De '''familie''

23-04-2019 19:33 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even van me afschrijven, ik heb even jullie mening nodig.
Ik heb nu al ruim 7 jaar een relatie met mijn vriend. De eerste paar jaren kon ik het erg goed met zijn zus vinden, we gingen vaak shoppen en leuke dingen doen. Toen kwam ineens mijn schoonzus in beeld, ik sprak zijn zus steeds minder vaak.
Sinds een aantal maanden heeft zijn andere broer ook een relatie, en wat denk je.... die 3 klikken dus nu heel erg met elkaar.
Zo erg zelfs dat als we dus met de hele familie bij een zijn, ik volledig word genegeerd. Gaan samen op pad, uiteten, shoppen...
Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar ik vind het meer vervelend voor mijn vriend... Wij worden nu gewoon nergens meer voor uigenodigd.
Ik doe mijn best om contact met ze te krijgen, maar het lukt op een of andere manier gewoon niet.. Het is zo ongemakkelijk, ik kom er liever ook niet... maar dit kan natuurlijk niet.
anoniem_385399 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 19:39
4.95% gewijzigd
Nodig hun uit.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
23-04-2019 19:36
Nodig hun uit.
Met kerst gedaan, alleen zijn broers kwamen zonder aanhang.
En wat vindt hij ervan dat hij straal genegeerd wordt door zijn broers en zussen?

Want het is uiteindelijk zijn familie.
Alle reacties Link kopieren
Nooit zelf gevraagd of die meiden zin hebben bij jou te komen Netflixen met een wijntje/ of die stellen komen eten bij jullie ? Wel eens een van je schoonzussen alleen uitgenodigd ? Nooit aan zijn zus gevraagd of er soms iets is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Is er iets voorgevallen afgezien van deze nieuwe vriendin?

Heb je zwager en nieuwe aanwinst al eens uitgenodigd bijv om bij jullie te eten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2019 19:39
Nooit zelf gevraagd of die meiden zin hebben bij jou te komen Netflixen met een wijntje/ of die stellen komen eten bij jullie ? Wel eens een van je schoonzussen alleen uitgenodigd ? Nooit aan zijn zus gevraagd of er soms iets is ?
Jep... Er is niets zeggen ze dan.. Zelfs met sinterklaas een gedicht; kom wat vaker, dan leren we je kennen.. Euhm...
Kan het overigens ook zijn dat de stamoudste - de oudste zus - haar voorkeur duidelijk laat blijken en de andere 2 er gewoon achteraan hobbelen?

En geen zin hebben in gedoe met schoonzus 1?
Alle reacties Link kopieren
Wat onvolwassen gedrag.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:41
Jep... Er is niets zeggen ze dan.. Zelfs met sinterklaas een gedicht; kom wat vaker, dan leren we je kennen.. Euhm...
Maar heb je ze nou wel eens alledrie tegelijk, of iedereen apart voor een meidenavondje gevraagd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Trek jij je niet onbewust terug dat ze denken dat jij er niet zoveel zin in hebt? Als er niets is gebeurd dan is het wel vreemd natuurlijk. Neem eens het initiatief, als ze steeds afhaken dan zou ik mijn schouders ophalen en het erbij laten en mijn tijd en energie in vrienden steken.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2019 19:47
Maar heb je ze nou wel eens alledrie tegelijk, of iedereen apart voor een meidenavondje gevraagd ?
Nee, maar is dat niet raar? Ineens uitnodigen voor een ''gezellig'' avondje..
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
23-04-2019 19:49
Trek jij je niet onbewust terug dat ze denken dat jij er niet zoveel zin in hebt? Als er niets is gebeurd dan is het wel vreemd natuurlijk. Neem eens het initiatief, als ze steeds afhaken dan zou ik mijn schouders ophalen en het erbij laten en mijn tijd en energie in vrienden steken.
Ik denk dat ze mij gewoon niet mogen.. Ze zijn alleen maar met hun uiterlijk bezig, dure tassen, dure schoenen...
Ik heb het daar niet zo op.. Dus een gespreksonderwerp is lastig.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:49
Nee, maar is dat niet raar? Ineens uitnodigen voor een ''gezellig'' avondje..
waarom zouden zij jou uit moeten nodigen ? Misschien is dat het punt : dat jij kennelijk verwacht dat een ander jou vraagt. Zou dat kunnen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:50
Ik denk dat ze mij gewoon niet mogen.. Ze zijn alleen maar met hun uiterlijk bezig, dure tassen, dure schoenen...
Ik heb het daar niet zo op.. Dus een gespreksonderwerp is lastig.
Flauwekul : je kon eerst toch ook lekker shoppen met je vriend zijn zus ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kies je eigen vriendinnen buiten de schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:50
Ik denk dat ze mij gewoon niet mogen.. Ze zijn alleen maar met hun uiterlijk bezig, dure tassen, dure schoenen...
Ik heb het daar niet zo op.. Dus een gespreksonderwerp is lastig.
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:49
Nee, maar is dat niet raar? Ineens uitnodigen voor een ''gezellig'' avondje..
Nee, natuurlijk niet. Ik denk dat het eerder raar is dat jij geen initiatief neemt terwijl je wel iets anders wil. Wanneer een etentje of een glas wijn met wat borrelhapjes al raar is????
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:50
Ik denk dat ze mij gewoon niet mogen.. Ze zijn alleen maar met hun uiterlijk bezig, dure tassen, dure schoenen...
Ik heb het daar niet zo op.. Dus een gespreksonderwerp is lastig.
Dat zou kunnen. Maar met die schoonzus ging je wél leuk om. En ze zetten het ook in een Sinterklaasgedicht. Vul je niet teveel voor die meiden in?
Alle reacties Link kopieren
Heb jijzelf nog wel de behoefte om met meiden om te gaan die andere interesses hebben dan jij? Ik bedoel, je kan wel met iemand bevriend zijn die anders is maar je moet wel wat raakvlakken hebben.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Boeiend je hebt niet eens iets met ze.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
23-04-2019 19:55
Heb jijzelf nog wel de behoefte om met meiden om te gaan die andere interesses hebben dan jij? Ik bedoel, je kan wel met iemand bevriend zijn die anders is maar je moet wel wat raakvlakken hebben.
Nee niet echt.. Maar het zou misschien wel gezellig zijn als er wat woorden worden uitgewisseld.
Ik heb het ook echt geprobeerd, een gesprek aan te knopen, maar dan is het ja/ nee... Het is zo kinderachtig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf ook geen behoefte aan dat contact hebt zou ik het niet opzoeken. Met een deel van mijn schoonfamilie heb ik ook niks. Ik zie met feesten en partijen en ben dan vriendelijk maar buiten dat heb (en wil) ik geen contact met ze. Heb genoeg sociale contacten.
Ik zou het zo laten.

En aan man de keuze laten of hij probeert nog wat leven te krijgen in de relatie met zijn broers en zus.


Dat Sint-gedicht zou ik overigens gewoon als "verplichte meuk" zien.
Geen gedicht was nogal stom geweest en was waarschijnlijk de ouders teveel opgevallen.


Ik zou netjes op uitnodigingen die je zinnen verschijnen, maar voor de rest echt geen vriendschap gaan zoeken in iets waar niks in te pompen valt. Verspilling van je energie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven