo'n ring nog uitmaakt, na tien jaar?
Alle reacties Link kopieren
Karma86 schreef:
23-04-2019 15:26
laat je verwachtingen los, je bent pas 25! er kan nog van alles gebeuren.
zo'n ring, lekker belangrijk zeg, behalve dat het een berg geld kost, om van een bruiloft nog niet te spreken, is alles daarna gewoon hetzelfde, met dien verstande dat je niet zomaar uit elkaar kan maar een boel moeite moet doen.

mijn advies, lekker zo laten en als je over 10 jaar nog samen bent en kinderen wil, kan dat ook prima zonder zo'n onbenullig briefje.
en hoezo wil je weten waar je aan toe bent..? Wat is er mis met samenwonen,dat is toch ook prima.

Zo'n ring is natuurlijk wel een goede verzekering. Zo'n ring schijnt volgens de etiquette 2x een maandsalaris te moeten kosten, want stel dat hij er vandoor gaat, dan kun je de ring nog verkopen. Als dat bruto is, dan zit ik best goed.

Door zo te zeuren over te moeten trouwen, laat je juist zien dat je niet volwassen bent. Want al je kinderdromen moeten uitkomen. :facepalm:
En wat erg dat al die mooie momenten/cadeaus verpest zijn doordat jij steeds op een ring hoopt.

Weet hij überhaupt dat je eigenlijk al een paar jaar een aanzoek verwacht. Of denkt hij ooit, want hij wil ook nu nog geen kinderen...

Oplossing, vraag hem ten huwelijk.
dianaf wijzigde dit bericht op 23-04-2019 15:42
5.74% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak say yes to the dress kijken en foto's van bruiloften laten zien tot hij zegt ga je het niet meer kijken als we getrouwd zijn?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben ook gelijk, het maakt de relatie niet anders. Bij hem weggaan doe ik toch niet, ik ben gek op ‘m.

Hem vragen doe ik dan weer miet haha. Dat zou hij ook echt niet waarderen.
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 15:34
Jullie hebben ook gelijk, het maakt de relatie niet anders. Bij hem weggaan doe ik toch niet, ik ben gek op ‘m.

Hem vragen doe ik dan weer miet haha. Dat zou hij ook echt niet waarderen.
Dan zul je toch echt duidelijker naar hem toe moeten communiceren dat jij op korte termijn wilt trouwen. Hoe moet hij dat anders weten?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
23-04-2019 15:31
Je weet toch waar je aan toe bent? Je hebt een vriend die van je houdt. Wat denk je dat zo'n ring nog uitmaakt, na tien jaar?

Precies. En ze wonen samen en hebben een huis gekocht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
misschien is hij bang dat je erna direct aan kinderen wil beginnen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je om de ring of het huwelijk?
Vraag hem, of vraag hem of en wanneer hij het van plan is te doen.
Ik vind 25 trouwens jong om te trouwen, maar dat zal wel aan mij liggen.
mozza wijzigde dit bericht op 23-04-2019 15:39
1.10% gewijzigd

NovaStar91 schreef:
23-04-2019 15:22
maar het laatste wat ik wil is zeuren/desperate overkomen. Maar op een gegeven moment moet ik toch weten waar ik aan toe ben, right?

Dat kom je hier al wel, dus pas op!
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 15:38
0.39% gewijzigd
Ik snap je wel hoor!

Zelf vond ik dat ook gewoon heel erg belangrijk en toen we samen een huis wilde bouwen en daarna kinderen krijgen "verwachtte" ik dat wel want ik wilde van te voren ook graag getrouwd zijn. En ja, de man hoort dat te vragen, op z'n knieën met een ring, daar mag hij best moeite voor doen!

We hadden het wel al besproken en ik heb af en toe wat "hints" laten vallen en ja het was spannend! :proud:
Hij heeft me op een hele bijzondere manier ten huwelijk gevraagd en 8 maanden later zijn we getrouwd.
Mozza schreef:
23-04-2019 15:38

Ik vind 25 trouwens jong om te trouwen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Jong? Serieus? O_O
Alle reacties Link kopieren
Als hij je per we wil vragen, zit er niets anders op dan te wachten. Je weet al dat hij wil trouwen, nu nog een gesprek hierover om echt duidelijkheid te krijgen. Jullie verwachtingen liggen kennelijk uiteen.
Ik heb samen met mijn man gewoon besloten te trouwen, als je samen wil hoef je toch niet te wachten totdat de een de ander vraagt...? Ik snap dat nooit zo; allang weten dat je samen wil trouwen en dan ineens verbaasd zijn en heel enthousiast, omdat hij het heeft gevraagd......
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 25 niet perse jong, zeker als je al 10 jaar samen bent.
Find people who will make you better (M. Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven