Hou ik mezelf voor de gek?

25-04-2019 11:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Zal proberen om mijn verhaal kort te houden en mezelf een beetje uit te leggen voor zover dat kan.. Ik weet ook niet wat ik precies verwacht van dit topic maar moet het gewoon even van me af schrijven denk ik.

Na een heftige en intense relatie van 14 jaar ben ik nu sinds augustus 2018 vrijgezel. Sinds een aantal weken woon ik in een nieuw huisje op een nieuwe plaats en ben begonnen met mijn nieuw hoofdstuk. In de tussentijd heb ik bij mijn zusje en haar gezin ingewoond waar altijd iemand thuis was en waar veel leven is.

Ik heb absoluut geen twijfels en ben gelukkig in mijn huisje, althans dat denk ik of praat het iedereen en mezelf aan dat alles goed gaat, omdat ik mezelf geen tijd en rust gun om te ontspannen en te genieten. Zolang ik maar door blijf gaan en bezig blijf hoef ik nergens over na te denken.

Er zijn nog heel veel dingen die graag wil doen en ook ga doen, alleen heb ik er op dit moment de financiële middelen niet voor waardoor ik merk dat ik onzeker wordt.. ik weet dat dingen tijd nodig hebben en dat je niet alles meteen kan doen zoals je zelf wilt.

In januari heb ik voor het eerst in mijn leven een date gehad, we hebben elkaar via tinder leren kennen en er was meteen een klik en zaten een beetje in dezelfde situatie. Wilde het rustig aan doen en zien hoe het loopt. Hele leuke tijd gehad en heel veel gepraat en gedeeld.. Op een gegeven moment heb ik aangegeven dat ik hem wel echt leuk vond en leuke dingen wilde doen samen i.p.v. alleen maar thuis afspreken en af en toe ergens eten. Hij wilde eerst zijn leven weer op de rit hebben en zodra hij weer een eigen appartement had zouden we kijken wat dit precies was en of er meer was. In de tussentijd heeft hij me wel een aantal keren gevraagd of ik met hem mee wilde op vakantie.

Vanaf het moment dat hij zijn appartement uit moest, en ik mijn eigen appartement had, is er veel veranderd. Nu ben ik altijd heel begripvol en begrijp altijd alles. Ook het feit dat hij toch nog maar dames via insta bleef toevoegen enz. (hier heb ik veel moeite mee, maar weet dat ik in een positie sta dat ik daar op dit moment niks van kan vinden of over kan zeggen, we hebben namelijk niks). Ook werd hij afstandelijker waardoor ik aan hem heb gevraagd of het nu voor hem alleen seks was. Toen zei hij idd ja en dat ik me niet op hem moest focussen wat ik ergens ook wel had aangevoeld en aan zag komen. Vond het wel jammer maar snap het ook, vooral als man zijnde en je uit een lange relatie komt wil je toch eerst genieten van het vrijgezelle leven en je niet vast klampen aan 1 persoon.

En dit is nu net het punt, ik baal er echt ontzettend van dat ik mezelf meteen zo open heb gesteld en veel met hem gedeeld heb. Ik wil hem loslaten omdat dit niet is wat ik verdien en wat ik wil. Ik wil ook geen relatie, maar heb wel echt intens genoten van de intimiteit wat we hadden, lekker knuffelen, praten, iedere dag appen, iemand die lief voor me was en hele goede seks. Veel nieuwe eerste ervaringen gedeeld. En nu dat we hebben uitgesproken dat het voor hem alleen seks is en hij steeds afstandelijk wordt, voel ik me eenzaam en probeer het aan niemand te laten merken. Want nee Ik vindt het niet erg en kan dat best alleen seks en verder niks. Maar zodra ik me probeer open te stellen voor andere mensen, is het net alsof hij een soort van sensor heeft en me weer gaat appen en lief voor me is.

Ik weet dat ik hem moet loslaten, maar kan en wil ik de seks al opgeven? Vindt ik hem echt leuk of wil ik gewoon niet alleen zijn. Ik mis denk ik gewoon de persoon hoe hij was zoals in het begin en ik weet dat het op dit moment zo gaat, je bent leuk totdat er een beter, nieuw iemand op tinder of insta of waar dan ook voorbij komt.. Ik ben zelf ook totaal geen type dat met meerdere mensen tegelijk contact kan hebben en heb dit ook aangegeven. Als ik s'avonds thuis op mijn bank lig, kan ik echt genieten van het feit dat ik mijn huisje heb en ben ik er ook echt blij mee. Maar ik mis ook iemand waar ik tegenaan kan liggen en die lief voor me is.

Ook heb ik me weer aangemeld op tinder en een aantal leuke matches gehad maar heb toch iedere keer de boot weer afgehouden omdat ik eerst gelukkig moet worden met mezelf. Maar waarom blijf ik dan toch steeds weer afspreken met hem.. Ik wil dat niet maar kan hem ook niet loslaten en maak mezelf wijs dat ik ook alleen voor de seks blijf afspreken.. Ben ook niet meer open en doe afstandelijk (wat je geeft krijg je terug). Ik denk dat ik het gewoon niet begrijp dat iemand zo snel kan veranderen en ik ergens hoop dat hij weer die jongen wordt zoals in het begin, want die mis ik eigenlijk best wel, maar dan denk ik ook echt van ja doei, als hij je echt leuk vond dan zou je dat merken en zou je je niet zo voelen zoals je je nu voelt..

Ik weet ook eigenlijk niet wat ik hiermee wil en misschien zoek ik wel de bevestiging dat ik er mee moet kappen of juist niet. Wat denken jullie moet ik hiermee doorgaan en hopen dat als hij uit gehengeld is, wel weer meer toenadering zoekt (en de kans er dik inzit dat ik dan geen interesse meer heb, want ja, je wilt wat je niet kan hebben) of kan ik er beter mee stoppen en helemaal geen contact en seks hebben (want ik merk toch echt wel dat ik van seks hou en er geen genoeg van kan krijgen), soms denk ik ook wel dat ik een beetje te wild voor hem ben.
Ook merk ik dat ik alles bij mezelf ga zoeken is dit wel reëel en fair naar mezelf toe. Waarom denk ik overal zoveel over na en kan ik het niet gewoon bij seks houden?

Sorry voor het hele verhaal was niet de bedoeling.. Maar wilde graag even andere meningen horen.. Ik praat er wel over met vriendinnen en mijn zusje maar merk gewoon dat ik heel tegenstrijdig (misschien ook wel in mijn verhaal maar mijn hoofd werkt op dit moment zo) ben en zeg wat het beste is maar er niet naar kan handelen...
anoniem_380217 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 11:42
Reden: Melding van viva tekst blijft gewoon staan :)
0.59% gewijzigd
Als je straks de op weer verwijderd, dan reageer ik ook maar niet, zo jammer
Alle reacties Link kopieren
Wees nou eens eerst heel lief voor jezelf … En zorg ervoor dat je hoofd en hart weer rustig worden. Eerst jezelf graag zien, en daarna een ander. Anders trek je alleen maar rotzooi aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je jezelf helemaal gek piekert en dat je jezelf van alles wijs probeert te maken. Erg moeilijk om daarmee op te houden, want je bent inmiddels erg goed geworden in piekeren, dus het gaat automatisch. Het levert alleen een hoop stress op en maakt je ongelukkiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet waarom je ook nog maar één seconde van je tijd aan meneer net-niet zou besteden. Je bent vrij! Je kan met iedereen casual sex hebben daar heb je hem niet voor nodig. En wie weet loop je door hem juist een echt leuke man tegen die relatiemateriaal zou kunnen zijn.

Verder lijk je erg bezig met maar niet teveel willen voelen. Niet teveel willen stilstaan, bezig blijven, eng om je open te stellen want mogelijk teleurstelling. Je hebt al lang laten zien dat je prima kan dealen met vanalles. Nu is de tijd om jezelf te leren wat je belangrijk vind in je omgang met anderen. Wat wil je echt? En vervolgens kun je goed gaan screenen. Overigens Tinder is zo'n beetje de grootste hooiberg om je speciale speld in te zoeken. Een andere goeie 'berg' is Happn (app ook) daar heb ik een leuke gevonden waar ik anders aan voorbij zou zijn gegaan.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat ratelen in je hoofd hoort natuurlijk bij een intense relatie van 14 jaar, bij een scheiding , inwonen bij een gezin en nu dus alleen in een huis.

Je weet wellicht na alles niet beter dan als er iets is waarover je nadenkt dit op deze heftige intense piekerende wijze te doen? Ze zeggen weleens dat voor elk jaar dat je een relatie hebt gehad, een maand verwerking nodig is. Deze man is alleen maar een onderdeel van die verwerking en nu dus even de aanleiding in jouw proces om zaken op orde te stellen voor jezelf. Logisch proces toch na alles wat er is gebeurd? Laat het gewoon gebeuren en kies:

Ik wil seks met een man zonder de diepere gevoelens of ik wil seks met alleen iemand waarbij ik de diepere gevoelens heb. Volgens mij is dat de keuze waarover jouw hele verhaal nu gaat? Ohja en wat je nu kiest mag morgen/over een een uur bijgesteld worden of per persoon. Lekker he? Je hebt alle vrijheid om het zelf in te delen nu. ;)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
25-04-2019 11:21
Nu is de tijd om jezelf te leren wat je belangrijk vind in je omgang met anderen. Wat wil je echt?
Precies.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
hier komt de wat 'ouderwetse' insteek wellicht, ik denk dat veel vrouwen meer moeite hebben met die losse seks dan ze voor zichzelf willen toegeven. Ik zelf, als ik dan puur voor mezelf spreek, ga door dat losvaste juist meer verlangen naar een verbinding, dat casual gedoe is niks voor mij. Dus doe ik het ook niet meer.

Rustig aan doen betekent voor mij eerst iemand leren kennen en dan als het wat meer is, beginnen met seks. En ja ik hou ook van seks. Maar ik weet dat ik mezelf inderdaad voor de gek hou als ik net doe of ik de onafhankelijke meid ben die wel prima met het feit kan leven dat iemand er naast mij nog meer vrouwen op nahoudt, vaag blijft over wat ie nou wil, en ondertussen wel intiem met mij zijn. Mij heeft het in ieder geval rust gegeven, ik weet waar ik voor ga en blijf ook niet te lang hangen voor die lekkere seks als het me verder onrust geeft en een onvervuld gevoel. Mezelf kennende ga ik dan hopen op meer, mijn best doen om net even wat leuker te zijn dan die andere dames, en voor je het weet ben je je best aan het doen voor iemand die totaal zijn best niet doet voor jou.

Hij vindt het wel best zo want hij heeft wat hij wilt en jij zit met de onrust. Gun jezelf meer dan dat!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de lieve reacties..

Jullie hebben gelijk, ik pieker teveel en moet het nadenken en piekeren loslaten. Misschien is het ook wel verstandig om er hulp bij te zoeken maar het punt is dat ik het wel weet maar er alleen niet naar kan handelen. Waardeer jullie reacties echt en heb er echt iets aan..

@nakomeid1981
Wees nou eens eerst heel lief voor jezelf … En zorg ervoor dat je hoofd en hart weer rustig worden. Eerst jezelf graag zien, en daarna een ander. Anders trek je alleen maar rotzooi aan.

Je slaat de spijker op zijn kop hiermee, alleen is dat voor mij heel moeilijk om mezelf graag te zien dat is al vanaf vroeger zo maar ga hier zeker iets mee doen dank je wel..

@turquasi
Ik snap echt niet waarom je ook nog maar één seconde van je tijd aan meneer net-niet zou besteden. Je bent vrij! Je kan met iedereen casual sex hebben daar heb je hem niet voor nodig. En wie weet loop je door hem juist een echt leuke man tegen die relatiemateriaal zou kunnen zijn.

Verder lijk je erg bezig met maar niet teveel willen voelen. Niet teveel willen stilstaan, bezig blijven, eng om je open te stellen want mogelijk teleurstelling. Je hebt al lang laten zien dat je prima kan dealen met vanalles. Nu is de tijd om jezelf te leren wat je belangrijk vind in je omgang met anderen. Wat wil je echt? En vervolgens kun je goed gaan screenen. Overigens Tinder is zo'n beetje de grootste hooiberg om je speciale speld in te zoeken. Een andere goeie 'berg' is Happn (app ook) daar heb ik een leuke gevonden waar ik anders aan voorbij zou zijn gegaan.


Ook jij hebt helemaal gelijk dank je wel! Ik moet idd eerst uitzoeken wat ik wil en niet blijven hangen bij iemand die mij omlaag haalt i.p.v. omhoog tilt. Happn ga ik straks eens even downloaden en kijken of dat beter bij me past.

@enn
Tsja dat ratelen in je hoofd hoort natuurlijk bij een intense relatie van 14 jaar, bij een scheiding , inwonen bij een gezin en nu dus alleen in een huis.

Je weet wellicht na alles niet beter dan als er iets is waarover je nadenkt dit op deze heftige intense piekerende wijze te doen? Ze zeggen weleens dat voor elk jaar dat je een relatie hebt gehad, een maand verwerking nodig is. Deze man is alleen maar een onderdeel van die verwerking en nu dus even de aanleiding in jouw proces om zaken op orde te stellen voor jezelf. Logisch proces toch na alles wat er is gebeurd? Laat het gewoon gebeuren en kies:

Ik wil seks met een man zonder de diepere gevoelens of ik wil seks met alleen iemand waarbij ik de diepere gevoelens heb. Volgens mij is dat de keuze waarover jouw hele verhaal nu gaat? Ohja en wat je nu kiest mag morgen/over een een uur bijgesteld worden of per persoon. Lekker he? Je hebt alle vrijheid om het zelf in te delen nu.


Zo had ik het idd nog niet bekeken en ik weet idd ook niet beter, dat is altijd al mijn valkuil geweest. Alles voor iedereen goed praten, alles analyseren maar dat brengt niks, alleen maar nog meer onnodig gepieker.. Ik wil heel graag seks zonder diepere gevoelens alleen weet ik niet of ik dat kan.

Ohja en wat je nu kiest mag morgen/over een een uur bijgesteld worden of per persoon. Lekker he? Je hebt alle vrijheid om het zelf in te delen nu

Deze ga ik opschrijven en voorlopig iedere dag even lezen om mezelf eraan te herinneren.
Alle reacties Link kopieren
@petals
hier komt de wat 'ouderwetse' insteek wellicht, ik denk dat veel vrouwen meer moeite hebben met die losse seks dan ze voor zichzelf willen toegeven. Ik zelf, als ik dan puur voor mezelf spreek, ga door dat losvaste juist meer verlangen naar een verbinding, dat casual gedoe is niks voor mij. Dus doe ik het ook niet meer.

Rustig aan doen betekent voor mij eerst iemand leren kennen en dan als het wat meer is, beginnen met seks. En ja ik hou ook van seks. Maar ik weet dat ik mezelf inderdaad voor de gek hou als ik net doe of ik de onafhankelijke meid ben die wel prima met het feit kan leven dat iemand er naast mij nog meer vrouwen op nahoudt, vaag blijft over wat ie nou wil, en ondertussen wel intiem met mij zijn. Mij heeft het in ieder geval rust gegeven, ik weet waar ik voor ga en blijf ook niet te lang hangen voor die lekkere seks als het me verder onrust geeft en een onvervuld gevoel. Mezelf kennende ga ik dan hopen op meer, mijn best doen om net even wat leuker te zijn dan die andere dames, en voor je het weet ben je je best aan het doen voor iemand die totaal zijn best niet doet voor jou.

Hij vindt het wel best zo want hij heeft wat hij wilt en jij zit met de onrust. Gun jezelf meer dan dat!


Dat heb ik idd ook precies zo, hoe is je dat gelukt dan om er naar te handelen? Zijn daar tips of trucs voor.. Maar je hebt ook wel echt gelijk met wat je zegt..

Zijn weer een hoop nieuwe inzichten en moet misschien iedere dag even jullie reacties allemaal lezen.. Er niet over gaan nadenken maar gewoon doen en afstand nemen en gelukkig worden met mezelf..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat je eerst beter alle andere adviezen kan opvolgen en als je dan tot rust en tot jezelf gekomen bent, met wat hulp wellicht, dan weet wat je wil dat je daarna pas een andere datingapp download.
Anders blijf in hetzelfde patroon zitten. Ik zie die haast of drang zoveel om me heen, leef eerst met en voor jezelf en dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ga meerdere mensen daten om te ontdekken wat de wereld te bieden heeft en blijf niet zo hangen in het gezeur om die ene die jou niet wil en die jij eigenlijk ook niet wil: dat is nl. zinloos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het voor jou veel meer dan alleen seks, ik kan me anders niet voorstellen dat je het zo moeilijk vindt om hem los te laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het klinkt heel simpel, maar handelen doe je door er mee te stoppen. Hem zeggen dat je het hier bij laat en hem het beste wensen. Dan neem je jezelf en je behoeften serieus en voel je je sterk omdat je dit deed.
Daarna is het even afkicken, maar het geeft direct rust in je hoofd. Je hoeft je dan niks meer af te vragen. Er ontstaat dan ruimte om eens goed te bedenken wat je echt wil. En dan handel je etc etc.

Maak de keuzes die goed voor jou voelen. Maakt iemand je ongelukkig, onrustig? Raak je instabiel of wankel door iemand? Dan stoppen. Er gaat dan echt een andere deur open..eentje die beter past omdat jij beter weet wat je nodig hebt.
Susan schreef:
25-04-2019 13:06
Volgens mij is het voor jou veel meer dan alleen seks, ik kan me anders niet voorstellen dat je het zo moeilijk vindt om hem los te laten.
Dit kan ook gevoel van veiligheid zijn. Dat er iemand is..
Hoeft niet eens perse zo te zijn dat ze echt gek op hem is. Dit nagaan voor zichzelf levert inzichten op.
Kan ook zijn dat ze iets van hem krijgt wat ze nodig heeft. En dat niet kwijt wil. Bv aandacht. Of invulling van tijd ( omdat alleen zijn betekent dat je gaat piekeren), afleiding.
viva-amber schreef:
25-04-2019 12:56
Ga meerdere mensen daten om te ontdekken wat de wereld te bieden heeft en blijf niet zo hangen in het gezeur om die ene die jou niet wil en die jij eigenlijk ook niet wil: dat is nl. zinloos.
Dit idd!
Kom erachter wat jij graag wil en belangrijk vindt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf eerst andere dingen richten en tot rust komen. Ga op yoga, tai-chi, meditatie. En voorlopig geen seks.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je leuker willen zijn dan andere dames? We zijn toch niet in competitie?

Wat je wil is iemand die juist geen wonderwoman verwacht maar die haar wel ziet in je alledaagse dingen.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
"Hou ik mezelf voor de gek?"
Ja, want anders zou je die vraag niet stellen.
Alle reacties Link kopieren
hoe is het gelukt om daarnaar te handelen? Door zelf ook op mn bek te gaan, en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik dacht ik kan er wel over na blijven denken maar uiteindelijk maak ik de keuze. Dus moet ik het gewoon niet doen en kappen. En wat hierboven ook al gezegd wordt dat is weer empowering voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven