Wat vinden jullie.

25-04-2019 17:49 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik jullie mening.
Ik heb een lat relatie en mijn vriend heeft een zoon en ik heb 3 kinderen. Ik heb mijn kinderen om het weekend en hij heeft zijn zoon alleen het laatste weekend van de maand niet. Mijn vriend en ik zien elkaar alleen op zondag en maandag avond. Soms doen we iets leuks met de kinderen erbij.
Meestal valt het weekend dat hij zijn zoon niet heeft ( het laatste weekend van de maand) tegelijk met mijn weekend zonder kinderen. Ik kijk daar altijd enorm naar uit en heb het ook echt nodig die tijd samen. Tijd voor elkaar en tijd om iets te ondernemen en naar elkaar toe te groeien. Nu is het dus zo dat mijn vriend tijdens onze relatie een seizoenskaart voor de voetbal heeft genomen samen met zijn zoon. Helemaal leuk en dat gun ik ze ook.
Maar nu komt het dus wel eens voor dat er een wedstrijd is op de zondag dat zijn zoon bij zijn moeder is en het ons weekend is. Nu gaat mijn vriend dus ook op die dag zijn zoon halen om naar de voetbal te gaan terwijl het het weekend van zijn ex is en het ons vrije weekend is waarin ik graag een andere invulling geef of liever samen naar de voetbal ga met mijn vriend.
Het geval is dat we al niet elke maand 1 weekend samen hebben omdat de ene maand 5 weken en de ander 4 weken heeft en ik mijn kinderen om de week heb. En omdat mijn vriend dus de zaterdag dat hij zijn zoon niet heeft moet werken valt dat ook al af.
Zo blijft er echt heel weinig tijd voor samen over. Kunnen we bijna nooit eens een weekendje weg plannen oud.
Vinden jullie dat ik het kan maken om te vragen of hij de zondag in "ons" weekend echt vrij voor mij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zijn kind gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kinderen 100% van de tijd. Dus ik vind dat je zeurt.
Dat heeft blijkbaar niet zijn prioriteit.
De keren dat jullie elkaar zien klinkt erg weinig, ik zou dat zelf denk ik ook niet zo prettig vinden. Maar om een ouder te vragen zijn kind minder te zien zou ik lastig vinden. Misschien kun je het bespreekbaar maken vanuit een andere invalshoek. Dus niet "ik wil jou meer zien, kun je je kind niet minder zien" (even cru gezegd), maar "Ik wil je graag meer zien, wil jij dat ook? En zo ja, hoe gaan we dat doen"
Alle reacties Link kopieren
Zoek een man zonder kinderen, hoek je ook niet af te vragen of dat ook klikt.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind dat je dat niet mag vragen
verder kun je toch wel een weekendje weg plannen? Als jullie beide de kinderen niet hebben en er geen wedstrijd is, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kun je dan een relatie onderhouden als iets samen plannen onmogelijk is en tijd samen minimaal is.
Hoe zou je het zelf vinden als jij je kinderen zo weinig zag en je vriend je zou vragen om ze nóg minder te zien. Goed juist dat hij iets gezamelijks doet met zijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
25-04-2019 17:54
"Ik wil je graag meer zien, wil jij dat ook? En zo ja, hoe gaan we dat doen"
zo veel logischer!
Alle reacties Link kopieren
Als je wil dat zijn zoon echt een hekel aan jou gaat krijgen, dan vooral doen.
Ze hebben nu eenmaal dat abonnement, dus laat ze daar gebruik van maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je dat vragen!

Maar kun jij ook oké zijn met het antwoord dat hij dat niet gaat doen?
...
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
25-04-2019 17:55
Nee ik vind dat je dat niet mag vragen
verder kun je toch wel een weekendje weg plannen? Als jullie beide de kinderen niet hebben en er geen wedstrijd is, bijvoorbeeld.
Nu

Nee want dan werkt hij nog op zaterdag. Dat is verplicht.
Noomie82 schreef:
25-04-2019 17:56
Maar hoe kun je dan een relatie onderhouden als iets samen plannen onmogelijk is en tijd samen minimaal is.

Dat is heel lastig. Daarom lopen ook zoveel relaties na een scheiding stuk.
Zo bijzonder altijd. Zodra mensen gescheiden zijn willen ze ineens tijd alleen inplannen zonder kinderen. Als je niet gescheiden was zou je je kinderen altijd bij je hebben.
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
25-04-2019 17:56
Maar hoe kun je dan een relatie onderhouden als iets samen plannen onmogelijk is en tijd samen minimaal is.
Wat is er mis met de dinsdag-, woensdag- en donderdagavond?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Je wil de strijd aan gaan met zijn zoon om zijn tijd en dat zul je altijd verliezen. Niet doen dus.
Ik snap dat je meer tijd met hem wil, het is best weinig tijd die jullie samen hebben, maar ik denk dat het beter is om samen met je vriend te kijken hoe dit anders ingevuld kan worden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat voetbal is toch alleen een avond of een middag?
Wij hebben ooit afgesproken dat we ons best doen om zoveel mogelijk tijd samen te hebben, maar dat de kinderen voor gaan en de ander daar niet over mag zeuren.
Het hemd is nader dan de broek,
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
25-04-2019 17:57
Nu

Nee want dan werkt hij nog op zaterdag. Dat is verplicht.
dus het kan sowieso niet, los van of ze naar de voetbal gaan of niet
hij wil geen vakantiedagen opnemen?
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
25-04-2019 17:56
Hoe zou je het zelf vinden als jij je kinderen zo weinig zag en je vriend je zou vragen om ze nóg minder te zien. Goed juist dat hij iets gezamelijks doet met zijn zoon.
Naast die 3 weekend in de maand heeft zijn zoon ook op dinsdag en woensdag.
Waarom is de afspraak er dan dat hij 1 weekend in de maand bij zijn moeder is.
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
25-04-2019 17:56
Maar hoe kun je dan een relatie onderhouden als iets samen plannen onmogelijk is en tijd samen minimaal is.
die vraag moeten jullie samen stellen en beantwoorden lijkt me
Noomie82 schreef:
25-04-2019 17:56
Maar hoe kun je dan een relatie onderhouden als iets samen plannen onmogelijk is en tijd samen minimaal is.

Door de week.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou jij het vinden als hij jou vroeg om niets met je kinderen te plannen als jij iets leuks met hen wil gaan doen? Stel je blijft thuis, hoe voelt dat?
Nee, vraag het hem niet.
Je kunt hem wel vragen samen iets anders leuks te gaan plannen en zeggen dat je dat belangrijk vindt. En bovendien - heb geduld die kinderen worden vanzelf ouder en zelfstandiger.
Alle reacties Link kopieren
Noomie82 schreef:
25-04-2019 18:01
Naast die 3 weekend in de maand heeft zijn zoon ook op dinsdag en woensdag.
Waarom is de afspraak er dan dat hij 1 weekend in de maand bij zijn moeder is.
je klinkt jaloers. Hoe zou jij het vinden als hij zo naar jouw situatie kijkt met jouw kinderen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven