Verwarrende relatiebreuk!

24-04-2019 05:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,


(Misschien dat ik over een tijd mijn tekst iets aanpas om herkenbaarheid te voorkomen)
anoniem_384652 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 08:00
91.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op welke manier en hoelang wil hij aan zichzelf werken? Wat doe jij tov van zijn zelfbeeld? Maak je hem onzeker of geef je juist complimenten?

Als hij de intentie heeft om na die tijd voor zichzelf weer bij elkaar te komen dan zou ik duidelijke afspraken maken over wel of niet daten met anderen en dergelijke. Zoals ik het lees is het namelijk niet echt een breuk.
Alle reacties Link kopieren
Je wil een relatie met zijn betere ik...de persoon die jij in je fantasie van hem gemaakt hebt...maar die persoon bestaat niet en ook een psych kan hem niet veranderen in jouw fantasiebeeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
helemaal niet raar hoe je je voelt hoor, wat had je dan gedacht?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie je al aan het losmaken zijn van elkaar, jullie hebben veel van elkaar geleerd en groeien beide een andere kant op en die verwijdering maakt je denk ik zo verdrietig.. jullie weten het al.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zwaar rekening mee houden dat hij nadat aan zichzelf gewerkt geeft nieuwe stappen in het leven wil maken. En dat jij daar niet meer in past.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Accepteer maar dat het over is.
Zowel jij als hij kan het geluk weer vinden, maar niet bij elkaar.
Voor jou is het nu afwerken, verwerken, vrijwerken en weer verliefd worden op een ander, die beter past, die niet dezelfde foute karaktereigenschappen heeft.
Voor hem, dat is zijn probleem, daar hoef jij je helemaal niet mee bezig te houden meer.

Dus, jank lekker door, bouw jullie contact af, laat hem maar zijn fantasie verhaaltjes over de toekomst spuien, dat is zijn verwerking, maar wees eerlijk naar hem en jouzelf dat jij qua jullie samen nergens meer van uit zal gaan en jouw eigen toekomst gaat zoeken en dat hij dat ook moet doen. Dat hij zodra hij verbeterd is, hij een toekomst moet aangaan met iemand waar hij niet zulke negatieve patronen heeft ingesleten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Het is verdrietig, maar hou er rekening mee dat ook de toekomst niet meer samen is. Hij gaat, als het goed is, bepaalde inzichten krijgen door zijn gesprekken. Het kan zomaar zijn dat hij tot het besef komt dat het niet meer past.

Neem afscheid, ga dingen verwerken en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
24-04-2019 07:55
Op welke manier en hoelang wil hij aan zichzelf werken? Wat doe jij tov van zijn zelfbeeld? Maak je hem onzeker of geef je juist complimenten?

Als hij de intentie heeft om na die tijd voor zichzelf weer bij elkaar te komen dan zou ik duidelijke afspraken maken over wel of niet daten met anderen en dergelijke. Zoals ik het lees is het namelijk niet echt een breuk.
Die onzekerheid zit in hemzelf, doordat hij een laag zelfbeeld heeft door pesterijen in het verleden. Hij heeft hierdoor nog steeds in zijn hoofd ‘het dikke jongetje’ te zijn, terwijl hij nu gespierd en een knappe jongen is. Die onzekerheid komt eruit in bepaalde vormen, jaloezie (want elke man is knapper in zijn beleving, dus concurrentie). Zelfs zijn eigen vrienden soms. Ik geloof dat een psych goed kan helpen. Zelf 2 jaar geleden naar de psycholoog geweest voor mijn verleden en ik ben daar erg door verandert. Hij zegt dat ik hem hierdoor een beetje ‘vergroeid’ ben en hij is ‘blijven hangen’.
Ik gun hem dus onwijs zijn ontwikkeling.

De afspraak is elkaar wel te blijven spreken, zo nu en dan. Ook om elkaar op de hoogte te houden of er nog hoop is. Daten, kan dus wel alleen moeten we allebei (denk ik) echt niet aan denken. Hoe lang hij nodig heeft, weet ik niet en weet hij niet. Dat maakt de situatie denk ik zo rot..
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-04-2019 08:07
Je wil een relatie met zijn betere ik...de persoon die jij in je fantasie van hem gemaakt hebt...maar die persoon bestaat niet en ook een psych kan hem niet veranderen in jouw fantasiebeeld.
Doordat ik zelf twee jaar geleden naar de psych ben geweest en zelf echt een sterker persoon ben geworden en bepaalde trauma’s heb kunnen verwerken, geloof ik erg in verandering.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die zeggen, sluit het af en ga door met je eigen leven. Ik snap het ergens maar ik kan nog niet bij die gedachte, op de een of andere manier.. Ik zie mijzelf echt met hem oud worden. Heb nu erg het gevoel ‘wanhopig’ over te komen, absoluut niet wat ik wil en hoe ik normaal gesproken ben. Maar die gedachte om door te gaan zonder hem, dat maakt mij helemaal gek. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat jij je nu nog op allerlei manieren aan elkaar vast probeert te klampen, dat het idee om een ander te daten voor beide niet als een optie gezien wordt. Dit is normaal wanneer een relatie net verbroken is.

Alleen het is beter om elkaar wel helemaal los te laten om daarna misschien elkaar over een aantal jaren als nieuwe veranderde personen weer tegen te komen, dan dat jullie je krampachtig vasthouden aan een belofte die geen van beide eigenlijk zou moeten maken waardoor men niet kan groeien.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet jezelf niet met hem oud worden want dan had je het niet uit gemaakt omdat zijn karakter niet matched met wat jij wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ikweethetnietje1 schreef:
24-04-2019 11:08
Voor de mensen die zeggen, sluit het af en ga door met je eigen leven. Ik snap het ergens maar ik kan nog niet bij die gedachte, op de een of andere manier.. Ik zie mijzelf echt met hem oud worden. Heb nu erg het gevoel ‘wanhopig’ over te komen, absoluut niet wat ik wil en hoe ik normaal gesproken ben. Maar die gedachte om door te gaan zonder hem, dat maakt mij helemaal gek. :cry:
Jij hebt het uitgemaakt, er kan van jouw kant uit niet samen aan dit gewerkt worden.
Je kunt toch niet steeds tijdelijk afscheid nemen als het even niet meezit?
Wat als er een keer echt iets aan de hand is?
Samen oud worden betekent voor- en tegenspoed. Fijne en mindere periodes: niet de ander voor het blok zetten met dreigementen en daarna omdat je je zin hebt gekregen weer terug.
Alle reacties Link kopieren
als het voorbestemt is, dan komt het vanzelf weer goed
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
24-04-2019 11:28
Jij hebt het uitgemaakt, er kan van jouw kant uit niet samen aan dit gewerkt worden.
Je kunt toch niet steeds tijdelijk afscheid nemen als het even niet meezit?
Wat als er een keer echt iets aan de hand is?
Samen oud worden betekent voor- en tegenspoed. Fijne en mindere periodes: niet de ander voor het blok zetten met dreigementen en daarna omdat je je zin hebt gekregen weer terug.
Ik snap je reactie maar in de relatie heb ik vaak gepraat, over gevoel en over mijn ongeluk op dat moment. Hij nam mij toen niet serieus genoeg, dacht die blijft wel bij me dus ik hoef niet te veranderen. Toen ik het had uitgemaakt, kreeg hij zo’n klap dat hij ineens tot zelfinzicht kwam. Hij heeft ook letterlijk gezegd: ik nam je voorheen niet serieus en dat spijt me. Nu ik zo’n tegenslag kreeg ben ik echt naar mijzelf gaan kijken en zie ik wat ik heb gedaan en hoe slecht ik je op een gegeven moment heb behandeld.

Ik ga niet zomaar bij iemand weg, de problemen zijn er namelijk al jaren en die jaloezie is geen gezonde. Dat nam hele extreme vormen aan. Ik heb alles geprobeerd om hem te helpen en te ondersteunen maar op een gegeven moment was ik ‘op’. Als iemand je ook niet serieus neemt in de relatie, trek je als het ware aan een dood paard. Dat heb ik een lange tijd met veel kracht gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor allemaal: zijn jullie nooit in zo’n situatie terecht gekomen. Dat je een keer toch terug bent gegaan naar ex?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat ja maar hetzelfde betekent als nee?
Alle reacties Link kopieren
Ikweethetnietje1 schreef:
24-04-2019 11:52
Ik snap je reactie maar in de relatie heb ik vaak gepraat, over gevoel en over mijn ongeluk op dat moment.
Als je praat op de manier waarop je schrijft hier dan is daar heel veel winst te halen.

Je blijft maar doorratelen, verdedigen en net zo lang dingetjes draaien tot iedereen zegt wat jij wil horen.
Alle reacties Link kopieren
Ikweethetnietje1 schreef:
24-04-2019 11:57
Vraagje voor allemaal: zijn jullie nooit in zo’n situatie terecht gekomen. Dat je een keer toch terug bent gegaan naar ex?
Wat denk je daarbij: jij maakt het uit dus jij kunt hem weer terugnemen? Zie je niet iets over het hoofd, namelijk dat hij dat waarschijnlijk niet wil? Want jij bent al gefikst door de psycholoog, nu hij nog en ze leefden nog lang en gelukkig? Dode paarden moet je in de modder laten liggen. Bedanken voor de mooie tijd en dan verder lopen.
Jij maakt het uit in de hoop dat hij dan eindelijk aan zichzelf gaat werken. En dat doet hij dan ook. Maar wat je niet had verwacht is dat hij daarvoor echt afscheid wil nemen van jullie relatie, sowieso tijdelijk.
Het is dom en manilupatief om een relatie te verbreken als pressiemiddel en dat is wat jij hebt gedaan.

Heel goed van hem, dat hij aan zichzelf gaat werken, hopelijk gaat het hem veel brengen.
Zoals al is gezegd is de kans groot dat de conclusie uiteindelijk is dat jullie niet meer bij elkaar komen. Dat mag je best verdrietig vinden. Maar op een gegeven moment moet je wel zelf weer verder met je leven.
Hij kan prima aan zichzelf werken in een relatie. Maar omdat jij dat niet wil zal hij wel een ander op het oog hebben of binnenkort krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven