Van minnares naar verlaten voor vrouw

28-04-2019 07:04 2210 berichten
Update:

Hij zag snel in dat we samen horen en is nu bezig de juiste stappen te zetten zodat we terug samen verder kunnen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:20
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
97.16% gewijzigd
TO jij noemt het latten wat jullie nu doen, maar dat klopt toch niet? Als je een lat- relatie hebt, heb je elk je eigen huis en ga je om-en-om naar elkaars huis om het gezellig te hebben samen. Jij kunt niet naar hem toe, want daar wonen ook zijn vrouw en kinderen. Dat is toch geen lat-relatie?
Alle reacties Link kopieren
Maakt het wat uit hoe het precies heet?

Living - Apart - Together.
Tsja. Soort van.
justagirly schreef:
16-08-2019 21:46
Maakt het wat uit hoe het precies heet?

Living - Apart - Together.
Tsja. Soort van.
Ik denk dat duidelijk mag zijn dat het geen normale relatie is die TO en haar minnaar hebben. Of dat nu latten heet of niet...

Okee TO, jij zegt dat er dingen veranderd zijn ten opzichte van eerder. Wat dan?
justagirly schreef:
16-08-2019 21:46
Maakt het wat uit hoe het precies heet?

Living - Apart - Together.
Tsja. Soort van.
Mij maakt het niet uit. Ik vind het alleen nogal bijzonder allemaal.
Alle reacties Link kopieren
ohohwatnuweer schreef:
16-08-2019 21:55
Mij maakt het niet uit. Ik vind het alleen nogal bijzonder allemaal.
Is het ook.
mammezel schreef:
16-08-2019 21:08
Ja, een Vlaamse uitdrukking en ik heb ze in het Oud-Vlaams geschreven.
In modern Vlaams is het dus: wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil. Maar ik vind de oude versie een beter ritme hebben.
In die uitdrukkingen zit altijd zoveel waarheid. Ik bewonder de mensen die ooit die uitdrukkingen 'gelanceerd' hebben.

Zeggen jullie dat niet in Nederland? Maar misschien ziet iedereen in Nederland onmiddellijk alles. (pesterijtje, lief bedoeld)

Sorry, TO, ik zal het nooit meer doen, zo off-topic gaan, maar misschien vind je dat nog beter dan het zoveelste sermoen.
Ik vind hem erg leuk. En zeker om te onthouden. Weet eigenlijk niet wat we in Nederland zeggen als synoniem.
ohohwatnuweer schreef:
16-08-2019 21:55
Mij maakt het niet uit. Ik vind het alleen nogal bijzonder allemaal.
Bijzonder ja. Bijzonder kansloos.
TO is al een keer in de steek gelaten door deze man, maar trapt er weer in door te blijven wachten op hem. Dat maakt het zo’n dom verhaal. Dat vreemdgaan is wel een doorsnee verhaal en niet ‘shockend’. Haar naïeve gedrag is wel triest. TO zal van huis uit wel een slecht voorbeeld hebben gekregen dat ze denkt dat dit wel een goede relatie is die zij heeft. Tot nu toe heeft ze niet eens een relatie, want deze man is nog met een ander en ze zijn beiden nog een geheim voor de buitenwereld. Het stelt dus minder voor dan ze zelf denkt. Maar ze moet maar doen waar ze zin in heeft, gelukkig kennen wij haar niet en verpest het niet ons leven. Ze verpest slechts haar eigen leven en dat van haar kind.
Ik lig er ook niet wakker van. Ik vind het wel intriest dat er twee vrouwen zo met zichzelf en hun kinderen laten sollen door dezelfde man.

Why on earth doe je dat jezelf en je kinderen aan. Diepere connectie? Zo diep dat ie je per app verliet en een half jaar later nog steeds bij zijn vrouw woont.

Deze man kan inderdaad niets goed doen. Alles wat ie tot nu toe deed, diende namelijk alleen zijn eigen belang.

Als ie echt voor jou ging, dan had hij de boel thuis al lang netjes afgerond. Dan moesten de officiële papieren misschien nog worden getekend maar was al het andere geregeld.

Dan woonde hij nu niet meer bij zijn vrouw. Dan bespaarde hij jullie de dagelijkse vernedering van het heen-en-weer tussen twee vrouwen. Dan regelde hij co-ouderschap vandaag nog met zijn werk, in plaats van jou ervoor op laten draaien. Dan liet ie jouw kind niet verder van zijn vader wonen om zelf wel dicht bij zijn kinderen te kunnen wonen.

Dan draaide niet alles om hem, hemzelf en hij.
AnnabeldeDertiende schreef:
17-08-2019 00:01


Als ie echt voor jou ging, dan had hij de boel thuis al lang netjes afgerond. Dan moesten de officiële papieren misschien nog worden getekend maar was al het andere geregeld.

Dan woonde hij nu niet meer bij zijn vrouw. Dan bespaarde hij jullie de dagelijkse vernedering van het heen-en-weer tussen twee vrouwen.
Dit vraag ik mij dus ook af. TO, waarom moet persé eerst de officiële scheiding worden afgewacht voordat er ook maar iets wordt ondernomen. Jullie kunnen nu toch ook al bij elkaar zijn en sommige dingen alvast regelen? Zijn vrouw en kinderen zijn al op de hoogte dus wat houdt jullie tegen?
Officiële scheiding kan nog lang duren, vooral als zijn vrouw weerbarstig wordt.
Is een serieuze vraag, niet bedoeld om je te bekritiseren TO
Gebroken88 schreef:
16-08-2019 21:17
Dat er volgens sommigen niets veranderd is na 86 paginas vind ik raar. Voor mijn gevoel is alles veranderd, maar ik zit er dan ook middenin.

Ik woon samen met mijn kind, die pas op de hoogte gesteld zal worden als zijn scheiding definitief is. Pas dan zoeken we naar een huis (niet actief, maar als er eentje langskomt die geschikt is, laten we dat niet liggen).
Blijkbaar zit er wel een kern van waarheid, waarom probeer je de reactieschrijvers (dit is mijn 1e reactie, dus ik schaar me daar niet onder) van het tegendeel te bewijzen? Dan zou je je schouders ophalen en dit topic links laten liggen.
Wat in mijn ogen in ieder geval positief is veranderd is dat TO nu in ieder geval het belang van haar eigen kind om pas weer met Houdini geconfronteerd te worden als de scheiding definitief is, nu voorop zet, en dat ze zo verstandig is geweest onder vakantie met alle kinderen af te blazen.

Als ze tot dat inzicht is gekomen mede door de reacties hier, dan is dat alvast winst.
Ik kan alleen hopen dat ze zich t z t ook bedenkt dat een co ouderschap op een half uur afstand onuitvoerbaar is en ze dan weer die keuze maakt die in het belang van haar kind is, in plaats van haar lover.

Want het blijft raar dat de man die voorheen tijd had om uren te praten en te vrijen, en een uur te rijden voor 5 minuten zonsondergang, niet met zijn werk kan regelen dat ie zelf zijn kinderen op tijd kan ophalen. De man die zijn kinderen niet kan missen, is te beroerd om zelf voor ze te zorgen. Daar heeft ie een vrouw voor nodig. Nu nog hun moeder, straks TO.

Maar TO zal idd zelf haar keuzes moeten maken en hij ook. En dat zijn ex-vrouw en TO gekwetst worden in het proces, dat is zoals het is. Maar hoe er in eerste instantie met de kinderen werd gesold, was mij wel een felle discussie waard.

Ik gun TO alle geluk, en haar kind en zijn kinderen om zo min mogelijk beschadigd uit deze toestand te komen.
Gebroken88 schreef:
16-08-2019 21:17
Dat er volgens sommigen niets veranderd is na 86 paginas vind ik raar. Voor mijn gevoel is alles veranderd, maar ik zit er dan ook middenin.

Ik woon samen met mijn kind, die pas op de hoogte gesteld zal worden als zijn scheiding definitief is. Pas dan zoeken we naar een huis (niet actief, maar als er eentje langskomt die geschikt is, laten we dat niet liggen).
Daarom is het niet verkeerd dat je nog updates komt geven. Wij zien het van een afstand en zijn niet verliefd op die man. De man komt niet over alsof hij daadkrachtig is. Ik zou niet te hard op hem rekenen als ik jou was.
Vind je het dan niet zielig voor zijn kinderen dat het gezin kapot is gemaakt en ze gelijk met de reden daarvan in 1 huis moeten gaan wonen?

Te ver van de kinderen gaan wonen voor co is toch ook sneu?

Waarom niet echt latten als hij ooit gaat scheiden tot alle kinderen laten we zeggen 16/17/18 zijn. Afhankelijk van de situatie dan (studie/ huisvesting/ etc)?

Je lat niet, je bent nog steeds de minnares. Zijn vrouw heeft zich misschien erbij neergelegd maar als ze echt klaar met hem was stond hij op straat. Dus blijkbaar is er nog hoop..

Ik vind het wel interessant om te lezen hoe dat nu verder gaat. Ik heb eens een minnaar gehad die zei dat hij in principe bij zijn vrouw weg was (ik was naïef) maar die bleef ook maar treuzelen. Hij wou gewoon niet alleen zijn? Nadat ik er klaar mee was heeft hij nog lang bij haar gewoond. Mocht ik ooit nog eens verliefd worden op een man die in principe al uit elkaar is maar daar nog wel woont, laat ik het voor wat het is tot hij ook echt ergens anders woont. Nooit meer wil ik in die situatie zitten. Ik geloof geeneens dat zo een man dat nou helemaal uitdenkt en lachend op de bank zit: zo trappen die domme wijven er alle 2 mooi in! Maar dan is het evengoed niet mijn man. Mijn man weet namelijk zeker dat hij voor mij wil gaan en zal alles op alles zetten dat zo snel en goed mogelijk te regelen...
Gebroken88 schreef:
16-08-2019 21:17
Dat er volgens sommigen niets veranderd is na 86 paginas vind ik raar. Voor mijn gevoel is alles veranderd, maar ik zit er dan ook middenin.

Ik woon samen met mijn kind, die pas op de hoogte gesteld zal worden als zijn scheiding definitief is. Pas dan zoeken we naar een huis (niet actief, maar als er eentje langskomt die geschikt is, laten we dat niet liggen).
Wat is er voor jouw gevoel veranderd? Snap je ook dat het voor anderen langs de zijlijn kan lijken alsof er niets is veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Je weet niets in het leven zeker.
Dus als je wil weten hoe het afloopt moet je nog jaren wachten.

Maar iets zegt me dat to nog een keer gebroken wordt, of nog jaren moet wachten terwijl Haar Grote Liefde alles thuis regelt.

Omdat het niet zou moeten gaan om het geld maar ook om zijn volwassen keuzes om goed voor zijn kinderen te zorgen terwijl hij van zijn vrouw af is ZODAT hij verder kan met een nieuwe vrouw.

Nu zit ze al lang op hem te wachten.
Ik zie hem nog wel een paar keer terug gaan, en de zoon van TO kan hem fet kwalijk nemen, maar nog meer Gebroken, omdat ze in die positie bleef hangen ondanks alle alarmsignalen.
Alle reacties Link kopieren
En, zit er al wat schot in de zaak?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel benieuwd !
justagirly schreef:
09-10-2019 14:21
Ik ben ook heel benieuwd !
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit afloop.

Persoonlijk denk ik dat als hun affaire naar haar verwachtingen afloopt, laat ze iets van zich horen. Anders niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou jammer zijn.
Ik kan het mij heel goed voorstellen als TO sowieso niks meer laat horen na alles wat hier geschreven is, ook niet als het voor haar positief is afgelopen.
Ik hoop op een update over een jaar of 2. Dan is alle stof neergedaald. Zou leuk zijn om te horen hoe ze er dan in staat en op alles terugkijkt. En of dat dan samen is met deze meneer of dat t toch allemaal anders is gelopen.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
11-10-2019 11:45
Ik hoop op een update over een jaar of 2. Dan is alle stof neergedaald. Zou leuk zijn om te horen hoe ze er dan in staat en op alles terugkijkt. En of dat dan samen is met deze meneer of dat t toch allemaal anders is gelopen.
:lol: ja zou zeker leuk zijn!
Kleine update. Niet veel zin om terug alle negativiteit over me te krijgen maar goed, ik vermoed dat sommigen wel nieuwsgierig zijn.

Alles is dus goedgekomen. We hebben een huis gekocht waar we over enkele maanden in kunnen. Hij is uiteraard ook gescheiden ondertussen. De storm is gaan liggen en alles gaat gewoon goed nu, de toekomst ziet er rooskleurig uit en met de kinderen gaat het ook prima.
Dank voor de update.
Blijf jij 50/50 co ouderen met je ex als je straks een half uur rijden van je oude woonplaats woont?

En woont hij nu nog steeds in een huis met zijn vrouw, ondanks dat ze gescheiden zijn?
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 13:29
Reden: Aanvulling.
26.67% gewijzigd
Het huis wordt gewisseld nu. Dus hij is er een week, dan zij (tot we de sleutel van ons huis hebben). Co ouderschap zal blijven zoals het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven